de Nieuwe Scenic

Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dekwoje schreef: - Winterpack zou met koplampsproeiers zijn..echter ik zou niet weten hoe die te gebruiken.
Waar handleidingen nuttig kunnen zijn:

Afbeelding

:D
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Hans C »

Koplampsproeiers werken enkel bij ingeschakelde verlichting, niet bij DRL. Lichten aan en madam laten sproeien, dan zie je het wel
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Heb geprobeerd en idd lichten aan en sproeien maar
De 1ste 2 sec sproeien enkel de ruitensproeiers daarna de koplampen ook.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Kan je de dagteller automatisch laten op 0 zetten na het tanken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Dekwoje »

RigolleM schreef:
Dekwoje schreef: - Winterpack zou met koplampsproeiers zijn..echter ik zou niet weten hoe die te gebruiken.
Waar handleidingen nuttig kunnen zijn:

Afbeelding

:D
:roll: :roll:

Inderdaad, iets te snel geweest... Merci voor de info.

Nog een vraagje over de digital radio...

Hier in België maken ze de hele tijd reclame dat ze zijn overgeschakeld naar digitale radio.
Wanneer ik op mijn R-link digitale radio kies.... steeds melding "signaal verdwenen".. buiten een aantal zenders zoals bv JOE.
Maar Radio 1, Stubru, MNM... "signaal verdwenene". MNM-hits werkt dan wel heel de tijd. :?:

Zal niet aan de R-link liggen, maar misschien dat sommige hier een oplossing voor hebben?

Groeten en een fijne dag!
Stef
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Lijst bijwerken en opnieuw je voorkeurzenders instellen. Enkel VRT zenders
DAB+ zou veel beter zijn dan DAB van ontvangst maar kwaliteit heb ik niet gehoord. Alle zenders van de VRT zenden uit in 80Kbps. Jammer van de VRT dat ze niet hoger uitzenden. Joe en Q zenden uit in 92Kbps.

Er is wel een groot verschil tussen FM en DAB (+)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

hendrik s schreef:Kan je de dagteller automatisch laten op 0 zetten na het tanken?
Automatisch? Gewoon, wipschakelaartje op stuur naar boven houden en resetten...
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Ik vroeg mij af waarvoor de OK knop eigenlijk dient op het stuur. Heb die eigenlijk nog nooit gebruikt...
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Dekwoje »

OK, gaan we straks eens doen.

Ook heb ik gemerkt dat wanneer je FM luistert en je overschakelt naar bv Spotify via Carplay het geluid automatisch overschakelt naar CARPLAY.
Echter als digitaal luistert en switcht naar Carplay... dan niet.. Dan moet je manueel de R-link laten weten dat je muziek wil via Carplay.

Wanneer je bv Spotify aan het luisteren bent via Carplay en je wil terug naar gewone radio... dan moet je toch een aantal keer door het menu bladeren van de R-link om het terug gewoon op radio te krijgen. Of mis ik ergens een "sneltoets"?

Mercikes! Hij rijdt echt wel zalig! :)
hendrik s schreef:Lijst bijwerken en opnieuw je voorkeurzenders instellen. Enkel VRT zenders
DAB+ zou veel beter zijn dan DAB van ontvangst maar kwaliteit heb ik niet gehoord. Alle zenders van de VRT zenden uit in 80Kbps. Jammer van de VRT dat ze niet hoger uitzenden. Joe en Q zenden uit in 92Kbps.

Er is wel een groot verschil tussen FM en DAB (+)
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Ferre schreef:Ik vroeg mij af waarvoor de OK knop eigenlijk dient op het stuur. Heb die eigenlijk nog nooit gebruikt...
Ik gebruik die om de dagteller en andere tellers zoals gemiddelde snelheid te resetten. Gewoon ingedrukt houden tot de teller reset.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

apzoeir schreef:
Ferre schreef:Ik vroeg mij af waarvoor de OK knop eigenlijk dient op het stuur. Heb die eigenlijk nog nooit gebruikt...
Ik gebruik die om de dagteller en andere tellers zoals gemiddelde snelheid te resetten. Gewoon ingedrukt houden tot de teller reset.
Ik mis een ritgemiddelde, was dit gewoon van mijn vorige wagen (Volkswagen). Nu heb ik onmiddellijk verbruik en gemiddeld verbruik (tot ik die manueel reset). Dus telkens de wagen meer dan een uur had stilgestaan werd de ritgemiddelde automatisch gereset. Op die manier kon ik zien hoe zuinig ik ergens heen reed.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Dekwoje schreef: Ook heb ik gemerkt dat wanneer je FM luistert en je overschakelt naar bv Spotify via Carplay het geluid automatisch overschakelt naar CARPLAY.
Echter als digitaal luistert en switcht naar Carplay... dan niet.. Dan moet je manueel de R-link laten weten dat je muziek wil via Carplay.

Wanneer je bv Spotify aan het luisteren bent via Carplay en je wil terug naar gewone radio... dan moet je toch een aantal keer door het menu bladeren van de R-link om het terug gewoon op radio te krijgen. Of mis ik ergens een "sneltoets"?
Toen ik zaterdag de wagen ging afhalen (later meer) stond er een melding dat de zenders nog moesten geupdate worden, maar de dealer vertelde dat dit pas maandag ging zijn. Later las ik in verschillende nieuwsmedia dat België maandag overschakeld op DAB+. Ik luister enkel naar Stubru en Spotify, dus over de andere zenders kan ik geen info geven.

Wat mij wel opvalt is als ik overschakel op Spotify dat het geluid een tweetal tikjes minder luid is dan het geluid dat uit de radio komt, is dat bij jullie ook zo?

Van het sluiten van de portieren heb ik geen last, een klein duwtje en de deuren zijn dicht. Ik mis wel een elektrische koffer (was geen optie), want amaai die weegt nogal om te sluiten.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Sneltoets is er achter je stuur waar je ook het volume kan regelen. Ik dacht de knop die van boven staat. Daarmee kan je wisselen tussen radio bluetooth USB enz. Ben er ook pas later opgekomen. Met het wieltje achter de volume knoppen kan je van zender wisselen. Ofwel alle zenders ofwel voorkeur zenders je kan de lijst selecteren met nog een andere knop. Al die knoppen achter het stuur zijn heel handig, ik gebruik nooit de +- knoppen naast het display. Een keer mee spelen en je bent er zo mee weg.


Dekwoje schreef:OK, gaan we straks eens doen.

Ook heb ik gemerkt dat wanneer je FM luistert en je overschakelt naar bv Spotify via Carplay het geluid automatisch overschakelt naar CARPLAY.
Echter als digitaal luistert en switcht naar Carplay... dan niet.. Dan moet je manueel de R-link laten weten dat je muziek wil via Carplay.

Wanneer je bv Spotify aan het luisteren bent via Carplay en je wil terug naar gewone radio... dan moet je toch een aantal keer door het menu bladeren van de R-link om het terug gewoon op radio te krijgen. Of mis ik ergens een "sneltoets"?

Mercikes! Hij rijdt echt wel zalig! :)
hendrik s schreef:Lijst bijwerken en opnieuw je voorkeurzenders instellen. Enkel VRT zenders
DAB+ zou veel beter zijn dan DAB van ontvangst maar kwaliteit heb ik niet gehoord. Alle zenders van de VRT zenden uit in 80Kbps. Jammer van de VRT dat ze niet hoger uitzenden. Joe en Q zenden uit in 92Kbps.

Er is wel een groot verschil tussen FM en DAB (+)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

RigolleM schreef:
Dekwoje schreef: Ook heb ik gemerkt dat wanneer je FM luistert en je overschakelt naar bv Spotify via Carplay het geluid automatisch overschakelt naar CARPLAY.
Echter als digitaal luistert en switcht naar Carplay... dan niet.. Dan moet je manueel de R-link laten weten dat je muziek wil via Carplay.

Wanneer je bv Spotify aan het luisteren bent via Carplay en je wil terug naar gewone radio... dan moet je toch een aantal keer door het menu bladeren van de R-link om het terug gewoon op radio te krijgen. Of mis ik ergens een "sneltoets"?
Toen ik zaterdag de wagen ging afhalen (later meer) stond er een melding dat de zenders nog moesten geupdate worden, maar de dealer vertelde dat dit pas maandag ging zijn. Later las ik in verschillende nieuwsmedia dat België maandag overschakeld op DAB+. Ik luister enkel naar Stubru en Spotify, dus over de andere zenders kan ik geen info geven.

Wat mij wel opvalt is als ik overschakel op Spotify dat het geluid een tweetal tikjes minder luid is dan het geluid dat uit de radio komt, is dat bij jullie ook zo?

Van het sluiten van de portieren heb ik geen last, een klein duwtje en de deuren zijn dicht. Ik mis wel een elektrische koffer (was geen optie), want amaai die weegt nogal om te sluiten.

Het was dinsdag de overschakeling voor alle duidelijkheid. De maandag zijn er veel ambtenaren thuis :D
Bij mij is Spotify en bluetooth ook stiller. Gewoon wat luider zetten dan. Nog genoeg over met de Bose installatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

hendrik s schreef: Het was dinsdag de overschakeling voor alle duidelijkheid. De maandag zijn er veel ambtenaren thuis :D
Er stond inderdaad 17/10... my mistake!
hendrik s schreef:Bij mij is Spotify en bluetooth ook stiller. Gewoon wat luider zetten dan. Nog genoeg over met de Bose installatie
Inderdaad genoeg over... :-)
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

Weekendje Ardennen 250 km verbruik 7,4 hoofdzakelijk autosnelweg met fille op Brusselse ring. Super comformtabel en stil. Top

GS Tce130 heb nu 850 km in totaal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



apzoeir
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 80
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2015 07:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door apzoeir »

Leuk, was net mijn boodschappen aan het inladen in de wagen stopt er een auto naast mij op de parking. Meneer doet raampje open om me een compliment te geven over de auto. De auto valt precies toch wel op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Deefke
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jun 2017 15:40
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Deefke »

Net weekendje weg, Frankrijk/Duitsland.
1200 km gereden.

Verbruik in comfort modus 4.9 liter a 5.0 liter verbruik.
Rij bijna altijd op adaptieve cruisecontrole. (Buiten in bebouwde kom onder de 50 werkt het niet.)
Echt tamzak rijden, automaat en met handje +- op stuur bedienen.

Enigste wat me stoort is de verwarming. Laat die nu altijd op Auto staan 22 graden. Airco symbool staat automatisch uit als je op Auto klikt.
Aangenaam temperartuur en dan ineens diepvries of heel warm... Dus je begint te spelen met die knoppen... voor de temperatuur aan te passen.

Volgende dinsdag winterbandje laten plaatsen...
En dan nazicht 3000 km inplannen (gratis controle checkup)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renaultdummy
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2017 21:55
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door renaultdummy »

Ik ervaar hetzelfde, heel vreemd waarom auto niet kan met de airco aan zoals in elke andere auto. Ik heb mijn Grand Scenic zaterdag opgehaald, nu nog aan het inrijden met een verbruik van 7,1 l.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

De verwarming van hierboven heb ik niet. Bij mij op auto tussen de 20 en 22°c meestal op 21 en alles werkt goed en aangenaam.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johno
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2017 10:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Johno »

Ik neem ook waar dat de airco niet continue staat ingeschakeld, maar alleen in het geval koeling nodig is. Ik vind dat prima en eigenlijk een verbetering ten opzichte van mijn vorige auto waarbij de airco ook wel een onnodig ingeschakeld was.
Renault Scenic 1.6 16V 2002
Renault Koleos 2008 2.5 16V
Grand Scenic 130pk DCi Intens met Focal upgrade

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 29
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door DHL »

Normaal zal de airco zichzelf inschakelen wanneer het te warm wordt, maar ook als de lucht in recirculatie gaat of wanneer de vochtigheid te hoog wordt. Zo was het toch in het verleden, dus neem aan dat dit niet veranderde.
Koud-warm wisselingen zijn niet normaal. Ik zou terug naar de dealer gaan, misschien is er intussen een update ?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Deefke
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jun 2017 15:40
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Deefke »

Nieuwe update tom tom 5.8 GB :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RayCom
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 feb 2017 19:07
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RayCom »

Er is inderdaad een update beschikbaar: Kaart van Europa V16.12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robbert30
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Robbert30 »

Raff445 schreef:Ik loop tegen een probleem aan met betrekking tot het updaten van mijn kaarten in Rlink2.
Ik heb momenteel de kaarten van 2015.6 en er staat een update klaar van 2016.6 maar als ik deze download en netjes probeer te installeren, krijg ik de melding "Unsupported Voice, see log" en ze hebben al gezegd opnieuw de USB/SD kaart formatteren en nog een keer proberen, maar na 4 keer ben ik maar mee opgehouden.

Wel hebben ze (Renault Nederland) tegen mij gezegd dat als je een versie 3.3 in de auto hebt dat de hardware voor apple CarPlay aanwezig lijkt (niet in alle gevallen, maar bij mij in ieder geval wel) en dat ze bezig zijn met een update om dit goed aan te kunnen zetten. Dus als het goed is heb ik na de update Apple CarPlay er wel in zitten.

Alleen nu nog wachten op de update.....

Sinds 12 oktober ook in het bezit van de nieuwe Scenic. Naast het feit dat de door mij bestelde Silverstone Noir velgen niet schijnen te bestaan. (oplossing is nu in het zilver bestellen en zwart spuiten) loop ik ook tegen de melding "Unsupported Voice" aan wanneer ik mijn navigatie wil updaten. Het toevoegen van apps lukt wel maar de kaarten updaten niet, hoe is dit bij jou opgelost?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

Ik zie nog geen update online staan. Worden zeker niet allemaal tegelijk uitgegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Raff445
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mar 2017 09:56
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Raff445 »

Hi robert, het is even lange adem hebben maar uiteindelijk na een uur wachten begon hij alsnog te updaten.
Ik had nog een ritje voor de boeg dus ik denk, ik zet hem gewoon aan en zie wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robbert30
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Robbert30 »

Raff445 schreef:Hi robert, het is even lange adem hebben maar uiteindelijk na een uur wachten begon hij alsnog te updaten.
Ik had nog een ritje voor de boeg dus ik denk, ik zet hem gewoon aan en zie wel.
Dank voor de snelle reactie! Gewoon op OK klikken en hopen dat die alsnog gaat lopen dus :shock:
Bijzonder, ik zal het bij de volgende lange rit met de nieuwe update weer proberen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Raff445
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mar 2017 09:56
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Raff445 »

Hahaha zo dacht ik er ook over. Werd er echt gek van en ben toen maar gewoon gaan rijden. Muziekje op en gaan.

En ineens na een uur zag ik een blokje staan dat hij begonnen was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 71
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Carlovdw »

Robbert30 schreef:
Raff445 schreef:Ik loop tegen een probleem aan met betrekking tot het updaten van mijn kaarten in Rlink2.
Ik heb momenteel de kaarten van 2015.6 en er staat een update klaar van 2016.6 maar als ik deze download en netjes probeer te installeren, krijg ik de melding "Unsupported Voice, see log" en ze hebben al gezegd opnieuw de USB/SD kaart formatteren en nog een keer proberen, maar na 4 keer ben ik maar mee opgehouden.

Wel hebben ze (Renault Nederland) tegen mij gezegd dat als je een versie 3.3 in de auto hebt dat de hardware voor apple CarPlay aanwezig lijkt (niet in alle gevallen, maar bij mij in ieder geval wel) en dat ze bezig zijn met een update om dit goed aan te kunnen zetten. Dus als het goed is heb ik na de update Apple CarPlay er wel in zitten.

Alleen nu nog wachten op de update.....

Sinds 12 oktober ook in het bezit van de nieuwe Scenic. Naast het feit dat de door mij bestelde Silverstone Noir velgen niet schijnen te bestaan. (oplossing is nu in het zilver bestellen en zwart spuiten) loop ik ook tegen de melding "Unsupported Voice" aan wanneer ik mijn navigatie wil updaten. Het toevoegen van apps lukt wel maar de kaarten updaten niet, hoe is dit bij jou opgelost?
Je moet nederlands en niet vlaams instellen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Moet je er echt mee gaan rijden om te updaten? Kreeg die unsupported voice error ook, staat dus op 'Vlaams', zal dit eens aanpassen, en er dus de brui aan gegeven, maar hij stond wel in mijn garage.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Raff445
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mar 2017 09:56
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Raff445 »

Nee je hoeft niet te rijden, maar dan had ik even tijd. En een uur in mijn auto gaan zitten wachten vondt ik een beetje overdreven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Alfons49
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2017 14:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Alfons49 »

:oops: Ben ook aan het updaten.
Maar tijdens het updaten in de auto stop hij er steeds mee
Iemand tips?
renault twingo diversen
renault megane 2drs 2005
renault laguna 2009
renault megane station 2010
renault megane station bose 2014
renault scenic intens 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Alfons49 schreef::oops: Ben ook aan het updaten.
Maar tijdens het updaten in de auto stop hij er steeds mee
Iemand tips?
Idem hier: 'kaart update mislukt' en weg kaart... nu heb ik geen kaart meer.
Bezig met opnieuw te downloaden, maar 'k ga niet weer 30' gaan rijden, als hij klaar is.
Begin al een beetje te snappen al die kritiek hier :snooty:
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Johno
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2017 10:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Johno »

Bij mij mislukte de 1e update ook. Een paar uur later (met dezelfde USB) opnieuw geprobeerd. En dat lukte wel. Stug volhouden?
Renault Scenic 1.6 16V 2002
Renault Koleos 2008 2.5 16V
Grand Scenic 130pk DCi Intens met Focal upgrade

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hfr
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 jun 2017 21:10
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hfr »

had ook die unsupported device , gewoon op ok gedrukt en dan deed die een check en uiteindelijk na 20min begin ie te copieren ; heeft ook nog eens 30 min geduurd. en al die tijd moet je wagen aanstaan of je moet herbeginnen. bij alle andere wagens die ik had ging die gewoon verder waar hij gebleven was. het zijn gewoon prutsers die ITers van Renault . nu morgen eens kijken of de navigatiefouten eruit zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht