Batterijwissel

Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik geloof dat er geen aanmoedigingen nodig zijn, wel meer batterijen :mrgreen:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door MartijnEV »

Proficiat Hachy, het is inderdaad nu volop genieten van de eVrijheid!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door RogerS »

Leuk voor iedereen die de grotere accu geplaatst heeft gekregen. In onze situatie is het niet kostendekkend, kijkend hoe vaak wij per jaar de extra range zouden kunnen gebruiken, om de accu te laten vervangen. Over een paar jaar komt er gewoon een nieuwe electrische auto op de oprit te staan. De minimale eis, qua afstand, is dat die auto met een snelheid van 120/130 km per uur de afstand Born - Den Bosch Noord en v.v. met 1 acculading kan afleggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

Hachy schreef:Hoppakee! Boemsjawel, Renault bedankt !

Heerlijk gevoel op de snelweg, niks meer inhouden, gewoon rijden als elke andere auto. Ook de lange ritten.
Ik roep vaak "Range Anxiety bestaat niet" ... well... dit geeft toch een heel andere ervaring moet ik zeggen.

Voor alle twijfelaars: Doen, nu meteen.
.
Lekker hè. :thumb:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Krijgen doen we niets, de investering is lonend vanwege de toegevoegde waarde van het extra bereik en het feit dat we de ZOE nog langere tijd willen rijden. 120/130km gemiddeld red je nooit en is dus zinloos. 105km/h gemiddeld lukt prima en brengt je op 103 km hoogstens 5 min. later op je bestemming en kun je met de 40kWh prima halen, vv.
Het is niet verkeerd te kiezen je investering later te doen in een recenter, nieuwer model met up to date technology. Ieder zijn keuze.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Batterijwissel

Bericht door Nivve »

Hachy schreef:Hoppakee! Boemsjawel, Renault bedankt !

Heerlijk gevoel op de snelweg, niks meer inhouden, gewoon rijden als elke andere auto. Ook de lange ritten.
Ik roep vaak "Range Anxiety bestaat niet" ... well... dit geeft toch een heel andere ervaring moet ik zeggen.

Voor alle twijfelaars: Doen, nu meteen.
.
Je maakt het wachten niet makkelijker!

Maar gefeliciteerd, veel plezier gewenst :thumb:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Gefeliciteerd Hachy, dat zijn heerlijke waarden die lekker uitnodigen om lekker met de airco aan in de "blauwe" stand van de power te genieten!
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :dance:

Ik heb hier wat screenshots van CanZE bij een laadsessie @ Fastned gisteren, om te kijken of een Zoé met geupgrade batterij zich anders gedraagt dan een Q90. Voorlopig ziet het er nagenoeg hetzelfde uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Goed om dit positieve nieuws hier aan te stippen. Wellicht dit aspect vervolgen in topic laadsnelheid Q90. Zelf meen ik te zien dat hier langer 43kW (geen 40) wordt geladen dan ik ooit gezien heb bij een Q90. Wellicht software waar de originele Q90 ook beter mee uit de voeten kan.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

Ja, ik zat ook te twijfelen in welk topic dit het beste thuishoorde; maarja het is toch écht een Q210 ;)
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat de lader van de Q210 zich toch anders gedraagt als die in de Q90.

Toch maar weer even vergelijken met Dit filmpje,
die kerel haalt maar 31.5 kW DC terwijl hij pas op 15% zit qua lading.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

Het is denkbaar (totaal speculatief) dat jullie ook de allernieuwste software hebben gekregen. Daar kan het ook in zitten.

Je weet het nooit helemaal zeker maar volgens mij is de lader hardware hetzelfde tussen de 22 en 40 kWh versies.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

Dit zegt Canze:

Pre-upgrade

LBC1 25/AE0/0852/00
LBC2 nc/AE0/0751/00
EVC 15/001/0203/0790
BCB 15/JF2/0210/08A5

Na upgrade

LBC1 35/AE0/0580/00
LBC2 nc/AE0/0580/00
EVC 25/001/0204/0A70
BCB 15/JF2/0210/08A5

Even vergelijken met een Q90 dan.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Batterijwissel

Bericht door Nivve »

Hachy, had jouw Zoe problemen bij Fastned?
Anders kan je even kijken of je die nog steeds hebt met de nieuwe accu.

Gezien de mijne een probleem-Zoe is voor de nieuwe Fastned stations, was ik erg benieuwd of dit verbeterd zal zijn na de accuwissel. Ik dacht van wel, gezien de lagere laadsnelheid van de Q90's. Maar gezien de accuwissel toch een gelijke laadsnelheid geeft als een gewone Q210, blijft het probleem misschien toch aanwezig (maar ja, wel weer sneller laden bij stations die wel werken, ga ik op zich niet over klagen :roll: )
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

Ja, ik had eerst veel problemen daar. Toen kreeg ik een nieuwe lader en toen waren de problemen voorbij.
Maar ik kom bijna nooit bij die probleem Fastned's dus ik heb het daarna niet echt goed meer kunnen testen ook.

Ik heb getest bij een 'oude' fastned zonder MVC en daar deed'ie het prima.
Ik wil binnenkort wel even testen met deze batterij bij een probleem (MVC) Fastned station. Ik denk/vermoed dat de Fastned/Zoe problemen met de 41kWh batterij voorbij zijn aangezien ik ook ergens iets had gelezen van Fastned zelf dat zij die problemen met Q90's en R90's niet hadden.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door MartijnEV »

Hachy schreef:Ja, ik had eerst veel problemen daar. Toen kreeg ik een nieuwe lader en toen waren de problemen voorbij.
Maar ik kom bijna nooit bij die probleem Fastned's dus ik heb het daarna niet echt goed meer kunnen testen ook.

Ik heb getest bij een 'oude' fastned zonder MVC en daar deed'ie het prima.
Ik wil binnenkort wel even testen met deze batterij bij een probleem (MVC) Fastned station. Ik denk/vermoed dat de Fastned/Zoe problemen met de 41kWh batterij voorbij zijn aangezien ik ook ergens iets had gelezen van Fastned zelf dat zij die problemen met Q90's en R90's niet hadden.
Maar dat komt niet door de batterij maar door het feit dat alle Q90's en R90's een BCB hebben met een nieuwer type filter.
Zoe's Q210 uit de eerste modeljaren hebben vaak nog een ouder model BCB met een ouder type filter, dat de harmonische verstoringen (bij hoog laadvermogen/grote laadstroomsterkte) veroorzaakt.
De 41kWh batterij laadt maar tot ca. 55% met 43kW en gaat daarna met lagere vermogens/stroomsterktes laden. Bij die lagere stroomsterktes kan het zo zijn dat de harmonische verstoring (net) niet meer optreedt. De kans dat het bij een 'mvc' station niet lukt is dus wel wat kleiner als je een Q210 met originele oude BCB en ZE40 batterij hebt, maar niet verdwenen. Want het oude filter zit er dan nog steeds.
Jouw Zoe heeft behalve de ZE40 batterij ook een nieuwe BCB, dus jouw Zoe zal inderdaad hoogstwaarschijnlijk geen problemen ervaren bij 'mvc' stations.
Ik heb zelf een Q210 met originele oude BCB en ZE40 batterij, en ben heel benieuwd wat die nu doet bij 'mvc' stations, bij verschillende SOC waardes. Ik zal het hier laten weten!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

Ja, je hebt gelijk. Eigenlijk kan jij het alleen goed testen door die oude BCB. Nou, dan weet je wat je te doen staat :)
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door MartijnEV »

yes!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



12Charge
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 apr 2015 12:08
Actief als: professional

Re: Batterijwissel

Bericht door 12Charge »

Gefeliciteerd !!

Ik hoop dat jullie veel storingsvrije km's gaan rijden. Ik heb net een verplichte software upgrade ontvangen, en daarna al een rode neus gehad aan de A59 richting Rotterdam pfff. Ga binnen 1 á 2 maanden beslissen hoe nu verder, gezien het feit dat bij mij in februari 2018 de totale fabrieksgaranties vervallen...

Groet,
Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Benedictus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2017 11:32
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Benedictus »

Deze dealer in Leeuwarden biedt de upgrade aan bij een tweedehands / demo Zoe.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Casss »

En op http://www.autoscout24.nl wordt een Renault ZOE INTENS ZE40 van januari 2017 aangeboden voor nog geen 20.000 euro.
Wel inmiddels het aanvraagformulier batterij-upgrade in huis.... ben er nog niet uit.
Ben erg benieuwd of de 'Batterij-upgrade ervaringsdeskundigen :wink: ' al iets kunnen zeggen over het rangeverschil tussen een Ze40 uit de fabriek ten opzichte van een upgrade-Ze40. M.aw. of die waarschuwing van Renault dat de upgrade minder range zou hebben 'hout snijdt'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wytze
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2016 23:23
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Wytze »

Interessante ontwikkeling. Denk er zelf serieus aan om een laatste gebruikt exemplaar met 5 jaar garantie te scoren en die dan voor 3500€ om te bouwen.
Dat is beter als een nieuwe met 2 jaar garantie. Of zie ik wat over het hoofd?
Is al bekend wat de doorlooptijd is tot montage/ombouw 40 kw als je nu beslist dat te doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterijwissel

Bericht door HarmOtten »

40 kWh, of helemaal correct: 41 kWh.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Benedictus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2017 11:32
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Benedictus »

Als dit echt massaal doorgezet wordt door Renault, wordt een elektrische auto met lange actieradius ineens wel érg bereikbaar voor de consument. Mag ik spreken van een revolutie in de dop? Of is mijn enthousiasme misplaatst?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Casss »

Niet het voorgaande bericht citeren aubModerator
Geen idee of Renault die batterij-upgrade blijvend gaat aanbieden ? Mocht dat het geval zijn dan kruipt de marktprijs van een "tweedehands Renault Zoe met batterij-upgrade", uiteindelijk richting 13.500 euro. Tweedehandse Zoe's zonder upgrade worden op Marktplaats rond de 10.000 euro aangeboden. En die marktprijs voor de tweedehands Zoe's met beperkte range zal alleen maar lager worden door een aankomende tweedehands markt van long range Zoe's...(met relatief weing hogere batterijhuur) :think: Hoelang blijft Renault de upgrade aanbieden ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Benedictus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2017 11:32
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door Benedictus »

Lijkt me dat ze dit proces niet opzetten voor een paar klanten, dat zou niet efficiënt zijn.

Renault kan zo meer van de nieuwe accupakketten afnemen van LG Chem. Ik neem aan dat dit voor de prijs per pakket gunstig is. Ik ben alleen wel erg benieuwd wat ze met de "oude" pakketten doen.

Voor de restwaarde van een tweedehands Zoe is dit alleen maar goed zou ik denken. De lagere range is zo niet meer een onoverkomelijk probleem. En 13.500 euro voor een elektrische auto met lange actieradius is volgens mij een unieke aanbieding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Batterijwissel

Bericht door MartijnEV »

Rijden met de ZE40 batterijupgrade is, als je de 22kWh gewend bent geweest, echt een nieuwe ervaring: Vandaag met het hele gezin een dagje Amsterdam. Voor ons is dat vanaf onze woonplaats 235 km in totaal. Vanmorgen met volle batterij vertrokken, heenweg lekker doorgereden, lange stukken 120, ook stukken 110 waar 120 mag, en 100/100 en 80/80.
Bij thuiskomst was er nog 37 km resterend in de batterij. En dat alles...... jawel......: volledig ZONDER tussendoor te laden! Geweldig!
Bewust niet geladen om eens te kijken of het kan. Op de terugweg heb ik daarom wel iets rustiger aan gedaan, dus op de teruggereden zoals ik deed met de 22kWh batterij: alles maximaal 98 km/h. Maar de hele rit hebben we geen Eco gebruikt (gebruik ik nooit, heb nooit het voordeel daarvan ervaren).
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Batterijwissel

Bericht door OlafH »

Waar komt het upgrade contract vandaan? RCI of RNL? Ik heb nog niks ontvangen...

Verstuurd vanaf mijn VFD 900 met Tapatalk
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door aip »

Vanmorgen onze Zoe (mei 2013) naar Nieuwendijk Aalsmeer gebracht voor de TCU recall. Daar wisten de medewerkers nog niet veel van de upgrade-mogelijkheid, anders dan dat die zou worden aangeboden. Nadat ik vertelde dat ik wist dat er al een aantal vorige week zijn gedaan, en het EUR 3.500 zou kosten, zouden ze maar eens Renault gaan bellen. Ik hoor vanmiddag meer, ben benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

@OlafH Ik kreeg van de garage de RCI nieuwe papieren, moest ik invullen opsturen, die gingen toen door naar RCI terug.
Zij gaven uiteindelijk akkoord, dan kijken ze of je bijv. betalingsachterstanden hebt ofzo.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

@OlafH: je krijgt de papieren ook niet vanzelf thuis gestuurd je moet ze zelf ophalen of aanvragen bij je ZE Dealer.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 19
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Batterijwissel

Bericht door gurpad »

Mooi die verhalen over de nieuwe range.
Voor mij ook het enige punt waar verbetering te halen is.
Er rijden vlgs Renault Nederland nog heel weinig senioren in deze eerste betaalbare elektrische auto.
Van de collega's hoor ik steeds ,bang dat men voortijdig zal stranden met de auto. Nou ik heb het nog nooit meegemaakt in de drie jaar dat ik er in rijd.
Bij bezoek aan kinderen en kleinkinderen blijft het wel een punt steeds een keer stekkeren om comfortabel thuis te kunnen komen.
Ook blijft het plezierig om gewoon op de snelheid van het gemiddelde verkeer mee te kunnen draaien.
Eigen zonnepanelen of een snellader (nog gratis ook ,de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs ) vlak in de buurt blijven ook geweldig.
Na de upgrade zijn we er ook zeker van dat we de ideale auto hebben waar we in blijven rijden zolang de gezondheid en de auto dat toelaten.
Over duurzaamheid gesproken !
Misschien moet de upgrade selectie commissie toch maar op volgorde van leeftijd gaan kiezen dan zijn we zo aan de beurt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Batterijwissel

Bericht door MartijnEV »

Bij mij in de buurt wonen één straat verder maar liefst twee senioren die Zoe rijden (en daar erg blij mee en trots op zijn, tot zelf laten maken stickers met stekkers op de portieren aan toe).
Dus met die van ons erbij zijn er in onze straat en omliggende straten maar liefst 3 Zoe's op 1 vierkante kilometer !
En ook in drie omliggende dorpen zijn er diverse Zoes in gebruik bij mensen van seniore leeftijd.
Ik denk inderdaad dat (ook) voor veel senioren de overstap nu naar een EV ideaal kan zijn. Dus: spread the word!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door aip »

aip schreef:Vanmorgen onze Zoe (mei 2013) naar Nieuwendijk Aalsmeer gebracht voor de TCU recall. Daar wisten de medewerkers nog niet veel van de upgrade-mogelijkheid, anders dan dat die zou worden aangeboden. Nadat ik vertelde dat ik wist dat er al een aantal vorige week zijn gedaan, en het EUR 3.500 zou kosten, zouden ze maar eens Renault gaan bellen. Ik hoor vanmiddag meer, ben benieuwd.
Zo. Formulier gemaild, kennelijk is de communicatie naar de dealers vanuit Renault op 3 augustus geweest. In dat stuk zag ik ook dat wordt opgemerkt dat de laadsnelheid inderdaad lager kan zijn na accuwissel.

Nu maar afwachten wanneer we wat horen vanuit RCI.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Batterijwissel

Bericht door OlafH »

EV-pioneer EVerhard schreef:@OlafH: je krijgt de papieren ook niet vanzelf thuis gestuurd je moet ze zelf ophalen of aanvragen bij je ZE Dealer.
Thnx, ga ik regelen.

Verstuurd vanaf mijn VFD 900 met Tapatalk
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 49
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Batterijwissel

Bericht door MartijnEV »

Goed nieuws: bevinding over de Batterijwissel, wissel mogelijk extra interessant voor mensen met een oude Zoe:

Laadprobleem Zoe

https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterijwissel

Bericht door HarmOtten »

Vandaag is ook bij mijn ZOE (3e in NL) de batterij-upgrade uitgevoerd! (Zie 1e, 2e)

Zo gaat dat in het kort in z'n werk:
Oude accu eruit:
012 ZOE met oude accu_.JPG
Hier zit de nieuwe in:
003 41kWh accu.JPG
Uitpakken:
013 Nieuwe accu in doos.JPG
Optakelen:
016 Nieuwe accu optakelen.JPG
Nieuwe accu staat klaar op heftafel:
019 ZOE met nieuwe accu.JPG
Precies uitlijnen en omhoog brengen:
020 Nieuwe accu op heftafel_.JPG
Nieuwe accu met 8 bouten vastzetten:
022 Nieuwe accu met 8 bouten vastzetten.JPG
Firmware updaten, testrit maken, opladen, ZE40 Electric logo erop, en klaar!
025 ZE40 Electric_.JPG
026 Volledig opgeladen.jpg
Ondanks dat het gewicht van de accu zo'n 15 tot 20 kg is toegenomen, hoeven de autopapieren niet aangepast hoeven te worden. Dus dat scheelt weer administratieve rompslomp.

Dank aan Renault dat ik mag meedoen in deze pilot!

Voordat iedereen nu heel enthousiast wordt: Renault geeft aan dat nieuwe ZOE's voorrang krijgen op accu's die geproduceerd worden. Dus ik vermoed dat de levertijd wel eens kan oplopen voor batterij-upgrades doordat accu's maar mondjesmaat beschikbaar zullen komen. Positief is dat Renault woord heeft gehouden, en batterij-upgrades voor de ZOE daadwerkelijk tot de mogelijkheden behoort.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in