Na een jaar eindelijk een Talisman!


Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Mooky »

Beste forumleden,

Wellicht een rare topic, maar ik kan mijn blijdschap niet meer onder stoelen of banken steken en schreeuw het van de daken :wink:

Ruim een jaar geleden heb ik mij aangemeld op het forum om actief deel te nemen aan de Talisman sectie. Ik wilde zo graag zo'n mooie wagen, maar wilde eerst het een en ander lezen van mensen die er echt een hebben en gebruiken (i.p.v. één keertje voor een review of zoiets dergelijks).
Ben toen veel te weten gekomen, en ben betreffende dankbaar voor het geduld en de soms uitvoerige hulp die ik heb mogen ontvangen als 'wanna be' bezitter :P

Na deze relatieve korte actieve periode op het forum, heb ik het forum een klein jaartje passief in de gaten gehouden. Met een schuin oog, zeg maar. Dit was door persoonlijke redenen die al het andere, voor mij en mijn gezin op dat moment, overbodig maakte. Mede hierdoor heb ik de aanschaf van een Talisman in de koelkast gezet, met de bedoeling er op een later tijdstip weer op terug te komen.

Wel nu! De tijd was daar! Dan wel geen spiksplinternieuwe, maar wel exact wat we wilde hebben! Zaterdag hebben we het koopcontract getekend van een Talisman! Grappig genoeg was het ook één van de pers auto's die door Renault Nederland werd uitgeleend voor reviews, etc. Raar om zo je komende auto in de media terug te zien. Voordeel is wel dat ik dus een grote collectie mooie foto's heb van onze auto alvorens we er ooit in gereden hebben. :lol:
  • - Renault Talisman Sedan Intens
    - Motor: DCi 110 Handmatige 6 bak
    - Velgen: 19" Alizarine
    - Kleur: Bleu Cosmos
    - Pack Cruising
    - Pack Easy Park Assist
    - R-Link2 8,7" touchscreen met BOSE geluidssysteem
    - Ruimtebesparend reservewiel
De auto was, voor zover mogelijk is, als nieuw, en de prijs was bijzonder gunstig. Dinsdag 14 maart gaan we de wagen ophalen! Wat een schoonheid en wat een trots en geluk!

Groeten van een blije en binnenkort trotse Talisman rijder,

Mooky.

Edit: corrctie typefout onderwerp
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Na een jaar eindelijke een Talisman!

Bericht door Renier »

Alvast heel veel plezier gewenste met je Talisman en we zien de foto's wel op het forum! :thumb:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Na een jaar eindelijke een Talisman!

Bericht door guy janssens »

Gefeliciteerd, geniet ervan en veel veilige km gewenst
Denk aan de foto's :D
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijke een Talisman!

Bericht door Mooky »

Bedankt beide! Gaan we zeker doen! Wellicht plaat ik later nog wel wat foto's van een reportage die ik heb gevonden. Moet wel een beetje oppassen met auteursrechten.. alhoewel, ik doe er verder niks commercieels mee dus zal wel los lopen.

Grappig om te melden (misschien) is dat mijn vrouw ver uit de meeste km maak (30.000 km p.j.) en ik enkele duizenden ha ha ha. Maar zij was ook laaiend enthousiast over de wagen. Zeker in het echt. Wat een schoonheid!

Edit: typefout correctie
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijke een Talisman!

Bericht door nikk »

Gefeliciteerd!

Heb je je droom auto ook nog met de kop er af! We zien de foto's tegemoet
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Adventure »

Wow gefeliciteerd!!
Droom auto, heel veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Jumpman »

Leuk man, heel veel plezier ermee!
Je enthousiasme springt van mijn scherm, doe je goed!!!
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Mooky »

Nogmaals dank voor alle reacties! Had niet verwacht dat zoveel mensen een berichtje zouden plaatsen om ons er veel plezier en veilige km's te wensen. Het is immers een vreemde topic met een dolblij iemand. lol Wellicht werkt het aanstekelijk?

Hier alvast een voorproefje van 'our Talisman to be from the 14th of march onward' =P

Deze twee foto's zijn van http://loveatfirstdrive.nl/rijtest/rena ... sman-2016/
IMG_5739.jpg
IMG_5730.jpg
En deze foto is van https://autorai.nl/renault-talisman-dci-110-rijtest/
renault-talisman-blauw-rijtest-6-1440x957.jpg
En hier nog een review video met de blauwe rakker van de mannen van 'Love at first ride' (erg aan te raden youtube channel voor reviews, leuk informatief, kort, en licht verteerbaar) =)



Ik zal zelf een aantal foto's zal maken van de auto na levering en deze hier plaatsen. 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Johanvw »

Mooie plaatjes, ik hoop voor je dat je aangeschafte Talisman er nog steeds zo mooi uit ziet. Echt een plaatje!
Wel leuk om zo plaatjes te vinden van je eigen auto.
Ben benieuwd naar je eigen foto's.
Heel veel plezier voor straks met je nieuwe auto.
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Mils »

Proficiat en heel veel plezier ermee! :dance:
Toch wel vrij uniek in die kleur, dat blauw in sedan versie, heel speciaal. :thumb:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door larsdijkstra 16v »

Gaaf, van harte!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door FatalZero »

Gefeliciteerd! Leuk om jou auto dan zo terug te zien in alle reviews!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Mooky »

Jullie natuurlijk ook dank voor de berichten.
Het is net alsof ik weer 8 ben en het mijn verjaardag is. =D

Kan iemand mij trouwens vertellen welke snelheid het 6 versnelling schakel moment is? Kan het nergens vinden (zal wel weer met mijn neus kijken). IS dat voor de DCi 110 100 km p.u. of zoiets?
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door jefb »

110 dci manueel: 55 km/u per 1000 toeren, EDC 49 km/u per 1000 toeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door jefb »

Ik neem bij beiden aan dat die sowieso onder de 100 km/u naar 6e schakelt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Love At First Drive
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jun 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Love At First Drive »

Wat leuk om te lezen Sebastiaan! Echt toevallig dat je de perswagen hebt kunnen kopen. De kleur is echt heel mooi :D
Ik heb de bewerkte foto's nog op m'n hardeschijf (1280px groot), mocht je die willen kan ik ze via WeTransfer naar je mailen. Als je dan via onze site even je mailadres doorstuurt zorg ik dat ze jouw kant op komen!

En veel plezier met de Talisman!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Mooky »

Wat gaaf! Ik wist niet dat jullie hier ook actief waren op het forum! =P Nooit gerealiseerd dat jullie ook fora afstruinen.
'
Ik heb zeker wel interesse in de foto's! Zal meteen even een mail sturen naar jullie.

Ja, de kleur is zeker mooi i.c.m. de sedan. Het mooie vinden wij dat het een donkere kleur is, maar licht genoeg (mede door de metallic) om de mooie vormen nog goed te kunnen zien. Met zwart of een hele lichte kleur (wit of zilver) wordt alles (onze mening) vormloos en plat. Een ander prettige bijkomstigheid is dat Blue Cosmos niet veel voor te schijnt te komen op de weg bij de sedan. Ik geloof dat zilver en zwart ver uit het populairst zijn. Dit alles maakt deze wagen alleen maar nog aantrekkelijker voor ons. ;)

En plezier, dat gaan we zeker wel hebben!
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henrytali
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 sep 2016 20:43
Actief als: particulier

Re: RE: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Henrytali »

Mooky schreef:Beste forumleden,

Wellicht een rare topic, maar ik kan mijn blijdschap niet meer onder stoelen of banken steken en schreeuw het van de daken :wink:

Ruim een jaar geleden heb ik mij aangemeld op het forum om actief deel te nemen aan de Talisman sectie. Ik wilde zo graag zo'n mooie wagen, maar wilde eerst het een en ander lezen van mensen die er echt een hebben en gebruiken (i.p.v. één keertje voor een review of zoiets dergelijks).
Ben toen veel te weten gekomen, en ben betreffende dankbaar voor het geduld en de soms uitvoerige hulp die ik heb mogen ontvangen als 'wanna be' bezitter Afbeelding

Na deze relatieve korte actieve periode op het forum, heb ik het forum een klein jaartje passief in de gaten gehouden. Met een schuin oog, zeg maar. Dit was door persoonlijke redenen die al het andere, voor mij en mijn gezin op dat moment, overbodig maakte. Mede hierdoor heb ik de aanschaf van een Talisman in de koelkast gezet, met de bedoeling er op een later tijdstip weer op terug te komen.

Wel nu! De tijd was daar! Dan wel geen spiksplinternieuwe, maar wel exact wat we wilde hebben! Zaterdag hebben we het koopcontract getekend van een Talisman! Grappig genoeg was het ook één van de pers auto's die door Renault Nederland werd uitgeleend voor reviews, etc. Raar om zo je komende auto in de media terug te zien. Voordeel is wel dat ik dus een grote collectie mooie foto's heb van onze auto alvorens we er ooit in gereden hebben. Afbeelding
  • - Renault Talisman Sedan Intens
    - Motor: DCi 110 Handmatige 6 bak
    - Velgen: 19" Alizarine
    - Kleur: Bleu Cosmos
    - Pack Cruising
    - Pack Easy Park Assist
    - R-Link2 8,7" touchscreen met BOSE geluidssysteem
    - Ruimtebesparend reservewiel
De auto was, voor zover mogelijk is, als nieuw, en de prijs was bijzonder gunstig. Dinsdag 14 maart gaan we de wagen ophalen! Wat een schoonheid en wat een trots en geluk!

Groeten van een blije en binnenkort trotse Talisman rijder,

Mooky.

Edit: corrctie typefout onderwerp
Veel plezier ermee. Ik heb vandaag weer een ritje België gedaan. Langzaam zie ik steeds meer talisman voitures...Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Love At First Drive
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jun 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Love At First Drive »

Haha ja ik heb hier een tijd terug wat reviews geplaatst (met toestemming van het beheer) en nu staat dankzij jou ook de Talisman er op! De foto's heb je ontvangen zag ik :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door FatalZero »

Love At First Drive, echt een klasse actie!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Love At First Drive
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jun 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Love At First Drive »

Thanks! We doen alles voor onze volgers! Nou ok, bijna alles dan :lol: We vinden het leuk en vooral bruikbaar om feedback te krijgen. Dus als er ineens veel hits ergens vandaan komen gaan we toch even rondneuzen! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Mooky »

Nu, na bijna een week na de aflevering en een slordige 1000 km verder, maar weer eens iets van mezelf laten horen. Ik voel dat ik dit u allen verschuldigd ben. Zeker na het overweldigende aantal enthousiaste en betrokken reacties!

Aflevering van voorraad auto's zijn kennelijk minder spectaculair dan bij een nieuwe auto. Beetje jammer vond ik dit toch wel, past niet bij deze auto en mijn verwachtingen. Mocht de pret niet drukken! Onze indruk toen en nu: MOOI! FIJN! en we zijn vooral zéér BLIJ!

Eerste indruk toen we voor het eerst in 'onze' wagen zaten: oh man, wat een wagen! Wat een ruimte en wat een rust. Zeker vergeleken met onze Clio (nieuw uit 2013). Niet dat de Clio een slechte auto is. Zeker niet! Maar je merkt het segment / prijs verschil duidelijk.

Inmiddels hebben we er zo'n 1000 km op zitten en kunnen zeggen dat onze indruk van de voiture zéér positief is. Alles werkt, maar is soms wat 'nerveus'(?) Zoals bijvoorbeeld het automatische grootlicht assistent. Lijkt soms auto's te zien in bochten waar net even te veel lichtjes en reflecties zijn. Desalniettemin werkt het uiteindelijk wel en is in onze optiek een meerwaarde.
De dodehoekmelder werkt, maar we hebben net wel een valse melding, op rechts, gehad die minsten 1 minuut aanhield. Dit terwijl er rechts van ons geen rijbaan was. Ook hebben we een probleem met de Start & Stop functie. Deze werkt niet, ook al staat deze aan. Voor al deze punten gaan we nog een keer naar een dealer.

Onze Talisman rijdt heerlijk! Het is een kilometer-vreter! Geen tikjes, kraakjes of piepjes. Geen hinderlijk reflecties van chroom of spiegelend kunststof. Rijdt echt zuinig. Tot nu toe, met zijn verleden van 15.000 km erbij is gemiddeld gebruik gemeten (een indrukwekkende) van 4.2 / 100 km met normaal rijden (te weten met normaal wegrijden en met snelheden die rond het wettelijke maximale toelaatbare in Comfort mode). Het schakelen is wel even wennen. Voelt anders dan de Clio, net even iets stugger en iets minder intuïtief(?), maar echter niet storend te noemen. Het zorgt ook niet voor problemen. We typeren het als 'anders'. We moeten er een beetje aan wennen, het gaat inmiddels al veel beter.

Het geluid bij zo'n 130-140 km/u is minmaal, je hoort alleen de banden eigenlijk. Dit is ook mede afhankelijk van het type asfalt waar je op rijd. Verder horen we ook geen hinderlijk windgeruis, zoals bij de Clio rond de spiegel bij de bestuurderskant. We werden er echt gek van soms.

Het geluid van het Bose geluidsysteem is niet slecht, maar er valt echt wel wat aan te verbeteren in onze opinie. De mid-range (midden tonen) zijn te oververtegenwoordigd. De lage tonen zijn weer net te weinig aanwezig. Dit lijkt ons vrij makkelijk op te lossen met een (simpele) EQ functie. Deze lijkt helaas niet beschikbaar in het R-Link systeem. Wellicht ergens in de toekomst? De dynamiek is weer wel heel goed, en je kunt ook goed merken dat er meer dan genoeg speakers aanwezig zijn in de auto. Het geluid is niet duidelijk uit de bronnen te horen en lijkt natuurlijk aanwezig in het interieur. Hiervoor wel lof.

Zal op een later moment wellicht meer bevindingen van onze Talisman posten.
Foto's volgen later zeker nog. Het is nu immers niet zulk mooi weer en ik moet hem zelf nog even lekker gaan poetsen. Ben enthousiaste amateur detailer, dus mijn handen jeuken =P Tijd is nu mijn grootse probleem, want ik ben rustig de hele dag bezig. :lol:

Edit: aanpassing van stijl en tekst fouten.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Jumpman »

leuk om te lezen. Doe je goed.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henrytali
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 sep 2016 20:43
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Henrytali »

Mooky schreef:Nu, na bijna een week na de aflevering en een slordige 1000 km verder, maar weer eens iets van mezelf laten horen. Ik voel dat ik dit u allen verschuldigd ben. Zeker na het overweldigende aantal enthousiaste en betrokken reacties!

Aflevering van voorraad auto's zijn kennelijk minder spectaculair dan bij een nieuwe auto. Beetje jammer vond ik dit toch wel, past niet bij deze auto en mijn verwachtingen. Mocht de pret niet drukken! Onze indruk toen en nu: MOOI! FIJN! en we zijn vooral zéér BLIJ!

Eerste indruk toen we voor het eerst in 'onze' wagen zaten: oh man, wat een wagen! Wat een ruimte en wat een rust. Zeker vergeleken met onze Clio (nieuw uit 2013). Niet dat de Clio een slechte auto is. Zeker niet! Maar je merkt het segment / prijs verschil duidelijk.

Inmiddels hebben we er zo'n 1000 km op zitten en kunnen zeggen dat onze indruk van de voiture zéér positief is. Alles werkt, maar is soms wat 'nerveus'(?) Zoals bijvoorbeeld het automatische grootlicht assistent. Lijkt soms auto's te zien in bochten waar net even te veel lichtjes en reflecties zijn. Desalniettemin werkt het uiteindelijk wel en is in onze optiek een meerwaarde.
De dodehoekmelder werkt, maar we hebben net wel een valse melding, op rechts, gehad die minsten 1 minuut aanhield. Dit terwijl er rechts van ons geen rijbaan was. Ook hebben we een probleem met de Start & Stop functie. Deze werkt niet, ook al staat deze aan. Voor al deze punten gaan we nog een keer naar een dealer.

Onze Talisman rijdt heerlijk! Het is een kilometer-vreter! Geen tikjes, kraakjes of piepjes. Geen hinderlijk reflecties van chroom of spiegelend kunststof. Rijdt echt zuinig. Tot nu toe, met zijn verleden van 15.000 km erbij is gemiddeld gebruik gemeten (een indrukwekkende) van 4.2 / 100 km met normaal rijden (te weten met normaal wegrijden en met snelheden die rond het wettelijke maximale toelaatbare in Comfort mode). Het schakelen is wel even wennen. Voelt anders dan de Clio, net even iets stugger en iets minder intuïtief(?), maar echter niet storend te noemen. Het zorgt ook niet voor problemen. We typeren het als 'anders'. We moeten er een beetje aan wennen, het gaat inmiddels al veel beter.

Het geluid bij zo'n 130-140 km/u is minmaal, je hoort alleen de banden eigenlijk. Dit is ook mede afhankelijk van het type asfalt waar je op rijd. Verder horen we ook geen hinderlijk windgeruis, zoals bij de Clio rond de spiegel bij de bestuurderskant. We werden er echt gek van soms.

Het geluid van het Bose geluidsysteem is niet slecht, maar er valt echt wel wat aan te verbeteren in onze opinie. De mid-range (midden tonen) zijn te oververtegenwoordigd. De lage tonen zijn weer net te weinig aanwezig. Dit lijkt ons vrij makkelijk op te lossen met een (simpele) EQ functie. Deze lijkt helaas niet beschikbaar in het R-Link systeem. Wellicht ergens in de toekomst? De dynamiek is weer wel heel goed, en je kunt ook goed merken dat er meer dan genoeg speakers aanwezig zijn in de auto. Het geluid is niet duidelijk uit de bronnen te horen en lijkt natuurlijk aanwezig in het interieur. Hiervoor wel lof.

Zal op een later moment wellicht meer bevindingen van onze Talisman posten.
Foto's volgen later zeker nog. Het is nu immers niet zulk mooi weer en ik moet hem zelf nog even lekker gaan poetsen. Ben enthousiaste amateur detailer, dus mijn handen jeuken =P Tijd is nu mijn grootse probleem, want ik ben rustig de hele dag bezig. Afbeelding

Edit: aanpassing van stijl en tekst fouten.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Mooky »

Zo, ben gisteren zo'n 7 aan het zwoegen poetsen om de auto voorbij showroom shine conditie te krijgen. En ik denk dat het wel aardig gelukt is. Helaas heeft de auto last van swirls, maar daar het je weer wax voor! =) Het uiterlijk kan nog een beetje 'natter' met nog 1 snelle was beurt en en drogen met detail spray, maar helaas was de dag om en werd het donker. Ik had dus ook geen tijd meer om een paar knappe foto's te maken van het resultaat. Echter mijn vrouw heeft toch nog twee foto's gemaakt net voor ze haar werk binnen stapte! =D

Wel weer wat geleerd van de Talisman met poetsen. Namelijk: doe nooit de keycard in je broekzak tijdens een grondige poetsbeurt. De auto blijft open en dicht gaan. Na 1 of 2 uur realiseerde ik mij pas dat het wellicht beter zou zijn om de kofferbak te openen en de keycard weg te leggen. DOH! :fp: Dit gestuntel van mij had als resultaat dat de volgende morgen de auto niet wilde starten. Dus moesten we Renault enroute bellen. Die was erg snel te plaatsen (lees 15 minuutjes wachten). De monteur had het direct door. De accu had onvoldoende spanning... pff. Kwam wel vaker voor zei hij. De accu's worden steeds kleiner, maar er komt steeds meer elektronica in de wagens, voegde hij er aan toe. Met als resultaat dat de accu sneller wordt leeg getrokken. Dus weest alleen gewaarschuwd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stuifber
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2017 08:23
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door stuifber »

Hij glimt supermooi! Ik vind die blauwe kleur toch echt super! Ik moet nog even wachten op de mijne, begin feb besteld via de leasemaatschappij maar heb nog geen leverdatum gekregen. Wat bedoel je met dat je de kofferbak open hebt laten staan? Is daardoor de verlichting ook aan blijven staan en is zo je accu leeg getrokken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Mooky »

Nee, de accu is leeggelopen, omdat ik de keycard ongeveer 2 uur in mijn broekzak heb gehad. En telkens als ik naar de voorkant van de auto liep, of te ver van de auto, dan ging alles (natuurlijk) keurig automatisch op slot en zo. Met als gevolg dat wanneer ik weer terug in de 'zone' kwam van de auto alles weer keurig aan ging als de lampjes, spiegels die uit klappen en natuurlijk ontgrendelde de deuren ook weer. Dit is dus tientallen keren voorgekomen. Simpel gezegd: mijn eigen schuld dus. Iets te druk met poetsen, en te weinig nagedacht m.b.t. de keycard en een leeglopende accu. LOL Ach, een ezel, etc, etc...

De kleur is echt fenomenaal! Zeker als de auto brandschoon is, lekker in de was staat in de stralende zon. Je ziet onder de vernis echt mooie kleuren (paars, violet, indigo, diep blauw, licht blauw, etc...) in de mica deeltjes gereflecteerd. Dat maakt waarschijnlijk ook dat het zo'n rijke kleur is en niet zo plat blauw. Pas wel op, want de vernis is aan de zachte kant. Kleine krasjes zijn zo gemaakt. Dit is niet erg, maar als je ze kunt voorkomen is dat natuurlijk wenselijk.

Ik hoop dat je snel jouw Talisman kunt ophalen! Ik weet zeker dat je er veel plezier van gaat hebben! =D

Edit: kleine tekst correcties
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door metalpe »

Weinig mensen die zo een grote auto in zulke felle kleur durven nemen.
Heel erg mooi, vind ik!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Mooky »

De kleur is niet fel te noemen, althans dat vind ik dan ;) Zeker als het weer niet zo zonnig is. Dan lijkt het eerder zwart, of heel erg donker blauw. Lijkt wel wat weg te hebben van de Noir Amethyst kleur van de 'Initiale Paris' uitvoering van de Talisman en Espace (qua effect).
Maar ik snap wel wat jij bedoelt, hoor. Meestal worden deze auto's in grijs, zwart of zilver gekocht. Vaak niet de keuze van de bestuurderzelf, maar door de leasemaatschappij of de baas. Iets met de verkoop waarde... Bedenkelijk in mijn optiek, maar goed. Het zij zo.
Wij zijn er in ieder geval erg blij met deze kleur met die velgen. Gewoon schitterend!
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door metalpe »

Ik had indertijd een Peugeot 307 in Recife Blue. Ik was verliefd op de kleur maar de garage zei dat het, om hem te verkopen, moeilijk ging worden.

Er zijn echter altijd mensen die er ook van houden en eens iets anders willen, was zo weer weg toen hij te koop stond. Dat was wel Feller blauw dan dit, maar dit is echt mooi.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Mooky »

Dank je! :Yes: Altijd fijn om complimentjes te krijgen!

Moet alleen nog kijken hoe ik die verdomde profielen kan instellen en / of bewaren,.. snap daar echt geen ene zak van...
Of werkt het zo dat de instellingen die je hebt verandert in een profiel automatisch worden opgeslagen in datzelfde profiel?

Edit: vraag toegevoegd
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door berenburg »

Ja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Mooky »

Dank voor uw kort en duidelijk antwoord. :)
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Resultaat poetsen met regen na het waxen

Bericht door Mooky »

Zojuist mijn Talisman een 'treat especial' gegeven. Eerst alles lekker gesopt. En met alles, bedoel ik dan ook echt alles. Het speolwater direct met een hoogpolig microvezel doek met detailers spray van Monello eraf gehaald. Velgen goed in Nonfero van monello gezet. Hierna geborsteld met een velgen borstel, daarna met een mit gesopt en droog gemaakt met hoogpolig microvezel doek met detailers spray.

Daarna alles lekker in de wax gezet (dit keer had ik niet alle matte kunststofdelen afgeplakt, dit doe ik anders wel maar kost zo veel extra tijd). En toen begon het te regenen! Ik dacht dat al het werk voor niks was geweest. Ik las namelijk op vele fora dat regen en een nog niet weg gepoetste wax laag niet samen gaan. Ik las vele nare veronderstellingen. Ik wist niet wat ik hiervan moest denken. Het leek me niet echt aannemelijk allemaal. Dus besloot ik om te wachten tot na het avondeten.

95% van het regenwater was inmiddels alweer van de auto verdwenen. Als water van de rug van een eend! Ik het de stoute schoenen aangetrokken en heb met een hoogpolig microvezel doek voorzichtig het resterende water eraf 'getrokken'. Dit doe je door de doek voorzichtig op de auto te leggen en zacht aan de doek te trekken. Zo beschadigd je de was laag niet. Eenmaal droog, heb ik de wax met zo min mogelijke druk eraf gewreven. :pray: Ik had een hele licht coating gedaan Dit geeft echt het aller beste resultaat. Dit komt, omdat je niet hard hoeft te poetsen, zoals bij een dikkere laag het geval is. Zo laat je uiteindelijk véél meer wax op de auto zitten en blijven de micro krasje (swirls) goed vlak gevuld met de wax. Resultaat een oppervlak dat glimt als een spiegel

Als laatst de ramen nog even goed gedaan. Na het reinigen nog even met een kortpolige microvezel na gepoetst. Wat een heidens karwei is dat toch, maar het resultaat maakt dat ik het vele werk vergeet. =) Zoals je kunt zien is het resultaat uitsteken! Dus mocht het na het waxen regenen kunt u gerust doorgaan zoals ik hier heb omschreven. Ik heb geen extra krasjes of swirls gezien in het vernis, nog reageerde de regen met de wax. Dit leek mij wel nuttige informatie om te delen met mede poetsers! Zie foto's hier beneden voor het resultaat (jammer dat staande foto's hier automatisch liggend worden geplaatst terwijl ze dat niet zijn...).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Na een jaar eindelijk een Talisman!

Bericht door Mils »

Nice, ziet er prachtig uit! :thumb:
Hoe lang werk je hieraan?
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht