de Nieuwe Scenic


Alfons49
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2017 14:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Alfons49 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Robbert30 schreef:Ik vroeg me af of er meer rijders last hebben van het water wat bij een regenbui eigenlijk blijft hangen bij de spiegel. Bij mijn Grand Scenic zie je vrijwel niets in de spiegels als het goed regent omdat het water niet wegloopt maar als het ware een soort van blijft kolken (door wind?) bij de aansluiting van de spiegel. Spiegels zelf zijn prima schoon te houden maar door al het water wat er blijft dansen zie je alsnog niets, zeker in het donker.

Ben al langs een dealer geweest maar die had er nog nooit iemand over gehoord. Ben benieuwd of jullie dezelfde problemen ervaren en of, en hoe, dat is opgelost.

Bedankt!

Bij mij hetzelfde!
renault twingo diversen
renault megane 2drs 2005
renault laguna 2009
renault megane station 2010
renault megane station bose 2014
renault scenic intens 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jwm
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2018 14:49
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Jwm »

Heeft er iemand problemen met de voor portieren? Deze blijven klemmen aan de achterportieren.. al 3 x bij de garage geweest.
Ik heb een trekhaak die bij de de dealer is gemonteerd, nu moet ik alle sensors uitschakelen om met een aanhanger te rijden.
Hybrid assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bvstrien »

grandscenic2012 schreef: Voor de geinteresseerden: ik heb nog 2 zwart lederen kaarthoesjes van Renault liggen. Ik verkoop ze voor 7 euro per stuk of 12 voor de 2 samen. PM indien interesse
Fotootje? Thanx :D
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Robbert30 schreef:Ik vroeg me af of er meer rijders last hebben van het water wat bij een regenbui eigenlijk blijft hangen bij de spiegel. Bij mijn Grand Scenic zie je vrijwel niets in de spiegels als het goed regent omdat het water niet wegloopt maar als het ware een soort van blijft kolken (door wind?) bij de aansluiting van de spiegel. Spiegels zelf zijn prima schoon te houden maar door al het water wat er blijft dansen zie je alsnog niets, zeker in het donker.

Ben al langs een dealer geweest maar die had er nog nooit iemand over gehoord. Ben benieuwd of jullie dezelfde problemen ervaren en of, en hoe, dat is opgelost.

Bedankt!
Idem, opgelost met Rain-X
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bvstrien »

Coiner schreef:Dag allemaal. Ik ben nieuw op het forum en heb al wat interessante dingen gezien op het forum. Ik ben sinds een week of 3 in het bezit van een Renaul Scenic IV 1.6D EDC Bose. Hiervoor ongeveer 1,5 jaar in een Megane ph3 GT-line gereden. De Scenic bevalt erg goed! vooral de automaat is heerlijk rijden!


Onderstaand bericht zag ik voorbij komen en hier was ik ook al over aan het nadenken. Iemand hier al ervaring mee?
hendrik s schreef:Ik zou graag mijn voor mistlampen vervangen door LED. De lampen gaan namelijk aan als bochten verlichting en bij het achteruit rijden en een ander kleur geven dan de LED koplampen. Nu staat er in het boekje H11 of H16 afhankelijk van het type wagen. Welke zouden er inzitten? H11 is 55W en H16 19W iemand ervaring hiermee
Ben ik ook erg benieuwd naar. Iemand al geprobeerd? Heb mijn GS nig geen week, maar erger me nu al aan die lelijke gele lampen. Het is me ook een raadsel waarom ik die bochtenverlichting sowieso niet uit kan zetten, voor mij hoeven ze niet aan...

Ook nog wat vragen:

1) een vraag over de verwarming. Ik krijg hem moeilijk warm gestookt. Heb de verwarming op HI staan en dan zelfs is het nog ‘koud’ in de auto. Airco worst wel warm, maar niet voldoende. Overigens krijg ik de luchtstroom naar de zitplaatsen achter via de rooster tussen voordeur en achterdeur helemaal niet warm. Iemand dit ook of suggesties?

2) een vraag over de bluetooth. Waarom springt de audio standaard naar de radiofunctie ipv bluetooth als ik die aan had staan toen ik de auto afzette. Telkens moet ik via dat audiopookje de bron weer kiezen, heel irritant.

3) de navigatiewaarschuwingen doen het alleen als de navi stem aan staat, kan dat ook anders?

4) is er een manier om via het stuur naar het basisscherm van het audiosysteem (de ipad) te gaan? Bijvoorbeeld soor de OK knop in te drukken. Het valt me op dat je steeds op dat kleine knopje op het scherm moet tikken om terug te gaan naar het startscherm, niet echt veilig naar mijn idee. Ook de vraag wat je uberhaupt met dat OK knopje kan behalve resetten van de tellers.

5) waarom lijken er 2 adresboeken te bestaan? 1 van telefoon en 1 van navigatie? Of zie ik dat verkeerd?

6) klopt het dat versie 2016-12 de laatste europakaart is? Die is dus al een jaar oud en er staan geen updates klaar in de rlink store.

7) ook ik heb ‘last’ van ronddartelende druppels in de hoek van het raam, hoe is dat opgelost met rain-x?

8) de bestuurdersportier trilt als er een beetje bass aanstaat, precies tov het oor, best vervelend dus, nog meer mensen die dit hebben, of zit het deurpaneel gewoon niet goed vast?

Tot zover...verder wel echt een heerlijke en schitterende auto!

Thanx!
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Mijn wagen moet maandag aanstaande nog eens binnen voor mijn GPS-probleem (5de keer) en zal het eens vragen of ze die mistlampjes kunnen vervangen door een LED-versie want het is echt geen zicht. Ik parkeer op het werk voor een glasgevel en ik zie die lelijke spots telkens als ik parkeer.

1. Op de stand 'auto' en op 22° C heb ik voor 90% warmte in de wagen, misschien komt het ook door het koude weer, want toen het nog rond de 15° C was had ik daar ook meer last.

2. idem, behalve als ik mijn iPhone aansluit via USB-poort dan begint Spotify verder te spelen

3. heb geen navigatie meer (maar genoeg over mijn geklaag)

4. knopjes op het stuur hebben geen verbinding met het R-Link 2 systeem behalve voor audio bronnen, kon inderdaad beter geïntegreerd worden

5. idem 3, dus nog geen ervaring met telefoonboek smartphone en navigatiesysteem

6. klopt, maar is eigen aan auto navigatie systemen en Renault heeft rond TomTom een eigen schil ontwikkeld waardoor extra aanpassingen nodig zijn vooral ze een kaart kunnen vrijgeven.

7. de ronddartelende druppels komen van het kleine raampje vooraan, met Rain-X en vanaf 70 km/u schuiven die druppels gewoon verder en blijven ze niet hangen aan de spiegel

Verder geen last van trilling in de wagen, ook al moet ik er wel voor zorgen dat mijn medepassagiers de veiligheidgordels mooi terug hangen, want van zodra er ééntje verkeerd hangt bibberen ze tegen het plastik van de zijwand.

Echter heb ik wel last van een storend windgeluid van zodra ik rond de 120 km/u rij, en enkel langs de passagierskant. Het is net alsof de wind wordt vastgehouden en daardoor een irritant geluid nalaat.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Goedemorgen.
Ik ben nieuw op het forum, ik heb me aangemeld omdat ik binnenkort in de Grand Scenic ga rijden. De keus is gevallen op een Bose 5p 1.5dCi EDC.
De bestelling is nog niet helemaal rond, ik zit nog te dubben over een aantal opties;
Automatische Cruise Control; kan deze in combinatie met de EDC ook in de file gebruikt worden? Dus stilstaan/optrekken/remmen met een vastgestelde afstand tot de voorganger?
Ik ga voor de standaard stoelen met uitschuifbaar / verlengbaar zitvlak (dus geen leer icm 8-voudig verstelbaar) maar ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om de stoel te kantelen, bijvoorbeeld door de stoelrails aan de voorkant iets te verhogen. Met mijn lange benen heb ik nl geen steun dus eigenlijk is het uitschuifbare deel voor aan de zitting nutteloos.

Thx, groet Bert
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenic2012
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:39
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door grandscenic2012 »

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe auto!

- Adaptive Cruise Control werkt pas vanaf 50 km/u dus is geen file assist (zoals een aantal automerken inmiddels wel al hebben)
- Wat betreft de stoelen weet ik het niet zeker want ik het de "top" stoelen, met leder en automatisch verstelbaar). Ik ben zelf trouwens zeer tevreden over de stoelen; ik vind die van de huidige GS niet onder doen aan mijn Volvo V70 voordien (die superb stoelen had).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Dank je grandscenic2012. Is het zo dat als je de optie ACC kiest (als onderdeel van het pakket Cruising Extra) de 'normale' cc dan ook pas vanaf 50km/u werkt? Dus in een 30km-zone geen cc?
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenic2012
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:39
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door grandscenic2012 »

Er is alleen nog maar adaptive CC volgens mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

grandscenic2012 schreef:Er is alleen nog maar adaptive CC volgens mij.
Vreemd ik heb geen adaptieve CC (en moest die ook niet hebben).
De gewone CC kan ingesteld worden op 30 km/u (zonet getest)!
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

ACC is onderdeel van Pack Cruising Extra.
De uitvoering zonder ACC werkt idd vanaf 30, heb ik ook getest tijdens de proefrit. Het gaat er mij om of je mèt de optie ACC, waarbij vermeld staat in de brochure dat die tussen 50 en 160km/u werkt, of je dan onder de 50 (en boven 160) de 'normale' CC kan gebruiken.
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Bert van der Vries schreef: De uitvoering zonder ACC werkt idd vanaf 30, heb ik ook getest tijdens de proefrit. Het gaat er mij om of je mèt de optie ACC, waarbij vermeld staat in de brochure dat die tussen 50 en 160km/u werkt, of je dan onder de 50 (en boven 160) de 'normale' CC kan gebruiken.
Je kan de ACC niet uitschakelen, m.a.w. er is geen 'normale' CC mogelijk, niet aan 30, 50, 70 of 120 km/u.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Coiner
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2017 14:15
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Coiner »

Inmiddels heb ik de voetverlichting vervangen voor LED, dit zijn 5W5 lampjes (zal binnenkort foto maken).
De bochtenverlichting heb ik nagevraagd bij renault dealer in Amersfoort. Deze gaf aan dat zei het niet kunnen aangezien de halogeen lampen ook dimmen (ze gaan langzaam aan en weer langzaam uit). Led verlichting heeft deze mogelijkheid niet. Op een duits forum hebben ze de verlichting vervangen voor xenon look maar dit is nog steeds niet zo 'wit' als de LED. Bij de ATU gaven ze aan dat het wel gewoon mogelijk is met LED alleen het dimmen werkt misschien niet. Dit lijkt mij niet storend. Binnenkort maar eens de bochtenverlichting eruit halen om te kijken welke type het precies is.

Verder wil ik nog de verlichting in middenconsole, dashboardkastje, kofferbak en kenteken verlichting vervangen voor LED. dit zijn volgens mij ook allemaal 5W5 lampjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bvstrien »

Ben benieuwd...overigens...iemand enig idee of die bochtenverlichting gewoon uit te zetten is, desnoods door de Renault dealer en alleen te gebruiken als mistlamp? Ik vind die bochtenverlichting namelijk gruwelijk irritant en zit er helemaal niet op te wachten. Bij elke lichte stuurbeweging gaan ze al aan....pfff, niet nodig wat mij betreft.
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Hans C »

@BVSTRIEM

Bochtenverlichting uitleggen ???? WTF??? Wat is er nu nuttiger als dat???
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bvstrien »

Hans C schreef:@BVSTRIEM

Bochtenverlichting uitleggen ???? WTF??? Wat is er nu nuttiger als dat???

Hahaha, nou met LED verlichting heeft die bochtenverlichting geen enkele meerwaarde wat mij betreft, het stoort met name doordat ze bij de minst geringste stuurbeweging al aan gaan. Dus van mij mogen ze uit, ziet het nut er niet van in ;-)
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Hans C »

Uitbouwen zou ik zeggen in jouw geval zou ik voorstellen, maar dan heb je geen mistlampen meer. Op gewone wegen, goed verlicht, heb je er idd weinig aan, maar op donkere wegen top. Ik rij de laatste dagen met een LR VDisco 4 van MY16, heerlijk die bochtenverlichting in donkere plaatsen, ook bij gewoon sturen. My idea!!
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bvstrien »

@hansc : LR VDisco 4 van MY16?

En kunnen ze die functie niet gewoon software matig uitschakelen door in te loggen in het systeem van de auto? Mistlampen uitbouwen gaat me iets te ver ;-)

Of is het af te stellen dat ze pas gaan draaien bij een bepaalde hoeveelheid graden van het stuur? Dus alleen een echte bocht ipv al bij flauwe stuurbewegingen. Kan me ook best voorstellen dat het voor tegenliggers ook maar vreemd is als ee plots in een flauwe bocht ineens lampen aan en uit gaan op de auto deze tegemoet rijden....
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Land Rover Discovery Model jaar 2016...

Leuk en handig die bochtenverlichting maar ik begrijp niet zo goed waarom de overdag ook aangaan. Er zit tegenwoordig toch een lichtsensor op alle auto's in verband met de automatische verlichting, kan die bochtverlichting daar ook niet achter?!?
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bvstrien »

Bert van der Vries schreef:Land Rover Discovery Model jaar 2016...

Leuk en handig die bochtenverlichting maar ik begrijp niet zo goed waarom de overdag ook aangaan. Er zit tegenwoordig toch een lichtsensor op alle auto's in verband met de automatische verlichting, kan die bochtverlichting daar ook niet achter?!?
Aahh....Land Rover, wat een straf :wink:

Maar inderdaad...koppeling aan lichtsensor lijkt me een vrij logische koppeling.

Ik heb vandaag de dealer gesproken en die gaat voor mij na of het door de dealer zelf uit te schakelen is. Ik weet dat de Volkswagen groep een of andere tool heeft waarmee ze kunnen inloggen op de auto en allerlei instellingen (nulletjes en eentjes) kunnen aanpassen die door de gebruiker van de auto via de boordcomputer niet aan te passen zijn. Kan me niet voorstellen dat Renault ook niet zoiets heeft....ben dus benieuwd.
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bvstrien »

Oeps...dubbele post
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Hans C »

Dit koppeling met de lichtsensor is er toch al, bochten verlichting brand alleen als de hoofdverlichting brandt. Dat dit overdag ook het geval is lig ik niet van wakker.

@bvstrien : echt een straf :-), ik moest een zware trailer te trekken en naar de gala opening van het autosalon in Brussel. Is echt een heerlijke wagen om mee te rijden. Morgen wassen, tanken en dan zet ik hem terug en neem de Megane terug mee
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Thomas84 »

Bij Volkswagen heet dat Vagcom of VCDS. Dat is een tool die de dealer niet heeft en ook niet zal gebruiken. VAG specialisten en hobbyisten maken hier gebruik van. Daarmee kan je inderdaad dingen instellen of aanmelden wat de dealer niet kan. Veel dingen staan ook gewoon niet aangevinkt terwijl het er wel op zit.

Zijn verder weinig merken die zoiets hebben buiten de dealer om. Renault volgensmij buiten Clip om ook niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bvstrien »

Thomas84 schreef:Bij Volkswagen heet dat Vagcom of VCDS. Dat is een tool die de dealer niet heeft en ook niet zal gebruiken. VAG specialisten en hobbyisten maken hier gebruik van. Daarmee kan je inderdaad dingen instellen of aanmelden wat de dealer niet kan. Veel dingen staan ook gewoon niet aangevinkt terwijl het er wel op zit.

Zijn verder weinig merken die zoiets hebben buiten de dealer om. Renault volgensmij buiten Clip om ook niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Inderdaad is dat vagcom of vcds, heb ooit eens een skoda gehad en toen heeft de dealer overigens wel dmv deze tools wat extra settings aangepast mbt spraakherkenning en microfoon enzo.

Ben benieuwd of de renaultdealer een oplissing heeft, anders toch witte lampjes erin, die gele zijn echt geen porem ;-)
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

'Regenwervelwind' is idd een probleem op de Scenic. Zijruiten worden daardoor heel vlug vuil en zichtbaarheid spiegels verminderd. Rain-x of ander waterafstotend product kan hierbij helpen. Dat ze dit bij Renault nooit ontdekt hebben in windtunneltests?
De Initiale Paris Scenic heeft LED bochtenverlichting. Dus dit moet perfect te 'retrofitten' zijn...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Ferre schreef: De Initiale Paris Scenic heeft LED bochtenverlichting. Dus dit moet perfect te 'retrofitten' zijn...
Gevraagd aan de dealer en de Initiale Paris heeft idd LED bochtenverlichting, maar zou nogal kostelijk zijn om dit in de niet Initiale Paris-versies om te bouwen. Het is dus niet zomaar een lampje vervangen, maar de ganse mistlampkit vervangen.

Klopt het dat elke Scenic Bose geen reservewiel heeft?
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

RigolleM schreef:
Ferre schreef: De Initiale Paris Scenic heeft LED bochtenverlichting. Dus dit moet perfect te 'retrofitten' zijn...
Gevraagd aan de dealer en de Initiale Paris heeft idd LED bochtenverlichting, maar zou nogal kostelijk zijn om dit in de niet Initiale Paris-versies om te bouwen. Het is dus niet zomaar een lampje vervangen, maar de ganse mistlampkit vervangen.

Klopt het dat elke Scenic Bose geen reservewiel heeft?
Ik heb een reservewiel op mijn Bose...


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Ferre schreef:Ik heb een reservewiel op mijn Bose...
Bedankt dan zal ik eens aan mijn dealer zijn oren moeten trekken, want ik ben toch niet zo gerust met enkel die band-kit.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

RigolleM schreef:
Ferre schreef:Ik heb een reservewiel op mijn Bose...
Bedankt dan zal ik eens aan mijn dealer zijn oren moeten trekken, want ik ben toch niet zo gerust met enkel die band-kit.
Was wel een optie: volwaardige reservewiel, 120 euro :)


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Ferre schreef:Was wel een optie: volwaardige reservewiel, 120 euro :)
Mijn fout, ik dacht dat dit verplicht was door mijn werkgever en dit sowieso het geval ging zijn. Blijkbaar is de policy aangepast en moet je dat als optie aanduiden. Bij oplevering niet bij stilgestaan dat er geen reservewiel in zat (weer mijn fout) en gisteren nagevraagd of dit nog achteraf kon geplaatst worden en kreeg ik het antwoord dat dit niet kon in een Scenic Bose. Volgende keer aan een technische persoon vragen (mijn derde fout)...
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bkp
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bkp »

Heb ik geluk dat ik de Grand Scenic Initiale Paris 160 EDC benzine besteld heb :dance:
Heb ik in iedergeval led bochtverlichting :thumb:
Alleen heb ik begrepen, dat er geen automatische achterklep opzit :cry2: dat vind ik nu weer jammer voor zo’n luxe uitvoering. :fp:
Grand Scenic Energy TCe 160 EDC Initiale Paris :dance:
Two-tone Blanc Nacré/Noir Nappaleder Initiale Paris,Panorama dak, extra reserve wiel, 5jaar garantie. :thumb:
Gehad,Kadjar Energy Tce 130 EDC :thumb:
Bose uitvoering. Met panoramadak en een
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

bkp schreef: Alleen heb ik begrepen, dat er geen automatische achterklep opzit :cry2: dat vind ik nu weer jammer voor zo’n luxe uitvoering. :fp:
Is inderdaad een groot gemis, de kofferklep is behoorlijk zwaar... zou zeker op mijn optielijst gestaan hebben, maar ja...
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

Zou zo’n automatische achterklep niet later in te bouwen zijn. Op een Espace zit het wel, dus ze hebben de techniek in huis bij Renault. Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn en zo duur zijn die systemen ook niet lijkt me. Had er gewoon op moeten zitten vanaf een bepaalde versie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bkp
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bkp »

Ik heb de vraag gesteld bij Renault Nederland of de automatische achterklep achteraf in te bouwen is.
Wordt er later over geïnformeerd.
Grand Scenic Energy TCe 160 EDC Initiale Paris :dance:
Two-tone Blanc Nacré/Noir Nappaleder Initiale Paris,Panorama dak, extra reserve wiel, 5jaar garantie. :thumb:
Gehad,Kadjar Energy Tce 130 EDC :thumb:
Bose uitvoering. Met panoramadak en een
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

RigolleM schreef:
Ferre schreef: De Initiale Paris Scenic heeft LED bochtenverlichting. Dus dit moet perfect te 'retrofitten' zijn...
Gevraagd aan de dealer en de Initiale Paris heeft idd LED bochtenverlichting, maar zou nogal kostelijk zijn om dit in de niet Initiale Paris-versies om te bouwen. Het is dus niet zomaar een lampje vervangen, maar de ganse mistlampkit vervangen.

Klopt het dat elke Scenic Bose geen reservewiel heeft?
Is er ook bekend wat het kost om die gehele mistlamp te vervangen. Is echt geen gezicht namelijk. Zeker bij een bose met bijna witte Led koplampen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht