R link 2 - diverse gebruikszaken

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

Topic author
Bruijst
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:17
Actief als: particulier

R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Bruijst »

In mijn Scenic IV met het kleine scherm ervaar ik de volgende kleine ongemakken (luxe-problemen.. :oops: )

- telefoonsymbool (voor sms) zit rechtsboven in scherm; je moet erg ver reiken en goed kijken (klein) om daar aan te kunnen;
- het rode file-symbool zit ook helemaal rechts wanneer de kleine kaart wordt uitgevouwen.
Ervaren meer mensen dit als onhandig/gevaarlijk? Is dat op het grote scherm wezenlijk anders? Die items kun je niet anders 'indelen'; Maar hoe kun je zoiets richting Renault communiceren?

- wanneer ik 's ochtend weg rij moet ik tikken op 1. scherm/kaart, 2. nav, 3. bestemming, 4. favorieten, 5. werk, 6. ok, 7. home. Kan dit niet sneller...?

- toevoegen van favorieten blijft een crime; in het scherm favorieten kan ik enkel favorieten wissen/resetten; Maar wanneer ik een adres toe voeg om naartoe te navigeren, kan ik enkel de route opslaan? Ik vind de handleiding ook niet echt duidelijk hierin. Het is me wel gelukt om 'thuis' en 'werk' erin te zetten, echter favorieten (adresboek) is nog steeds leeg. Daar moet ik steeds vanuit 'historie' naartoe (snelste manier).

- spraakherkenning; als ik op de knop op mijn stuur druk, dan zou ik graag gewoon 'bel kantoor' willen zeggen. Maar hier kom je eerst in diverse submenu's op het scherm.
Daarnaast heeft Truus het 'nooit goed gehoord', waardoor je alsnog moet uitwijken naar het scherm. Dit alles zou kunnen worden ondervangen door de andere twee knoppen op de telefoon-satelliet, echter ik kan niet via het wieltje scrollen door het telefoonboek (wat op het kleine scherm ook maar in 3 zichtbare regels wordt getoond). Dus ook daar zit je dan op het scherm te hannesen..

- telefoon: wanneer ik dan eindelijk iemand aan de lijn heb, dan blijft het scherm hangen op het telefoongesprek. Persoonlijk vind ik het veel handiger wanneer dit scherm uit zichzelf terug gaat naar het navigatiescherm (of home). Kun je dit ergens instellen?

Gr.
Remko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door PaulZ »

Voor bestemmingen Kun je ook in de menupagina’s een sneltoetsen invoegen.
Je kunt dan vanaf het hoofdmenu bellen en navigeren.
Je kunt max. 4 shortcuts op 1 scherm onderbrengen.
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Bruijst
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:17
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Bruijst »

Paul, bedankt voor de tip.

Misschien keek ik teveel in de verschillende schermen tijdens het rijden.. :roll: maar nu zag ik (tijdens stilstaan) bij de widgets inderdaad ook ‘favorieten’, die je kunt instellen voor bellen en navigeren.

Toch nog twee kanttekeningen...
1. De navi favo’s ‘thuis’ en ‘werk’ worden niet herkend, dus die moet je dan nog eens aan het adresboek toevoegen.
2. Kleine scherm, 4 favorieten buttons. Daar kunnen ze naast de naam best wel twee pictogrammen met telefoon/navi per button kwijt vind ik. Ben je nog sneller.

Maar al met al een vooruitgang!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door EagleForce »

PaulZ schreef:Voor bestemmingen Kun je ook in de menupagina’s een sneltoetsen invoegen.
Je kunt dan vanaf het hoofdmenu bellen en navigeren.
Je kunt max. 4 shortcuts op 1 scherm onderbrengen.
Waar doe je dat precies als ik vragen mag?
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PaulZ
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2017 20:31
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door PaulZ »

Als je stil staat even door de verschillende pagina’s scrollen, dan zie je ze vanzelf.
Als ze er niet staan, dan even het scherm ingedrukt houden, dan Kun je items wissen en toevoegen.
Vanaf 1 juni 2017:
Talisman Estate 110 EDC Intense - Gris Cassiopee - Bose 8,7" met CarPlay - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising - (software 3.3.16)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door EagleForce »

PaulZ schreef:Als je stil staat even door de verschillende pagina’s scrollen, dan zie je ze vanzelf.
Als ze er niet staan, dan even het scherm ingedrukt houden, dan Kun je items wissen en toevoegen.
Ja dat lukt me wel, kan ook wel NAV-widget toevoegen maar hoe voeg ik dan 1 specifieke bestemming is als widget?
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kadjar-apie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2016 12:50
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Kadjar-apie »

PaulZ schreef:Voor bestemmingen Kun je ook in de menupagina’s een sneltoetsen invoegen.
Je kunt dan vanaf het hoofdmenu bellen en navigeren.
Je kunt max. 4 shortcuts op 1 scherm onderbrengen.
Goeie tip - blijkbaar een nieuwe (recente) toevoeging?
Die mogelijkheid was mij nog nooit eerder opgevallen...
Echter als je een klein scherm hebt (zoals bijv. in mijn Kadjar), kun je slechts 2 (!) shortcuts instellen die elk de helft van het scherm uitmaken.
Niet echt een nuttige toevoeging - 4 zou al een stuk beter zijn en 9 nog meer, maar ja...

Het blijft behelpen met de R-Link 2, helemaal als je het vergelijkt met bijv. het I-Drive system van BMW.
Adressen lezen uit de telefoon, selecteren en navigeren maar!
Daar kan Renault (en vele andere merken) nog een puntje aan zuigen...
Austral Techno, mild hybrid advanced 130, two-tone gris schiste/noir étoilé, met Pack Look, Pack Safety, Pack Comfort, ACC & Elektrisch bedienbare achterklep

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door adinsx »

Ik heb ergens (dit forum, of heel ergens anders) gelezen dat Renault hard werkt aan compleet nieuwe software voor Rlink2. Moet na Q2 dit jaar verschijnen volgens mij. Kan alleen niet meer terugvinden waar ik dat zag.

Over een maand kan ik ook gaan spelen met Rlink2. De TomTom met Live informatie bevalt in de III eigenlijk erg goed, en hoewel ik niet veel zakelijk op pad ben, zou het toch prettig zijn als de boel werkt zoals het moet.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door bvstrien »

Bruijst schreef:
- toevoegen van favorieten blijft een crime; in het scherm favorieten kan ik enkel favorieten wissen/resetten; Maar wanneer ik een adres toe voeg om naartoe te navigeren, kan ik enkel de route opslaan? Ik vind de handleiding ook niet echt duidelijk hierin. Het is me wel gelukt om 'thuis' en 'werk' erin te zetten, echter favorieten (adresboek) is nog steeds leeg. Daar moet ik steeds vanuit 'historie' naartoe (snelste manier).
Iemand hier al een oplossing voor? Ik kan inderdaad ook alleen de route van A naar B opslaan, maar niet gewoon simpelweg een adres in het adresboek toevoegen. Vreemd en vooralsnog net te achterhalen hoe dit wel zou moeten...
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door EagleForce »

EagleForce schreef:
PaulZ schreef:Als je stil staat even door de verschillende pagina’s scrollen, dan zie je ze vanzelf.
Als ze er niet staan, dan even het scherm ingedrukt houden, dan Kun je items wissen en toevoegen.
Ja dat lukt me wel, kan ook wel NAV-widget toevoegen maar hoe voeg ik dan 1 specifieke bestemming is als widget?
@PaulZ Hoe moet het voor een bestemming? Telefoonnummer is wel gelukt als widget, adres niet.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Domi1963 »

Beste R-Link 2 gebruikers, daarnet rond 16u00 kreeg ik in mijn Talisman op het R-Link 2 scherm een push melding met het bericht dat er een nieuwe systeem update voor het R-Link 2 systeem beschikbaar is!! Ik duw op de melding en er verschijnt systeem-update R-Link 2, met onderaan de knop OK en de knop LATER. Ik heb op OK gedrukt maar er gebeurde helemaal niets???? Er zat ook een melding bij met hoe het moest gedaan worden, maar die lettertjes waren zo klein dat ik deze handleiding niet kon lezen. Heeft er hier nog iemand die push melding gekregen, zo ja weet iemand hoe de systeem-update moet????
EDIT: Ik weet hoe het moet. Kwam net thuis en er zat ook een mail van Renault in mijn mailbox met een gedetailleerde uitleg. Daar ga ik mij morgen eens mee bezig houden. :P
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door bvstrien »

Domi1963 schreef:Beste R-Link 2 gebruikers, daarnet rond 16u00 kreeg ik in mijn Talisman op het R-Link 2 scherm een push melding met het bericht dat er een nieuwe systeem update voor het R-Link 2 systeem beschikbaar is!! Ik duw op de melding en er verschijnt systeem-update R-Link 2, met onderaan de knop OK en de knop LATER. Ik heb op OK gedrukt maar er gebeurde helemaal niets???? Er zat ook een melding bij met hoe het moest gedaan worden, maar die lettertjes waren zo klein dat ik deze handleiding niet kon lezen. Heeft er hier nog iemand die push melding gekregen, zo ja weet iemand hoe de systeem-update moet????
EDIT: Ik weet hoe het moet. Kwam net thuis en er zat ook een mail van Renault in mijn mailbox met een gedetailleerde uitleg. Daar ga ik mij morgen eens mee bezig houden. :P
Geen melding hier :-(

Specs? Versienummer?
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door mrchivas »

Domi1963 schreef:Beste R-Link 2 gebruikers, daarnet rond 16u00 kreeg ik in mijn Talisman op het R-Link 2 scherm een push melding met het bericht dat er een nieuwe systeem update voor het R-Link 2 systeem beschikbaar is!! Ik duw op de melding en er verschijnt systeem-update R-Link 2, met onderaan de knop OK en de knop LATER. Ik heb op OK gedrukt maar er gebeurde helemaal niets???? Er zat ook een melding bij met hoe het moest gedaan worden, maar die lettertjes waren zo klein dat ik deze handleiding niet kon lezen. Heeft er hier nog iemand die push melding gekregen, zo ja weet iemand hoe de systeem-update moet????
EDIT: Ik weet hoe het moet. Kwam net thuis en er zat ook een mail van Renault in mijn mailbox met een gedetailleerde uitleg. Daar ga ik mij morgen eens mee bezig houden. :P
En wat zegt de handleiding? idd welke versie 2.2.x of 3.3.x? En ik dacht dat een systeemupdate alleen door de Renault dealer uitgevoerd mocht worden daar het vele technische zaken van de auto aanstuurt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Domi1963 »

De meldingen zijn verdwenen maar zoals gezegd heb ik later thuis een mail van Renault BeLux gekregen. Daar staat een link in naar een website waar je je VIN-nummer moet invullen. Dan een map downloaden, genaamd: R-Link 2, die moet je un-zippen en deze bestanden daarna kopiëren naar een in FAT32 geformatteerde USB-stick. Meer staat er niet op dus ik moet het nog uitvoeren. Er staat zelf niet bij of ik een fingerprint moet nemen van de wagen...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door mrchivas »

Domi1963 schreef:De meldingen zijn verdwenen maar zoals gezegd heb ik later thuis een mail van Renault BeLux gekregen. Daar staat een link in naar een website waar je je VIN-nummer moet invullen. Dan een map downloaden, genaamd: R-Link 2, die moet je un-zippen en deze bestanden daarna kopiëren naar een in FAT32 geformatteerde USB-stick. Meer staat er niet op dus ik moet het nog uitvoeren. Er staat zelf niet bij of ik een fingerprint moet nemen van de wagen...
Ik zou toch eerst RN BeLux bellen of het wel allemaal klopt. Ik hoor graag wat ze verder zeggen en of je de update ook uitgevoerd hebt. Kun je ons nog aangeven welke versie R Link je nu hebt? Dus nog voor de update. Bedankt alvast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Domi1963 »

Voila de update is gedownload naar een snelle Windows 10 machine (duurde 5 min.) en staat nu op USB. Mijn huidige versie welke ik nu heb is 2.2.18.590


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Domi1963 »

Ga het nu in mijn wagen steken en neem foto’s van voor de update, tijdens en na de update. ( als het lukt tenminste)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door EagleForce »

Domi1963 schreef:Ga het nu in mijn wagen steken en neem foto’s van voor de update, tijdens en na de update. ( als het lukt tenminste)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Toen bleef het verraderlijk stil.......hahaha........auto ontploft? :mrgreen:
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door bvstrien »

EagleForce schreef:
Domi1963 schreef:Ga het nu in mijn wagen steken en neem foto’s van voor de update, tijdens en na de update. ( als het lukt tenminste)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Toen bleef het verraderlijk stil.......hahaha........auto ontploft? :mrgreen:
Hahaha....moest ik ook aan denken :mrgreen:

Hopelijk is het allemaal goed gegaan, ben toch wel erg benieuwd...
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door EagleForce »

bvstrien schreef:
EagleForce schreef:
Domi1963 schreef:Ga het nu in mijn wagen steken en neem foto’s van voor de update, tijdens en na de update. ( als het lukt tenminste)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Toen bleef het verraderlijk stil.......hahaha........auto ontploft? :mrgreen:
Hahaha....moest ik ook aan denken :mrgreen:

Hopelijk is het allemaal goed gegaan, ben toch wel erg benieuwd...
:twisted: :dance:
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Domi1963 »

Moet morgen bij de dealer. Alles lukt behalve de installatie in het voertuig..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Domi1963 »

Zie hier de handleiding van wat ik moet doen.


https://www.renault-multimedia.com/uplo ... 219200.pdf


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Knippie »

Ik kon de update naar 2.2.19 downloaden via de toolbox. Installatie was zo gepiept. Maar wat er nu veranderd is... geen idee. Hoe zou het zijn als Renault aangeeft wat de update inhoudt hè... Zo teffus arrogant die Fransen. Hier zoek maar uit...

De gesproken navigatie werkt in elk geval nog steeds niet.

Edit: lees net de handleiding van domi. Is bij mij totaal niet aan de orde. Gewoon identiek aan alles wat je uit de rlink store haalt. Schermen zijn wel vergelijkbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Domi1963 »

Deze namiddag nog gekeken in de toolbox en niks. Nu kijk ik net en staat de update er ook bij in de toolbox. Morgen effe een fingerprint van de wagen nemen en de update 2.2.19.200 ook downloaden op deze manier. Knippie, mijn dealer weet ook niets van een software-update, want hij is er nog altijd van overtuigd dat zij dit moeten doen. Ik heb hem mijn mail doorgestuurd en de handleiding en hij was ook verwonderd...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Knippie »

Je hoeft geen fingerprint te maken. Auto herkent de update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door bvstrien »

Domi1963 schreef:Deze namiddag nog gekeken in de toolbox en niks. Nu kijk ik net en staat de update er ook bij in de toolbox. Morgen effe een fingerprint van de wagen nemen en de update 2.2.19.200 ook downloaden op deze manier. Knippie, mijn dealer weet ook niets van een software-update, want hij is er nog altijd van overtuigd dat zij dit moeten doen. Ik heb hem mijn mail doorgestuurd en de handleiding en hij was ook verwonderd...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Een fingerprint? Wat is dat precies en hoe maak ik die uberhaupt? Is dat een backup van de instellingen?

En kan het zijn dat ik versie 3.3.xxx heb? En zoja, waaeom is er dan een verschil in versies? 2.2.xxx vs 3.3.xxx?
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Knippie »

Fingerprint: voordat je via de rlinkstore allemaal shizzle gaat downloaden moet je met een USB/SD een “fingerprint” van je auto. Dit doe je door de USB/SD ongeveer 2 minuten in je auto te prikken met draaiende motor.

Dan de 2 software versies. De eerste Renaults hebben allemaal de 2.2 versie. Vanaf april 2017 is CarPlay geïntroduceerd. Hiervoor is de hardware aangepast en dus ook de software nl. 3.3.

Als je echt heel goed geïnformeerd wil zijn, kan je het beste dit forum ff goed doorlezen. Bijv. De topics CarPlay, Rlink, etc..zijn nuttig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Domi1963 »

Knippie schreef:Je hoeft geen fingerprint te maken. Auto herkent de update.
Ok dan Knippie. Ik probeer het morgen even opnieuw. Want de methode volgens de handleiding die ik gepost heb, werkt van geen kanten. Volgens dat ik kon opmaken uit de mail is er vooral gewerkt aan real time traffic en het gemak van het updaten met de versie 2.2.19.200.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door bvstrien »

Knippie schreef:Fingerprint: voordat je via de rlinkstore allemaal shizzle gaat downloaden moet je met een USB/SD een “fingerprint” van je auto. Dit doe je door de USB/SD ongeveer 2 minuten in je auto te prikken met draaiende motor.

Dan de 2 software versies. De eerste Renaults hebben allemaal de 2.2 versie. Vanaf april 2017 is CarPlay geïntroduceerd. Hiervoor is de hardware aangepast en dus ook de software nl. 3.3.

Als je echt heel goed geïnformeerd wil zijn, kan je het beste dit forum ff goed doorlezen. Bijv. De topics CarPlay, Rlink, etc..zijn nuttig.
Helder! Thanx en ga ik eens doen :-)
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door adinsx »

Net in de IV RS (ben in Genève) gekeken naar de Rlink versie. In de GTs hier is dat 3.* maar in de RS staat versie 7.0.24.126 !

Opvallend. Kan zo aan de menu's geen vreemde / andere dingen vinden. Een foto van de systeeminfo volgt morgen.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door Domi1963 »

De IV RS heeft dan ook heel andere software aan boord. Er zit zelfs een racemonitor in en waarschijnlijk een testversie van de nieuw aangekondigde software waar ik al ergens over geschreven had...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door adinsx »

Domi1963 schreef:De IV RS heeft dan ook heel andere software aan boord. Er zit zelfs een racemonitor in en waarschijnlijk een testversie van de nieuw aangekondigde software waar ik al ergens over geschreven had...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Aiii scherp.
Ik was de RaceModus vergeten als afwijking ;)
Verder werkte het net zoals in mijn 2018 IV GT, qua snelheid e.d.

Nieuwe software zou sowieso niet verkeerd zijn, al heb ik het idee dat de laatste 3.3.* versies best vlot werken. Vooral overzichtelijkheid kan wel wat beter.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door bvstrien »

Ik vind het systeem er geweldig uit zien, maar zo ongelooflijk gruwelijk traag en frusterend...erg jammer helaas. Als het gewoon snel zou werken is het helemaal top, maar als het kiezen van een volgend nummer via het scrollwiel op mijn telefoon al bijna 5 seconden duurt...dat haat er serieus ergens iets niet goed...en dan heb ik het niet eens over alle andere trage functies.

Hopelijk hebben ze dan opgelost in de nieuwe versie die men verwacht.
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door adinsx »

bvstrien schreef:Ik vind het systeem er geweldig uit zien, maar zo ongelooflijk gruwelijk traag en frusterend...erg jammer helaas. Als het gewoon snel zou werken is het helemaal top, maar als het kiezen van een volgend nummer via het scrollwiel op mijn telefoon al bijna 5 seconden duurt...dat haat er serieus ergens iets niet goed...en dan heb ik het niet eens over alle andere trage functies.

Hopelijk hebben ze dan opgelost in de nieuwe versie die men verwacht.

Maak eens een filmpje, want zo traag is mijn Rlink2 zéker niet. Als ik door de menu's klik krijg ik gewoon vlot het voglende scherm. Het is vooral de animatie die het ogenschijnlijk wat trager maakt. Nummer DAB+ wisselen gaat snel en volgens mij ook een ander nummer van USB afspelen.
Vanaf telefoon niet geprobeerd, staat geen muziek op.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: R link 2 - diverse gebruikszaken

Bericht door bvstrien »

adinsx schreef:
bvstrien schreef:Ik vind het systeem er geweldig uit zien, maar zo ongelooflijk gruwelijk traag en frusterend...erg jammer helaas. Als het gewoon snel zou werken is het helemaal top, maar als het kiezen van een volgend nummer via het scrollwiel op mijn telefoon al bijna 5 seconden duurt...dat haat er serieus ergens iets niet goed...en dan heb ik het niet eens over alle andere trage functies.

Hopelijk hebben ze dan opgelost in de nieuwe versie die men verwacht.

Maak eens een filmpje, want zo traag is mijn Rlink2 zéker niet. Als ik door de menu's klik krijg ik gewoon vlot het voglende scherm. Het is vooral de animatie die het ogenschijnlijk wat trager maakt. Nummer DAB+ wisselen gaat snel en volgens mij ook een ander nummer van USB afspelen.
Vanaf telefoon niet geprobeerd, staat geen muziek op.
Zal eens kijken of dat lukt. Het is gewoon jammer dat zo’n gaaf systeem te traag is en niet intuitief ontworpen is. Wat ik bijvoorbeeld ook niet begrijp is de grote OK knop op het stuur. Daar kan ik helemaal niks mee (of mis ik iets??) ik zou daar bijvoorbeeld een algemene ‘ga terug naar home’ knop van genaakt hebben. Men stimuleert het handsfree rijden, maar om naar het startscherm van de rlink te gaan, moet ik tijdens het rijden op het scherm gaan priegelen om de terugknop in te drukken. Dat hadden ze volgens mij beter kunnen integreren in het stuur om de veiligheid te verhogen, toch?
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht