horten en stoten bij koude moter

Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Renos » 03 apr 2017 15:11

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

DHL schreef:Die schakelindicatoren moet je niet willen volgen. Die doen je veel te snel schakelen wat enorm belastend is voor de mechaniek. Ook die start stop zet ik direct uit, is volgens mij ook slecht voor de mechaniek.

Klopt. Wat is er mis om te rijden op het "gehoor" en je niet langer blind en rot te staren op die schakelindicator ? Als je naar het toerental van de motor luistert en navenant schakelt, maakt dat al heel wat uit op een vlot sturen.
Zo is het ons vele jaren terug ook aangeleerd en is wellicht nog de beste methode.
Warning : all messages sent by an 12 year (!) old Acer Aspire laptop, easily and proudly using Linux Mint 18.3 Cinnamon 64 Bit "Sylvia" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. :mrgreen:


jos1959
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2017 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor jos1959 » 25 jun 2017 18:34

Bij mijn Captur 1,2 edc van 23 maart 2017 heb ik ook deze problemen, bij Renault Nederland blijven ze maar herhalen dat mijn auto oke is en dat er voor mijn probleem geen oplossing is. Ze doen net of hun neus bloedt en ze verder geen klachten krijgen. Zelf heb ik wat gegoogled en het zou toch door emissie uitstoot norm komen. Ik heb dit aan RN doorgegeven maar het helpt niet. De dealer denkt en hoopt dat er een keer software update komt. Wie weet er een goed tuningsbedrijf om dit euvel te verhelpen?
Gr Jos


zandbak
lid
lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor zandbak » 25 jun 2017 21:21

Komt geen update voor, ze houden bij RN de klanten met deze problemen al bijna 2 jaar aan het lijntje...
Renault Kadjar 1.5 dCI Intens, Pack easy park assist, Titanium grijs

Gebruikersavatar

jan021171
Lid
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 02 dec 2015 21:05
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor jan021171 » 29 okt 2017 11:38

Hallo allemaal
Na een hele lange tijd weer eens even hier een kijkje aan het nemen.
leest dat er nog steeds geeeeeen oplossing is geboden voor het inhouden.
is echt schandalig gewoon ben zo blij dat ik toen de procedure ben in gegaan toen om de kadjar terug te brengen en mij geld terug te eisen
anders had ik er nu nog mee gekampt
zijn er nog meer mensen die dit hebben gedaan ?

groetjes een zeer tevreden Volvo v60 rijder


rudi-lief
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2018 15:56
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor rudi-lief » 11 jan 2018 10:49

ik denk en vermoed dat het probleem grotendeels opgelost is nu . want ik hoor niks meer hiero en maar goed . want ik mag de mijne eind maart ophalen
grtzz


jos1959
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2017 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor jos1959 » 12 jan 2018 09:11

Ik heb mijn nieuwe Captur 1,2 edc na 7 maanden ingeruild tegen een. Nissan Qashqai met een xtronic cvt met een 1,2 motor precies dezelfde als de Captur. De auto rijdt heerlijk zonder horten of stoten. Heeft me wel veel geld gekost


zandbak
lid
lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor zandbak » 12 jan 2018 13:44

RN houd er hier een zelfde methode op na als met de klanten van hun F1 motoren, je klaagt en de klachten zijn duidelijk. RN doet er vervolgens niets aan en schuift het af als product eigenschap.... En gezien de 1.2 er uit gaat kun je natuurlijk na gaan dat RN er niets meer aan gaat doen.
Renault Kadjar 1.5 dCI Intens, Pack easy park assist, Titanium grijs

Gebruikersavatar

Kadjar-apie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 aug 2016 12:50
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Kadjar-apie » 12 jan 2018 13:51

Hier is het probleem na alle software updates niet verbeterd (maar ook niet verslechterd).
Ik heb er maar mee leren leven - het is voornamelijk irritant als hij nog redelijk koud is en je in de bebouwde kom op de cc rijdt.
Met het eigen voetje kan ik het omzeilen, zodra je één hort voelt, even gas iets los en weer iets gas en het is (vaak) weer een tijdje weg.

Als je in eind maart je nieuwe Kadjar krijgt, misschien dat Renault daar dan de nieuwe 140 pk sterke motor in gezet heeft, net als in de (grand) Scenic...
Kans is ook dat ze daarmee wachten tot de facelift...
Kadjar 1.2 TCE, Bose Edition in Blue Cosmos, met Pack Lumière en Pack Easy Park

Gebruikersavatar

densoft
Lid
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor densoft » 06 feb 2018 11:49

jan021171 schreef:Hallo allemaal
Na een hele lange tijd weer eens even hier een kijkje aan het nemen.
leest dat er nog steeds geeeeeen oplossing is geboden voor het inhouden.
is echt schandalig gewoon ben zo blij dat ik toen de procedure ben in gegaan toen om de kadjar terug te brengen en mij geld terug te eisen
anders had ik er nu nog mee gekampt
zijn er nog meer mensen die dit hebben gedaan ?

groetjes een zeer tevreden Volvo v60 rijder


Ik ben nu ook een procedure gestart voor mijn Megane. Heb je de procedure gewonnen en heb je het aankoopbedrag terug gekregen?


Dian
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2018 16:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Dian » 19 mar 2018 17:24

Ik ben in het bezit van een Kadjar Bose bijna twee jaar oud en 32.000 kilometer op de teller. Deze auto is nieuw gekocht en ik heb nooit last van horten of stoten gehad. De motor liep altijd perfect.(gelukkig) Sinds drie maanden is daar verandering in gekomen. De motor loopt niet meer regelmatig. Ik denk dat dit onder het horten en stoten valt zoals in dit forum beschreven. Terug naar de dealer geweest en zij hebben er nieuwe software opgezet. Helaas nog geen enkele verbetering.

Nogmaals teruggegaan en nu dacht de garage dat de kleppen vervuild waren. Dat zou komen door te zuinig te rijden. Nu is het zo dat ik elke dag 30 kilometer heen en 30 kilometer terug rijdt over de snelweg. De monteur vertelde dat het veel vaker voorkomt ook bij andere automerken. Een en ander zou te maken hebben dat de cilinderinhoud erg laag is namelijk 1200 CC en dan treed er vervuiling op bij de kleppen alsmede het spruitstuk dit dan weer icm zuinig rijden. De dealer vertelde dat de kleppen inderdaad vuil waren en dat zij er drie uur aan hadden gewerkt.

Helaas blijft het probleem nog bestaan. Het is echt irritant dat schokken. Je ziet de toerenteller ook constant op en neer gaan zij het wel minimaal.
De garage had het ook over om V power (98) te tanken wat ook goed voor de motor zou zijn. Dit heb ik ook gedaan en ook. Ook rijd ik zoals renault het voorschrijft. Opschakelen wanneer de indicator dat aangeeft. Inmiddels ook gekozen voor het witte scherm waarbij je dus iets schadelijker rijdt.

Komende vrijdag weer naar de garage. Ik wordt wel goed behandeld bij de dealer en de auto valt ook nog onder de garantie.
Probleem is dus een onregelmatige motor bij alle snelheden en toerentallen.
iemand ook ervaring met dit probleem?


larsdijkstra 16v
lid
lid
Berichten: 982
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor larsdijkstra 16v » 19 mar 2018 17:54

Je kunt beter later opschakelen dan de indicator aangeeft, lekker wat meer toeren maken. En wat bedoel je met wit scherm?

Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Thomas84 » 19 mar 2018 19:50

Vpower is geen 98, zou dan zelf voor BP Ultimate gaan. Dat is namelijk wel 98.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk


Dian
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2018 16:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Dian » 20 mar 2018 14:31

larsdijkstra 16v schreef:Je kunt beter later opschakelen dan de indicator aangeeft, lekker wat meer toeren maken. En wat bedoel je met wit scherm?


Ik bedoel met een wit scherm het kilometerteller gedeelte. Voorheen gebruikte ik het groene gedeelte waarbij je zuinig kon rijden. Je moet met de toeren tussen een bepaalde range zitten.
Het witte scherm geeft ook een digitale toerenteller aan waarbij de opschakelmomenten later plaatsvinden en je dus vanzelf ook wat meer toeren maakt.

Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Renos » 22 mar 2018 06:49

Dian schreef:Ik ben in het bezit van een Kadjar Bose bijna twee jaar oud en 32.000 kilometer op de teller. Deze auto is nieuw gekocht en ik heb nooit last van horten of stoten gehad. De motor liep altijd perfect.(gelukkig) Sinds drie maanden is daar verandering in gekomen. De motor loopt niet meer regelmatig. Ik denk dat dit onder het horten en stoten valt zoals in dit forum beschreven. Terug naar de dealer geweest en zij hebben er nieuwe software opgezet. Helaas nog geen enkele verbetering.

Nogmaals teruggegaan en nu dacht de garage dat de kleppen vervuild waren. Dat zou komen door te zuinig te rijden. Nu is het zo dat ik elke dag 30 kilometer heen en 30 kilometer terug rijdt over de snelweg. De monteur vertelde dat het veel vaker voorkomt ook bij andere automerken. Een en ander zou te maken hebben dat de cilinderinhoud erg laag is namelijk 1200 CC en dan treed er vervuiling op bij de kleppen alsmede het spruitstuk dit dan weer icm zuinig rijden. De dealer vertelde dat de kleppen inderdaad vuil waren en dat zij er drie uur aan hadden gewerkt.

Helaas blijft het probleem nog bestaan. Het is echt irritant dat schokken. Je ziet de toerenteller ook constant op en neer gaan zij het wel minimaal.
De garage had het ook over om V power (98) te tanken wat ook goed voor de motor zou zijn. Dit heb ik ook gedaan en ook. Ook rijd ik zoals renault het voorschrijft. Opschakelen wanneer de indicator dat aangeeft. Inmiddels ook gekozen voor het witte scherm waarbij je dus iets schadelijker rijdt.

Komende vrijdag weer naar de garage. Ik wordt wel goed behandeld bij de dealer en de auto valt ook nog onder de garantie.
Probleem is dus een onregelmatige motor bij alle snelheden en toerentallen.
iemand ook ervaring met dit probleem?

Wij hadden initieel ook heel wat "schokproblemen" met onze Kadjar 1200 benzine. Door ons niet aflatende eis, is de dealer er in geslaagd om softwarematig het euvel te verhelpen. Langs onze zijde vereist dit natuurlijk ook wat goede wil, nl. tanken wij steeds super 98. In dit topic komt dit issue over super 98 zeker ter sprake dacht ik, aangezien de motor turbo aangestuurd wordt en dan is het steeds wenselijk 98 te tanken.
Die benzine is natuurlijk duurder aan de pomp, maar het verbruik is lager (bij normaal rijgedrag wel te verstaan) zodat het effect van de goedkopere 95 teniet gedaan wordt. Overigens is super 95 nu niet bepaald beter dan 98 qua kwaliteit en bovendien heeft 95 de vervelende eigenschap zich met (condens)water te vermengen als gevolg van de toeslagstoffen (groter percentage bio-ethanol) die erin verwerkt zitten om het milieu te sparen.
Op die manier rijden wij ongeveer twee en een half jaar super 98 met een auto met een aangename souplesse.
Schakel ook niet te veel op basis wat die schakelindicator aangeeft. Rij liever op het gehoor zoals oma en opa ooit deden en ze het ons leerden. Wat hoger toerental is veel minder schadelijk dan een te lager toerental want dat laatste is een sluipmoordenaar voor de motor.
Warning : all messages sent by an 12 year (!) old Acer Aspire laptop, easily and proudly using Linux Mint 18.3 Cinnamon 64 Bit "Sylvia" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. :mrgreen:


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kadjar”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten