Bug in boordcomputer?

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.

Topic author
martijnme
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2014 20:06
Actief als: particulier

Bug in boordcomputer?

Bericht door martijnme »

Ik ben in het bezit van een Megane 3 coupe GT line uit 2015, met wat ik denk een bug in de boordcomputer software,
Na het tanken reset ik altijd de dag en trip tellers en het gemiddelde verbruik.
Als ik dit met een draaiende motor doe dan heeft de boordcomputer 5 van de 10 keer iets raars.
De trip teller, actueel verbruik, brandstof verbruik en gemiddeld verbruik gaan dan niet lopen tijdens het rijden, actueel verbruik en gemiddeld verbruik geven streepjes aan, trip teller blijft op 0 staan en brandstof verbruik ook.
Na een paar keer resetten gaat deze wel weer lopen en als de auto uit is geweest en afgesloten dan is het ook weer over.
Het vreemde is dat de dagteller, kilometer teller (deze zal wel op een andere computer zitten?) , de digitale snelheidsmeter in de boordcomputer het wel doen.
Eenmaal werken dan is er geen vuiltje aan de lucht en blijft alles werken, alleen met op nul zetten dus.
Renault NL heeft al een keertje een dagje bij de dealer besteed en heeft het niet op kunnen lossen.
Hierna is het instrumenten paneel vervangen maar ook in de nieuwe unit zit het probleem!
Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?
Zijn er mensen die nog een suggestie hebben voor een oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht