Stuurhulp defect - Renault Grand Scenic

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Vivianheldoorn
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2017 20:01
Actief als: particulier

Stuurhulp defect - Renault Grand Scenic

Bericht door Vivianheldoorn »

Hoi allemaal,

Wij hebben een Grand Scenic uit 2004.
Vanmiddag parkeerde ik om te tanken en toen ik weg wilde rijden was er geen stuurbekrachtiging en kreeg ik de melding "Stuurhulp defect". Heb hem een paar keer opnieuw gestart maar dat hielp niet.
Ik dus de ANWB gebeld. Die startte hem ook een paar keer en heeft de accu losgekoppeld om de auto te resetten. Daarna pookte hij wat onder het stuur kolom, trok wat links en rechts aan het stuur maar dat mocht niet baten. Hij vertelde me dat het aan de motor van de stuurbekrachtiging moest liggen. (er was weerstand gemeten maar dat was er)

Ik woonde vlak bij dus hij vond dat thuis komen geen probleem moest zijn. Voor de zekerheid reed hij nog een rondje op het parkeerterrein. Hij zij nog het gaat wat zwaar maar thuis komen lukt als je rustig rijd.
Ik zette de auto even uit om wat telefoontjes te plegen. Ik start daarna, bereid mij mentaal voor op keren en rijd zo weg.... zonder melding en met stuurhulp.

Mooi einde zou je denken.

Ik reed daarna op en neer naar Amsterdam vanuit Brabant om mijn bonuskindjes te halen. Toen ik echter startte in Amsterdam kreeg ik de melding weer. Ik heb iets aan het stuur gedraaid en hem toen opnieuw gestart en toen was de melding weer weg.

Wat nu? Het is natuurlijk geen handige situatie. Vooral omdat ik veel met onze kinderen rond rijd.
Is dit een bekend probleem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Stuurhulp defect - Renault Grand Scenic

Bericht door kaleido 1 »

Het gaat wel eens stuk , het lijkt me het handigst om hem bij de renault dealer even uit te laten lezen , deze hebben de juiste apparatuur daarvoor.
Het kan aan het electronische deel liggen , maar het kan ook veroorzaakt worden door een slecht functionerende dynamo of te lage spanning op het systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Stuurhulp defect - Renault Grand Scenic

Bericht door mechanic »

In zoverre een probleem dat het onveilig is,en mocht dit euvel bij de apk keuring optreden is het een afkeurpuntje.
Inderdaad juiste diagnose laten stellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht