Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Moet Fastned tijdelijk 1 AC-lader op een station beperken op 22kW?

Ja, 1 lader op 22kW en 1 op 43kW
23
62%
Nee, alle laders op 43kW
14
38%
Ja zeker, alle laders moeten op 22kW blijven
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 37

Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door OlafH »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De Andel in Zuid Holland is een van de weinige die mij problemen geeft met een Zoe uit 2013 waar nog niets aan vervangen is.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Sordone »

Hi OlafH, heel herkenbaar. Mijn Zoe kon ook niet bij FastNed De Andel laden TOTDAT mijn lader vervangen is door een nieuwe lader (nieuw type?).
Sindsdien heb ik geen problemen meer daar. Ik heb nu nog alleen problemen bij De Slenk. Tja. Waarom zou de wet van behoud van ellende ineens niet meer gelden ? :-). Ik zou dus op vervanging bij Renault aandringen of een nader onderzoek.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door OlafH »

Ben helaas al uit de garantie volgens mij (> 100.000 km).
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AdvanderMeer
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2017 15:41
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door AdvanderMeer »

Ik zou het toch gewoon proberen. Het is een bekend gebrek bij de Zoe en ik weet niet of er een Zoe van 2013 is die dit niet heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Sordone »

Ben het met Ad eens, zou toch een ticket loggen bij Renault Klantenservice aangezien het een structureel probleem in de lader lijkt waar de kilometer stand geen invloed op heeft.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door GertjanVB »

Snel aankaarten, kan jouw bestelling nog mee met die van mij. Die nieuwe lader wordt 20-2 geleverd en 28-2 gemonteerd. Hoop ik. Ben pas sinds september bezig met die dealer, eind vorig jaar overgenomen door RNL en opgelost. Mijn ZOE is van mei 2013 en 95.000 km op de teller.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BartKers
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:14
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door BartKers »

Lelystad (beide kanten), Leiden, Ooiendonk (bij Eindhoven) gaven mij geen problemen meer sinds een nieuwe motor + BCB. Ik dacht dat m'n Zoe de wereld aankon :-)
Maar helaas... Afgelopen vrijdag heb ik geladen bij de Fastned met middenspanningsaansluiting Den Bout (A15)... en de ellende was er weer.
Zoe Intense Q210 (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AdvanderMeer
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2017 15:41
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door AdvanderMeer »

Het lijkt er op dat Fastned de laadsnelheid van de AC-laders permanent op 38 kW gaat beperken. Zij denken dat de harmonische storingen die de Zoe's veroorzaken dan niet meer op zouden treden.
Een goede zaak, denk ik. Veel meer dan die 38 kW heb ik niet gezien in de CanZE, dus ik denk niet dat het substantieel uitmaakt voor die mensen die geen problemen met het laden hebben.

https://support.fastned.nl/hc/nl/articl ... ault-ZOE-s

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MrGoogle87
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2017 00:21
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MrGoogle87 »

Correct Advandermeer. Paar maanden terug al te horen gekregen van Ronald dat alle stations op middenspanning naar 38kW worden terug geschroefd. Renault wilt zelf niet met een oplossing komen voor de te gevoelige lader dus doet Fastned het zo grotendeels oplossen.

Mijn lader is ook vervangen en ik dacht eerst verschil te merken maar mijn conclusie was dat het aan de BMS+22kWh batterij lag. Renault kwam maar niet met een oplossing en na lang touwtrekken hebben wij korting gekregen op de 41kWh batterij.

Wij moesten soms wel 6-9x snelladen per weekend dus hebben ervaring zat met de middenspannings stations. Nieuwe lader en oude lader/bcb maakte allemaal weinig verschil en ik moest zelfs een keer worden afgesleept nadat ik bij alternatieve lader ook vast kwam te staan (rode neus), toen moest Renault een huur/leen ICE onder het batterijhuur contract afgeven.

Nu hoeven we een stuk minder te laden maar de nieuwe batterij heeft een andere laadkarakteristiek, wat resulteert in minder laadproblemen (lagere snelheden)

Tot heden nog geen problemen bij normale laadpalen gehad, snelladers is nog even afwachten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MartijnEV »

Ik heb deze ervaring ook: sinds upgrade naar ZE40 batterij geen problemen meer bij het snelladen. Mijn vermoeden js dat, door de twee keer grotere batterij, aan de DC kant de verstorende “rimpels” worden gedempt, waardoor ze na ‘terugkaatsing” de AC kant van de snellader in afgezwakte vorm bereiken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvdput
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:55
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door rvdput »

Goed nieuws! We hebben afgelopen weken getest met een workaround voor de problemen met harmonische verstoringen. Deze testen zijn inmiddels positief afgerond. De workaround is daarom geïmplementeerd op al onze stations met een eigen trafohuisje waarbij de harmonische verstoringen konden optreden. Hierdoor zou het laden met elke Renault ZOE weer betrouwbaar moeten verlopen.

De workaround die we hebben toegepast is een kleine reductie van het vermogen van de AC aansluiting van de lader naar 55A. Hierdoor kan er met maximaal 38 kW geladen worden. De meeste ZOE rijders zullen hier in de praktijk weinig tot niets van merken dus vandaar dat we dit op beide laders van elk station hebben gedaan. De betrouwbaarheid is immers het allerbelangrijkste.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MrGoogle87
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 apr 2017 00:21
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MrGoogle87 »

rvdput schreef:Goed nieuws! We hebben afgelopen weken getest met een workaround voor de problemen met harmonische verstoringen. Deze testen zijn inmiddels positief afgerond. De workaround is daarom geïmplementeerd op al onze stations met een eigen trafohuisje waarbij de harmonische verstoringen konden optreden. Hierdoor zou het laden met elke Renault ZOE weer betrouwbaar moeten verlopen.

De workaround die we hebben toegepast is een kleine reductie van het vermogen van de AC aansluiting van de lader naar 55A. Hierdoor kan er met maximaal 38 kW geladen worden. De meeste ZOE rijders zullen hier in de praktijk weinig tot niets van merken dus vandaar dat we dit op beide laders van elk station hebben gedaan. De betrouwbaarheid is immers het allerbelangrijkste.
Perfect.!! Hier zijn wij erg blij mee. Ik moest met de oude batterij soms wel 7x snelladen per weekend en bijna altijd ging dat dan met Fastned.

Gelukkig nu icm een nieuwe batterij en de aanpassing is het ook betrouwbaar voor mensen die nog een oude batterij hebben (quickcharge varianten!)

Ook erg top dat AC43 ook voorlopig nog bij de stations te vinden is.

Danku Fastned

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door PieterZoe »

@rvdput Top! wat een goed initiatief van FastNed. Die zekerheid maakt het aangaan van lange afstanden weer veel prettiger. En dat geldt ook voor de eigenaren van de 40kw-batterij (al hadden die minder last van de harmonische verstoringen, gelukkig).
Veel dank aan FastNed voor de moeite om dit uit te zoeken en aan te passen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DutchDriver
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 dec 2017 18:02
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door DutchDriver »

rvdput schreef:De betrouwbaarheid is immers het allerbelangrijkste.
Dit. Hulde!
Renault Zoe Q90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Petrik67
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2018 23:55
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Petrik67 »

Top!
Zoe Q210 12-2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MartijnEV »

Beste Roland, vandaag kwam het mooie bericht per e-mail dat alle issues zijn opgelost met het snelladen van de Zoe Quickcharge en dat het nu op alle stations weer probleemloos gaat.
Wat mij echter nog niet helemaal duidelijk is, is of het maximum laadvermogen nu op de stations met lokale trafo op 38kW staat, en op de andere stations op 43kW, zoals je hierboven omschreven hebt, of staat het laadvermogen nu toch weer op alle stations (probleemloos) op 43kW?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvdput
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 mar 2015 15:55
Actief als: professional
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door rvdput »

MartijnEV schreef:Wat mij echter nog niet helemaal duidelijk is, is of het maximum laadvermogen nu op de stations met lokale trafo op 38kW staat, en op de andere stations op 43kW, zoals je hierboven omschreven hebt, of staat het laadvermogen nu toch weer op alle stations (probleemloos) op 43kW?
Het onderliggende probleem met de oudere ZOE's is niet opgelost dus we hebben er uiteindelijk voor gekozen om de beschreven workaround te implementeren:

De workaround die we hebben toegepast is een kleine reductie van het vermogen van de AC aansluiting van de lader naar 55A. Hierdoor kan er met maximaal 38 kW geladen worden. De meeste ZOE rijders zullen hier in de praktijk weinig tot niets van merken dus vandaar dat we dit op beide laders van elk station hebben gedaan. De betrouwbaarheid is immers het allerbelangrijkste.

In de communicatie naar ZOE-rijders willen we het niet nodeloos ingewikkeld maken. Dus we hebben er voor gekozen om geen onderscheid te maken tussen 38 kW en 43 kW in onze communicatie.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door MartijnEV »

Ha duidelijk. (Dat vermoedde ik al maar nu is het helemaal helder :)
Enorm bedankt voor alle inspanningen en de goede oplossing.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Petrik67
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2018 23:55
Actief als: particulier

Re: Tijdelijk capaciteit beperken op nieuwe Fastned stations?

Bericht door Petrik67 »

Afgelopen zondag Q210 geladen bij Fastned Ooiendonk (A2 Liempde). Van 34 naar 86% in 20 minuten (10,66 kW). Geen problemen.
Zoe Q210 12-2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht