Tip bluetooth audio streaming

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
abrouwer
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2017 09:52
Actief als: particulier

Tip bluetooth audio streaming

Bericht door abrouwer »

Goedemorgen!

Ik rij sinds een maand in een nieuwe Scenic (geel) en kon na drie weken opeens geen audio meer streamen vanaf m'n iPhone. Bellen en dergelijke geen probleem maar streamen was geen keuze optie meer. Uiteraard alles geprobeerd, telefoon verwijderen, alles hard-reset, etc maar zonder resultaat.

Via ander forum ontdekt dat er minimaal één nummer op je telefoon lokaal moet staan wil streaming werken.. En dat klopte ook, ik had recent de Apple Music app verwijderd van mijn telefoon, daarom werkte het niet meer.

Doe er je voordeel mee!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door RedC »

Goeie tip! Thnx!
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door rvdgaag »

Nou deze tip staat al 20 x op het forum hier maar ok.

Nog een tip dan, gebruik geen bluetooth streaming maar een USB kabel, waarom ? Bluetooth streaming heeft een bandbreedte van 64kb/s. De geluidskwaliteit is bagger, wanneer je USB gebruikt aanzienlijk beter en nog beter wanneer je Flac files op een USB stick of SD kaart zet en deze in je auto prikt.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door Domi1963 »

@rvdgaag: leg eens uit, wat zijn Flac files en hoe bekom je ze??
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door rvdgaag »

FLAC files zijn ongecomprimeerde audio bestanden, die krijg je door bv CD's zelf te rippen in Flac naar de PC of via aankopen van oa high-res audio verkopers.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door Domi1963 »

Ok begrepen. Ik heb een progje lopen op mijn iMac en had dat woord daar ook al in zien staan. Eens proberen of ik mijn iTunes muziek kan converteren. Mocht het mogelijk zijn deze muziek te converteren, worden dan de afbeeldingen mee ingeladen? Want dat heb ik nu wel als ik mijn iPhone verbonden heb via Bluetooth of USB kabeltje. Ongecomprimeerd zei U, dan nemen ze vermoedelijk meer plaats in. Van daar een USB stick waarschijnlijk? Tot welke volume USB ondersteund de R-Link 2?? Ik heb USB sticks van 16-32 en 64 GB.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door Bert O. »

Bluetooth = bagger is een beetje kort door de bocht. Veel hangt af van wat je bronbestand is, hoe je telefoon en Rlink omgaan met de bluetooth-connectie. Heeft Rlink bijvoorbeeld Aptx? Weet ik eigenlijk niet.

Bovendien moet je al een zeer gevoelig en geöefend oor hebben om in een rijdende auto (met z'n verre van ideale luister-ruimte-structuur en z'n behoorlijk aanwezige omgevingsgeluiden) het verschil te horen in geluidskwaliteiten. (Behoudens echt cheap spul, standaard speakertjes enz...)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door rvdgaag »

Ik heb er 2x een 128GB stickje inzitten.

En ja ik hoor dat verschil, 64kb/s bluetooth is echt bagger, laag is vrijwel niet aanwezig en hoog ook niet. In mijn auto zit een redelijke installatie (Bose) en het verschil in dynamiek en geluidsbeeld met FLAC is spectaculair.

Ik wil de auto niet vergelijken met thuis, dat gaat helaas niet. Mijn Meridian audio installatie is op high-end niveau en in de auto vind je dat eigenlijk nog niet.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door Domi1963 »

Dacht ik ook nog te zeggen. Mijn iTunes muziek streamt zeer kwalitatief via bluetooth. Heb ook het BOSE sound system. Maar dat Flact gedoe ga ik ook maar eens uit proberen.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door Bert O. »

Wat je daar zegt, klopt niet, of je doet wat verkeerd. Ik heb zelf ook het Bose-systeem en streamend vanaf Spotify (premium) komt daar een bass uit waar veel getunede-johny-bakjes jaloers op kunnen zijn. Echt hoge tonen klinken soms een beetje artificieel, dat dan weer wel, maar dat is iets wat in 1 op de 20 liedjes merkbaar is.
Zoals ik al zei, veel hangt ook af van de manier waarop jouw telefoon en de auto met Bluetooth omspringen, meestal is het geluid dat telefoons uitsturen al rddelihk 'gekleurd'...
High-End in de auto... Nou als je daarover begint... Dan dreig je bij mij al snel in het hoekje gezet te worden bij al die high-enders die beweren dat een LP beter klinkt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door densoft »

rvdgaag schreef:Ik heb er 2x een 128GB stickje inzitten.

En ja ik hoor dat verschil, 64kb/s bluetooth is echt bagger, laag is vrijwel niet aanwezig en hoog ook niet. In mijn auto zit een redelijke installatie (Bose) en het verschil in dynamiek en geluidsbeeld met FLAC is spectaculair.

Ik wil de auto niet vergelijken met thuis, dat gaat helaas niet. Mijn Meridian audio installatie is op high-end niveau en in de auto vind je dat eigenlijk nog niet.
Helemaal met je eens. Flac is een volledig cd kwaliteit. Het verschil is duidelijk aanwezig.Zeker met een Bose installatie in de auto. Mijn hele muziekcollectie heb ik recent vervangen door Flac. hier meer info over geluidsbestanden http://vanvideonaardvd.com/audio/de-ver ... v-en-aiff/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door Bert O. »

Voor de duidelijkheid, ik trek niet in twijfel dat FLAC beter is. Het gaat 'm erom of je dat verschil in een rijdende auto hoort...
Een degelijk bronbestand, een degelijke bluetooth-koppeling en een degelijk afspeelapparaat geven best wel een goed geluid... Als je smartphone natuurlijk al op een ***wijze met je geluid omgaat, dan heb je al een slecht begin. Dan mag je nog naar je Meridian-installatie streamen, dat zal nooit nog goedkomen. Net zoals je Flac-bestanden in een doorsnee standaard-installatie van een auto ook vergeefse moeite zijn... Een Bose installatie is dan al een stuk de goeie richting uit, daarom heb ik ze ook, het is nog geen subliem geluid. Naar mijn mening is het gebruiksgemak van Spotify via Bluetooth een serieuze pro in verhouding tot het zelf rippen of opzoeken van alle Flac-bestandjes...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door rvdgaag »

Probeer het eens: Dezelfde track op je Iphone via Spotify en als FLAC op een USB stick, je zult verbaasd staan.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door Bert O. »

Klopt, en doe dan eens hetzelfde met een Smartphone waar ook echt geluid uit komt. Zet je Spotify uiteraard ook op 320kbps. En doe dan eens de test aan 120 km/u...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gertjuh19
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:45
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door gertjuh19 »

Hoe kom je aan Flac bestanden?

Kun je MP3's omzetten naar Flac. Sorry ik ben een leek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door FatalZero »

Je zou een CD kunnen 'rippen' met een programma die muziek van een CD omzet naar MP3 of FLAC. Exact Audio Copy is zo'n programma.

Het omzetten van MP3 naar FLAC is een zinloze exercitie. Je hebt dan eerst muziek van uitstekende kwaliteit naar een formaat geconverteerd met minder hoge kwaliteit, waardoor je informatie bent kwijt geraakt. Vervolgens die slechte kopie naar een formaat converteren waar je hogere kwaliteit mee vast kan leggen betekend niet dat je de verloren informatie terug gaat krijgen, die is voor eeuwig verloren.
Bert O. schreef:Klopt, en doe dan eens hetzelfde met een Smartphone waar ook echt geluid uit komt. Zet je Spotify uiteraard ook op 320kbps. En doe dan eens de test aan 120 km/u...
Ik heb de test gedaan met een aantal albums van mij. Streamen van Spotify via bluetooth vs. streamen van Spotify via AUX vs. goede FLAC van hetzelfde album.

Misschien komt het omdat ik een Talisman Initiale Paris rijd met extra geluidsisolatie, maar ik hoor een enorm verschil. Bij bluetooth streamen lever je heel veel geluidskwaliteit in, vooral in het hoog. Ik kan de akoustiek van de ruimte niet meer horen, bas is troebel, stemmen zijn vlak.
Ik luister ook regelmatig naar Spotify op mijn laptop met een goede koptelefoon en een Cambridge Audio DacMagic XS, het ligt niet aan de bron, Spotify Premium heeft echt een heel behoorlijke geluidskwaliteit, FLAC is beter, maar Spotify is niet slecht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door Bert O. »

Dat van die troebele bas, vind ik zo niet. Hoge tonen klinken (in mijn bewoording) wat artificiëel, dat zei ik eerder al. Maar ik blijf erbij dat je een geöefend of gevoelig oor moet hebben om dat aan 120 km/u nog op te merken.
Ik mag hopen dat de extra € die je neertelt voor een Initiale Talisman hem ook daadwerkelijk wat stiller maken dan een Megane, dus misschien merk je het daar wat sneller.

Ik luister thuis (Geen High-End maar toch een degelijke Rotel - Bowers & Wilkins - combo) ook wel Spotify. Daarbij merk je een waanzinnig verschil tussen Bluetooth of de eigen DAC. Cambridge Audio is in mijn ogen hetzelfde niveau (heb zelf lang getwijfeld tussen Rotel en CA), dus ik neem aan dat je dat ook effectief merkt. (zolang je die hoofdtelefoon niet via Bluetooth aansluit :doh: )

Maar goed we dwalen hier af: Ik denk dat we kunnen concluderen dat USB+FLAC (of zelfs een degelijke MP3) duidelijk beter klinkt dan mp3's of Spotify via bluetooth, maar dat het een persoonlijke zaak is of je dat wel of niet hoort én dus ook of het zoeken naar of rippen van degelijke FLAC-bestanden opweegt tegen een hele wereld aan muziek voor een tientje/maand...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door Knippie »

@Bert and Fatal: interessante discussie om te volgen. Ben zelf liefhebber van muziek en hou van goede kwaliteit, maar ik ben uiterst tevreden over het Bose systeem icm 192 kbps mp3 op de iPod. Dus "goede kwaliteit" is dan ook een subjectief begrip dat per gebruiker verschilt op basis van verwachtingen en eisen van of aan een audiosysteem.

Ik zal binnenkort eens wat flac files op de USB zetten en kijken of ik als leek het verschil kan horen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door Bert O. »

Knippie schreef:@Bert and Fatal: interessante discussie om te volgen. Ben zelf liefhebber van muziek en hou van goede kwaliteit, maar ik ben uiterst tevreden over het Bose systeem icm 192 kbps mp3 op de iPod. Dus "goede kwaliteit" is dan ook een subjectief begrip dat per gebruiker verschilt op basis van verwachtingen en eisen van of aan een audiosysteem.

Ik zal binnenkort eens wat flac files op de USB zetten en kijken of ik als leek het verschil kan horen.
Zeker een interessante discussie ;) Hoewel lichtjes off-topic, want eigenlijk niet Renault-gerelateerd...

Ik denk dat de meesten wel tevreden zijn over de Bose-set. Het is in mijn ogen dan ook vele malen beter dan standaard-dingen. Ik vergelijk dan even snel met de standaard-radio in een BMW 5 of zelfs de 'iets betere' radios in een Skoda Octavia en een Opel Astra van dezer dagen. Zelf had ik voorheen een Clio met MediaNav en dat geluid was om te janken.

Muziek is uiteraard heel subjectief. De ene heeft liever wat meer bas, een ander krijgt hoofdpijn van teveel hoog... Vermoedelijk zal je het verschil horen, zeker als je de Ipod via Bluetooth gebruikt. De vraag blijft nog steeds: hoor je voldoende verschil tijdens het rijden om het gebruiksgemak op te geven. In het geval van Spotify vind ik dat persoonlijk niet.

Thuis zou dat een ander verhaal zijn, ik heb weliswaar ook een Bluetooth - hoofdtelefoon, maar die gebruik ik enkel om te stofzuigen of om wat tv te kijken e.d...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door Knippie »

Het grappige dat het hele forum vaak vol staat met subjectieve meningen. Ik heb ook gelezen dat men de Bose set niet goed vindt. Dat was voor mij wel een puntje van aandacht omdat ik graag muziek luister in de auto. Ik kan me indenken dat als je gewend bent om via high end apparatuur muziek in zeer hoge kwaliteit te luisteren dat het dan tegenvalt, maar dan valt denk ik veel tegen. In de auto heb je inderdaad veel meer te maken met bijgeluiden etc. Hoewel ik de Talisman echt heel stil vind. Voor mij is het echter prima. Waar ik al lang blij mee ben is dat de boxen niet resoneren. Hier had ik in mijn vorige Volvo en Alfa echt last van.. Dat irriteert als een malle!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



daniel.vandermaesen
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 jun 2017 10:15
Actief als: particulier

Re: Tip bluetooth audio streaming

Bericht door daniel.vandermaesen »

Als ik muziek van mijn iPhone stream met bluetooth, klinkt dit bij mij toch ook duidelijk slechter dan met carplay!( waarbij iPhone via usb is aangesloten)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Audio Update
    door Hans1960 » » in Electronica Captur 2
    0 Reacties
    53 Weergaves
    Laatste bericht door Hans1960
  • Problemen met bluetooth verbinding
    door FMutlu » » in Austral
    4 Reacties
    1292 Weergaves
    Laatste bericht door kosz