Carminat Laguna 2006

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
Sventic
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2017 20:50
Actief als: particulier

Carminat Laguna 2006

Bericht door Sventic »

Hoi, sinds kort ben ik de bezitter van een Laguna uit 2006 met Carminat systeem.
Ik heb hier zitten zoeken op het forum maar ik kom niet verder.
Sinds vandaag start mijn Carimat continu opnieuw op, radio valt dan weg, telefoon valt dan weg en uiteraard geen beeld op me scherm meer.
Omdat er al veel over de antenne is gesproken hier heb ik een andere GPS antenne aangeslote, helaas geen verbetering.
Er zit overigens geen originele DVD voor de navigatie bij, kan dit het probleem zijn?
Een originele DVD is bij de dealer niet meer te koop (zeggen ze, ik lees al dat de Renault dealers niet de meest klant vriendelijke dealers zijn) en de originele DVD is na 2012 niet meer vernieuwd???
Is die Carimat niet compleet te vervangen door iets anders waarmee je navigatiescherm wel werkt?
Of ben je gewoon de Sjaak met dit systeem?
Hopelijk weet iemand raad
5574116772_5345860152.jpg
5574116908_0216249061.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Carminat Laguna 2006

Bericht door RichTrip »

Werkte het systeem tot aan vandaan wel OK, zonder bijvoorbeeld uitvallend geluid? Imitatie DVD hoeft niet perse de oorzaak te zijn, zeker niet als het voor die tijd wel werkte. Laatste update is inderdaad van 2012.
Wellicht een keer de zekering trekken voor een algehele reset.
Vervangen door iets anders met behoud van het scherm is vrijwel onmogelijk. Op afstand is het moeilijk aan te geven wat het kan zijn. Grootste verdachte is de navigatiecomputer (daar gaat de DVD in).
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Sventic
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2017 20:50
Actief als: particulier

Re: Carminat Laguna 2006

Bericht door Sventic »

Ik heb de auto pas sinds zaterdag, tijdens de proefrit viel er niks uit. Op weg naar huis ook niet, ruim een uur rijden.
Vanaf maandag viel hij uit en startte weer op en viel weer uit etc etc. Aangezien ik Renaults niet zo goed ken heb ik nog niet de hemel los gemaakt om daar de GPS antenne te vervangen, had het via de kofferbak gedaan, want de aansluiting in de navigatiecomputer is een niet zo'n gangbare aansluiting HRS GT5. Stroomloos had ik de computer ook al een kwartiertje gemaakt. Morgen maar verder kijken want wordt te donker om te zien hoe de hemel nou precies vastzit. Collega van me neemt volgende week een originele dvd mee, kunnen we dat ook testen....en dan zeggen ze dat de bedrading van een Alfa slecht is ....
Had al gespeurd over alles vervangen met behoud van scherm maar daar werd ik inderdaad ook niet blij van.
Maar goed morgen weer verder zoeken naar het probleem. (tis overigens wel een heerlijke reiswagen!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Sventic
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2017 20:50
Actief als: particulier

Re: Carminat Laguna 2006

Bericht door Sventic »

Goed nieuws, dakantenne losgehaald daar zat storing in. Helemaal gereinigd en andere GPS eraan en voila, valt niet meer weg en ik woon ook niet meer midden in het Gooimeer. Grote blij dus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht