Grand Espace 3.5 V6 P2 Nieuw hier, en een paar probleempjes :|

Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.

Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
nick-almelo
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2017 23:36
Actief als: particulier

Grand Espace 3.5 V6 P2 Nieuw hier, en een paar probleempjes :|

Bericht door nick-almelo »

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, want heb sinds 2 weken een Grand Espace 3.5 V6 Initiale Phase 2 automaat uit 2007.
Deze hebben we gekocht omdat we naast onze huidige 2 kinderen nog eens een tweeling er bij krijgen.
4 kinderen en dus totaal 6 personen paste helaas niet in de huidige auto (Opel Vectra C station uit 2005) en zo kwam ik eigenlijk bij de Grand Espace uit, omdat deze in mijn ogen de meeste ruimte heeft in de klasse 7 zitters(ook ivm de grote tweeling kinderwagen).
De auto rijd goed, alleen heb ik al een paar puntjes/problemen opgemerkt.

Raammechanisme rechts achter geknapt bij de aankoopkeuring(opgelost).
Deze werd mij na gestuurd en heb ik reeds vervangen(1 foto van gemaakt).
20170820_135335.jpg
Ik heb foto's van een ander gebruikt, ook hier van t forum, deze had de deurpaneel voor los gehaald voor iets anders :thumb: .
Hier de link: http://www.renaultforum.nl/forum/viewto ... 139&t=8925 Bedankt Joost :thumb:

Koude start
Bij het starten(na een nacht stil staan) lijkt hij wat moeite te hebben met aanpakken(start stotterend), wanneer de motor 1 maal warm is of recent gedraaid heeft geen probleem met aanpakken.

Koplampen(xenon) werken opeens niet meer(voor nu een groot probleem)
Sinds 2 dagen werken de (beide)xenon lampen/dimlicht niet meer, de rest wel(stadslicht, grootlicht mistlicht etc).
De zekeringen zijn voor zover ik heb kunnen zien heel, deze uit voorzorg wel verwisseld maar zonder resultaat.
Ik denk zelf dat er misschien een lamp relais kapot is(indien aanwezig), alleen is nu het probleem deze te vinden, iemand een idee waar?
Of wat het anders zou kunnen zijn?

Stuurgeluid
Bij het langzamer de bochten in sturen lijkt de sleepring of iets een piepend/krakend geluid te maken(klinkt soms als rubber op rubber).
Ik heb de kappen er al af gehaald(boven en onder het stuur) maar kan hier weinig zien.
Dus voor ik alles sloop, kan ik dit makkelijk verhelpen met iets van een smeermiddel of contactspray?
Of is het stuurhuis vervangen dan misschien de enige optie?

Cruisecontrol/versnellings keuze van de automaat
Het valt me op dat de auto bij lage kracht en snelheid toch in een lage versnelling blijft, zo rijd hij 50 in de 3(handmatig in de 4 te zetten) en 80 in de 4(kan ook handmatig in de 5)
Wanneer ik dit dus doe, dan rijd hij uiteraard in een lager toerental wat hij makkelijk aan kan met een V6, maar ook geeft de computer een lager huidig verbruik aan.
Dit deden mijn vorige 3 automaten niet, deze reden dus altijd 50 in de 4 en 80 in de 5.
Is dit iets wat ik kan aanpassen of laten aanpassen'? Ik denk dan aan een rijprogramma of iets.
Dat hier bijvoorbeeld een caravan/aanhanger programma is geactiveerd, geen idee of het kan of bestaat, het is maar een idee van me :roll: .

Voor de rest wil ik in de toekomst nog een extra stoel er bij kopen(heb nu 6 zitplaatsen).
Zijn erg veel waard valt me op op marktplaats, je bent al snel 250 euro kwijt...

Al met al een heel verhaal, maar waar het me in de eerste instantie om gaat is de verlichting.
Iemand daarover nog een idee?
Ik heb er tevens een paar foto's bij geplaatst, snel genomen tijdens de proefrit toen en een aantal die op internet stonden toen hij nog te koop stond.
Mijn dank is groot :clap:
Alvast bedankt!
Mvg Nick
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



espace 3.0 dci
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2013 01:28
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: Grand Espace 3.5 V6 P2 Nieuw hier, en een paar probleempjes :|

Bericht door espace 3.0 dci »

Hoi Nick...

Mooi wagen mooi interieur en een goede keuze hoop ik..
Met een Espace moet je geluk hebben.
Heb ook een Grand Espace 3.0 dci mijn 7de erbij heb ik ook de 3.5 v6 fantastisch wagen.

Voor je xenon kan zijn dat het aan de starters ligt maar allebei tegelijk kapot geloof ik niet.
Wel de xenon lampen gecontroleerd of die nog goed zijn!
Eigenlijk is het niet moeilijk om achter te halen wat kapot is.
Wat stuur geluid betreft kan ik op afstand niet veel over zeggen.

Ik weet niet wat de stand is van de auto maar ik adviseer je om in de toekomst de automaat bak te laten spoelen..
Voorkom zo veel schakel problemen zoals toeren maken,bonken of zoals je omschrijft laat opschakelen van de bak dat zijn symptomen van oude olie in de bak.

Voor de rest wens ik je veel rijplezier.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
nick-almelo
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2017 23:36
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 3.5 V6 P2 Nieuw hier, en een paar probleempjes :|

Bericht door nick-almelo »

Bedankt voor je reactie!
Heb de auto vanavond weer opgehaald, het was de bcm module.
Hier zitten dus relais in die de lampen schakelen en ze hebben nu buitenlangs een relais gemaakt zodat het licht weer werkt.

De automaatbak is al eens gespoeld zag ik in het boekje(vorig jaar augustus 2016).
Dit had ik bij mijn vorige auto ook al eens gedaan.

Waar ik nu even op moet letten is de koelvloeistof.
Heb er nu 2 liter bij gedaan op ik denk 1 tank benzine, dus dit is best veel.

Zie nu je foto's pas. Ziet er goed uit, mooie wielen en 4 schermen zelfs haha.
En euh... Wil je niet één stoel aan mij verkopen ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



espace 3.0 dci
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2013 01:28
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: Grand Espace 3.5 V6 P2 Nieuw hier, en een paar probleempjes :|

Bericht door espace 3.0 dci »

Mooi dat de xenon gemaakt zijn..
En dat de automaatbak gespoeld is nu kun je zonder zorgen rijden..
Ja de koelvloeistof 2ltr is veel hoop dat het gewoon leeg was!
Wel in de gaten houden.
Expansievat van de Espace is een zwake punt controleer het op scheuren.

Ik heb in het verleden veel onderdelen voor de Espace verkocht zoals stoelen,xenon met led model 2014..heb ik nu op mijn auto zitten,velgen,eigenlijk van alles.
Momenteel heb onderdelen van een 2.2 dci.

Mijn velgen komen onder een Volvo xc60 vandaan.
In de maat voor 265-35-20 achter 275-35-20.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
nick-almelo
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2017 23:36
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 3.5 V6 P2 Nieuw hier, en een paar probleempjes :|

Bericht door nick-almelo »

Led lijkt me wel wat als de lampen het ooit eens begeven... alleen even kijken of het ook kan en past, het zijn ook meesturende koplampen, of is dit standaard met xenon?

Heb jij dat ook met cruisecontrol?
Als ik dus 50 rij en de cruisecontrol aan zet, dan schakeld hij terug naar de 3.
Dit doet hij ook bij 80, dan rij ik in de 5 en wanneer ik de cruise dan aan zet schakeld hij een versnelling terug.
Ik ben namelijk bang dat het niet zo hoort en dat ik het perongeluk heb ingeschakeld door het 1 en ander uit te proberen haha...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Grand Espace 3.5 V6 P2 Nieuw hier, en een paar probleempjes :|

Bericht door Thomas84 »

Mooie Espace
Je zegt een aankoopkeuring te hebben gedaan, dan neem ik aan dat ze ook het koelvloeistof niveau hebben gecontroleerd... Zou slordig zijn als ze dit gemist hebben. Aan de andere kant 2 liter op 1 tank is erg veel.

Het schrapende geluid kan de sleepring zijn tussen t stuur en stuurkolom. Heb ik zelf ook gehad, kreeg toen storingen aan de airbag tijdens t sturen.

Heb eventueel handboeken voor je voor bij t sleutelen.

Succes met de lichte bekleding, heb zelf ook 4 kinderen en zelfs met donkere bekleding is het een uitdaging deze schoon te houden

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
nick-almelo
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2017 23:36
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 3.5 V6 P2 Nieuw hier, en een paar probleempjes :|

Bericht door nick-almelo »

Ja bij de aankoopkeuring gaven ze wel aan het iets te hebben bijgevuld en dat ik t in de gaten moest houden...

Volgens mij had ik je ook een bericht gestuurd over de handboeken... dat kwam ik namelijk elders op t forum tegen.

Voor de bekleding heb ik een setje van Meguiars met een reiniger en een conditioner inc borstel, spons en doek.
De witte doek was aardig vies na de eerste reinigings beurt...


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Majky007
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2020 09:10
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Grand Espace 3.5 V6 P2 Nieuw hier, en een paar probleempjes :|

Bericht door Majky007 »

Thomas84 schreef: 09 sep 2017 21:47 Mooie Espace Afbeelding ...

Heb eventueel handboeken voor je voor bij t sleutelen.

...
Heb je deze toevallig digitaal?
Met vriendelijke groet ,
Marcel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Geert S
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Re: Grand Espace 3.5 V6 P2 Nieuw hier, en een paar probleempjes :|

Bericht door Geert S »

Hoi,

Let wel op de koelvloeistof, de 3.5 heeft al moeite de achterste kop koel te houden. Te weinig erop en je koppakking gaat stuk. Check bij de phII (dat is de V4Y715) even het metalen buisje voor de olieverwarmer/koeler (zit niet op de phI V4Y711) Loopt van het achterste blok naar je oliefilterhuis en dan met een metalen buis langs de multiriem(en) naar het thermostaathuis. Metalen buisje wil wel eens doorroesten. De rest van de slangen zit allemaal aan de andere kant. Als je de luchtbuis tussen LMM en gasklephus weghaald kan je dat vrij aardig zien. Radiatorslangen wat lastiger te zien. Linker koplamp is er met 2 boutjes uit dan zie al en stuk meer! Als het daar niet in zit kan het nog je verwarming zijn en als dat het niet is.... Marktplaats.

Groetjes

PS ik heb zo'n stoel, detoneert wat met mijn ander stoelen maar doe hem pas weg als ik de phI beige leer met phII stoelgeleiding heb. Mijn IV is een tussenmodel phI en phII

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 3.5 V6 P2 Nieuw hier, en een paar probleempjes :|

Bericht door c7rl »

nick-almelo schreef: 06 sep 2017 21:42 Led lijkt me wel wat als de lampen het ooit eens begeven... alleen even kijken of het ook kan en past, het zijn ook meesturende koplampen, of is dit standaard met xenon?

Heb jij dat ook met cruisecontrol?
Als ik dus 50 rij en de cruisecontrol aan zet, dan schakeld hij terug naar de 3.
Dit doet hij ook bij 80, dan rij ik in de 5 en wanneer ik de cruise dan aan zet schakeld hij een versnelling terug.
Ik ben namelijk bang dat het niet zo hoort en dat ik het perongeluk heb ingeschakeld door het 1 en ander uit te proberen haha...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ik heb dat ook met de CC! Dat viel me laatst op toen ik op een 80 weg reed en hem op de cc zetten ging hij naar de 4. Eigenlijk gebruik ik de CC alleen maar op de snelweg en is me dat tot op heden niet opgevallen. Op de CC rijd de V6 in de 4 80 km per uur. Wat ik ook wel eens heb als hij gewoon op de automaat staat dat hij bij de koude start al heel rap bij de 50-60 km per uur naar de 5 gaat.

Toegevoegd in 9 minuten 53 secondes:
nick-almelo schreef: 28 aug 2017 23:07
Koude start
Bij het starten(na een nacht stil staan) lijkt hij wat moeite te hebben met aanpakken(start stotterend), wanneer de motor 1 maal warm is of recent gedraaid heeft geen probleem met aanpakken.

Stuurgeluid
Bij het langzamer de bochten in sturen lijkt de sleepring of iets een piepend/krakend geluid te maken(klinkt soms als rubber op rubber).
Ik heb de kappen er al af gehaald(boven en onder het stuur) maar kan hier weinig zien.
Dus voor ik alles sloop, kan ik dit makkelijk verhelpen met iets van een smeermiddel of contactspray?
Of is het stuurhuis vervangen dan misschien de enige optie?

Cruisecontrol/versnellings keuze van de automaat
Het valt me op dat de auto bij lage kracht en snelheid toch in een lage versnelling blijft, zo rijd hij 50 in de 3(handmatig in de 4 te zetten) en 80 in de 4(kan ook handmatig in de 5)
Wanneer ik dit dus doe, dan rijd hij uiteraard in een lager toerental wat hij makkelijk aan kan met een V6, maar ook geeft de computer een lager huidig verbruik aan.
Dit deden mijn vorige 3 automaten niet, deze reden dus altijd 50 in de 4 en 80 in de 5.
Is dit iets wat ik kan aanpassen of laten aanpassen'? Ik denk dan aan een rijprogramma of iets.
Dat hier bijvoorbeeld een caravan/aanhanger programma is geactiveerd, geen idee of het kan of bestaat, het is maar een idee van me :roll: .
Koude start
zelfde probleem hier op 215.000 km staat hij daarvoor bij de garage, daar is een software update voor echter is dat bij mij fout gegaan en is de inspuitcomputer gemoerd, wachten nu op onderdeel beschikbaar is.

Stuurgeluid
Simpel probleem , smeren van de doorvoer van de stuurstang en de rubberdoorvoer onder achter bij je pedalen, die is nu droog en door draaien stuurstang kun je de kunstofmof meedraaien en geeft dat geluid.

Cruisecontrol/versnellings keuze van de automaat
zelfde hier bij mijn espace , viel me maanden later pas op omdat ik op 80 wegen de CC eigenlijk nooit gebruik, ik heb ook wel eensn dat bij de koude start hij heel snel opschakeld naar de 5de versnelling komt dat ook bekend voor?
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht