Audio installatie

Plaats reactie

Topic author
SaidS
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2017 15:52
Actief als: particulier

Audio installatie

Bericht door SaidS »

Eerst even voorstellen. Mijn naam is Said. Ik ben hier nieuw op het forum en rijd voor het eerst een franse auto. Direct valt me op dat het geluid erg slecht is. De auto zelf bevalt prima overigens. Daar is niks op aan te merken. Ik rijd een Renault Megane Estate 1.5 EDC met inmiddels 4000km op de teller.

Wellicht dat jullie me kunnen helpen met de juiste setup. Ik zal eerst proberen uit te leggen wat mijn doel is. In mijn nieuw geleverde Renault Megane Estate zit echt een crappy geluid van fabriek af. Nu ben ik langs een audio inbouw zaak gereden in Utrecht en die kwam met een bedrag van 1200 euro voor het verbeteren van het geluid. Dat was me iets te veel. Conclusie is dat ik het dan zelf ga doen. Ik heb een technische achtergrond als Elektricien en als ICT-er. Dus ik kom er wel uit. Daarnaast heb ik best veel geluidsinstallaties gebouwd in auto’s maar nog niet eerder op deze manier.
Wat zij me adviseren is het volgende:

-In de voorportieren een pioneer 2-weg speakerset type tse171ci (deze zijn 60W rms 4 Ohm
-Achterportieren niets aan doen
-In het reservewiel compartiment een sub plaatsen
-2 versterkers waarvan 1 voor de sub en 1 voor de front speakers
-2 maal een high tot low converter (headunit fabriek af is een tablet R-Link. Deze heeft geen RCA uitgangen. Ook kan ik daar niet bij zonder het dashboard te slopen)

Wat ik al heb liggen is het volgende.
-Een subwoofer JBL GTO1241BR met bijbehorende versterker. Deze wil ik gaan ombouwen naar een andere kast zodat deze in het reservewiel compartiment gaat passen. Komt erop neer dat ik in plaats van een kist wat het nu is een ronde kist ga bouwen.

De vragen die ik nu nog heb omdat ik een versterker en speakers moet aanschaffen en de juiste keuze moet maken zijn:

-Wat is beter? Een high to low converter gebruiken of de high input gebruiken op de versterker?
-In geval van high to low is het dan beter deze voor te plaatsen of juist achter?
-Wat adviseren jullie aan speakers en bijbehorende versterker? merk en model eventueel uit ervaring

Budget voor dit alles is max 300 euro. Kabels voor de speakers en versterkers naar de accu e.d. heb ik genoeg liggen met alles erop en eraan. Wellicht nog een powercap ertussen maar dat weet ik nog niet

Alvast bedankt voor het meedenken allemaal en excuus voor het lange verhaal. Maar ik wil zo duidelijk mogelijk zijn in de informatie die ik jullie geef.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SaidS
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2017 15:52
Actief als: particulier

Re: Audio installatie

Bericht door SaidS »

is er dan echt niemand die dit vraagstuk kan beantwoorden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht