Kabel plaatsen bij opladen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Kabel plaatsen bij opladen.

Bericht door PIPOOO »

Hallo,

Ik heb nu sinds 3 weken een nieuwe ZOE en ben er erg tevreden over. Heb alleen nog een vraag over het aansluiten van de oplaadkabel.

Thuis heb ik een EV box met vaste kabel. Op mijn werk een EV box met losse kabel aan te sluiten, geleverd bij de ZOE.

Nu valt me het volgende op, als ik thuis wil laden (vaste kabel), ik kom dan aanrijden, "motor" uit en druk op de ontgrendelingsknop, links onder, doe het Renault logo en de stekker klep open en wil de (vaste kabel) er in steken, echter dan moet ik alsnog op mijn afstandsbediening drukken om de stekker in de auto te krijgen. Ontgrendelen dus. Op mijn werk met de losse kabel hoeft dit laatste niet. Zit er verschil in de kabels, doe ik iets verkeerd of is er iets niet in orde met de ZOE.

M.a.w. hoe werkt dit bij jullie. Het betreft een ZOE R90 uit 2017.

Groet,
Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Kabel plaatsen bij opladen.

Bericht door zoe2goe »

het plug-ontgrendelings mechanisme wordt ontgrendeld als je op het knopje drukt, en alleen vergrendeld als je er een kabel insteekt. Als je goed kijkt kun je het zien, een wit nylon pen aan de bovenkant , die in het vierkante gat van de plug valt.

Die pen zou als je thuis komt niet naar beneden moeten staan, maar dat is dus met eige moeite te zien. Ik vermoed, maar zeg het met enige terughoudendheid, dat je thuis-kabel iets stroever de auto ingaat dan die op het werk, en dat je "te laat" bent; de pen komt vrij vlot naar beneden bij het insteken. Oplossing is, als dit klopt, heel eenvoudig: Twee handen en met een soepele, stevige, zelfbewuste duw de kabel er in.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: Kabel plaatsen bij opladen.

Bericht door PIPOOO »

[quote="zoe2goe"]het plug-ontgrendelings mechanisme wordt ontgrendeld als je op het knopje drukt, en alleen vergrendeld als je er een kabel insteekt. Als je goed kijkt kun je het zien, een wit nylon pen aan de bovenkant , die in het vierkante gat van de plug valt.

Die pen zou als je thuis komt niet naar beneden moeten staan, maar dat is dus met eige moeite te zien. Ik vermoed, maar zeg het met enige terughoudendheid, dat je thuis-kabel iets stroever de auto ingaat dan die op het werk, en dat je "te laat" bent; de pen komt vrij vlot naar beneden bij het insteken. Oplossing is, als dit klopt, heel eenvoudig: Twee handen en met een soepele, stevige, zelfbewuste duw de kabel er in.[/quote]

De redenatie zou kunnen kloppen. Op het werk gaat inderdaad heel soepel. Als ik thuis kom ga ik het uittesten. Je hoort nog van me of het de oplossing was. Bedankt alvast voor het meedenken.

Grt. Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: Kabel plaatsen bij opladen.

Bericht door PIPOOO »

[quote="zoe2goe"]het plug-ontgrendelings mechanisme wordt ontgrendeld als je op het knopje drukt, en alleen vergrendeld als je er een kabel insteekt. Als je goed kijkt kun je het zien, een wit nylon pen aan de bovenkant , die in het vierkante gat van de plug valt.

Die pen zou als je thuis komt niet naar beneden moeten staan, maar dat is dus met eige moeite te zien. Ik vermoed, maar zeg het met enige terughoudendheid, dat je thuis-kabel iets stroever de auto ingaat dan die op het werk, en dat je "te laat" bent; de pen komt vrij vlot naar beneden bij het insteken. Oplossing is, als dit klopt, heel eenvoudig: Twee handen en met een soepele, stevige, zelfbewuste duw de kabel er in.[/quote]

Hallo zoe2goe,

Het is gelukt, dank zij jou info. Ik ben met de nieuwe ZOE nog te voorzichtig geweest.

Bedankt,
groet, Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Kabel plaatsen bij opladen.

Bericht door Nivve »

Dit heb ik inderdaad ook af en toe, helemaal als ik hem er niet helemaal recht insteek (waardoor het dus stroever gaat). Dan denkt de Zoe al "Daar is ie, locken maar!" terwijl de kabel er nog niet helemaal in zit.

Beetje ontwerpfout, maar zodra je het weet kan je er rekening mee houden :roll:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Kabel plaatsen bij opladen.

Bericht door zoe2goe »

DE oplossing is om een busje siliconenspray of kranenvet (heeft niets met vet te maken) te nemen en een beetje op de plug te sprayen / met een wattenstaafje uit te spreiden. Minder is meer. NOOIT echt vet of iets op oliebasis gebruiken.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht