Kofferbak is nat

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Ben!
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2016 09:38
Actief als: particulier

Kofferbak is nat

Bericht door Ben! »

Hallo,

Sinds 2 weken is de kofferbak van mijn Kadjar nat!
Er is niets gemonteerd, dus geen trekhaak o.i.d.

De 2 platen van de verhoogde vloer zijn nat net als de mat daaronder, dit is de mat die over de plaats zit waar her reservewiel geplaatst kan worden. De hogere delen naar de hoedenplank zijn droog.

Iemand zoiets meegemaakt of is er iemand die hier eerder van gehoord heeft? Zo ja, wat kan de veroorzaker zijn?

Ben
Renault fan. Voorheen o.a. Clio 1.2/Clio 1.2 quikshift/Megane Coupé 1.6/Megane Coupe 2.0 CVT/Megane Coupé Bose 2.0 CVT/Nissan Qasqai Connect Xtronic (spijt van )en m.i.v september 2016 Kadjar Bose TCE EDC met Pack Lumiere / Pack WInter en Pack Easy Park Assist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Kofferbak is nat

Bericht door TheSarge »

Mijn vrouw had met haar Captur water in haar auto achter de bestuurderstoel. Probleem was een carrosserierubber welke vergeten was. Hierdoor kwam er water naar binnen. Wellicht bij jou ook het probleem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ben!
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Kofferbak is nat

Bericht door Ben! »

Auto is een jaar oud, het probleem is er sinds een week of 3 denk ik. Er is niets met de auto gedaan waardoor er iets met een afdichtings rubber zou kunnen zijn.
Renault fan. Voorheen o.a. Clio 1.2/Clio 1.2 quikshift/Megane Coupé 1.6/Megane Coupe 2.0 CVT/Megane Coupé Bose 2.0 CVT/Nissan Qasqai Connect Xtronic (spijt van )en m.i.v september 2016 Kadjar Bose TCE EDC met Pack Lumiere / Pack WInter en Pack Easy Park Assist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Kofferbak is nat

Bericht door TheSarge »

Auto van mijn vrouw is ook niet zo oud, maar was het ook opeens. Water hoopt zich op in het carrosserie was de boodschap en loopt vervolgens “over” en zoekt dan z’n weg de auto in. Ook hier niets met de raars auto gedaan, maar gewoon een rubber vergeten wat niet direct voor de gebruiker zichtbaar is en een ander rubber was ingescheurd.

Hopelijk wordt het snel opgelost voor je

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ben!
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Kofferbak is nat

Bericht door Ben! »

Auto staat inmiddels een week bij de dealer! Lekkage us vooralsnog niet te vinden. Hemeltje totaal gedemonteert en men dacht het gevonden te hebben op een lasnaad, ma afdichten van deze lasnaad toch weer lekkage! Inmiddels is er nog veel meer geprobeerd door de dealer maar zonder resultaat. Wel een flinke kras op spatbord, die zat er absoluut niet maar dat kan ik natuurlijk nooit hard maken. Dealer zegt die kras wel te kunnen wegpoetsen! Dat geloof ik ook wel maar wordt niet blij van de lekkage en het niet kunnen vinden van de lekkage. Welliswaar 2 jaar garantie op Renault maar dat is een kleine pleister!
Renault fan. Voorheen o.a. Clio 1.2/Clio 1.2 quikshift/Megane Coupé 1.6/Megane Coupe 2.0 CVT/Megane Coupé Bose 2.0 CVT/Nissan Qasqai Connect Xtronic (spijt van )en m.i.v september 2016 Kadjar Bose TCE EDC met Pack Lumiere / Pack WInter en Pack Easy Park Assist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Kofferbak is nat

Bericht door RichTrip »

Jaren terug had ik het ook met mijn Scenic II uit 2006. Bleek via het linker achterlicht naar binnen te komen....
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ben!
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Kofferbak is nat

Bericht door Ben! »

Het water komt bij mijn Kadjar ergens van boven weg, ze dachten het gevonden te hebben maar na afkitten kwam er toch weer water ergens van boven wat dan blijkbaar via een niet te vinden deel van de carrosserie naar de kofferbak lekt.

Zeer vervelend allemaal, weet niet goed wat ik hier nu mee aan moet, halve auto gedemonteerd en nog geen resultaat!
Renault fan. Voorheen o.a. Clio 1.2/Clio 1.2 quikshift/Megane Coupé 1.6/Megane Coupe 2.0 CVT/Megane Coupé Bose 2.0 CVT/Nissan Qasqai Connect Xtronic (spijt van )en m.i.v september 2016 Kadjar Bose TCE EDC met Pack Lumiere / Pack WInter en Pack Easy Park Assist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Kofferbak is nat

Bericht door TheSarge »

In het geval van de Captur van mijn vrouw kwam het uiteindelijk van onderuit. Dus ontbrekende/gescheurde rubbers in het carrosserie! Ze dachten ook aan verkeerde lasnaad of water via de achterlicht units. Dit bleek na alle testen echter niet het geval. Toen alle bekleding werd losgehaald over de gehele bodem werd het sneller duidelijk na wat watertesten. Wellicht hebben ze dit nog niet bekeken in de Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ben!
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Kofferbak is nat

Bericht door Ben! »

TheSarge,

Ik zal het as. maandag eens aandragen bij de dealer, ik denk wel dat het probleem van ergens boven komt omdat volgens mij de dealer er een tuinslang op los laat. En toen kwamen er druppels vanaf boven waar gespoten werd. Dit neem ik aan dus weet het niet zeker daarom jouw theorie er maar eens op loslaten bij de dealer.
Renault fan. Voorheen o.a. Clio 1.2/Clio 1.2 quikshift/Megane Coupé 1.6/Megane Coupe 2.0 CVT/Megane Coupé Bose 2.0 CVT/Nissan Qasqai Connect Xtronic (spijt van )en m.i.v september 2016 Kadjar Bose TCE EDC met Pack Lumiere / Pack WInter en Pack Easy Park Assist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Kofferbak is nat

Bericht door TheSarge »

De tuinslang truck werd ook bij de Captur gebruikt naar ik begreep van de garage. Toch bleek het uiteindelijk door 1 rubber in het carrosserie bij het linkerachterportier te zijn en nog ergens onder in de carrosserie waardoor er daar steeds meer water ophoopte en uiteindelijk een weg zoekt naar buiten. In dit geval de auto in.

Misschien dat deze foto’s helpen.
Kwam doordat er een rubber ontbrak of dat rubbers scheurtjes vertoonden waardoor er in de afgelopen tijden (maanden of jaren) water naar binnen sijpelde.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ben!
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Kofferbak is nat

Bericht door Ben! »

Ik ga deze info zeker gebruiken. Water is heel vervelend en kan je inderdaad op het verkeerde been zetten! Zo blijkt maar weer uit jouw ervaring.
Renault fan. Voorheen o.a. Clio 1.2/Clio 1.2 quikshift/Megane Coupé 1.6/Megane Coupe 2.0 CVT/Megane Coupé Bose 2.0 CVT/Nissan Qasqai Connect Xtronic (spijt van )en m.i.v september 2016 Kadjar Bose TCE EDC met Pack Lumiere / Pack WInter en Pack Easy Park Assist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



marcelh
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2019 18:51
Actief als: particulier

Re: Kofferbak is nat

Bericht door marcelh »

Ik heb hier nu ook last van. Is het bij uw kadjar nog opgelost?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gabe
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2021 17:15
Actief als: particulier

Re: Kofferbak is nat

Bericht door Gabe »

Hallo wat is nu precies de oorzaak geweest? Ik heb net een kadjar gekocht uit 2016 en er zit schoon water onddrinin de kofferbak... Er is niks bijzonders te zien verder

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Uitvoerdertje
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2015 13:12
Actief als: particulier

Re: Kofferbak is nat

Bericht door Uitvoerdertje »

Ook eens gehad door ontbreken rubber bij gemonteerde trekhaak.
Kadjar phase 2, intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rene76
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2021 07:43
Actief als: particulier

Re: Kofferbak is nat

Bericht door Rene76 »

Het Rubber dopje bovenin de rand van de kofferbak klep wil ook nog wel eens lekken.
Deze zie je als de kofferbak klep open is
Opel kadett gsi 2.0 16v - Opel vectra a 2000 - Opel omega b mv6 - Opel vectra b 2.0 16v sport - Opel astra h 1.9cdti - Opel zafira 2.2 16v - Opel corsa opc line - Renault megane gt line 1.4 tce - Renault kadjar 1.6tce black edition.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in