stoten en stotteren bij optrekken

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
kittigkatje
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:26
Actief als: particulier

stoten en stotteren bij optrekken

Bericht door kittigkatje »

hallo, ik ben nieuw hier. mijn naam is thea en heb een renault megane 1.6 E automaat uit 1998. Het gebeurt steeds als ik gas geef ( op de snelweg bv) dat de auto begint te stotteren en stoten. Ook gebeurt er soms niks als ik de auto gestart heb en gas wil geven om weg te rijden, en valt dan soms zelfs uit. In januari automaatbak laten spoelen, en is op 13 maart weer goedgekeurd, alleen dat stoten word ik gek van. iemand een idee waar dat door komt? gen reactie op gaspedaal...Gasklepuis?stoten bij meer gas geven.... Wie o wie weet wat dat kan zijn? Graag jullie hulp.... :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: stoten en stotteren bij optrekken

Bericht door kaleido 1 »

Als je gas geeft als de automaat in zijn neutraal staat , begint de motor dan ook te stotteren ?
Bougiekabels , map sensor al gecontroleerd ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
kittigkatje
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:26
Actief als: particulier

Re: stoten en stotteren bij optrekken

Bericht door kittigkatje »

hoi Kaleido, als de auto in neutraal staat en ik wil gas geven reageert hij soms niet en valt soms zelfs uit. dat stotteren en stoten doet hij alleen vaak als ik rijd en meer gas wil geven, bv. om in te halen of snel in te voegen. bougies en kabels worden eind deze maand vervangen, dan heb ik weer geld. ( WAO uitkering...) Brezan, mijn materialenzaak waar ik vaak kom, denkt aan de bobine of het deel waar de bougiekabels naar toe gaan ( stroomverdeler?), maar wil graag een beetje meer zekerheid, voor ik onnodige onkosten ga maken.
enne waar zit de map sensor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16011
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: stoten en stotteren bij optrekken

Bericht door mechanic »

De gasklep is kabel bediend,dus deze zal hoe dan ook bediend worden. Dat er niks gebeurd is een tweede,en zal een andere oorzaak hebben.
Inderdaad lucht lekkage controleren,vacuümslang map sensor scheurt vaak,maar alles nalopen.
Spuit (goede nevel) eens wat water over de bobine en bougiekabels,dan merk je wellicht overslag.
Zomaar vervangen is vaak duur,bougies dan weer niet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
kittigkatje
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:26
Actief als: particulier

Re: stoten en stotteren bij optrekken

Bericht door kittigkatje »

Hoi Mechanic, ik ben BlonTTT..... :-P Ik heb wel een werkplaatshandboek van Haynes maar dat is Engelstalig helaas, en mijn Egels is wel goed maar niet wat technische termen betreft. Waar kan ik dus de Vacuüm slang map sensor vinden? Heb jij ook een eventuele andere oorzaak waarom er bij het gas geven als ik de auto start niet reageert soms? Ik ben blij met alle hulp en suggesties....... ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht