TT Live Service (HD Traffic) actief?

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
Rik L.
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2017 21:46
Actief als: particulier

TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door Rik L. »

Mensen,

Ik heb sinds een week een nieuwe Megane met RLink2. Met TomTom Live Service (HD Traffic). Volgens de dealer is alles in orde met het laatste. Maar ik twijfel hier aan.

Vraag aan jullie: hoe kan ik zien dat TT Live Service (HD Traffic) daadwerkelijk actief is in mijn auto? Dank!

Groet, Rik L.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door Bert O. »

De eenvoudigste manier is - denk ik - in je navigatiescherm op het verkeersinformatieknopje te duwen. Dan krijg je een overzicht van alle meldingen die het systeem ontvangen heeft. Er is altijd wel ergens iets, maar als je om 8u 's ochtends op een weekdag geen meldingen hebt klopt er iets niet.
Dat er kets niet klopt is wel een beetje eigen aan het hele Rlink, bij mij werkt het ook soms niet. Jammer.
Als je linksbovenaan op het 'signaal' icoontje klikt (naast het klokje) kom je in een scherm waarin je ziet of het systeem verbinding heeft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Rik L.
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2017 21:46
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door Rik L. »

Hi Bert,

Dank voor je reactie. Ik krijg voortdurend wel meldingen die het systeem heeft ontvangen. Maar ik betwijfel of deze van TomTom Live Service komen. Ik denk dat deze "gewoon" van TMC komen. En daar heb ik niets aan.

Het systeem heeft voortdurend verbinding. Daar ligt het niet aan. Alleen mijn dealer zegt dat hij TomTom Live Service voor mij heeft geactiveerd maar ik zie het nergens in mijn schermen terug. Niet in een icoontje ergens; ook niet in de lijst met apps die gedownload zijn (hier staat geen TT Live Service app o.i.d. tussen).

Iemand anders nog ideeën?

Groet, Rik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door Bert O. »

Ik weet zo even niet uit het hoofd hoe je het in de auto zelf kan zien, maar als je inlogt op de Rlink2 Toolbox kan je wel kijken welke apps en services je hebt, beschikbaar zijn,...

Als het goed is staat daar bijvoorbeeld de 'digital services' en 'HD Trafic' bij (met hun verloopdatum)...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door MaHeDu »

Als je de auto start en je krijgt bij RLink het volgende bericht met het teken in de rode cirkel dan heb je volgens mij gewoon verbinding met HD traffic.

Afbeelding
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Rik L.
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2017 21:46
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door Rik L. »

Bert, Marcel, dank.

Het gaat mij er vooral om dat ik in mijn auto daadwerkelijk tegen TT Traffic / Live Service aan zit te kijken. En niet tegen slechts TMC, zonder dat ik het in de gaten heb. TMC vind ik onbruikbaar.

In mijn vorige Megane (model 2014) was het altijd zo dat - zodra het TT Traffic / Live Service abonnement verlopen was - het navigatie systeem voor de file informatie automatisch terugviel op TMC.

Vandaag nog even met de dealer gesproken. Die vertelde mij dat - zodra ik file meldingen zie in mijn auto (en die zie ik; ik heb verbinding) - die via TT Traffic / Live Service moet komen. Ik ben nog niet overtuigd. Vooral omdat ik zie dat ik in mijn auto veel minder files zie dan met TomTom via de browser (https://mydrive.tomtom.com/nl_nl). Niet een beetje minder maar veel minder. Ik mis meer dan de helft. Ik verwacht van dezelfde brondata gebruik te maken maar zie dat niet terug in de resultaten. Er klopt iets niet.

De zoektocht gaat voort.

Groet, Rik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door Bert O. »

Ik rij momenteel met een leen-megane waarbij de data-verbinding niet actief is, en die dus enkel over TMC beschikt om verkeersinformatie binnen te halen. De hoeveelheid 'incidenten' scjeelt aanzienlijk. Via de TMC heb ik er momenteel minder dan 20 (alle incidenten, spitsuur) terwijl dat via de data-verbinding er vaak meer dan 500 zijn...
Ook daaraan zou je dus kunnen aftoetsen if je tomtom Traffic goed werkt of niet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Rik L.
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2017 21:46
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door Rik L. »

Dank voor de tip, Bert. Nuttig!

Ik heb de test direct in mijn Megane gedaan. En daar hetzelfde resultaat als bij jou: bij data connectie uitzetten zie ik enkele tientallen gebeurtenissen gemeld; bij data connectie aanzetten enkele honderden. Ik concludeer dus dat TT HD Traffic bij mij gewoon aanstaat.

Deze vraag is dus beantwoord. Ik blijf echter met het probleem zitten dat ik via mijn iPhone app TomTom MyDrive veel meer files gerapporteerd krijg dan via mijn RLink2 TT HD Traffic. Er lijkt aan de Renault RLink2 kant een filter te zitten die niet alle filemeldingen van TomTom doorgeeft. Ik heb met mijn dealer afgesproken dit de komende weken in de gaten te houden. Als mijn waarnemingen hetzelfde blijft, gaat hij dit opnemen met Renault NL. Want het zou niet moeten. Wordt vervolgd dus..

Groet, Rik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door Bert O. »

Ik vrees dat dit inderdaad eigen is aan de Rlink2.
Ik heb (ruim 4 jaar geleden) een losse tomtom met live-verkeersinfo gebruikt gehad, en dat werkte fantastisch. Het was voor mij een serieuze tegenvaller in m'n spiksplinternieuwe Clio - net geen 4 jaar geleden - dat er in de MediaNav gewoon GEEN verkeersinfo was. Dat vond ik in 2013 echt al een beetje flauw van Renault dat ze dat nog aanboden. Mij hebben ze geen 2x liggen, dacht ik enkele maanden geleden. Ditmaal gaan we voor de volledige Rlink2 met tomtom verkeersinfo... En nu gebruiken we dus nog steeds Google Maps... Want af en toe krijg je zelfs met actieve dataverbinding gewoon geen verkeersmeldingen binnen... Uitgerekend als de ganse Brienenoordbrug afgesloten is ofzo... Vaak heb ik ook het gevoel dat om 6u 's ochtends de tomtom traffic info nog niet wakker is ofzo... File op de A16 wordt zelden op tijd (vooraf) aangeduid...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Rik L.
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2017 21:46
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door Rik L. »

Dat RLink2 TomTom HD Traffic niet de files rapporteert die GoogleMaps wèl signaleert is niet fijn. Maar ik kan er wel mee leven. Immers, het betreft hier twee verschillende leveranciers die ieder hun eigen brondata hebben.

Waar ik echter niet aan wil is dat RLink2 TomTom HD Traffic en TomTom zelf (TomTom MyDrive) verschillend files rapporteren: TomTom MyDrive rapporteert (veel) meer files dan RLink2 TomTom HD Traffic. Vooral in het buitenland.

Het lijkt er op dat beiden gebruik maken van verschillende brondata en/of dat Renault de files afkomstig van TomTom filtert. Dit vind ik niet acceptabel; immers, ik betaal dan voor een product dat niet doet wat het belooft te doen.

Ik ben hierover nu in contact met mijn dealer.

Groet, Rik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PekV
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2017 10:12
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door PekV »

Hoe kan je data-verbinding aan zetten???

Op de een of andere manier lukt het bij niet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Rik L.
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2017 21:46
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door Rik L. »

Volgens mij staat dat automatisch aan als je Verkeersontvanger op ON hebt staan.
Menu / Navigatie / Instellingen / Verkeer / Verkeersontvanger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door TheWizardbc »

PekV schreef:Hoe kan je data-verbinding aan zetten???

Op de een of andere manier lukt het bij niet
Je moet wel de verbinding geactiveerd hebben, kan via de rlink store of via de dealer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PekV
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2017 10:12
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door PekV »

De auto gaat idd terug naar de dealer. Ze gaan alles resetten en weer erop zetten. Was een echte fout. Hopelijk is het straks opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: TT Live Service (HD Traffic) actief?

Bericht door groen_duiven »

Ik heb danwel R-Link in mijn Clio.
Wanneer je TMC hebt, inderdaad veel minder meldingen.
Daarnaast zijn de meldingen bij TMC qua lengte altijd grotere baanvakken (bijvoorbeeld vanaf oprit tot aan volgende oprit/afslag).

Bij HD Traffic heb je ook files in beeld van soms maar een paar 100 meter.


groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht