batterij huur beperkingen en opties

Plaats reactie

Topic author
ssnhv
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 31 dec 2017 13:44
Actief als: particulier

batterij huur beperkingen en opties

Bericht door ssnhv »

Hallo allemaal,

omdat onze gezinswagen ondertussen wat oud is voor een omnium verzekering zijn we beginnen kijken voor een nieuwe wagen.
Eergisteren het idee gekregen een Zoe Q90 intens 40 editie te kopen. Als de proefrit en de inruilwaarde van de garage meezitten dan lijkt het ons al quasi een uitgemaakte zaak te zijn om dinsdag te bestellen.

Alleen rond de batterij huur blijft het mij erg onduidelijk, hopelijk kunnen jullie al wat klaarheid geven;
* de batterij zal gehuurd worden en blijft eigendom van renault. Hoe zit het nu binnen pakweg 5-6 jaar. Wij zullen dan ongeveer 200-250k km gereden hebben. Ik kan me niet inbeelden dat iemand de wagen zou overkopen. Moet ik renault dan nog een vergoeding betalen als ik de wagen naar de schroot laat brengen?
* de batterijhuur zit wel/niet mee in je verzekering? Als de wagen een totaal verlies zou zijn, moet ik renault dan nog vergoeden voor de batterij?
* wat zijn de mogelijkheden om het contract aan te passen? Ik ga binnen een aantal jaar mogelijk als zelfstandige aan de slag. Met de zoe zal dan nog slechts 10k km/jaar gereden worden. (hypotetisch natuurlijk). Moet ik altijd wachtten tot het einde van het contract? Wat zijn de periodes? Of moet ik schade vergoeden bij vroegtijdig aanpassen?

Tot slot nog een niet batterij vraagje; is er een mogelijkheid voor een trekhaak te laten plaatsen? Ik gebruik graag onze fietsendrager met de auto

alvast bedankt allemaal!
2018 Renault Zoe ZE40 Q90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ssnhv
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 31 dec 2017 13:44
Actief als: particulier

Re: batterij huur beperkingen en opties

Bericht door ssnhv »

De vraag ivm de trekhaak heb ik ondertussen gevonden
2018 Renault Zoe ZE40 Q90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: batterij huur beperkingen en opties

Bericht door NielsTn »

Renault zal een eind-afrekening opstellen, en de nieuwe eigenaar een nieuw contract aanbieden.
Evt. nieuwe(re) accu indien deze onder een bepaalde grens van SoH (State of Health) valt (ik meen 75%).

batterijhuur zit NIET in je verzekering. Is niet mogelijk. Neem je een volledig casco ('all risk') dan kan de verzekeraar bepalen dat de accu gewoon meeverzekerd is tegen van buitenafkomend onheil. (Althans, ik heb dit zelf zwart op wit van Centraal Beheer). Vraag het expliciet na!

contract kan je bv jaarlijks aanpassen (stel initieel op 10.000km/j, dan kun je altijd nog tussentijds verhogen). Ook hiervolgt een stukje herbereken en klaar. Je kan tussentijds dit aanpassen.

Succes en goede vaart in 2018!
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: batterij huur beperkingen en opties

Bericht door GertjanVB »

Voor een particulier lijkt me leas de juiste optie, maar iedereen mag dat voor zichzelf bekijken;
- inruil/verkoop is geen probleem, wel een RCI formulier noodzakelijk voor overdracht van de batterij, te vergelijken met overschrijven van de auto.
- prijs auto bij verkoop ligt substantieel lager en is dus aantrekkelijker
- verzekering van de batterij kan bij de leaseprijs, zit daar standaard niet bij.
- Renault is verantwoordelijk voor het goed functioneren van de batterij, geen zorg dus voor de batterij (als daar reden voor zou zijn)
- “batterijcontract” werden vroeger aangegaan voor een bepaalde periode. Vandaag de dag zijn die per maand aan te passen.
- doel van de batterijlease is een bedrag te verzamelen op basis van een afgelegd kilometrage waarmee bij verkoop auto, het gebruik van de batterij wordt betaald. De keuze is aan jou welk maandbedrag je wenst te betalen, een laag maandbedrag en periodieke stortingen om op het juiste nivo te komen is mogelijk, als op het einde het bedrag obv koilometrages maar goed is.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht