Lekkage rechter voor mat

Plaats reactie

Topic author
Kjschuil
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2015 10:00
Actief als: particulier

Lekkage rechter voor mat

Bericht door Kjschuil »

In een droog zonnig weekend (wel de vrijdag erg veel regen gehad) ontdekte ik dat de mat aan de passagierskant kletsnat was. Onder de mat was het ook heel nat. Na laten drogen na rijden (in dorog weer) wederom heel nat.

Na aftrekken van een soort luikje onder de mat kwam ik hier (zie foto) veel water tegen. Notabene bij een hoogspanningsschakelaar (voor de brandweer met spuiten vermoed ik).
lekkage renault zoe.JPG
Heeft iemand dit weleens gehad?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Lekkage rechter voor mat

Bericht door PieterZoe »

@Kjschuil
Zoek even elders op het forum. Dit is eerder besproken. Het heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de roosters aan de voorruitzijde (buiten), direct onder de rand van het motoruimtedeksel. Daar verzamelt zich vuil (blaadjes etc) die de kleine afvoergaatjes verstoppen. Even goed schoonmaken zodat die afvoergaatjes weer vrij zijn en je hebt geen last meer van lekkage in de cabine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Kjschuil
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2015 10:00
Actief als: particulier

Re: Lekkage rechter voor mat

Bericht door Kjschuil »

PieterZoe schreef:@Kjschuil
Zoek even elders op het forum. Dit is eerder besproken. Het heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de roosters aan de voorruitzijde (buiten), direct onder de rand van het motoruimtedeksel. Daar verzamelt zich vuil (blaadjes etc) die de kleine afvoergaatjes verstoppen. Even goed schoonmaken zodat die afvoergaatjes weer vrij zijn en je hebt geen last meer van lekkage in de cabine
Idd, het was de parafan. En ik maak notabene elke 2 weken die roosters schoon.
Link zeg dat dat zo makkelijk verstopt raakt en dan op die plek volloopt met water Afbeelding




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Lekkage rechter voor mat

Bericht door zoe2goe »

En gewoon voor de weet: wat je daar ziet is de hoogspannings-onderbreker. Het is in essentie een stekker met vier dikke poten die paarsgewijs zijn doorverbonden. Twee zitten RECHTSTREEKS verbonden met de batterij, nog vóór het hoofdrelais. Dat hoofdrelais zit in de batterij, net als overigens dit ding. Het steekt er als het ware net bovenuit, maar als je de batterij verwijdert, gaat deze constructie mee.

Bij al het werk aan het HV circuit, inclusief software updates in modules in het HV circuit, wordt de auto middels het verwijderen van deze plug (in een tamelijk complexe "regendans" van iets doen, wachten, controleren, etc) spanningsvrij gemaakt. Ik moet nog ergens de procedure hebben, was uit mijn hoofd iets van 7 of 8 kantjes ;-)

De mannen met de spuiten gebruiken dit in principe niet. Als het eenmaal foute boel is drukken ze een dun plastic luikje bovenop de "schoorsteen" van de batterij door en laten hem helemaal vollopen met water. Einde oefening.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht