Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door Dirk_P. »

Beste mensen,

Laatst had mijn partner een heel vervelend probleem met haar Captur. Ze ging op bezoek bij haar dochter en kleindochter, ongeveer 2 uur rijden. Halverwege was ze gestopt op een parking langs de autobaan om wat te drinken, Ze stapte uit en liet alles in de auto liggen. En toen sloot de aoto af met keycard, telefoon en alles in de auto en kon ze niet meer in de auto. Ze heeft de wegenwacht moeten bellen en 300€ betaald om weer verder te rijden. Vandaag is ze naar de garage geweest om verhaal te krijgen, de wagen is 4 jaar geleden nieuw daar gekocht. Echter wat ze te horen kreeg was:" tja, dat gebeurd af en toe, daar kunnen we niks aan doen, je moet , als het nog eens gebeurd, bellen voor de reservesleutel, die moet dan aan de telefoon gehouden en dan gaat soms de deur open". Nu dat vind ik dus een bullshit verhaal, en een heel zwakke reactie van Renault, "Dat gebeurd"
Kan dit zomaar?Een hoe kan zoiets gebeuren?

mvg

Dirk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door Axel57 »

Nu zit bij mij mijn kaart altijd in mijn broekzak maar.....

Zat de kaart in de gleuf of lag hij in een vakje, dacht als die in de auto zou liggen je de deuren niet eens op slot kon krijgen.

Hoe heeft de ANWB hem dan geopend? En waarom niet Renault Route Service gebeld...mits je natuurlijk dat nummer wist maar de ANWB (wel lid?) heeft ze of iemand ook gevonden. Renault Route Service was misschien gratis?

Maar als de sleutel binnen ligt kun je dan niet gewoon op het knopje op de deurhandel drukken?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door Dirk_P. »

Axel57 schreef:Nu zit bij mij mijn kaart altijd in mijn broekzak maar.....
Ik vermelde dat het mijn partner (vriendin) overkomen is, en die laat alles in haar handtas.
Axel57 schreef:Zat de kaart in de gleuf of lag hij in een vakje, dacht als die in de auto zou liggen je de deuren niet eens op slot kon krijgen.
Ja dat dacht ik ook, niet dus
Axel57 schreef:Hoe heeft de ANWB hem dan geopend? En waarom niet Renault Route Service gebeld...mits je natuurlijk dat nummer wist maar de ANWB (wel lid?) heeft ze of iemand ook gevonden. Renault Route Service was misschien gratis?
We zijn van België, het wat touring wegenhulp, en die hebben een soort pneumatisch plaatje waarmee ze de deur op een kier wringen en dan met een haak achter de klink, was 5 minuten werk. En in een dameshandtas zit alles, de sleutels , bril, en dus ook de telefoon met het renaultnr. En ook was ze een beetje over haar toeren, ik was niet mobiel, vandaar

Dirk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door TCe120ECD »

Wat ik nog steeds niet begrijp, hoe sluit je de Captur af mét de keycard nog in de auto? Sluit ze altijd af door op het knopje te drukken? Ik loop altijd even van de auto weg en blijf dan staan om te kijken of de auto automatisch op slot gaat, daarbij kijk ik ook of de spiegels zijn ingeklapt.
Ik ga toch eens proberen om de card in de auto te laten (met raam open) en op het knopje te drukken, om te zien wat er gebeurt.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door Dirk_P. »

Ze wilde de auto niet sluiten, dat gebeurde gewoon.
Normaal is de procedure : stoppen, motor uit, uitstappen, en wegwandelen maar met de sleutel in de handtas. Nu stapte ze uit met de handtas nog in de auto. Ze maakte een rondje en toen ze weer verder wilde was de auto op slot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

drefacteur
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 dec 2016 19:00
Actief als: particulier

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door drefacteur »

Dat is raar,in de handleiding staat dit hier vermeld.

Als een portier of de bagageruimte open of
niet goed gesloten is, of als een card aanwezig
is in het interieur (of in de kaartlezer),
vindt geen vergrendeling plaats. In dit geval
is er geen geluidssignaal en knipperen de
knipperlichten niet.

Misschien is er iets verkeerd gelopen,dan eens langs de Renaultverdeler gaan en eens melden.
Groeten,
Dré
Captur Intens Energy TCe 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door Dirk_P. »

Ja dat er iets mis gelopen is is duidelijk, en ze is naar de garage geweest.(zie eerste bericht) maar daar werden we met een kluitje in het riet gestuurd. Ze wisten ervan, maar ach, het komt maar 3 keer per jaar voor..... Tof om weten, 3 keer per jaar, waar dan? in hun garage? in het land? in Europa??????

Dirk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door Gl1800 »

Dit lezende roept bij mij een vraag op. Ik ben nog in afwachting van mijn nieuwe Captur dus kan het zelf niet uitproberen.
Ik lees dat als je wegloopt bij de auto bij het afsluiten ook een geluidssignaal klinkt.
Bij de Captur waarin ik een proefrit heb gemaakt was dit geluid zeker niet aanwezig. In het digitale Instructieboekje kan ik hier ook niets over vinden of dit is in of uit te schakelen bv..
Dus vraag ik mij af zit dat geluid er nu wel of niet op bij het aflsuiten, want dat lijkt me erg handig, hoef je niet steeds om te kijken om te controleren of de auto wel op slot gaat.
Of moet de dealer dit misschien aanzetten, dan kan ik hem vast vertellen dat ik dit aan wil hebben staan bij afleverig?
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door Marguerite »

Nou en of! Hij zegt je luid vaarwel!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door Axel57 »

ja dat piepje ga je niet missen. Moet je wel MET SLEUTELKAART ca een meter van de auto zijn.

Als ik achterom (er net niet tegen aan) de auto loop dan gebeurt er niks, loop ik voorlangs dan sluit hij hem direct.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door TCe120ECD »

En de knipperlichten gaan ook even aan en uit.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door TCe120ECD »

Vanmorgen even uitgeprobeerd, auto is niet op slot te krijgen met de keycard in de auto. Had alle ramen dicht en voor alle zekerheid reserve keycard standby staan in de woonkamer, ver genoeg van de auto.
Dus moet iets anders aan de hand zijn, misschien lege batterij of zo.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door Dirk_P. »

Even recapituleren, We hebben de auto al 4 jaar, nieuw gekocht en nooit problemen gehad wat betreft de keycard. De card batterij is onlangs vervangen geworden na melding boordcomputer. Er is meermaals uitgestapt met de keycard binnen en nooit een probleem, tot nu laatst. En dat is een heel vervelend probleem, stel je voor dat zoiets 's nachts gebeurd, alles onbereikbaar in een gesloten auto. Maar bleijkbaar is mijn partner de enige op dit forum die zoiets heeft mee gemaakt.

mvg

Dirk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

chateauscenic
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:39
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door chateauscenic »

Dirk_P. schreef:Even recapituleren, We hebben de auto al 4 jaar, nieuw gekocht en nooit problemen gehad wat betreft de keycard. De card batterij is onlangs vervangen geworden na melding boordcomputer. Er is meermaals uitgestapt met de keycard binnen en nooit een probleem, tot nu laatst. En dat is een heel vervelend probleem, stel je voor dat zoiets 's nachts gebeurd, alles onbereikbaar in een gesloten auto. Maar bleijkbaar is mijn partner de enige op dit forum die zoiets heeft mee gemaakt.

mvg

Dirk
In het instructieboekje van mijn kadjar staat vermeld dat je de card nooit in de auto moet laten als je de auto verlaat. Ook het opbergen in de buurt van een mobiele telefoon wordt ontraden. Bovendien kunnen sterke elektrische velden de werking van de keycard beïnvloeden. Blijft een duistere zaak maar oplossing is simpel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door FrankV »

Dan is dit toch wel een incident, weliswaar een zeer vervelende, maar toch.....
Het blijft electronica met een aardige bult software.... tja, en daar kan dan wel eens iets fout gaan....
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door mechanic »

Wellicht niet terzake,met de routeservice eens dergelijks meegemaakt met een mégane. Auto met reserve sleutel willen openen,geen effect. Noodsleutel wel natuurlijk,maar srarten ho maar.
Auto stond geparkeerd voor een electronica speciaal zaak. Stukje verder gesleept en alles werkte weer. Nog diverse malen terug geweest voor hetzelfde.
Wat de oorzaak in het geval van de captur ook is,het zal lastig op te lossen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door Paultje1965 »

Als ze de auto een stuk verder moeten slepen dan zaten er sterke zenders op ongeveer dezelfde frequentie als de sleutelkaart in de lucht. De zender in de sleutelkaart wordt als het ware weg gedrukt. Komt wel vaker voor op plaatsen waar veel sterke zenders zijn. Schiphol is ook zo'n probleem-gebied.

Ik had gisteren ook een probleempje met mijn keycard. Had mijn Captur geparkeerd en zag, toen ik wilde uitstappen, dat hij niet echt netjes stond. Toch maar even de deur weer dicht, starten en even goed zetten. Het uitzetten van de motor ging daarna moeizaam. Moest de startknop een tijd vasthouden. Verder kon ik de deur niet sluiten met het rubber knopje op de klink. De keycard moest dus voor het eerst sinds lang uit mijn zak en ik moest met de afstandsbediening afsluiten. Toen ik weer terug kwam werkte alles weer (keyless) als vanouds. Het lijkt erop dat als handelingen niet in de verwachte volgorde gedaan worden dat dan de software in de war raakt. Een auto krijgt zo toch steeds menselijker trekken :lol:

Eens even filosoferen waarom de auto op slot kan als de keycard in de auto ligt: In de voorportieren en de achterklep zitten spoelen (soort antennes) die op 120kHz communiceren met de keycard. Dat is de laagfrequent (LF) link en die werkt net als de tandenborstel die thuis draadloos opgeladen wordt. Alleen op zeer korte afstand dus. Ca. 1 meter. Komt dus de card binnen ca. 1m van een van de drie antennes dan gaat de auto van het slot en blijft van het slot. Tenminste als de juiste code uitgewisseld wordt over het LF kanaal. In de auto zou de card dus altijd 'zichtbaar' moeten zijn voor de antennes en de deuren moeten niet op slot gaan. De afstand tot de antennes is immers klein. Bovendien zit ook een antenne in het dashboard voor binnendetectie. Door iets is dus het signaal van de card naar de antennes geblokkeerd. Misschien zat er een metalen doosje in de handtas waar de card in zat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door avdb55 »

@GI1800: als de auto is voorzien van keyless entry (en exit) is het een verplichting dat de auto een signaal geeft zodra deze zich automatisch afsluit.
Daar is dus niet aan te ontkomen. wil je dit vermijden, moet je afsluiten terwijl je nog in de verkenningszone zit door het knopje in de deurhendel in te drukken.

Over het zelfstandig afsluiten terwijl de sleutel nog in de auto ligt: ik heb dat nooit zo geloofd, totdat
a. een collega uit een bespreking werd geroepen. Zijn vrouw had net hun baby in de auto gezet, realiseerde zich dat ze nog iets moest pakken, doet de deur dicht (sleutel in de auto, Opel Vectra) waarna deze automatisch op slot ging. Kon mijn collega 100 km per trein terug naar huis, terwijl de baby nog in de auto zat. Grote paniek.
b. een collega biedt aan mij een stukje mee te laten rijden in haar Laguna tot waar ik mijn auto geparkeerd had. Zij stopt bij de betaalautomaat en stapt uit, laat de sleutel in het contact zitten, direct na het sluiten van de deur vergrendelt de auto. Gelukkig kon ik de deur openen.
Sindsdien zorg ik ervoor nooit en te nimmer alle deuren te sluiten met de sleutel nog in de auto. Altijd ofwel een deur ofwel een raam open laten.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BenDH
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:23
Actief als: particulier

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door BenDH »

Onze Captur ging ook een keer op slot met sleutelkaart erin.
Ik stapte spontaan uit om nog even gedag te zeggen.
De sleutelkaart lag toen onder mijn mobiele telefoon in het middenvakje.
Dat was wel schrikken; ver van huis op een min of meer verlaten industriegebied.
Uiteindelijk kreeg ik de achterklep open.
De dealer kon er niets zinnigs over zeggen, dus nam ik maar aan dat het door mijn telefoon kwam.
Captur TCe 120 Dynamique, Gris Casiopée/Noir, Easy Life Pack, Armsteun, trekhaak 13p., Contiwintercontact TS 850 P op velgen "Adventure" (16"), kofferbakmat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Captur gesloten met sleutelkaart binnen.

Bericht door adinsx »

Bijna zeker dat de mobiele telefoon in de tas bij de keycard lag. Ik heb ook wel eens de mobiel en keycard in 1 broekzak, en dan wil de auto soms niet openen of afsluiten.
In dit geval dacht de Captur waarschijnlijk, de sleutel is niet meer zichtbaar. Wellicht ontstaan doordat je vrouw even wat rommelde in de tas (portemonnee pakken?). En tja, geen sleutel in interieur of in de buurt buiten de auto en hup, hij gaat op slot.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht