horten en stoten bij koude moter

Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Renos » 21 jan 2017 06:31

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Meldingen over horten en stoten, typisch aan nieuwe Kadjars, schijnen hier een "stille dood" (nou ja ...) te sterven. Zijn er werkelijk minder gevallen te noteren en is Renault er ongemerkt in geslaagd dit toch wel vervelende probleem te verhelpen ? Zijn er nu nog nieuwe negatieve ervaringen bekend van nieuwe benzine-Kadjar bezitters ? Ben benieuwd.
:dance: Warning : all messages sent by a 13 year (!) old desktop proudly using Linux Mint 18.2 Cinnamon "Sonya" operating system.

Gebruikersavatar

M.v.H.
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 apr 2016 16:06
Actief als: particulier
Locatie: Oudewater

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor M.v.H. » 21 jan 2017 07:08

Mijn Kadjar 4 januari opgehaald, nu 1500 km gereden en tot op heden nergens last van. Zelfs R-link 2 en navigatie werken perfect. Zalige auto, tot nu toe alleen maar complimenten! :clap: :thumb:
Kadjar 1.2 TCE BOSE,Noir Etoile GNE, Pack Easy Park Assist, Pack Lumiere, Pack Winter, Pack Treeplank Model 2017 :dance:

Gebruikersavatar

Topic starter
captur orange
lid
lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor captur orange » 25 mar 2017 15:41

even een poosje weggeweest van het forum, maar nu even gekeken hoe het er mee staat , ik had met mijn eerste kadjar dus de schok problemen, en heb vanalles gedaan om van dit probleem af te komen, uiteindelijk in samenspraak met mijn dealer besloten voor een nieuwe te gaan , koste me wel geld , maar niet zoals ik al gelezen heb de volledige afschrijving van 1 jaar gebruik, de nieuwe kadjar heeft 2 keer een update gehad voordat ik hem daadwerkelijk af heb genomen, dit omdat de nieuwe eigenlijk net zo schokte , uiteindelijk werd het horten en stoten sterk verminderd tot bijna helemaal we niks meer , moet ook zeggen dat ik op een andere manier ben gaan rijden , zeker als die koud is lage versnelling en hogere toeren , dit helpt bij het onderdrukken van het euvel. dus sinds ik de nieuwe heb ben ik weer een blij man , en rij met volle tevredenheid in deze heerlijke wagen ,
hoop dat uiteindelijk toch ooit nog eens het hele euvel goed aangepakt gaat worden zodat een ieder heerlijk in zijn wagen kan rijden.
Kadjar, Flame Rouge,
Park assist, winter pakket, safetie pakket, Panorama dak

Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Berichten: 3181
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor DHL » 25 mar 2017 15:50

Krijg hier net een mooi bod voor de Scenic. Hetgene ik allemaal lees over rlink, EDC en de 1200cc motor doet me sterk twijfelen om erop in te gaan. De Scenic heeft nu 67000km gereden en net z'n groot onderhoud met distributieriem en alles gehad. Ofwel houden, ofwel toch eens gaan kijken in de Renaultgarage....ofwel ander merk kiezen.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Renos » 26 mar 2017 05:30

Opvallend dat er nauwelijks nog Kadjar rijders reageren - nu zelfs iemand die overweegt zijn Scenic van de hand te doen, maar twijfelt. Hoe komt het dat de klachten op dit forum wegbljven ? Eenvoudig, omdat Renault blijkbaar stilletjes het probleem aangepakt heeft en er blijkbaar geen ruchtbaarheid wil aan geven zoals ze ook deden met het initieel probleem ... Slechte publiciteit, weet je wel ...

Nu ja, dat zijn allemaal (mijn persoonlijke) veronderstellingen. Ik herhaal het nogmaals : wij hadden ernstige schokproblemen met onze Kadjar toen we deze auto aankochten. Aanvankelijk stond de dealer machteloos t.o.v. het probleem, maar zichtbaar was de man heel erg begaan met het euvel en door steeds maar opnieuw het probleem aan te pakken, kwam er een oplossing.
Het probleem kan opgelost worden, zoveel is zeker

Het scheelde nog minder dan een haar of wij reden nu met een Hyundai Tucson, een mooie degelijke auto overigens, maar toch hebben wij geen spijt de Kadjar gehouden te hebben en steeds doorgezet te zetten met de hulp van de dealer.

Zelfs onafhankelijke garagisten - waaronder specialisten in het vak - raadden ons aan om vertrouwen te blijven hebben in de dealer en of het merk en zeker geen derden aan de auto te laten knoeien. Zo geschiedde. Zo leidde deze volharding naar een degelijke oplossing. Indien de dealer over prima geschoold en vakbekwam personeel beschikt, is de optimalisatie van je Kadjar - zeg maar klaar en duidelijk : het volledig weghalen van het schokkend rijgedrag - 100 % mogelijk.

Ik weet wat ik schrijf, ben niet gek en ondervond hoe moeilijk deze weg van doorzetten kan zijn, maar het kan.
:dance: Warning : all messages sent by a 13 year (!) old desktop proudly using Linux Mint 18.2 Cinnamon "Sonya" operating system.


Paultje1965
lid
lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Paultje1965 » 26 mar 2017 20:00

Ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat ze gedaan hebben? Software of nog andere dingen? Het valt me trouwens op dat de 1.2 TCe van de Captur geen last heeft van dit bokkige gedrag, tenminste de mijne niet. Maar, volgens mij, is de 120 TCe van de Captur en de 130 TCe van de Kadjar/Scenic niet dezelfde motor alhoewel beiden 1.2 motoren zijn. Ik was ook even verbaasd over de nieuwe distributieriem voor de Scenic die hierboven vermeld wordt. Maar dat zou te verklaren zijn als het verschillende motoren zijn. De 1.2 van de Captur en Clio heeft immers een ketting.
Wat betreft problemen met Rlink en de EDC, gelukkig gaat dat bij mij ook goed. Misschien afgezien van het 'probleem' dat bijna elk nummer op mijn USB stick twee keer gespeeld wordt. Dat valt onder 'karakter', stoor me er niet aan.

Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Guglielmo » 26 mar 2017 20:09

Mijn Kadjar Tce 130 Intens ingeruild voor een Megane Tce 130 EDC Bose. Ik blijf de Kadjar een mooie auto vinden maar technisch vond ik het een ramp. Ergerde me vreselijk aan dat rijden met horten en stoten en de dealer bood geen concrete oplossing. Uiteindelijk met de keiharde garantie dat de Megane dit probleem niet kent, besloten de auto in te ruilen. Geen moment spijt. Wat een fantastische auto de nieuwe Megane!
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Renos » 27 mar 2017 06:30

Paultje1965 schreef:Ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat ze gedaan hebben? Software of nog andere dingen?

Wat er aan de auto gedaan is ? Soft- en/of hardwarematig ? Ik weet het niet exact, ik was er niet bij toen het "gebeurde". Overigens ben ik nu niet zo erg technisch aangelegd om die zaken te begrijpen.

De aanpassing is volgens de dealer, uitgevoerd in twee beurten en is telkens softwarematig bijgestuurd met het gekende positieve gevolg. Die dealer, waar ik al sedert 2010 klant bij ben tot volledige tevredenheid, verzekerde mij dat zijn softwarespecialist de zaak aankon.

Als bewijs van vertrouwen en degelijkheid van uitvoering werd er zelfs een uitbreiding van waarborg op de auto in zijn totaliteit bovenop verleend.

Moraal van het verhaal : niet opgeven en eisen dat de problemen aangepakt worden.
Er is een weg.
:dance: Warning : all messages sent by a 13 year (!) old desktop proudly using Linux Mint 18.2 Cinnamon "Sonya" operating system.

Gebruikersavatar

Luc001
Lid
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2011 13:27
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Luc001 » 02 apr 2017 14:52

Ik heb mijn Kadjar sinds begin Maart en kan je vertellen dat het horten en stoten nog steeds gebeurt.
Het is niet heel erg storend maar mijn vorige auto de Megane had dit helemaal niet.
Bij een koude motor is het overigens meer dan bij een warme motor.
Het hele ECO rijden is een beetje vervelend overigens. In vierde versnelling moet je op of onder 48KM/H blijven of je word gevraagd door te schakelen naar de 5de versnelling. Als je dan aan de snelheid wil houden max 50 dan is het horten en stoten het ergst en krijg je vervolgens weer de opdracht om naar zijn 4 te gaan en we zijn weer bij het begin.
Dit is zowat het meest vervelende van de gehele auto (buiten dan de verschrikkelijke stem die uit de rLink komt.... ik wil LUCY terug !!!!)

PS: verschillende benzine merken en octaan gehaltes geprobeerd. maakt niets uit.
Sinds 07-03-2017 Renault Kadjar TCE Bose Park Assist en Luminiere packs :D


larsdijkstra 16v
lid
lid
Berichten: 906
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor larsdijkstra 16v » 02 apr 2017 16:04

Vervelend. Maar je gaat toch geen 50 rijden in de 5...?

Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Berichten: 3181
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor DHL » 02 apr 2017 17:56

Die schakelindicatoren moet je niet willen volgen. Die doen je veel te snel schakelen wat enorm belastend is voor de mechaniek. Ook die start stop zet ik direct uit, is volgens mij ook slecht voor de mechaniek.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Renos » 03 apr 2017 15:11

DHL schreef:Die schakelindicatoren moet je niet willen volgen. Die doen je veel te snel schakelen wat enorm belastend is voor de mechaniek. Ook die start stop zet ik direct uit, is volgens mij ook slecht voor de mechaniek.

Klopt. Wat is er mis om te rijden op het "gehoor" en je niet langer blind en rot te staren op die schakelindicator ? Als je naar het toerental van de motor luistert en navenant schakelt, maakt dat al heel wat uit op een vlot sturen.
Zo is het ons vele jaren terug ook aangeleerd en is wellicht nog de beste methode.
:dance: Warning : all messages sent by a 13 year (!) old desktop proudly using Linux Mint 18.2 Cinnamon "Sonya" operating system.


jos1959
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2017 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor jos1959 » 25 jun 2017 18:34

Bij mijn Captur 1,2 edc van 23 maart 2017 heb ik ook deze problemen, bij Renault Nederland blijven ze maar herhalen dat mijn auto oke is en dat er voor mijn probleem geen oplossing is. Ze doen net of hun neus bloedt en ze verder geen klachten krijgen. Zelf heb ik wat gegoogled en het zou toch door emissie uitstoot norm komen. Ik heb dit aan RN doorgegeven maar het helpt niet. De dealer denkt en hoopt dat er een keer software update komt. Wie weet er een goed tuningsbedrijf om dit euvel te verhelpen?
Gr Jos


zandbak
lid
lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor zandbak » 25 jun 2017 21:21

Komt geen update voor, ze houden bij RN de klanten met deze problemen al bijna 2 jaar aan het lijntje...
Renault Kadjar 1.5 dCI Intens, Pack easy park assist, Titanium grijs

Gebruikersavatar

jan021171
Lid
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 02 dec 2015 21:05
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor jan021171 » 29 okt 2017 11:38

Hallo allemaal
Na een hele lange tijd weer eens even hier een kijkje aan het nemen.
leest dat er nog steeds geeeeeen oplossing is geboden voor het inhouden.
is echt schandalig gewoon ben zo blij dat ik toen de procedure ben in gegaan toen om de kadjar terug te brengen en mij geld terug te eisen
anders had ik er nu nog mee gekampt
zijn er nog meer mensen die dit hebben gedaan ?

groetjes een zeer tevreden Volvo v60 rijder


rudi-lief
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2018 15:56
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor rudi-lief » 11 jan 2018 10:49

ik denk en vermoed dat het probleem grotendeels opgelost is nu . want ik hoor niks meer hiero en maar goed . want ik mag de mijne eind maart ophalen
grtzz


jos1959
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2017 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor jos1959 » 12 jan 2018 09:11

Ik heb mijn nieuwe Captur 1,2 edc na 7 maanden ingeruild tegen een. Nissan Qashqai met een xtronic cvt met een 1,2 motor precies dezelfde als de Captur. De auto rijdt heerlijk zonder horten of stoten. Heeft me wel veel geld gekost


zandbak
lid
lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor zandbak » 12 jan 2018 13:44

RN houd er hier een zelfde methode op na als met de klanten van hun F1 motoren, je klaagt en de klachten zijn duidelijk. RN doet er vervolgens niets aan en schuift het af als product eigenschap.... En gezien de 1.2 er uit gaat kun je natuurlijk na gaan dat RN er niets meer aan gaat doen.
Renault Kadjar 1.5 dCI Intens, Pack easy park assist, Titanium grijs

Gebruikersavatar

Kadjar-apie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2016 12:50
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Berichtdoor Kadjar-apie » 12 jan 2018 13:51

Hier is het probleem na alle software updates niet verbeterd (maar ook niet verslechterd).
Ik heb er maar mee leren leven - het is voornamelijk irritant als hij nog redelijk koud is en je in de bebouwde kom op de cc rijdt.
Met het eigen voetje kan ik het omzeilen, zodra je één hort voelt, even gas iets los en weer iets gas en het is (vaak) weer een tijdje weg.

Als je in eind maart je nieuwe Kadjar krijgt, misschien dat Renault daar dan de nieuwe 140 pk sterke motor in gezet heeft, net als in de (grand) Scenic...
Kans is ook dat ze daarmee wachten tot de facelift...
Kadjar 1.2 TCE, Bose Edition in Blue Cosmos, met Pack Lumière en Pack Easy Park


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kadjar”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast