Vragen onderhoudsbeurt binnenkort

Plaats reactie

Topic author
pimmie89
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 nov 2015 15:35
Actief als: particulier

Vragen onderhoudsbeurt binnenkort

Bericht door pimmie89 »

Goedendag allemaal,

Ik ben inmiddels alweer 2 jaar bezitter van de Scenic 2.0 uit 2004 (automaat).
Auto rijd erg fijn. Heb wel paar dingetjes gehad wat eigenlijk allemaal slijtage is (behalve parkeer sensoren defect) . Maar verder en fijne en prima auto.

Nu moet hij binnenkort voor onderhoud naar de garage ik heb wat vragen:

1. Ik heb geen onderhoudsboekje met de intervallen. Weet iemand waar ik die kan downloaden, kopen of weet iemand wat wanneer moet?
2. Volgens de Renault website zou ik elk jaar de olie moeten verversen + interieur filter. Echter een andere website van Renault staat weer om de 2 jaar. Wat klopt? Wat zijn de intervallen van de luchtfilter, interieur filter, bougies enzovoort ?
3. Bij de aankomende onderhoudsbeurt word de olie + interieur filter sowieso ververst (namelijk 2 jaar geleden een onderhoudsbeurt laten uitvoeren waar ALLES is ververst en is vervangen, denk aan bougies, filters, olie, distributie, rem olie)
4. Volgens de garage hoef ik om de 4 jaar of 60.000 km het lucht filter vervangen, maar is het niet verstandig dit elk jaar of elke 2 jaar dit te doen? De motor vind het net zo fijn om schonere lucht binnen te krijgen en voor de motor en brandstof prestaties komt dit ook alleen maar ten goede.
5. Automaat is volgens de garage onderhoudsvrij. Klopt dit?

Zijn er nog dingen waar ik rekening moet houden of tips wat ik kan vragen of zeggen?

Groetjes Pim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16005
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Vragen onderhoudsbeurt binnenkort

Bericht door mechanic »

Of jou auto elk jaar onderhoud nodig heeft weet ik niet,sommige inderdaad om de 2jaar /30.000km met dan elk jaar een 'controlebezoek'.
Elk jaar de motorolie+filter is zoiezo nooit verkeerd.
-pollenfilter elke beurt
-bougies 60.000km/4jaar
-luchtfilter 60.000km /4jaar
-remvloeistof 120.000km/4jaar
-koelvloeistof 120.000km/4jaar
-distrubutie/multiriem set 120.000km/5jaar
-automaat staat niet in het onderhoudsschema,is een dp0 transmissie. WillemS schrijft dat hij dit elke 80.000km doet. Om dit met enige regelmaat te doen,is zeker slim.
De dealer kan zoiezo een overzicht zien/uitprinten voor je van bovenstaande zaken.
Wil je wat kosten drukken kun je sommige zaken ook zelf,onderdelen zijn goedkoop te verkrijgen.
Een olie beurtje met pollenfilter,bougies,luchtfilter is voor €50 gedaan als je het zelf doet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht