Laadpaal ervaringen (openbaar)

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1725
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor GertjanVB » 02 feb 2017 23:10

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

EV-rijden wordt mainstream: in Maps, de kaarten-app van Apple, zijn laadpunten voortaan standaard opgenomen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW - september 2017

Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor RudyH » 02 feb 2017 23:35

Het werkt, helaas niet in 1 oog opslag te zien of de laadpaal bezet is. Hiervoor moet je even door klikken.

Maar goed bezig
Zoe Intens en Toyota Auris Hybrid Lease pro.
6760 KWh aan zonnepanelen.

Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor Nivve » 03 feb 2017 08:23

Goede ontwikkeling. Van Sygic kreeg ik ook te horen dat het in de pijplijn zit (wel met lage prio zover ik begreep), dus wie weet volgen er meer navigatie mannetjes.

Overigens in de arena werkt mijn Flow Charging pas niet. Het 'zijn tegenwoordig Allego palen, dus ik heb bij hun maar even gevraagd wat er hier anders is dan de Allego paal bij mij thuis waar de pas wel werkt.
Gelukkig heb ik nog mijn TNM pas, maar die sleutelhangers zijn zo handig (en de sessieprijs is lager).
EV rijder sinds 2015
Zoe Q210 (2013)
Fluence (2011)

Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor Sordone » 03 feb 2017 22:45

Werkt inderdaad leuk in Maps van Apple. Ik zie via iOS twee voorkeur opties die werken: "Oplaadpunten Elektrische Auto" en "DC-snelladen" (Geeft o.a. Fastned en Allego).
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. Frank & Anja.
Website: Mostaladda.eu. Op weg geweest naar: Luxembourg (L), Bremerhaven (D), Orleans/Chambord (FR), Bern/Luzern (CH)/Liechtenstein, Rügen (D), Klausen (IT)

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1725
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor GertjanVB » 04 feb 2017 10:12

Het mooie is je kunt via "probleem melden" info laten wijzigen, toevoegen en zelfs laadpunten toevoegen. Dat lukte me een paar weken geleden al. Sommige Fastned station stonden toen als tankstations geclassificeerd, wat ik heb laten wijzigen en nog ontbrekende stations laten toevoegen. Na enige tijd krijg je een bevestiging dat "het probleem is opgelost".
IMG_0778.PNG

Wanneer je zelf al favorieten hebt toegevoegd, loopt eea wat door elkaar, want qua lay-out zie je geen verschil en het beheer van je favorieten is niet echt gebruikersvriendelijk. Maar zo te zien hebben ze wat meer onder de motorkap gesleuteld want mijn favorieten zijn op m'n iPad in ieder geval pleite. Je voorkeurstations kun je wel toevoegen aan favorieten en die komen dan tevoorschijn als je favorieten aanklikt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW - september 2017


CarolienJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2017 21:54
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor CarolienJ » 08 dec 2017 22:14

bij de laadpaal van greenflux op het Wollandje in de Rijp lukt het niet om te laden met mijn ZOE. Hierover heb ik al meerdere malen contact gehad met greenflux en met de gemeente, maar het lukt ze niet het probleem op te lossen. Mijn auto is net gecontroleerd bij de garage. Ook opladen bij andere oplaadpunten is geen probleem. Maar bij greenflux lukt het dus niet, ook niet in Stompetoren, waar ik werk. Zijn er andere ZOE-rijders die ervaring hebben bij de greenfluxpaal in de Rijp of in Stompetoren? Dan zou ik het graag horen

Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Berichten: 726
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor Hachy » 09 dec 2017 09:42

97201 aan de Morgenstraat bedoel je ? Iets te ver uit de buurt voor mij om te testen.
Maar wat gebeurt er dan precies als je aansluit?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1


CarolienJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2017 21:54
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor CarolienJ » 09 dec 2017 14:37

Ik sluit auto aan, hij springt over op laden, en vervolgens gelijk op "rood". Dit is aan beide zijden van de laadpaal, maakt ook niet uit of er een andere auto staat te laden of niet (bij greenflux wordt de spanning dan verdeelt tussen de twee auto's, heb ik begrepen)

Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Berichten: 726
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor Hachy » 09 dec 2017 21:11

Klinkt als een aardingsfout in de paal. De Zoe is erg gevoelig voor aarding. Ik denk dat als je Greenflux vertelt dat de aarding hoogstwaarschijnlijk niet goed is, ze dit mogelijk alsnog kunnen fixen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1


CarolienJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2017 21:54
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor CarolienJ » 10 dec 2017 09:59

Beste Hachy,

Helaas is mijn ervaring met greenflux niet positief. Ze blijven eerst alsmaar zeggen dat er geen probleem is met de paal, dan is er van afstand een monteur aan het werk, dat lukte niet, daarmee was voor hen de kous af. De paal werkte, en dus lag het aan mijn auto...die inmiddels dus in de garage is geweest, op alle andere palen wel laadt. Mijn laatste 2 mails zijn uberhaupt niet beantwoord....


hansnieuw
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor hansnieuw » 10 dec 2017 13:12

Wie heeft er ervaring met de laadpaal aan het Ganzenveld in Alphen aan den Rijn.
Pas na enige moeite door drie keer opnieuw te proberen wilde hij pas gaan laden.

Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Berichten: 726
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor Hachy » 11 dec 2017 01:29

CarolienJ schreef:Beste Hachy,

Helaas is mijn ervaring met greenflux niet positief. Ze blijven eerst alsmaar zeggen dat er geen probleem is met de paal, dan is er van afstand een monteur aan het werk, dat lukte niet, daarmee was voor hen de kous af. De paal werkte, en dus lag het aan mijn auto...die inmiddels dus in de garage is geweest, op alle andere palen wel laadt. Mijn laatste 2 mails zijn uberhaupt niet beantwoord....

Gewoon bellen en dan blijven bellen. Wekelijks.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1


j.otters
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2017 15:59
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor j.otters » 11 jan 2018 20:11

Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik kreeg vandaag mijn allereerste rekening voor openbare laadpalen. Ik laad vooral op bij EVnet (2 palen, Wageningen) en Allego (Zwolle)

Gemiddelde geladen bij Allego: 17kWh
Gemiddelde geladen bij EVnet: 20kWh! :shock:
Zelfde afstanden gereden, dus mijn gevoel zegt dat EVnet er zo even een paar kWh's bij optelt. Mijn auto zegt gemiddeld 17kWh gereden te hebben.
Ik heb een pas van EVcompany, als dat nog uitmaakt. En EVbox kan ik pas sinds kort laden (na grote software update), dus heb ik nog geen resultaten van.

Iemand soortgelijke ervaringen?

edit: zie mijn reactie verderop: laadverschillen tussen Allego en EVnet zijn er nauwelijks.
2014 Zoé Intens Q210
Aangemeld voor Battery swap 9-1-2018

Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor HarmOtten » 14 jan 2018 13:11

@j.otters,
Dat je de ene keer meer verbruikt dan een andere keer over hetzelfde ritje kan heel goed. Denk aan weer- verkeersomstandigheden, en natuurlijk de snelheid waarmee je gereden hebt.
Daarnaast kan je het verbruik van de auto niet direct vergelijken met hoeveel je daarna nodig hebt aan de laadpaal. Zowel bij het opladen als ontladen van de batterij treden er verliezen op. Dit kan in bepaalde gevallen best 15% zijn. Ook afhankelijk welk type ZOE je rijdt.
Dus ik denk dat je afrekeningen wel zullen kloppen.

Tip: Zet in je [Profiel - onderschrift] even welke type ZOE je rijdt :) .
ZOE rijder sinds mei 2013 (Q210). 30-AUG-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh :D.


j.otters
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2017 15:59
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor j.otters » 14 jan 2018 21:07

Bedankt voor je reactie Harm. Ik snap dat er verschillen zijn en dat ik niet elke dag even zuinig rijdt. De verschillen tussen Allego en EVnet zijn echter enorm lijkt het.
Daarnaast heb ik bij EVnet volgens de nota 2x rond de 21kWh geladen. Ik weet echter zeker dat ik nooit met minder dan 15% capaciteit aan de lader gezet heb. Ik heb EVnet uiteraard ook om opheldering gevraagd, dus ben benieuwd wat ze zeggen.
2014 Zoé Intens Q210
Aangemeld voor Battery swap 9-1-2018

Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Berichten: 1000
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor HarmOtten » 15 jan 2018 02:16

@j.otters,
Als je rond de 21kWh hebt geladen, en de laadverliezen zijn 15%, dan komt er dus 17,85 kWh in je batterij. Dat is +/-81%, dus zal je batterijmeter rond de 19% hebben gestaan toen je daar aankwam.
Wellicht kan je dat nog controleren bij: https://www.services.renault-ze.com/#/battery/history
ZOE rijder sinds mei 2013 (Q210). 30-AUG-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh :D.

Gebruikersavatar

Gliset
Lid
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor Gliset » 01 feb 2018 12:41

My first fastcharge :dance:

(A2 Sventibold, nabij Stein. Klein kwartiertje gestaan, ongeveer 4kWh kunnen laden. Was voldoende om mij terug naar Roermond te brengen waar ik de poolauto weer heb ingeleverd.)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:

(nu alleen nog aftellen tot de openbaarladen.nl laadpaal geplaatst is)

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1725
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor GertjanVB » 01 feb 2018 21:09

Prima! Is het een Q90of R90? Heb je je al ingelezen over de meest optimale condities waaronder je kunt snelladen?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW - september 2017

Gebruikersavatar

Gliset
Lid
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor Gliset » 01 feb 2018 21:16

Ik vermoed een Q90. Kan je dat nog ergens zien? (in de auto, chassisnummer)

Wil niet al te vaak onderweg laden. In principe zou het eigenlijk niet nodig moeten zijn. 200km tussen kantoorlocaties is voor RWS al best veel, en bij kantoren zou je moeten kunnen laden. Helaas hebben de EVBox palen echter nog kuren, althans, de paal waar mijn Zoe stond. Had m gisteren al opgehaald met slechts 56%, en kreeg de lader ook niet aan de praat (rode ring). Vanochtend bij mijn logeeradres zonder paal wel even lekker laten opwarmen was kennelijk iets teveel (scheelde zo'n 20km range...) En twee km 'over' vond ook de collega die ik meehad wel erg spannend...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:

(nu alleen nog aftellen tot de openbaarladen.nl laadpaal geplaatst is)

Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor 0111 Mtbiker » 01 feb 2018 22:27

In een klein kwartiertje 4kW bij Fastned. Ik zou denken een R90.


DutchDriver
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 dec 2017 18:02
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor DutchDriver » 02 feb 2018 10:31

Gliset schreef:Ik vermoed een Q90. Kan je dat nog ergens zien?


Onder de motorkap, zie ook dit plaatje: https://speakev.com/threads/zoe-model-i ... st-1604105
Renault Zoe Q90

Gebruikersavatar

Gliset
Lid
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor Gliset » 11 feb 2018 21:11

2018-02-11 17.33.13.jpg

Eerste (echte*) laadervaring. Van der Valk Assen heeft een dubbel laadpunt van New Motion (volgens plugsurfing), 2x22kW. Aangekomen met zo'n 17% en na het eten (7 kwartier later) een volle accu :D Bij een temperatuur rond het vriespunt.

* De eerste keer laden met onze eigen Zoe was bij AH Van Etten in Steenwijk. Zij hebben een laadpunt gerealiseerd op het parkeerterrein, maar kennelijk een 3kW lader. Na een kwartiertje boodschappen slechts 1% geladen. Was ook meer bedoeld om te testen :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:

(nu alleen nog aftellen tot de openbaarladen.nl laadpaal geplaatst is)

Gebruikersavatar

Gliset
Lid
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor Gliset » 13 feb 2018 11:15

Blij verrast met laden bij Theater De Meenthe in Steenwijk. Ik dacht daar met 11kW te kunnen laden, dus de accu weer wat voller te maken. Maar na 2 uur was de accu van 26% naar 100%. Kennelijk dus 22kW laders :dance: (Gelijk maar even een edit gemaakt op Chargemap)
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:

(nu alleen nog aftellen tot de openbaarladen.nl laadpaal geplaatst is)


j.otters
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2017 15:59
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Berichtdoor j.otters » 13 feb 2018 17:26

HarmOtten schreef:@j.otters,
Als je rond de 21kWh hebt geladen, en de laadverliezen zijn 15%, dan komt er dus 17,85 kWh in je batterij. Dat is +/-81%, dus zal je batterijmeter rond de 19% hebben gestaan toen je daar aankwam.
Wellicht kan je dat nog controleren bij: https://www.services.renault-ze.com/#/battery/history


Nog bedankt voor je reactie, Harm. Ik heb de maand Januari doorgerekend aan de hand van status-reports van mijn auto. De laadverliezen verschillen nauwelijk tussen Allego (1.75 kWh) en EVnet (1.89 kWh) gemiddeld per laadbeurt. Waarschijnlijk rijd ik op de terugweg toch iets harder door en/of heb ik meer tegenwind. Als ik dat ook mee zou wegen, vallen de verschillen tussen Allego en EVnet helemaal weg. De kosten/kWh lijken dan ook vergelijkbaar. Uiteindelijk zijn de laadverliezen bij deze 11kWh palen ongeveer 12%

Daarentegen schrik ik trouwens wel van de kosten die EVbox doorrekent op mijn EVcompany kaart: €0.10 / kWh méér (zonder starttarief mee te rekenen). En dan is dat nog een langzamere paal met een laadverlies van 2.92. Ik zoek voortaan EVnet weer op :think:

En als we het dan toch over laden hebben: met de granny-stekker scheelt echt bijna niets in kosten. Ook doorberekend: scheelt per laadbeurt van 30%-100% misschien 1 euro, maar het verlies is zo'n 13 kWh. Meer zonnepanelen nodig :cry2: :think:
2014 Zoé Intens Q210
Aangemeld voor Battery swap 9-1-2018


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Algemeen Z.E.”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sordone en 0 gasten