Versleten injectors ,geven lucht in retour

Alles wat met de motor van de Kangoo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 924
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Versleten injectors ,geven lucht in retour

Bericht door de mon »

F8Q Lucas injectors 200 K km , 't begint nu meer en meer dat het toerental zakt en het veertje brandt dan ook. En verdwijnt terug bij iets gas geven. Lucht in de pomp maar komt niet van filter . Is gemakkelijk te zien op de leidingen .
Als ik gas gegeven heb zie je zo de bellen komen van de injector-retours. Ben van plan om nieuwe nozzles te kopen . Zo' n pomp met meter staat hier nog wel ergens om de openingsdruk af te stellen. Maar is mijn diagnose wel juist ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 924
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Versleten injectors ,geven lucht in retour

Bericht door de mon »

De nozzle's zijn het niet(niet gekocht) ,brandstofniveau onder de helft was het ook niet. Het sukkelen werd steeds erger . Temperatuur ging naar opslaan fan ,dan even optrekken en toen kreeg hij zijn kuren. Mens erger je niet.
Ralenti ging eronder door ,zwaarder motorgeluid en storingslampje brandde dan .Na even gas geven werd alles terug normaal .
Die snelkoppelingen heb ik vandaag vervangen door brandstofslangen . Je moet wel in de nylonleidingen een stukje brons of staal inbrengen tegen vervormingen en lekvrije verbindingen.
En als ik nu gas geef zie ik nu ook geen kleine belletjes meer . => snekoppelingen zijn het hoogste punt en zie je nooit nat worden / bij warm worden motor wordt die diesel dunner zodat er lekkage ontstaat.
Kangoo Lucas 1.jpg
Kangoo Lucas 2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 924
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Versleten injectors ,geven lucht in retour

Bericht door de mon »

Gisteren getankt tot 3/4 en rariteiten zijn en blijven weg zoals: lager dan ralenti gaan draaien, zwaarder geluid ,geen force meer hebben en motorstoring brandt . Bij iets gas geven ging dat weg.
Maar werden steeds meer deze storingen ,tankmeter zat bijna op 1/4.
Eindelijk weet ik waar het zit en maar peinsen .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 924
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Versleten injectors ,geven lucht in retour

Bericht door de mon »

Vandaag even vrij om te sleutelen . Dieselpeil komt op helft staan en storingen komen stilaan na het rijden op stoep of put . Na een korte poos is mijn balg ook niet hard meer.
Op de foto kan ik een pijl zetten maar dan zoekt niemand meer(of is de pret eraf).
Voordeel dat ik heb , een defecte vlotter die geen aanduiding meer gaf geeft me de werking van
Kangoo I Vlotter Top & Side.jpg
voor en na montage . Die grote wartel heb ik toen stuk getikt ,ga ik nu iets voor maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 924
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Versleten injectors ,geven lucht in retour

Bericht door de mon »

En toch heb ik die van de foto moeten gebruiken, ligt hier al 5 j . De mijne had teveel radiale speling op die telescopische aanzuigbuis. Zelfs ineen geschoven had ie nog speling
Vlotter erin gesoldeerd en nieuwe O-ring erop. Balg blijft nu hard en auto rijdt anders.
Gisteren om 22.30 was ik nog aan't vijlen aan die tanden van de zelfgemaakte wartelsleutel . En dan is het zo gemakkelijk. Ik ken nu wat meer over Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 924
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Versleten injectors ,geven lucht in retour

Bericht door de mon »

En nog heeft hij die kuren . Je denkt hoera en dan....Ik opende bij aankomst thuis vlug de motorkap en je ziet bb niks ,het geluid is er wel van ik ga vierkant draaien .
De balg was niet volledig hard en bij knijpen gaat de situatie verbeteren . Je gaat dan extra goed zien , de dunste leiding die naar boven komt rechts, daar komen luchtbellen naar boven. Goed kijken anders zie je die niet en vorige keren niet deftig gecheckt , je kijkt steeds naar de retour van de pomp en was ok.
1 Koppeling zit er nog onderaan en die aan de vlotter dacht ik . Al het definitief gemaakt is meld ik me wel weer :o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 924
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Versleten injectors ,geven lucht in retour

Bericht door de mon »

Vandaag episode zoveel . Je kunt je vergissen in aanvoer en retour, kke toch . De 2 aansluitingen dan maar vervangen aan tankvlotter . En na 7 jaar eindelijk de overloopdarmpjes aan injectors eens vervangen en 1 zat er redelijk los op.
En toch rij ik nu iets beter ,meer trekkracht en stiller.
De aanvoer rechtse leiding naast motor geeft niks luchtbellen. De retour naar beneden en van pomp is een spookbeeld van bellen . En de balg wordt steeds ook iets zwak . Die filter heb ik nooit vertrouwd . Die centrale bout zijn dichting is rommel , bout gaat er te los in. En filter is 3 mnd oud. Ik heb hier nog een reserve liggen en ga dat beter maken . Soortgelijke filter: http://www.renaultforums.co.uk/10-misce ... ilter.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht