Probleem bluetooth en afspelen media

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

Topic author
TalisMansveld
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2017 23:12
Actief als: particulier

Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door TalisMansveld »

Beste R-Link2 gebruikers,

Ik heb het volgende probleem sinds een week:
Mijn telefoon (iPhone 6) is gekoppeld aan R-Link2 en ik kan bellen/gebeld worden. Media afspelen via de telefoon lukt echter niet (podcasts). Ik heb de telefoon geselecteerd in het instellingen-menu (bij bellen én bij Media), maar het iPhone icoontje bij Media afspelen blijft grijs (zie voorbeeld) en is niet te selecteren. Ik kan alleen USB selecteren). Als ik muziek probeer af te spelen op de telefoon stopt dit ook na 1 seconde alsof er een bluetooth blokkade op zit.

Op bluetooth koptelefoons of speakers werkt afspelen gewoon, alleen de R-Link2 weigert sinds een week terwijl het al meer dan een jaar wél heeft gewerkt. Wie herkent dit en heeft een oplossing? Het frustreert me mateloos als fervent podcast luisteraar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Extreme_duval
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 okt 2017 09:08
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door Extreme_duval »

Kijk eens bij je instellingen bij je bluetooth op je rlink.
Daar kan je normaal 2 vakjes aanvinken welke gebruikt moeten worden door de bluetooth verbinding.
Een voor je bellen/gebeld worden en een voor je media.
Staan beide aangevinkt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TalisMansveld
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2017 23:12
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door TalisMansveld »

Beide vakjes zijn aangevinkt. Ik luister nu podcasts via een aux-kabel. Moet dan eerst het vakje media uitzetten (anders stopt de telefoon met afspelen). Elke 10 minuten gooit het systeem de bluetooth eruit en erin, waardoor ik media weer opnieuw moet uitzetten.

Wat verlang ik af en toe toch terug naar mijn Ford Focus, in 2 stappen het gewenste resultaat op de radio/navigatie en nooit afgeleid tijdens het rijden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door brownie »

Ik heb sinds een week hetzelfde probleem. Nadat de software van mijn RLink2 in de Talisman is bijgewerkt door de dealer.
Een Android telefoon verbind zonder problemen via BT en kan ik muziek draadloos afspelen. Voor de RLINK2 Upgrade kon ik muziek via de iPhone draadloos afspelen. Bij mij is de Bluetooth knop onder Media grijs en toont ie wel dat ie verbonden is.
Ik heb de verbind aan beide kanten al 2 keer weggegooid en overnieuw gepaired, geen oplossing. Ook heb ik op de iPhone de netwerk Settings gereset maar ook hierna geen verschil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door Domi1963 »

Een volledige reset van het systeem kan helpen.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door brownie »

Domi1963 schreef:Een volledige reset van het systeem kan helpen.
Moet de dealer dit doen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door Domi1963 »

Neen kan je zelf doen door naar systeem te gaan en ergens in het menu staat dan terugstellen naar fabrieksinstellingen. Je moet dan wel alles opnieuw instellen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door brownie »

Dank je voor de tip! Ik heb net ook nieuwe software gedownload van https://www.renault-multimedia.com/nl_N ... k2/upgrade
Mijn RLINK2 software ging van versie 2.2.18.590 naar 2.2.19.200.
Hierna de telefoon pairen en nog steeds hetzelfde probleem.
Mijn problemen zijn onstaan nadat ik mijn iPhone 6s Plus had ingeleverd voor een nieuwe accu bij Apple. Telefoon heb ik eerst in iTunes gebacked up en nadat de iPhone retour kwam met nieuwe accu een restore in iTunes gedraaid. Daarna kan ik geen media meer afspelen via Bluetooth. Hij is verbonden (zowel telefoon als media) maar muziek afspelen gaat niet meer. Pak ik mijn iPad met dezelfde IOS 11.2.6 versie dan kan ik zonder problemen met RLink2 verbinden en via BT muziek afspelen. Mijn gevoel zegt dat ik de iPhone moet resetten, dus probeer wel weer verder. Het probleem zit hem duidelijk in de iPhone, voordat ik de reset en restore deed werkte hij goed.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



BKadjar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2016 23:48
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door BKadjar »

brownie schreef:Dank je voor de tip! Ik heb net ook nieuwe software gedownload van https://www.renault-multimedia.com/nl_N ... k2/upgrade
Mijn RLINK2 software ging van versie 2.2.18.590 naar 2.2.19.200.
Hierna de telefoon pairen en nog steeds hetzelfde probleem.
Mijn problemen zijn onstaan nadat ik mijn iPhone 6s Plus had ingeleverd voor een nieuwe accu bij Apple. Telefoon heb ik eerst in iTunes gebacked up en nadat de iPhone retour kwam met nieuwe accu een restore in iTunes gedraaid. Daarna kan ik geen media meer afspelen via Bluetooth. Hij is verbonden (zowel telefoon als media) maar muziek afspelen gaat niet meer. Pak ik mijn iPad met dezelfde IOS 11.2.6 versie dan kan ik zonder problemen met RLink2 verbinden en via BT muziek afspelen. Mijn gevoel zegt dat ik de iPhone moet resetten, dus probeer wel weer verder. Het probleem zit hem duidelijk in de iPhone, voordat ik de reset en restore deed werkte hij goed.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Even een check vraag, heb je nog een nummer in de music app op je iPhone staan.

Er moet minimaal 1 nummer op de iPhone zelf staan, als je bijv spotify wil gebruiken.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door Domi1963 »

Ik heb niets van muziek op de iPhone staan, wel alles in de cloud en ik kan alles zowel via Bluetooth als met USB kabel van mijn smartphone afspelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door brownie »

Ik heb beide, ik gebruik Google Play Music en heb afspeellijsten op de telefoon gedownload en ik luister naar muziek in de cloud van Google en dit werkte altijd perfect. Zonet de hele RLINK2 gereset en nog steeds hetzelfde probleem. Hij kan gewoon verbinden dmv bluetooth, zowel de telefoon alswel media. Maar de Bluetooth media knop is grijs en hij toont iPhone maar kan ik niet selecteren. Muziek afspelen gaat 1 sec op de iPhone zonder geluid en dan stopt ie. Er zit nog maar 1 ding op en dat is de iPhone resetten en dan eerst meteen checken of alles weer gewoon werkt en zoniet weer een restore terugdraaien op de iPhone en wachten op iOS 11.3


Sent from my iPhone using Tapatalk
Renault Talisman Estate Initiale Paris TCe 200 EDC
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door TheWizardbc »

nm

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door brownie »

En EINDELIJK het probleem opgelost!!!
Na een factory reset van mijn iPhone heb ik Google Play Music erop gezet en weer verbond RLINK2 goed met de iPhone en stonden de knopjes telefoon en media geselecteerd.
Maar ik kon geen nummer afspelen in Google Play Music op de RLINK2, het Bluetooth knop onder Media stond weer gedisabled met mijn iPhone eronder vermeld..
En toen herinnerde ik me de post van BKadjar, 1 nummer moet op de iPhone staan....
Ik heb toen Apple Music erop gezet, 1 nummer muziek gedownload met mijn trial account, connective verwijderd in RLINK2, overnieuw verbonden en waarempel ik kon het nummer afspelen via Apple Play Music op de RLINK2.
Wel vreemd dat er inderdaad dus 1 nummer op de telefoon moet staan in de Apple Play Music app.
Toen Google Play Music opgestart en ik kan weer muziek afspelen als vanouds over de audio installatie in de auto.
Chapeau voor BKadjar !!! Dit topic is voor mij opgelost.

BKadjar schreef:
brownie schreef:Dank je voor de tip! Ik heb net ook nieuwe software gedownload van https://www.renault-multimedia.com/nl_N ... k2/upgrade
Mijn RLINK2 software ging van versie 2.2.18.590 naar 2.2.19.200.
Hierna de telefoon pairen en nog steeds hetzelfde probleem.
Mijn problemen zijn onstaan nadat ik mijn iPhone 6s Plus had ingeleverd voor een nieuwe accu bij Apple. Telefoon heb ik eerst in iTunes gebacked up en nadat de iPhone retour kwam met nieuwe accu een restore in iTunes gedraaid. Daarna kan ik geen media meer afspelen via Bluetooth. Hij is verbonden (zowel telefoon als media) maar muziek afspelen gaat niet meer. Pak ik mijn iPad met dezelfde IOS 11.2.6 versie dan kan ik zonder problemen met RLink2 verbinden en via BT muziek afspelen. Mijn gevoel zegt dat ik de iPhone moet resetten, dus probeer wel weer verder. Het probleem zit hem duidelijk in de iPhone, voordat ik de reset en restore deed werkte hij goed.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Even een check vraag, heb je nog een nummer in de music app op je iPhone staan.

Er moet minimaal 1 nummer op de iPhone zelf staan, als je bijv spotify wil gebruiken.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



BKadjar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2016 23:48
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door BKadjar »

Geen dank!
Fijn dat het nu weer werkt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door Domi1963 »

Ik heb GEEN ENKEL nummer op mijn iPhone staan want ik heb ongeveer 1600 nummers in iCloud staan en ik kan WEL muziek afspelen via Bluetooth....
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door brownie »

Domi1963 schreef:Ik heb GEEN ENKEL nummer op mijn iPhone staan want ik heb ongeveer 1600 nummers in iCloud staan en ik kan WEL muziek afspelen via Bluetooth....
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Ik denk dat met een update van iOS of RLINK2 er iets veranderd moet zijn.
Ik had mij iPhone namelijk al verbonden voordat RLINK2 werd geupgraded en ik had toen geen muziek in de Apple Music app gedownload en ook niet in iCloud. Alles werkte goed.w

Ik heb zojuist in de Apple Music app de lokaal gedownloade muziek verwijderd en alles blijft nu goed werken.
Vreemde zaak


Sent from my iPhone using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TalisMansveld
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2017 23:12
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door TalisMansveld »

BKadjar, je verdient een lintje (of appeltaart) :clap: ! Na 5 weken alles geprobeerd te hebben bleek de oplossing inderdaad het volgende:

Muziek: niks op telefoon
Podcasts app: in januari vervangen door Overcast, alle podcasts verwijderd en app eraf gegooid, nooit nagedacht dat dit de oorzaak kon zijn.
Gisteren de podcast app weer geïnstalleerd, 1 aflevering gedownload en... :dance: hij doet het weer!

Heerlijk, ik knip de aux kabel direct in 10 stukken!

Het blijft vreemd dat geen enkele bleutooth speaker hier last van heeft maar R-Link2 wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door brownie »

Ik denk dat de meeste rijders hun bluetooth verbinding al hadden opgezet voor dat een nieuwe RLINK2 update geïnstalleerd werd.
Er is namelijk iets veranderd in de software van Renault. Afijn, ons probleem is opgelost.
BKadjar als je in de buurt van Veenendaal komt staat er een biertje of glas wijn voor je klaar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

eboerboom
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2018 13:26
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door eboerboom »

Hallo,
Ik zou het graag nog iets specifieker willen maken na eveneens veel tijd kwijt te zijn geweest om dit op te lossen. Het is inderdaad zo dat de blue tooth van de auto (wat ook een gewone netwerkverbinding is computerland) waarschijnlijk een firewall heeft die ze voor streaming diensten zelf (automatisch) beheren vanuit de RLink software, waarbij de netwerkpoorten of protocollen open worden gezet voor Apple apparatuur op basis van de app 'Music'. Ik had iTunes en Music verwijderd omdat ik Spotify gebruikte, maar na alleen de iTunes app op te geinstalleren zelf met 1 nummer werkte het nog steeds niet. Toen ik de App 'Music' streaming dienst opnieuw installeerde zonder in te loggen of een zonder een account aan te maken via blue tooth had verbonden met de auto werkte de verbinding weer. De menu optie was ook weer beschikbaar.

brownie schreef:En EINDELIJK het probleem opgelost!!!
Na een factory reset van mijn iPhone heb ik Google Play Music erop gezet en weer verbond RLINK2 goed met de iPhone en stonden de knopjes telefoon en media geselecteerd.
Maar ik kon geen nummer afspelen in Google Play Music op de RLINK2, het Bluetooth knop onder Media stond weer gedisabled met mijn iPhone eronder vermeld..
En toen herinnerde ik me de post van BKadjar, 1 nummer moet op de iPhone staan....
Ik heb toen Apple Music erop gezet, 1 nummer muziek gedownload met mijn trial account, connective verwijderd in RLINK2, overnieuw verbonden en waarempel ik kon het nummer afspelen via Apple Play Music op de RLINK2.
Wel vreemd dat er inderdaad dus 1 nummer op de telefoon moet staan in de Apple Play Music app.
Toen Google Play Music opgestart en ik kan weer muziek afspelen als vanouds over de audio installatie in de auto.
Chapeau voor BKadjar !!! Dit topic is voor mij opgelost.

BKadjar schreef:
brownie schreef:Dank je voor de tip! Ik heb net ook nieuwe software gedownload van https://www.renault-multimedia.com/nl_N ... k2/upgrade
Mijn RLINK2 software ging van versie 2.2.18.590 naar 2.2.19.200.
Hierna de telefoon pairen en nog steeds hetzelfde probleem.
Mijn problemen zijn onstaan nadat ik mijn iPhone 6s Plus had ingeleverd voor een nieuwe accu bij Apple. Telefoon heb ik eerst in iTunes gebacked up en nadat de iPhone retour kwam met nieuwe accu een restore in iTunes gedraaid. Daarna kan ik geen media meer afspelen via Bluetooth. Hij is verbonden (zowel telefoon als media) maar muziek afspelen gaat niet meer. Pak ik mijn iPad met dezelfde IOS 11.2.6 versie dan kan ik zonder problemen met RLink2 verbinden en via BT muziek afspelen. Mijn gevoel zegt dat ik de iPhone moet resetten, dus probeer wel weer verder. Het probleem zit hem duidelijk in de iPhone, voordat ik de reset en restore deed werkte hij goed.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Even een check vraag, heb je nog een nummer in de music app op je iPhone staan.

Er moet minimaal 1 nummer op de iPhone zelf staan, als je bijv spotify wil gebruiken.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pkadjar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2017 13:09
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door Pkadjar »

dankzij dit forum heb ik mijn probleem kunnen oplossen.
bedankt daarvoor.
geloof nooit dat de dealer me had kunnen helpen.

Spotify met I Phone 6 werkte prima, en ineens niet meer.
Snapte er niks van.
Ik had apple muziek eraf gehaald omdat ik dat nooit gebruikte.
Dat bleek het probleem te zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door brownie »

Pkadjar schreef:dankzij dit forum heb ik mijn probleem kunnen oplossen.
bedankt daarvoor.
geloof nooit dat de dealer me had kunnen helpen.

Spotify met I Phone 6 werkte prima, en ineens niet meer.
Snapte er niks van.
Ik had apple muziek eraf gehaald omdat ik dat nooit gebruikte.
Dat bleek het probleem te zijn.
Goedzo, weer een tevreden klant Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BartInitialeParis
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2018 21:50
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door BartInitialeParis »

Jullie zijn geweldig ! Sinds april 2017 rij ik met een - overigens fantastische - Renault Espace (momenteel net 80.000 km aangetikt) en was altijd probleemloos gekoppeld met een iPhone 6 SE waarbij ik vooral naar Spotify luister. En sinds twee weken een nieuwe iPhone 8, een copie van de 6 SE, een restore en alles ging prima op één ding na, Spotify werkte niet meer terwijl inderdaad handsfree bellen wel ging maar het "verbonden icoontje iPhone van B" grijs bleef.
En ja, ik heb net - na alles al geprobeerd te hebben in de afgelopen weken - dé tip gevolgd die ik op dit forum vond en ik heb de moeite genomen om 1,29 Euro te betalen om in ITunes één nummer aan te kopen (eigenlijk volstrekt nutteloos als je een streaming abonnement hebt op Spotify maar ja ... als dat dan helpt dan heb ik dat er wel voor over ...). En nadien Apple Music opgestart, daarin het aangekochte nummer "geplaatst", de koppeling uit gezet van de Bluetooth en opnieuw aangezet op de RLink en dan het nummer afgespeeld in Apple Music ... en het werkte ! Ben eigenlijk stomverbaasd. En dan - met wat schrik - Spotify app opgestart en op play gedrukt ... en ook dat werkt weer !
Super. Heb dan ook de moeite gedaan om me te registreren op dit forum om iedereen te kunnen bedanken.
BEDANKT. Ik kan weer genieten van streaming muziek onderweg. En ja nog eens, JULLIE ZIJN GEWELDIG !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FamBakx
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2018 22:51
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door FamBakx »

Wij ook de uiteindelijke oplossing op dit forum gevonden. 1 nummer in apple music gezet en het werkt weer als een zonnetje! Blijf het wel vreemd vinden dat het dan wel werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door RedC »

Ik heb een soortgelijk probleem met een Andrdoid (S8)

Er zit een geheugenkaartje in met enkele liedjes op, maar R-link herkent enkel dat ene liedje wat op de telefoon staat.
Is er geen mogelijkheid van de muziek vanop het SD kaartje via bluetooth naar de R-link te sturen?
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door Knippie »

Heb je al geprobeerd om je muziek vanaf je telefoon te selecteren? Dus de koppeling opzetten via bluetooth en dan vanaf je telefoon de muziek selecteren en afspelen al dan niet met shuffle etc.

Ik heb gemerkt dat Rlink heel slecht omgaat met Apple Music en dan het verschil tussen wel of niet gedownload. Als ik vanaf mijn tel. stream kan alles..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door RedC »

Vanaf de telefoon kan ik wél streamen. Maar dan zie ik geen afbeeldingen bij de liedjes.
R-link kijkt ook echt alleen maar naar het telefoongeheugen en niet naar het geheugenkaartje dat in het toestel zit :cry:


Met dezelfde bibliotheek op een iPhone zag ik de afbeeldingen wel.
Wat een triest systeem toch

Misschien toch maar een usb stick van 128Gig overwegen...
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door Knippie »

Ja het systeem is kut. Maar op een iPhone kan je geen sd kaart plaatsten. Dus ik snap de vergelijking niet... Enniewee je bent idd overgelaten aan de grillen van Rlink. Heb nu een iPhone xs met veel geheugen en icm Apple music gaat dat ok. Voorheen met een iPod touch was het ook waardeloos omdat het systeem maar 1 Bluetooth apparaat aan kan...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door RedC »

Knippie schreef:Ja het systeem is kut. Maar op een iPhone kan je geen sd kaart plaatsten. Dus ik snap de vergelijking niet... Enniewee je bent idd overgelaten aan de grillen van Rlink. Heb nu een iPhone xs met veel geheugen en icm Apple music gaat dat ok. Voorheen met een iPod touch was het ook waardeloos omdat het systeem maar 1 Bluetooth apparaat aan kan...

Nee klopt! Voordien had ik een iphone met voldoende geheugen en dat werkte feilloos.
Nu heb ik een Android, en ik hoopte dat hij de liedjes zou herkennen die op de SD kaart staan omdat het geheugen van de telefoon niet groot genoeg is.

Maar zoals je zegt: de grillen van R-link

Dus toch maar een grote USB stick dan... hoewel dat waarschijnlijk traag zal werken
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door MarcelP »

Ik gebruik een goede kwaliteit USB stick van Sandisk van 128 Gb waar ongeveer 80 Gb aan CD's op staat. Werkt vlot, het laatste nummer dat speelde toen je het systeem afsloot begint vrijwel direct met afspelen en na ongeveer een minuut zijn de nummers doorbladerbaar. Met een low-profile USB stick kan het klepje in de Talisman ook nog gewoon keurig dicht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door Knippie »

Ik heb ook met zo'n usb gewerkt. Qua capaciteit inderdaad voldoende. Helaas houdt Rlink er een eigen volgorde op na(alfabetisch) en zo kun je het afspelen van een dance cd wel vergeten... ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door RedC »

Misschien de ID tag aanpassen dan?

Gaat R-Link2 versie 2 ook een 128gb stick aankunnen?
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door Knippie »

Nee heb alles geprobeerd met verschillende programmaatjes, maar helaas Rlink blijft alfabetisch sorteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door RedC »

En als je de bestandsnamen aanpast, vb voorafgaande met 01, 02 enz...?
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door Knippie »

Ja dat zou misschien wel werken. Zo ver ben ik niet gekomen. Ik heb er nu een SD kaart in zitten met al mijn muziek als backup. Ik gebruik Apple nu als bron en dat werkt prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Probleem bluetooth en afspelen media

Bericht door MarcelP »

Ik heb mijn muziek in een mapje met de naam van de Artiest, dan een mapje met de naam van de CD, en de nummers met 01 - <titel>, 02- <titel>, etc. Dan gaat het spelen op volgorde zonder problemen. Er zijn allerlei handige programmaatjes om dit snel om te zetten.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht