Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Plaats reactie

Topic author
Hector
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 okt 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door Hector »

Hallo allemaal,

Onlangs een gebruikte Laguna aangeschaft.
In mijn laguna van 2011 zit een tomtom navigatiesysteem, aangezien deze de afgelopen vijf jaar geen update heeft genoten heb ik dat gisteren zelf maar gedaan, dus nieuwe kaart erop en ook meteen maar een live service abonnement genomen. Alleen bij dat laatste zit het probleem, de tomtom maakt geen verbinding met de live service waardoor ik niet kan inloggen.
Onderstaand de status van het systeem.

Afbeelding

Ik heb het systeem natuurlijk al gekoppeld aan mijn account.

Ik heb dus de sd kaart eruit gehaald een update erop gezet en meteen een live service afgesloten. De kaart werkt maar live service maakt dus geen verbinding.
Nu hoor ik verhalen over een simkaart die niet geactiveerd is en/of de provider moet een signaal verzenden, maar ik weet niets van een simkaart of provider af, ook vertelt men mij iets over het versturen van een bericht naar mijn simkaart in de tomtom maar ik heb geen idee over het hoe en/of wat.

Ik hoor graag tips.



Groeten Eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service

Bericht door Renier »

Hallo Eric, welkom ook op dit forum :wink:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Hector
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 okt 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service

Bericht door Hector »

Hallo Renier, dank je, ik had mij ergens in het verleden al eens voorgesteld, maar ga ik gewoon nogmaals doen.

En wat betreft de hulpvraag, vanmorgen er nog eens voor gaan zitten, auto gestart en tadaaa alles werkt, accountgegevens ingevoerd en gaan met die banaan.. dus opgelost.

Groeten Eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door Renier »

Super!
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



grotebeer
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2017 09:50
Actief als: particulier

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door grotebeer »

Hector schreef:Hallo allemaal,

Onlangs een gebruikte Laguna aangeschaft.
In mijn laguna van 2011 zit een tomtom navigatiesysteem, aangezien deze de afgelopen vijf jaar geen update heeft genoten heb ik dat gisteren zelf maar gedaan, dus nieuwe kaart erop en ook meteen maar een live service abonnement genomen. Alleen bij dat laatste zit het probleem, de tomtom maakt geen verbinding met de live service waardoor ik niet kan inloggen.
Onderstaand de status van het systeem.

Afbeelding

Ik heb het systeem natuurlijk al gekoppeld aan mijn account.

Ik heb dus de sd kaart eruit gehaald een update erop gezet en meteen een live service afgesloten. De kaart werkt maar live service maakt dus geen verbinding.
Nu hoor ik verhalen over een simkaart die niet geactiveerd is en/of de provider moet een signaal verzenden, maar ik weet niets van een simkaart of provider af, ook vertelt men mij iets over het versturen van een bericht naar mijn simkaart in de tomtom maar ik heb geen idee over het hoe en/of wat.

Ik hoor graag tips.



Groeten Eric

Hoi Hector,
Kun je mij uitleggen wat je precies gedaan hebt?

groeten V

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Hector
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 okt 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door Hector »

Hallo V,

Eigenlijk heel simpel, ik heb een nachtje gewacht en toen deed de boel het ineens.
Dus dit was geen hogere wiskunde.
Ik heb wel contact gehad met Tom Tom, misschien dat hun iets hebben verstuurd, maar dat weet ik niet zeker.

Groeten Eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



grotebeer
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2017 09:50
Actief als: particulier

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door grotebeer »

Dank! Helaas konden ze voor mij niks meer doen want er was al 3 jaar geen abnonnement geweest op die sim... en dan wordt ie gedeactiveerd door Vodafone. Einde oefening is mij vertelt. Ik kreeg wel mijn geld terug...

dank voor je rectie gr v

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert0341
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2018 21:46
Actief als: particulier

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door Bert0341 »

Ook ik heb het zelfde probleem. Mij lijkt het alleen sterk dat een gedeactiveerde simkaart waarvan simid en imei beschikbaar is niet meer geactiveerd kan worden door tomtom of vodafone.

Tomtom weigert gewoon te helpen zeggen dat ik maar de module van de sim moet laten vervangen bij renault a 350/450 euro.

Renault zegt dat tomtom het zeker wel zelf kan oplossen.
Tomtom maakt gebruik van vodafone simkaarten. Dus vandaag ook daar maar eens een balletje opgegooid.

Verwacht eerlijk gezegd vanuit renault nl ook wel wat aktie, zij geven namelijk de opdracht aldus tomtom om die kaarten na 3 jaar te deactiveren .

Vreemd dat iemand dus een 2e hands auto koopt van 4 jaar oud en dan met een dergelijk mankement in een sysyteem wordt geconfonteerd. Zowel bij renault dealers als andere dealer die een renault verkopen wordt je er niet op geattendeerd wat dan wel zou moeten je betaald immers voor een werkende auto en systemen. Zoiets zou dan een leuk garantie gevalletje worden.

Als ik meer weet post ik het hier weer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



grotebeer
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2017 09:50
Actief als: particulier

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door grotebeer »

Dank voor je reactie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert0341
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2018 21:46
Actief als: particulier

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door Bert0341 »

Afgelopen week terug gebeld door iemand van Renault NL. Ook zij willen niks doen in deze. Enigste oplossing die ze aanbieden is een nieuwe module laten inbouwen voor eigen rekening a 350/400 euro. Als consument was het immers onze verplichting om voor aankoop te controleren of alles wel werkt. Heb de dame in kwestie toen nog voorgehouden dat het niet de bedoeling kan zijn een jaar abonnement af te sluiten om te kijken of tomtom live services wel werken. Immers wat als je dan besluit de auto toch niet te kopen omdat je met de verkoper er niet uitkomt over bijvoorbeeld de prijs. Dame snapte dat punt niet helemaal.
Inmiddels maar een officiële schriftelijke klacht richting renault verstuurd. Kijken of ze op papier de zelfde reactie geven als telefonisch.

Als ze daarin ook het standpunt aanhalen dat we als consument verplicht zijn zaken te controleren, krijgen ze die opmerking gelijk terug. Renault en tomtom hebben immers ook nergens vermeld dat de simkaart na 3 jaar geblokkeerd wordt. Iets wat wel een verplichting is van renault en of tomtom.

Daarnaast inmiddels 7 officiële renault dealers gesproken, waar geen van de medewerkers (monteurs werkplaats en verkopers) wisten van de verborgen afspraak dat een simkaart na 3 jaar geblokkeerd werd. Met die info is het ook vreemd dat de dame van renault de schuld op het bordje legt van de garage waar ik mijn renault heb gekocht. Deze had mij immers moeten vertellen dat de simkaart niet meer zou werken. :clap: :clap: mevrouw van renault nl als uw eigen dealers het niet eens weten..... :think:

Voor nu even in afwachting van de schriftelijke reactie van renault als die binnen is... wordt vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

oudebreuilr
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:45

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door oudebreuilr »

Heb ook hetzelfde probleem, helaas is de LiveService al 3 jaar niet geupdate en dus niet meer aktief. Heb de auto net aangeschaft en nu dus deze optie niet beschikbaar, echt waardeloos. Ook een klacht bij Renault neergelegd. Ik zelf kan me niet voorstellen dat dit niet even snel opgelost kan worden aangezien het een administratieve handeling is van een simkaart weer op aktief zetten. Ook Renault NL vertelde mij dat ik een nieuwe Unit moest kopen. Ze zijn bij Renault kompleet van de pot gerukt.

Ik ga mijn unit uitbouwen en kijken waar de simkaart Zit in dit systeem. Het vervangen van het simkaartje kan volgens mij niet zo moeilijk zijn. Dan kijken naar een vergelijkbaar systeem van TomTom en dat simkaartje dan weer gaan inbouwen. Word vervolgd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

oudebreuilr
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:45

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door oudebreuilr »

Heeft iemand trouwens enig idee welke TomTom navigatie overeenkomt met diegene die is ingebouwd bij Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door RigolleM »

Volgens mij maakt Renault enkel gebruik van de kaarten/live services en niet van de interface(s) van TomTom.
Ik heb een zeer recent los toestel van TomTom voor op de motor en gebruik(te) ook de TomTom app op Android/iOS. Beiden interfaces zijn zeer gelijk aan mekaar, maar die van mijn Renault wijkt daar volledig van af. Er is ook geen link met de TomTom Mydrive services, waar ik wel veel gebruik van maak. Je kan via de Mydrive website een route op voorhand aanmaken en die dan doorsturen via de webservices naar het toestel (niet iOS). Heel handig, idem voor mijn plaatsen (favoriete plaatsen) is een groot gemis op de Renault. Mocht Android Auto TomTom ondersteunen dan ga ik de Renault navigatie vaarwel zeggen.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wurmie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 dec 2008 13:46

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door Wurmie »

oudebreuilr schreef:Heb ook hetzelfde probleem, helaas is de LiveService al 3 jaar niet geupdate en dus niet meer aktief. Heb de auto net aangeschaft en nu dus deze optie niet beschikbaar, echt waardeloos. Ook een klacht bij Renault neergelegd. Ik zelf kan me niet voorstellen dat dit niet even snel opgelost kan worden aangezien het een administratieve handeling is van een simkaart weer op aktief zetten. Ook Renault NL vertelde mij dat ik een nieuwe Unit moest kopen. Ze zijn bij Renault kompleet van de pot gerukt.

Ik ga mijn unit uitbouwen en kijken waar de simkaart Zit in dit systeem. Het vervangen van het simkaartje kan volgens mij niet zo moeilijk zijn. Dan kijken naar een vergelijkbaar systeem van TomTom en dat simkaartje dan weer gaan inbouwen. Word vervolgd
Heb je de SIM-kaart nog kunnen vinden en vervangen? Als het gelukt is ben ik namelijk ook wel geïnteresseerd dit te doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nkompier
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2018 07:47
Actief als: particulier

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door nkompier »

Me too. Heb hetzelfde probleem.

Ben ook benieuwd of Bert0341 nog wat voor elkaar krijgt bij Renault.

De simcards in de UK komen van Vodafone. Die van Nederland ook?

Misschien kunnen we daar wat laten regelen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door maestro12 »

Iedereen geeft nu Renault de schuld, maar het is gebruikelijk (en ook redelijk algemeen bekend) dat een 3 jaar ongebruikte SIM gedeactiveerd wordt, ook bij b.v. een GSM prepaid kaart gebeurd dat.
Verder, als je even gaat kijken op de site van TomTom zie je het volgende staan:

TomTom LIVE-systemen beschikken over een ingebouwde SIM-kaart die verbinding maakt met de TomTom-servers voor toegang tot LIVE Services. De SIM-kaart wordt automatisch uitgeschakeld na 3 jaar zonder gebruik. Dit betekent dat het systeem geen verbinding meer kan maken met LIVE Services als er de afgelopen 3 jaar geen actief abonnement is geweest. Alle andere functies blijven normaal werken.

Als je LIVE Services aanschaft voor je LIVE-systeem en als je wilt controleren of je SIM-kaart is gedeactiveerd, neem dan contact op met de klantenservice .


Ik ben bang dat jullie van een koude kermis gaan thuis komen, immers bij aankoop van een product (live services) wordt jij als consument geacht te controleren of dit geschikt is voor het apparaat waarop het moet komen
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nkompier
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2018 07:47
Actief als: particulier

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door nkompier »

Live service zijn geschikt voor het apparaat. Heb ik gecontroleerd. Dat de sim na 3 jaar niet gebruikt te zijn wordt geblokkeerd had ik even gemist.
Is ook niet algemeen, voor Mégane is het 3 jaar, voor andere modellen korter. Bron: Tomtom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



roesem
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2018 22:04
Actief als: particulier

Re: Kan geen verbinding meer maken met live service (opgelost)

Bericht door roesem »

TomTom en Vodafone geven niet thuis, ze wijzen naar elkaar.
Ik denk dat het een verdienmodel is van Renault.
Je moet immers bij hun een nieuwe module kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht