Zijn er mensen die ervaring wil delen?


larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Mannen, doe dit in een PM of bel elkaar even, niet hier...
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Knippie »

Manmanman, renoke, wat is jouw doelstelling geweest om je bij dit forum aan te melden? Mensen hier hebben een talisman of denken er aan om er eentje te bestellen. Degene die hem hebben posten hun goede en minder goede ervaringen of leggen een vraag of probleem voor. Dat is volgens mij ook de doelstelling van een forum. Discussiëren met medegebruikers heeft mij al een paar keer geholpen een probleem op te lossen. Voor eventuele nieuwe kopers is dit een prima plek om naar gebruikerservaringen te vragen.

Jij hebt geen talisman begrijp ik, maar wat is dan jouw doelstelling? Heb je al een bepaald model in gedachte?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Thomas84 »

larsdijkstra 16v schreef:Mannen, doe dit in een PM of bel elkaar even, niet hier...
Hmmmzz hij rijdt geen Kadjar... vreemd Afbeelding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Thomas84 schreef:
larsdijkstra 16v schreef:Mannen, doe dit in een PM of bel elkaar even, niet hier...
Hmmmzz hij rijdt geen Kadjar... vreemd Afbeelding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Wat bedoel je Thomas?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Thomas84 »

larsdijkstra 16v schreef:
Thomas84 schreef:
larsdijkstra 16v schreef:Mannen, doe dit in een PM of bel elkaar even, niet hier...
Hmmmzz hij rijdt geen Kadjar... vreemd Afbeelding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Wat bedoel je Thomas?
In het verleden wel eens iemand gehad met een rode Kadjar Afbeelding Toen ging het dezelfde kant op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Thomas84 schreef:
larsdijkstra 16v schreef:
Thomas84 schreef:
larsdijkstra 16v schreef:Mannen, doe dit in een PM of bel elkaar even, niet hier...
Hmmmzz hij rijdt geen Kadjar... vreemd Afbeelding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Wat bedoel je Thomas?
In het verleden wel eens iemand gehad met een rode Kadjar Afbeelding Toen ging het dezelfde kant op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Aaaahh, zo Thomas :wink: ja, lijkt me niet de bedoeling zo
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door EagleForce »

larsdijkstra 16v schreef:Mannen, doe dit in een PM of bel elkaar even, niet hier...
Je had beter die "op-de-man-spelende-joker" even kunnen waarschuwen, was al paar postings bezig. Probeerde hem, net als anderen, te vertellen dat hij dit beter anders of helemaal niet kan doen. Maar van mij hoor je niks meer naar hem hoor, in de "negeer-modus" :clap: :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rudi a
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 apr 2017 10:15
Actief als: professional

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door rudi a »

:D rij nu 6 weken talisman en ben de weg naar de dealer al vergeten! super auto begot! groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leon-cupra
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Leon-cupra »

Heb hier precies wel wat los gemaakt :-D
Als je zelfs echt liefhebbers zoals DHL, die jaren het merk zelf verkocht heeft, al hoort zeggen dat de laatste generatie op niets trekt, dan kan je er toch niet meer omheen. Als ik groen licht krijg, toch maar de Talisman schrappen en voor alternatief gaan. Er zijn naar het het schijnt nu mooie condities op de skoda Superb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

Routeomleiding ook al na een week afgezet. Ook al zo'n handige functie... die onbruikbaar is :-) Relativeren jongens!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

Leon-cupra, Talisman is toch mooier dan de Superb. En over de betrouwbaarheid van VW en consoorten ben ik toch ook niet zo zeker. Waarschijnlijk gaat alles wat er op zit, wel werken. Dat laatste kan van de Talisman niet gezegd worden.?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 23
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Domi1963 »

De Superb heeft een degelijke (Duitse) afwerking. Maar das dan ook meteen alles wat er zowat beter aan is. Wees gerust, ik heb er ook wezen in rijden een Superb Combi Laurin & Klement 1.8 Turbo - 180 pk maar ben toch gegaan voor de Talisman Grandtour ( Estate ). Een Superb is kil en dood vond ik zoals het al jaren het imago van VW heeft. Sober maar degelijk. Voor deze prijs had ik dan de Talisman IP Grandtour TCe 200 EDC met alle toeters en bellen... En je mag zeggen wat je wil: het comfort van de Superb is niet wat het comfort van de Talisman betreft! Heb hiervoor jaren met Citroën gereden waaronder in 2007 een C6. Wel ik kan zeggen dat het comfort van de Talisman aardig in de buurt komt van de C6, welke ook al niet meer de zachtste vering had...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

Voor de Superb zou ik eerlijk gezegd ook twijfelen. Maar anderzijds is de Talisman ook wel een dikke bak :-) En tja z'n Franse karakter... zal ik maar voor lief nemen zeker? Deze week mn VW van het werk binnengebracht voor onderhoud. Er stond een vette Arteon (van ver een Talisman look-a-like) van 50.600euro. De opleg voor mij was 30.600euro. DOei! :D
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leon-cupra
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Leon-cupra »

Krijgt het renaultforum dezelfde kuren als de talisman? Zit hier 5 min te typen, druk je op verstuur en bericht weg :-s

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 23
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Domi1963 »

Leon-cupra schreef:Krijgt het renaultforum dezelfde kuren als de talisman? Zit hier 5 min te typen, druk je op verstuur en bericht weg :-s
Dat zou kunnen ge-R Linkt zijn. :lol:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leon-cupra
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Leon-cupra »

Dan maar even terug typen van hetgeen ervoor:

Ik ben eigenlijk wel wel een skoda-man. Van onze laatste 6 wagens, waren het 4 skoda's (fabia, 2 octavia's en een superb) en binnenkort wordt de nieuwe Superb van mijn madam ook geleverd. Dus tja, dat een Superb torenhoog op het verlanglijstje staat is dan ook logisch. Als ik in eender welke skoda instap, voel ik mij onmiddellijk thuis.

Design van de Superb. Interieur is idd redelijk sober maar wel strak en het geeft een enorm ruimtegevoel. Toen ik in de talisman stapte had ik net het tegenovergestelde. Binnenin voelt hij een stuk kleiner aan. Design van de wagen zelf, tja, was ik er niet gek van, had ik nooit naar de talisman gekeken. Twas een coup de foudre. Maar een Superb combi in moon white en pegasus velgen kan ik uiteraard ook zeer smaken. Stuk saaier wel, maar toch nog steeds knap.

En de prijs. Ook wel van verschoten. Veel voor je geld, maar een Superb moet niet veel onderdoen hoor. In de superb heb je wel niet al de snufjes zoals led, panodak en halfleder voor die prijs maar voor de rest heb je identiek hetzelfde.

Wat ook nog wel in het nadeel speelt van de Talisman zijn de prestaties. Een 1.4 tsi is een stuk performanter dan de 150pk benzine uit de talisman. Niet echt onbelangrijk voor mij, komende van een 220pk octavia. Wel bewuste keuze om terug beetje te downsizen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

Qua ruimte moet ik zeggen dat ik énorm heimwee heb naar m'n Mondeo. Daar kon ik meer dan royaal zitten + achterin nog veel plaats bieden. Helaas nu niet meer. Opvallend dat de passagier voorraan precies met opgetrokken knieën zit als je de achterpassagiers ruimte wil geven. Voorheen kon de passagier vooraan z'n benen strekken en achterin nog ruimte zat. Netals de in-uistap van passagiers nu iedereen tegen dorpel,deur en zetels tegenaan zit. Om gek van te worden. Voor de rest prima. Alleen was ik voorheen ruimer gewent :) Desondanks doet de Superb hier nog een grote stuk extra :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

Heb te weinig plaats vooraan. Was me niet opgevallen tijdens testrit, maar kan geen langere ritten doen zonder ongemakkelijk te zitten.

Dit ruimtegebrek verwijt ik echter Renault niet, maar kan me niet van de indruk ontdoen dat dit in de IP Sedan minder opvallend is dan in een Intens Estate.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leon-cupra
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Leon-cupra »

Bwa,voor de ruimte hoef ik geen wagen te kopen. Met een Superb als tweede wagen hebben we al de ruimste wagen die je kan kopen. Een grote wagen geeft gewoon meer rijcomfort en dat is voor mij belangrijker.
Toen de verkoper stond te pronken met de ruimte van de talisman, heb ik hem even meegegeven dat er een Superb in bestelling stond en hij begon snel over iets anders :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 23
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Domi1963 »

Ik kom uit een Dacia Duster en vind de ruimte meer dan voldoende in mijn Estate IP. De Superb welke ik test gereden heb was inderdaad iets ruimer. Maar deze ruimte word bij ons met 4 personen zelden voor 100 % benut. Het vis gerei van mijn schoonbroer kan er nu met gemak in als ik de achterbank neerlaat. In mijn Duster moest ik Merlijn de tovenaar spelen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

De verontwaardiging was groot toen we met 2 personen richting Frankrijk gingen en dezelfde bagage niet in de wagen kon :P
De koffer blijkt toch kleiner, waarschijnlijk door de beugels van de koffer ipv veren/dempers bij mn vorige wagen.
Vanaf volgende week een baby erbij,we zijn benieuwd om te puzzelen :D (toen ik de wagen kocht waren we nog niet op de hoogte van de zwangerschap, maar de break was toen nog niet beschikbaar).
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leon-cupra
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Leon-cupra »

Tuurlijk is de ruimte in een Talisman meer dan genoeg. Het gaat mij dan ook niet om de ruimte. Persoonlijk wil ik gewoon een comfortabele, goed uitziende wagen met veel value for money maar wel eentje die mij geen kopzorgen geeft ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 23
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Domi1963 »

Leon-cupra schreef:Tuurlijk is de ruimte in een Talisman meer dan genoeg. Het gaat mij dan ook niet om de ruimte. Persoonlijk wil ik gewoon een comfortabele, goed uitziende wagen met veel value for money maar wel eentje die mij geen kopzorgen geeft ;-)
Klopt helemaal Leon-cupra. Ik heb momenteel mijn eerste tank leeg gereden, 473 km met 49 liter super 98. :(
Voor de benzineversie een veels te kleine benzinetank.
Voor de rest bevalt hij mij helemaal op een paar R-Link 2 probleempjes na, welke mss mijn eigen fout zijn, dat weet ik nog niet. Ik heb hem pas een week. Dus dat word nog wat zoekwerk...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door daniel.vandermaesen »

Net gekoeld vak in middenconsole ontdekt, met plaats voor 2 halve litertjes, leuk voor op lange ritten.

Ben van plan regelmatig wat positieve feedback te geven


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Ghia »

ik ben er nog niet in geslaagd om adt vak koel te krijgen (met airco aan natuurlijk) :P
Maar het idee is wel leuk :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door EagleForce »

Domi1963 schreef:
Leon-cupra schreef:Tuurlijk is de ruimte in een Talisman meer dan genoeg. Het gaat mij dan ook niet om de ruimte. Persoonlijk wil ik gewoon een comfortabele, goed uitziende wagen met veel value for money maar wel eentje die mij geen kopzorgen geeft ;-)
Klopt helemaal Leon-cupra. Ik heb momenteel mijn eerste tank leeg gereden, 473 km met 49 liter super 98. :(
Voor de benzineversie een veels te kleine benzinetank.
Voor de rest bevalt hij mij helemaal op een paar R-Link 2 probleempjes na, welke mss mijn eigen fout zijn, dat weet ik nog niet. Ik heb hem pas een week. Dus dat word nog wat zoekwerk...
Geen euro 95 benzine?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 23
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Domi1963 »

Neen daar rijden de meeste hoogprestetende motoren niet goed op. Er zit nl.minder eten in... :D
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leon-cupra
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:38
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Leon-cupra »

Domi1963 schreef:Neen daar rijden de meeste hoogprestetende motoren niet goed op. Er zit nl.minder eten in... :D
wat stelt renault voor? In mijn octavia kan ik gewoon 95 tanken. Nooit problemen, rijdt even soepel en verbruikt niet echt meer dan met 98.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 23
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Domi1963 »

In de tankklep staat 95 en 98 RON. De dealer raade ook 98 aan.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bakicc
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:28
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door bakicc »

Afbeelding

Alle R-link 2 navigatie problemen opgelost!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

Ik ben net terug van enkele weekjes vakantie in Italië en heb daar zo'n 3600 km gereden.
Mijn wagen (200Tce) heeft nu ongeveer 8000 km gelopen.
Het gemiddelde verbruik was volgens de boordcomputer 7,9l/100km en dit blijkt te kloppen want, ik kwam bij mijn manuele berekening, op 8,07l/100km uit.
Het grootste gemis (voor mij) zijn toch wel die 50 pk die we te weinig hebben gekregen (ga er werk van maken!)
Ik kan hier een heel verslag gaan schrijven maar, samengevat heeft de wagen prima gelopen en is het een héél ruime en heerlijke reiswagen die héél veel bekeken is geweest.
Er zijn altijd van die kleine (individuele) puntjes die iets minder zijn, maar de positieve punten halen héél makkelijk de bovenhand.
Hoop dat dit zo blijft :wink:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marnel
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2016 07:29
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Marnel »

Hoi Bakicc,

ik zoek nog een telefoonhouder en wat jij hebt ziet er wel praktisch uit! Ik ben benieuwd welke houder jij hebt voor je iPhone en of deze een beetje stevig zit, maar eventueel ook weer zonder schade weg te halen is. Zou je dat willen delen? :)

Groeten, Marijn
Voorheen: Ford Focus Wagon Titanium in Candy Red
Nu: Renault Talisman Estate Intens in Carmin Rouge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Elmac »

Kijk, dat mag ook eens gezegd worden, ook positieve ervaringen.

Heb hetzelfde, er moeten nog wat puntjes worden opgelost (waaronder de motorupdate, afspraak stond vorige week op de warmste dag van het jaar-tot nu toe, motor koelde niet genoeg af om de update te kunnen starten... :oops: ) maar de garage doet zijn best om alles op te lossen en verder is het toch een genot om in te rijden, naar te kijken en bekeken te worden!

Er wordt wel veel nadruk gelegd op de (terechte) issues hier, maar voor wat de Talisman biedt voor het geld en voor zijn klasse is er toch echt niets anders te vinden dat in de buurt komt!
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Rcupra »

Ik heb zo'n rond magneet houdertje op een van de ventilatieroosters. Telefoon blijft er perfect aan hangen middels klein magneetstripje. Kost 15 euro bij Bol.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marnel
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2016 07:29
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Marnel »

Bedankt voor je antwoord! Weet je nog welk merk het was? Ik zie er bij Bol.com zoveel staan die rond die prijs zijn en dan kan ik er eentje kiezen waarvan bekend is dat deze goed past én goed werkt. En kan je bij die ook de hoek nog aanpassen of hoeft dat niet omdat het luchtrooster van de Talisman sowieso al zorgt dat de telefoon goed zit? Ik begreep dat bij sommige auto's het rooster te slap is en de telefoon dan naar beneden gekanteld wordt.
Voorheen: Ford Focus Wagon Titanium in Candy Red
Nu: Renault Talisman Estate Intens in Carmin Rouge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Rcupra »

Is merkloos. Werkt prima door de sterke magneet. Ik heb een rond metalen plaatje op het hoesje van de telefoon geplakt (zit erbij) en werkt prima. Je kunt de houder in het ventilatierooster duwen. Blijft erg goed zitten. Je kunt de hoek aanpassen maar dan zit de houder minder goed. Als ik op mijn scherm tik dan steunt de telefoon tegen het dashboard waardoor de telefoon stevig zit en dus niet wiebelt als ik op het scherm druk.

Beetje vaag omschreven maar voor mij werkt het top. Alleen met airco aan wordt de telefoon ijskoud, in de winter uiteraard andersom :0

Rob
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht