R-link2 updates voor Talisman???


Marnel
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2016 07:29
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Marnel »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Bij mij is gisteren de update gedaan. Ik heb er nog weinig mee gereden dus kan er nog niet heel veel over zeggen. De DAB tekst zie ik nu wel staan, maar voegt voor wat ik nu kan zien niet heel veel toe eigenlijk. Verder zag ik op een stukje snelweg nu 130 staan als toegestane snelheid wat volgens mij voorheen 120 was op de kaart, maar het kan ook zijn dat de Talisman dat 'gelezen' had op een verkeersbord, dat durf ik eigenlijk niet goed te zeggen.

De update van de kaart was bij mij 32 minuten en de motor moet dan inderdaad blijven draaien.

Verder zie je de maximumsnelheid nu ook in het hoofdscherm staan en volgens mij was dit voorheen niet het geval (weet ik ook niet zeker eigenlijk :) )

Vooralsnog ook nog geen nieuwe bugs tegengekomen dus dat is ook fijn! Mocht ik meer bevindingen hebben dan zal ik deze hier weer doorgeven!
Voorheen: Ford Focus Wagon Titanium in Candy Red
Nu: Renault Talisman Estate Intens in Carmin Rouge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marnel
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2016 07:29
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Marnel »

Het lijkt er inderdaad op dat de fileinfomatie nu goed verwerkt wordt. Ik heb gedurende een rit gezien dat er net zoals bij Tomtom op mijn iPhone om de file heen gepland werd. Toen uiteindelijk de file minder werd kreeg ik bij beide weer de normale route te zien.

Verder merk ik dat het schakelen tussen DAB zenders sneller gaat dan voorheen. De radiotekst is leuk bij bijvoorbeeld radio 2, dan zie je ook de naam van het nummer dat ze draaien bijvoorbeeld, maar bij 538 is de extra tekst die getoond wordt het eigenlijk niets meer dan dat ze nummer 1 zijn en hits draaien (of zoiets).
Voorheen: Ford Focus Wagon Titanium in Candy Red
Nu: Renault Talisman Estate Intens in Carmin Rouge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door mrchivas »

Kan je voor de update gewoon naar de dealer of moet je eerst aangeven dat er mankementen zijn en dus de update nodig hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door brownie »

Marnel kun jij ons eens doorgeven welke Navigatie versies (basis software en maps) jij nu hebt op je R Link2 ?
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door EagleForce »

brownie schreef:Marnel kun jij ons eens doorgeven welke Navigatie versies (basis software en maps) jij nu hebt op je R Link2 ?
Wie is "ons" ?

En aan wie stelde je een vraag?
:mrgreen:
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Elmac »

rvdgaag schreef:3,5 uur aan de computer
Was bij mij in ongeveer 45 minuten gefixt, de RLink update. Dealer (VKV) met breedbandverbinding zeker :)

Op weg terug werd zonder vragen de snelste route zonder files gepland, bewust genegeerd en file-gebied ingereden.

Geen drammerige terugkerende meldingen gezien met nutteloze omleidingen gezien, de eerder aangekondigde file bleek ter plek opgelost :dance: (was daarvoor al uit het scherm verdwenen).

DAB werkt duidelijk beter, moest wel Bluetooth connectie eruitgooien en opnieuw opzetten. Muziek speelde nog prima af, gebeld worden lukte wel maar geluid kwam niet door.

En inderdaad, recente bestemmingen, adresboek en historie zijn na de update verdwenen. Niet onoverkomelijk. Straks maar eens het nieuwe/vernieuwde :naughty: kaartmateriaal downloaden, USB-stickje ligt al klaar...
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door brownie »

EagleForce schreef:
brownie schreef:Marnel kun jij ons eens doorgeven welke Navigatie versies (basis software en maps) jij nu hebt op je R Link2 ?
Wie is "ons" ?

En aan wie stelde je een vraag?
:mrgreen:
Vraag was aan gebruiker Marnel, met ons bedoelde ik de forumleden :)
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Elmac »

Gisteren de RLink-2 software versie 2.2.18.590 bij de garage geïnstalleerd, navigatie informatie 9.12.80.689874, MM2014 navigation van 13 februari 2017. Dat was ongeveer de productiedatum van de auto.

Daarna zelf de kaart bijgewerkt, bij 1e download verscheen de 2016.06 map nog niet, bij de 2e wel (die met die Duitse titel, maar dat blijkt echt de goede versie te zijn had ik hier al ergens gelezen).

Basis content is nu 2014_12, Extra content 2015_06 en 2016_06. Ruim een half uur installeren met een snelle USB-stick.

Heb in ieder geval al gezien dat de POI's zijn bijgewerkt, restaurant dichtbij dat eind 2014 is gesloten stond er voorheen nog vrolijk tussen. Nu staat de opvolger er in ieder geval ook, alleen de oude nog niet verwijderd. Dat zal vast goedkomen in de update 2017_06 :twisted:
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door EagleForce »

brownie schreef:
EagleForce schreef:
brownie schreef:Marnel kun jij ons eens doorgeven welke Navigatie versies (basis software en maps) jij nu hebt op je R Link2 ?
Wie is "ons" ?

En aan wie stelde je een vraag?
:mrgreen:
Vraag was aan gebruiker Marnel, met ons bedoelde ik de forumleden :)
Ok. dan had je hem ff kunnen quoten, was duidelijker geweest :D
En je vraag stel je vooral namens jezelf denk ik zo :mrgreen:

Welkom trouwens op dit mooie forum! :dance:
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Tall »

EagleForce schreef:
brownie schreef:
EagleForce schreef:
brownie schreef:Marnel kun jij ons eens doorgeven welke Navigatie versies (basis software en maps) jij nu hebt op je R Link2 ?
Wie is "ons" ?

En aan wie stelde je een vraag?
:mrgreen:
Vraag was aan gebruiker Marnel, met ons bedoelde ik de forumleden :)
Ok. dan had je hem ff kunnen quoten, was duidelijker geweest :D
En je vraag stel je vooral namens jezelf denk ik zo :mrgreen:

Welkom trouwens op dit mooie forum! :dance:
Was helemaal duidelijk want hij richtte zich in zijn vraag tot Marnel.
Er is ook helemaal niks verkeerd aan om te vragen of iemand iets aan "ons" kan laten weten, het is een forum voor iets. Als het slechts aan 1 persoon gericht moet zijn moet je via een PB converseren, lijkt mij.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door EagleForce »

Het was voor mij niet helemaal duidelijk, vandaar dat ik vroeg aan wie was gericht.
En ik vind het nou eenmaal netter om namens jezelf iets te vragen en overige forummers kunnen mee profiteren van de antwoorden. Zoveel mensen zoveel meningen ;-) Just a little thing, bedoelde niets vervelends.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marnel
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2016 07:29
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Marnel »

Ik heb dezelfde versie die Elmac heeft. De datum 13 februari 2017 heeft overigens niets te maken met de productiedatum, want ik heb deze datum er ook bij staan en de mijne is van november 2016.
Voorheen: Ford Focus Wagon Titanium in Candy Red
Nu: Renault Talisman Estate Intens in Carmin Rouge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Elmac »

Marnel schreef:Ik heb dezelfde versie die Elmac heeft. De datum 13 februari 2017 heeft overigens niets te maken met de productiedatum, want ik heb deze datum er ook bij staan en de mijne is van november 2016.
Ik bedoelde de datum van de softwareversie, toevallig ligt die heel dicht bij de productiedatum van mijn Talisman.

Deze versie is nu dus ook alweer een half jaar oud, hopelijk zijn komende updates wel weer zèlf te installeren!
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marnel
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2016 07:29
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Marnel »

Het zou idd fijn zijn wanneer de volgende updates zonder gedoe of ergens aanmelden zelf te doen zijn. Hoewel ik niet veel hoop heb dat Renault nog heel veel updates gaat geven anders dan (al dan niet betaalde) kaartupdates. Ze hebben met moeite de ergste bugs opgelost, maar of ze de kleinere bugs nog gaan oplossen of optimalisaties gaan uitvoeren verwacht ik niet (maar hoop ik wel). Een bug die ik nu nog ervaar is bijvoorbeeld dat wanneer ik de auto net gestart heb en van zender/nummer wil wisselen via het scrolwieltje op het pookje dit pas werkt nadat ik een keer ermee van bron gewisseld ben. Alsof het een soort van 'losse app' is die dan pas opgestart wordt bij het wisselen van bron en daarna pas werkt voor het scrolwieltje. Heb het nog niet uitvoerig getest of dit ook bij alle bronnen is. Drie keer snel wisselen van bron (dan zit ik weer bij de huidige) en ik heb er geen last meer van. Een heel grote bug is het niet dus en kan er prima mee leven.
Voorheen: Ford Focus Wagon Titanium in Candy Red
Nu: Renault Talisman Estate Intens in Carmin Rouge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Ghia »

is het iemand ondertussen opgevallen dat bij de Talisman in het donker GEEN oplichtende leds meer heeft voor en achter?
Het valt me erg op en stoort me ergens een beetje. Voorheen was dit niet het geval. De follow me home heeft nu alleen voorlichten.
In het donker nog iets uit de koffer halen na een rit is je gek zoeken voor dat knopje :P (toets op de card zou ook mogen verlicht zijn)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door berenburg »

Maar geen update dus :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marnel
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2016 07:29
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Marnel »

Vreemd, ik zal er eens op letten of dat bij mij ook is. Vanochtend toen ik aan kwam lopen gingen de achterlichten in elk geval wel vanzelf aan, maar ben niet niet voorlangs gelopen dus weet niet welke lichten toen aangingen, de koplampen of de drl's. Maar je bedoelt dat de lampen in de kofferbak uitblijven wanneer je de klep opent nadat je een rit gemaakt hebt en nog iets eruit moet halen?
Voorheen: Ford Focus Wagon Titanium in Candy Red
Nu: Renault Talisman Estate Intens in Carmin Rouge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door mrchivas »

@Ghia: bedoel je dat de led lichten niet meer werken na een update v Rlink2? En ook zoals Marnel vraagt dat de Kofferbak licht ook niet meer werkt? Ander vraag: Als je de motor uitzet gaan de leeslichtjes aan voor rijder en bijrijder. Weet iemand of de lampjes ook voor de achterleeslichten aan moeten gaan nadat je de motor van de wagen uitzet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Ghia »

De kentekenverlichting en achterlichten werken niet (voorheen wel) na het stilleggen van de motor en uitstappen. Bij het naderen gaan wel de achterlichten en led's voor.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jeroenjob
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:58
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Jeroenjob »

mrchivas schreef:@Ghia: bedoel je dat de led lichten niet meer werken na een update v Rlink2? En ook zoals Marnel vraagt dat de Kofferbak licht ook niet meer werkt? Ander vraag: Als je de motor uitzet gaan de leeslichtjes aan voor rijder en bijrijder. Weet iemand of de lampjes ook voor de achterleeslichten aan moeten gaan nadat je de motor van de wagen uitzet?
De achterlichten gaan bij mij alleen aan als er iemand achterin zit of als een achterportier geopend is geweest (bij oordeelde met iets op de achterbank zetten).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Elmac »

Na een paar dagen met de nieuwe software gereden te hebben is het verschil toch goed te merken; géén onnodige omrij-suggesties meer, start en eind van files (net als voorheen bij de Carminat TomTom Live) goed weergegeven en alhoewel ik de radio alleen voor nieuws op de hele uren gebruik, ook een betere ontvangst (geen meldingen meer van verloren ontvangst bij DR).

Kortom, erg tevreden, andere aandachtspunten en -puntjes (o.a. update inspuiting,verhelpen windgeruis panoramadak en windgeruis rechter buitenspiegel) waren al opgelost, na 4 maanden is mijn Talisman nu naar 100% tevredenheid en zoals ''ie bedoeld is! En wat is 'tie toch mooi, blijf complimenten krijgen.

Voor iedereen die de RLink update nog niet heeft (mogen) laten uitvoeren, zorg dat je op de lijst komt!

(wat Ghia omschrijft over niet meer werkende achterlichten na uitstappen nà de update herken ik totaal niet...)
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 25
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door r.zeevat »

Tnx voor feedback!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door El-Salvador »

Tnx voor de info.

Morgen staat mijn update gepland en ben blij als die irritante omleidingsmeldingen eindelijk worden opgelost!

Bij mij gaan de achterlichten ook niet aan als ik uitstap dus lijkt me normaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Ghia »

Dan ga ik weer (weeral) naar de dealer, misschien dat ze dit kunnen aan en afvinken? ...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door berenburg »

Lijst loopt nu al op ik ben in oktober pas aan de beurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door El-Salvador »

Ik in November/December...... :( :( :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 25
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door r.zeevat »

Pffff, net groot onderhoudsbeurt op de Talisman uitgevoerd, bleek mijn auto nog niet aan de beurt voor een update, ergens in oktober pas.

Ongelofelijk hoe zij hun software updates geregeld hebben. Zit zelf in de software ontwikkeling en als wij ons release beleid en bug-afhandeling net als Renault zouden doen, dan hielden wij geen klant meer over.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Tall »

Ik snap niet waarom die updates zo dringend zijn. Ik ben er meer en meer van overtuigd dat het vroeger beter was, al die moderne technologie maakt mensen steeds meer ontevreden, want als ze niet onmiddellijk de recentste versie ergens van hebben dan stopt het leven.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 25
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door r.zeevat »

Wanneer er geen bugs zijn, mee eens. Maar wanneer je 3 uur per dag op de weg zit en afhankelijk bent van goede verkeersinfo en navigatie..... hetgeen nu voor geen meter werkt, ja dan wil ik waar voor mijn geld.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Ghia »

In de Rlink2 toolbox stond vroeger bij mij 06.2015, nu staat er gewoon "kaart van Europa" zonder verder ene nummer. Maar wel volgens mij dezelfde bestandsgrootte als voorheen (5400MB). Ik veronderstel dat dit nog steeds de 06.2015 is?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cabool
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:27
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Cabool »

r.zeevat schreef:Wanneer er geen bugs zijn, mee eens. Maar wanneer je 3 uur per dag op de weg zit en afhankelijk bent van goede verkeersinfo en navigatie..... hetgeen nu voor geen meter werkt, ja dan wil ik waar voor mijn geld.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik doe tussen de 30 en 40.000km per jaar en moet eerlijk zeggen dat ik die update (voor de Espace dan, maar zelfde Rlink2) nooit gemist heb en dat navigatie prima werkte.... nu werd recent die update geinstalleerd en eerlijk gezegd, nu zie je pas hoe goed die werkt. :) Perfecte up-to-date verkeersinfo die altijd juist is. Het valt me ook op dat ik nu tijdens weekdagen dikwijls 800 of meer meldingen zie in de lijst met overzicht waar dat er vroeger max. een paar honderd waren. Ik moest enkele dagen geleden ergens zijn en men zei me 'je moet die afslag aanhouden en zo en zo rijden want GPS geeft dat foutief aan'. Niet met de nieuwste Rlink2 dus, gaf perfect automatisch de route die ik zogezegd zeker moest aanhouden, zelfs met 'oude' kaarten. De kaarten heb ik overigens nog niet geupdate. In Belgie wijzigt er niet zo veel aan de wegen, dus dat stoort me niet zo. Omleidingen bij files werken nu zoals het hoort. Schermweergave van navigatie lijkt me ook verbeterd te zijn.

Verder werkt zoals hier nog al gezegd de verlichting onder de spiegels nu altijd bij het naderen.

Wat me ook opgevallen is, is dat tijdens het biepen als je te snel op trager rijdend verkeer nadert, het radio geluid gemute wordt. Voordien werd dat wel wat gedempt, maar niet volledig gemute. Althans bij de Espace, weet niet of het bij de Talisman hetzelfde is?

En in de Espace werkt de digitale radio nu ook prima. Altijd goeie ontvangst en de weergave van zender en info is veel beter. De weergave is in de Talisman ook verbeterd, de ontvangst is zoals ik hier lees mogelijk nog niet altijd ideaal?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Elmac »

Ghia schreef:In de Rlink2 toolbox stond vroeger bij mij 06.2015, nu staat er gewoon "kaart van Europa" zonder verder ene nummer. Maar wel volgens mij dezelfde bestandsgrootte als voorheen (5400MB). Ik veronderstel dat dit nog steeds de 06.2015 is?
Ja klopt, de 06.2016 heeft dan opeens een Duitse naam, die verscheen bij mij pas nadat ik de 06.2015 had gedownload en geïnstalleerd, nâ de update want de installatie van voor de update werd kennelijk niet herkend. Maar dat was dan weer een bekende bug van de oude RLink software.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Ghia »

Daarnet nogmaals de 06.2015 gedownload en terug geinstalleerd. Nu blijkt er niets meer in m'n Toolbox te staan.
Ik vermoed dat dit is omdat m'n Talisman ondertussen al 1,5jr is en geen recht meer heb op een update?
Tenzij ik het aankoop via een app neem ik aan.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door Elmac »

Ghia schreef:Daarnet nogmaals de 06.2015 gedownload en terug geinstalleerd. Nu blijkt er niets meer in m'n Toolbox te staan.
Ik vermoed dat dit is omdat m'n Talisman ondertussen al 1,5jr is en geen recht meer heb op een update?
Tenzij ik het aankoop via een app neem ik aan.
Dan zou je toch een aankoop-optie moeten zien? En aangezien de 2016.06 wel gratis beschikbaar was in de periode dat 'ie niet werd vrijgegeven zou het wel heel zuur zijn als je er alsnog voor moet betalen.

Bij mij verscheen de 06.2016 ook pas na een beetje rommelen met de Toolbox.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door brownie »

Had gisteren een afspraak bij de Renault dealer om de R Link2 software te upgraden, met de brief van Renault die een forum lid had geupload. Maar kreeg te horen dat er voor mijn Talisman Estate Initiale Paris EDC 200 benzine nog geen update was en dat ik moest wachten op een berichtje van Renault. Hebben meerdere mensen dit te horen gekregen?
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
r.zeevat
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 25
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: R-link2 updates voor Talisman???

Bericht door r.zeevat »

Yup!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht