Laadpaal ervaringen (openbaar)

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.

CarolienJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2017 21:54
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door CarolienJ »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik sluit auto aan, hij springt over op laden, en vervolgens gelijk op "rood". Dit is aan beide zijden van de laadpaal, maakt ook niet uit of er een andere auto staat te laden of niet (bij greenflux wordt de spanning dan verdeelt tussen de twee auto's, heb ik begrepen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 19
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Hachy »

Klinkt als een aardingsfout in de paal. De Zoe is erg gevoelig voor aarding. Ik denk dat als je Greenflux vertelt dat de aarding hoogstwaarschijnlijk niet goed is, ze dit mogelijk alsnog kunnen fixen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CarolienJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2017 21:54
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door CarolienJ »

Beste Hachy,

Helaas is mijn ervaring met greenflux niet positief. Ze blijven eerst alsmaar zeggen dat er geen probleem is met de paal, dan is er van afstand een monteur aan het werk, dat lukte niet, daarmee was voor hen de kous af. De paal werkte, en dus lag het aan mijn auto...die inmiddels dus in de garage is geweest, op alle andere palen wel laadt. Mijn laatste 2 mails zijn uberhaupt niet beantwoord....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hansnieuw
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door hansnieuw »

Wie heeft er ervaring met de laadpaal aan het Ganzenveld in Alphen aan den Rijn.
Pas na enige moeite door drie keer opnieuw te proberen wilde hij pas gaan laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 19
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Hachy »

CarolienJ schreef:Beste Hachy,

Helaas is mijn ervaring met greenflux niet positief. Ze blijven eerst alsmaar zeggen dat er geen probleem is met de paal, dan is er van afstand een monteur aan het werk, dat lukte niet, daarmee was voor hen de kous af. De paal werkte, en dus lag het aan mijn auto...die inmiddels dus in de garage is geweest, op alle andere palen wel laadt. Mijn laatste 2 mails zijn uberhaupt niet beantwoord....
Gewoon bellen en dan blijven bellen. Wekelijks.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



j.otters
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2017 15:59
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door j.otters »

Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik kreeg vandaag mijn allereerste rekening voor openbare laadpalen. Ik laad vooral op bij EVnet (2 palen, Wageningen) en Allego (Zwolle)

Gemiddelde geladen bij Allego: 17kWh
Gemiddelde geladen bij EVnet: 20kWh! :shock:
Zelfde afstanden gereden, dus mijn gevoel zegt dat EVnet er zo even een paar kWh's bij optelt. Mijn auto zegt gemiddeld 17kWh gereden te hebben.
Ik heb een pas van EVcompany, als dat nog uitmaakt. En EVbox kan ik pas sinds kort laden (na grote software update), dus heb ik nog geen resultaten van.

Iemand soortgelijke ervaringen?

edit: zie mijn reactie verderop: laadverschillen tussen Allego en EVnet zijn er nauwelijks.
2014 Zoé Intens Q210
Omgeruild voor een 2018 Hyundai Ioniq 12/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door HarmOtten »

@j.otters,
Dat je de ene keer meer verbruikt dan een andere keer over hetzelfde ritje kan heel goed. Denk aan weer- verkeersomstandigheden, en natuurlijk de snelheid waarmee je gereden hebt.
Daarnaast kan je het verbruik van de auto niet direct vergelijken met hoeveel je daarna nodig hebt aan de laadpaal. Zowel bij het opladen als ontladen van de batterij treden er verliezen op. Dit kan in bepaalde gevallen best 15% zijn. Ook afhankelijk welk type ZOE je rijdt.
Dus ik denk dat je afrekeningen wel zullen kloppen.

Tip: Zet in je [Profiel - onderschrift] even welke type ZOE je rijdt :) .
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



j.otters
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2017 15:59
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door j.otters »

Bedankt voor je reactie Harm. Ik snap dat er verschillen zijn en dat ik niet elke dag even zuinig rijdt. De verschillen tussen Allego en EVnet zijn echter enorm lijkt het.
Daarnaast heb ik bij EVnet volgens de nota 2x rond de 21kWh geladen. Ik weet echter zeker dat ik nooit met minder dan 15% capaciteit aan de lader gezet heb. Ik heb EVnet uiteraard ook om opheldering gevraagd, dus ben benieuwd wat ze zeggen.
2014 Zoé Intens Q210
Omgeruild voor een 2018 Hyundai Ioniq 12/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door HarmOtten »

@j.otters,
Als je rond de 21kWh hebt geladen, en de laadverliezen zijn 15%, dan komt er dus 17,85 kWh in je batterij. Dat is +/-81%, dus zal je batterijmeter rond de 19% hebben gestaan toen je daar aankwam.
Wellicht kan je dat nog controleren bij: https://www.services.renault-ze.com/#/battery/history
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Gliset »

My first fastcharge :dance:

(A2 Sventibold, nabij Stein. Klein kwartiertje gestaan, ongeveer 4kWh kunnen laden. Was voldoende om mij terug naar Roermond te brengen waar ik de poolauto weer heb ingeleverd.)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Prima! Is het een Q90of R90? Heb je je al ingelezen over de meest optimale condities waaronder je kunt snelladen?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Gliset »

Ik vermoed een Q90. Kan je dat nog ergens zien? (in de auto, chassisnummer)

Wil niet al te vaak onderweg laden. In principe zou het eigenlijk niet nodig moeten zijn. 200km tussen kantoorlocaties is voor RWS al best veel, en bij kantoren zou je moeten kunnen laden. Helaas hebben de EVBox palen echter nog kuren, althans, de paal waar mijn Zoe stond. Had m gisteren al opgehaald met slechts 56%, en kreeg de lader ook niet aan de praat (rode ring). Vanochtend bij mijn logeeradres zonder paal wel even lekker laten opwarmen was kennelijk iets teveel (scheelde zo'n 20km range...) En twee km 'over' vond ook de collega die ik meehad wel erg spannend...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 10
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door 0111 Mtbiker »

In een klein kwartiertje 4kW bij Fastned. Ik zou denken een R90.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DutchDriver
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 dec 2017 18:02
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door DutchDriver »

Gliset schreef:Ik vermoed een Q90. Kan je dat nog ergens zien?
Onder de motorkap, zie ook dit plaatje: https://speakev.com/threads/zoe-model-i ... st-1604105
Renault Zoe Q90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Gliset »

2018-02-11 17.33.13.jpg
Eerste (echte*) laadervaring. Van der Valk Assen heeft een dubbel laadpunt van New Motion (volgens plugsurfing), 2x22kW. Aangekomen met zo'n 17% en na het eten (7 kwartier later) een volle accu :D Bij een temperatuur rond het vriespunt.

* De eerste keer laden met onze eigen Zoe was bij AH Van Etten in Steenwijk. Zij hebben een laadpunt gerealiseerd op het parkeerterrein, maar kennelijk een 3kW lader. Na een kwartiertje boodschappen slechts 1% geladen. Was ook meer bedoeld om te testen :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Gliset »

Blij verrast met laden bij Theater De Meenthe in Steenwijk. Ik dacht daar met 11kW te kunnen laden, dus de accu weer wat voller te maken. Maar na 2 uur was de accu van 26% naar 100%. Kennelijk dus 22kW laders :dance: (Gelijk maar even een edit gemaakt op Chargemap)
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



j.otters
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2017 15:59
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door j.otters »

HarmOtten schreef:@j.otters,
Als je rond de 21kWh hebt geladen, en de laadverliezen zijn 15%, dan komt er dus 17,85 kWh in je batterij. Dat is +/-81%, dus zal je batterijmeter rond de 19% hebben gestaan toen je daar aankwam.
Wellicht kan je dat nog controleren bij: https://www.services.renault-ze.com/#/battery/history
Nog bedankt voor je reactie, Harm. Ik heb de maand Januari doorgerekend aan de hand van status-reports van mijn auto. De laadverliezen verschillen nauwelijk tussen Allego (1.75 kWh) en EVnet (1.89 kWh) gemiddeld per laadbeurt. Waarschijnlijk rijd ik op de terugweg toch iets harder door en/of heb ik meer tegenwind. Als ik dat ook mee zou wegen, vallen de verschillen tussen Allego en EVnet helemaal weg. De kosten/kWh lijken dan ook vergelijkbaar. Uiteindelijk zijn de laadverliezen bij deze 11kWh palen ongeveer 12%

Daarentegen schrik ik trouwens wel van de kosten die EVbox doorrekent op mijn EVcompany kaart: €0.10 / kWh méér (zonder starttarief mee te rekenen). En dan is dat nog een langzamere paal met een laadverlies van 2.92. Ik zoek voortaan EVnet weer op :think:

En als we het dan toch over laden hebben: met de granny-stekker scheelt echt bijna niets in kosten. Ook doorberekend: scheelt per laadbeurt van 30%-100% misschien 1 euro, maar het verlies is zo'n 13 kWh. Meer zonnepanelen nodig :cry2: :think:
2014 Zoé Intens Q210
Omgeruild voor een 2018 Hyundai Ioniq 12/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Gliset »

Vraagje: als je bij een openbare laadpaal geladen hebt, is het dan gek om te verwachten dat die sessie ook direct (of zeker na een dag of 2) in het overzicht van laadsessies bij je laadpasprovider verschijnt? Of kan daar ook een vertraging inzitten?
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door RudyH »

Daar kan een vertraging inzitten. Ik kan me herinneren dat ze 1 keer per maand dit doen. In 2015 heb ik 3 kwart jaar gewoon geen rekening van TNM gehad van alle laadsessies. Daarna hadden ze hun administratie op orde en krijg ik ze gewoon netjes per maand.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 19
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Hachy »

Meestal rond de 12e van de maand erop. @ j.otters: als de prijs /kWh boven de 0,35 uit komt overweeg dan een andere pas zoals Nuon of TNM.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

Ik ben sinds kort bij 'plugsurfing'.
< € 0,29 / kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht