automatische versnellingsbak laguna

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
avbruggeman
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 dec 2008 16:54

automatische versnellingsbak laguna

Bericht door avbruggeman »

Hallo laguna rijders,heb even een vraagje over mn aut versnb bak v mn Laguna 1.8 16 v van 2002 die vorige week een storing gaf ,de aut springt dan in noodloop, het icoontje automaat + spiraaltje en net daarboven soort v klein grafiekje gingen branden ,de pechhulpdienst heeft t met t apparaat uitgelezen en er kwam storingscode SAE ; VAG met code P 0700 te voorschijn
vlgns de pechhulp zou de storing in de elek regeleenheid gezocht moeten worden,die dan als het ware de aut en o.a. brandstofinspuit en ontsteking regelt NIET de juiste gegevens geeft waardoor de automaat in storing/noodloop springt
de storingen kon hij in eerste insatntie niet direct ter plaatste wissen,later bleek hij toch gewist ,maar kwam later weer terug.
De elek reg eenheid(Renault-SIEMENS) is vorig jaar al gereviseerd en ligt nu bij dat elek spec bedrijf ter onderzoek,maar toch ben ik benieuwd of er meerdere laguna rijders zijn die al zoiets een keer of meerdere malen hebben meegemaakt met hun automaat en wat er verder aan gedaan is,reparatie v een bep iets of gehele vervanging v e bep onderdeel of dat toch de oorzaak ergens anders gezocht moest worden
zou het zeer op prijs stellen als laguna rijders dit eens ervaren hebben met hun automaat.

VB uit Vlijmen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: automatische versnellingsbak laguna

Bericht door WillemS »

Ik zou je willen adviseren de wagen met een Renault "Clip" uit te laten lezen. Die kan diep genoeg in de Elektronica om de juiste storingscode's te vinden.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: automatische versnellingsbak laguna

Bericht door Scenic2000 »

Hallo, eerst en vooral de bougies !!!
Hoe raar het ook klinkt : als er niet de juiste zijn geplaatst kan dit voor problemen zorgen omdat deze de elektronica en MUX systeem storen .En inderdaad zoals WillemS zegt , uitlezen met clip .
Je hebt een DP0 automaat die in noodloop kan gaan als er een drukverlies is door een kapote elektroklep op hydraulisch blok.
Is gekend bij Renault .
Ik controleer altijd de fout bij optreden en drukverschil.
meestal te laag bij storing .
Ik vervang de klep drukregeling ,twee dichtingen op hydro.blok en pakking deksel en controle software update.
Speciale procedure om olie op peil te zetten en zo dus... toch best eens naar dealer :?:
Met chassisnr kan ik je een oplossing van renault geven betreffende jouw wagen . :wink:
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht