Frankko schreef:Lijkt me een broodje aap verhaal. Marges zullen niet groot zijn maar niet 0
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zelf autoverkoper geweest bij een o.a een VAG dealer, en nog een Opel en Peugeot dealer. Korting wordt berekend over de ex BTW/ex BPM prijs.
Stel we nemen een standaard Talisman 1.6 dCi 160 EDC Initiale Paris van € 47.680
Deze auto is ex BTW/ex BPM € 31.855.
Leasecontracten zijn altijd erg scherp, bij de meeste blijft er net 1,5% over, soms nog minder (verschilt per merk en uitvoering). Dit is meestal nog met bijdrage van de importeur. Bij grote bedrijven met een groot wagenpark van bijvoorbeeld 2000 auto's blijft er vaak helemaal niks over. Dan kan je aan het einde van het jaar wanneer de doelstellingen en audits (KTV, showroom op orde, demo's op orde enz) gehaald worden nog een paar tiende % scoren.
Dus stel je pakt 1,5% dan houdt de dealer er 477 euro ex aan over aan een auto van bijna 48K. Dan gaat er nog de provisie voor de verkoper van af, brandstofkosten proefrit, afschrijving van de demo's, verkoper die betaald moet worden enz...
Dus een Talisman 110pk Life is 330 ex en dan maar hopen dat ze nog voor onderhoud terug komen...
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk