Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
mavical
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jan 2017 12:49
Actief als: particulier

Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door mavical »

Beste lezers,

Ik heb intussen via de leasemaatschappij een Renault Talisman besteld. Deze zal ergens in mei worden geleverd. Ik heb nu een ander merk voertuig waar ook standaard navigatie in zit. Ik gebruik deze nooit. Ik gebruik altijd de TomTom GO 6100 met live file en live mobiele controles.
In de Talisman zit een systeem waar de kaarten van TOMTOM op worden gedraaid en naar ik meen ook Live services.

Mijn vraag is echter of de navigatie van de Talisman vergelijkbaar is met de TomTom Go 6100 ? Ik bedoel dan met name de kaarten maar vooral wat ik belangrijk vind, alle live informatie van de files op de snelweg en lokale wegen alsmede alle mobiele controles.

Wie heeft hier ervaringen mee wat betreft vergelijking van deze twee systemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door DHL »

Gebruik de zoekfunctie even op het woord rlink en je zal veel info vinden.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door puccini »

Als ik jou was zou ik gewoon je Tomtom 6100 behouden !
Tomtom 10x beter dan het ge-etter met de R-Link !
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door Bert O. »

Kort samengevat: je zou niet de enige zijn die z'n tomtom live of Google Maps gebruikt ondanks dat ie Rlink2 heeft.

Gistermorgen 20 minuten stilgestaan op a16, netjes aangeduid op Google Maps, volgens Rlink2 geen vuiltje aan de lucht.
Eergisteren a16 dicht omwille van ongeval. Google Maps gaf +1u20, Rlink2 ook weer geen verkeer...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door Spirou_ »

Ondanks alle negatieve commentaren over de live Trafford info, ben ik er zeer tevreden van (geweest). Alle files werden netjes aangegeven, reistijden klopten beter dan met de TomTom Go 5000 (ook met Live Traffic). Het enige waar ik ook last van had waren de omleidingen. Hij ster je dingen voor die veel langer rijden zijn. Dus die moet je altijd manueel even checken.

Ik heb de gps wel vooral in belgie gebruikt, misschien maakt dat wel wat uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



td22
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2016 12:56
Actief als: particulier

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door td22 »

Na inmiddels precies een jaar ervaring met RLink2 in de Kadjar kan ik je absoluut adviseren geen euro extra uit te geven aan deze ingebouwde navigatie.
Wat een ongekende bagger is Rlink2. Als je hebt bekijkt als 'ingebouwde tablet/computer' ga je een jaar of 10 terug in de tijd. Menu's zijn onlogisch, grafisch ziet het er niet uit en op updates hoef je ook niet te rekenen. Om specifiek in te gaan op de navigatgie via Rlink2/TomTom kan ik zeggen dat dit ook vreselijk is.

Half maart 2016 heb ik mijn Kadjar met Rlink2 opgehaald. Deze kaart was af fabriek al sterk verouderd. Mijn nieuwbouwhuis (op dat moment ruim anderhalf jaar oud) wordt niet herkend. Maar gelukkig kreeg ik er een jaar lang gratis updates. Ik voel jouw vraag aankomen; "hoeveel updates heb je het afgelopen jaar gekregen?". Daarop is helaas het verdrietige antwoord: geen enkele. Kortom: mocht er ooit nog eens een update komen, die kans lijkt me overigens zeer klein, dan mag ik ook nog eens de portemonnee trekken. Ik vind het bezopen...

Nu is het zo dat autofabrikanten eigenlijk altijd achterlopen op bedrijven op Apple of Google maar ik kan je eigenlijk adviseren om te investeren in een goede telefoonhouder om gratis en voor niks met een actuele kaart te navigeren inclusief gratis verkeersupdates.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door Bert O. »

Dat het rlink2 bagger is, is inmiddels bekend. Dat betekent echter niet dat je zomaar wat foute info moet gaan verspreiden.
Sowieso kan je bij de Renault - dealer je systeem laten updaten naar software 2.2.17. De recentste kaarten zijn de 2015.06, deze kan je zelf via de Rlink2-toolbox updaten.
De verbetering die deze updates brengen, daar spreek ik me niet over uit (het systeem blijft bagger) , maar er zijn dus het voorbije jaar wel degelijk updates geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



td22
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2016 12:56
Actief als: particulier

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door td22 »

In mijn geval heb ik toch echt geen foutieve informatie verspreid. Want mijn auto is geleverd met de 2015-06 kaart en nieuwer is er niet gekomen het afgelopen jaar. Ik heb daarom ook contact gezocht met Renault. Een beetje hoop geeft het dat ze aangeven dat er toch eind april een update komt en dat deze gratis is. Zie onderstaand:
Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 19-03-2017 ontvingen, waarin u aangeeft dat u uw Kadjar inmiddels een jaar in uw bezit heeft en dat u nog steeds geen gebruik heeft kunnen maken van de Map Update Service voor uw R-Link 2 systeem.

Onze excuses voor het ongemak wat u hierbij heeft ondervonden. Er is een technisch probleem geweest waardoor u geen gebruik kon maken van de updates van uw R-Link 2 systeem. De verwachting is dat de update eind april beschikbaar zal zijn. Aangezien u de Map Update Service heeft is de update voor u gratis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gunther007
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2017 00:47
Actief als: particulier
Locatie: Beveren België

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door gunther007 »

Mijn excuses dat ik mijn vraag hier stel, heb forum al doorzocht zonder resultaat. Kan er mij iemand helpen met de navigatie in talisman? Ik zou graag instellen dat het symbooltje (ik dus) steeds naar 'boven' rijdt ipv nu zo kris kras. Ik vind begot in de instellingen niet hoe ik dit kan aanpassen. Alvast bedankt voor de hulp.
Renault Talisman Initiale Paris 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert O.
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 jan 2017 16:52
Actief als: particulier

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door Bert O. »

Normaalgezien heb je aan de linkerkant van je groot scherm een knopje 2D - 3D. Daarmee kan je switchen tussen 3 modi.
3D - steeds in rijrichting
2D in rijrichting
2D noorden vanboven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gunther007
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2017 00:47
Actief als: particulier
Locatie: Beveren België

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door gunther007 »

Hartelijk dank bert, direct eens testen se :dance:

En idd perfect nu!
Renault Talisman Initiale Paris 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door zandbak »

td22 schreef:In mijn geval heb ik toch echt geen foutieve informatie verspreid. Want mijn auto is geleverd met de 2015-06 kaart en nieuwer is er niet gekomen het afgelopen jaar. Ik heb daarom ook contact gezocht met Renault. Een beetje hoop geeft het dat ze aangeven dat er toch eind april een update komt en dat deze gratis is. Zie onderstaand:
Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 19-03-2017 ontvingen, waarin u aangeeft dat u uw Kadjar inmiddels een jaar in uw bezit heeft en dat u nog steeds geen gebruik heeft kunnen maken van de Map Update Service voor uw R-Link 2 systeem.

Onze excuses voor het ongemak wat u hierbij heeft ondervonden. Er is een technisch probleem geweest waardoor u geen gebruik kon maken van de updates van uw R-Link 2 systeem. De verwachting is dat de update eind april beschikbaar zal zijn. Aangezien u de Map Update Service heeft is de update voor u gratis.
Dus jouw update service was half maart verlopen maar ondanks dat heb je toch een gratis kaart update gehad?
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



td22
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2016 12:56
Actief als: particulier

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door td22 »

zandbak schreef:
td22 schreef:In mijn geval heb ik toch echt geen foutieve informatie verspreid. Want mijn auto is geleverd met de 2015-06 kaart en nieuwer is er niet gekomen het afgelopen jaar. Ik heb daarom ook contact gezocht met Renault. Een beetje hoop geeft het dat ze aangeven dat er toch eind april een update komt en dat deze gratis is. Zie onderstaand:
Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 19-03-2017 ontvingen, waarin u aangeeft dat u uw Kadjar inmiddels een jaar in uw bezit heeft en dat u nog steeds geen gebruik heeft kunnen maken van de Map Update Service voor uw R-Link 2 systeem.

Onze excuses voor het ongemak wat u hierbij heeft ondervonden. Er is een technisch probleem geweest waardoor u geen gebruik kon maken van de updates van uw R-Link 2 systeem. De verwachting is dat de update eind april beschikbaar zal zijn. Aangezien u de Map Update Service heeft is de update voor u gratis.
Dus jouw update service was half maart verlopen maar ondanks dat heb je toch een gratis kaart update gehad?
Sorry, beetje laat met mijn antwoord. Maar ik heb nog altijd geen enkele update ontvangen. Ik rij dus nog altijd met 2015 kaarten. Althans; die gebruik ik eigenlijk niet want dan rij ik verkeerd...

Hoe zit het bij anderen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aldoevers
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:04
Actief als: particulier

Re: Navigatie r-link2 vs bijv TomTom GO 6100

Bericht door aldoevers »

Hee

kijk even bij het hele verhaal update rlink2
Ik ben hopelijk eind september eindelijk aan de beurt !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht