Renault Laguna II 2006 een ratelend/tikkend geluid in motor

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
pvds
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2013 22:08
Actief als: particulier

Renault Laguna II 2006 een ratelend/tikkend geluid in motor

Bericht door pvds »

Model/uitvoering : Renault Laguna II
Bouwjaar : 2006
Brandstof : LPG
Sinds begin deze week heeft mijn Renault Laguna ineens een ratelend/tikkend geluid in de motor. Het begint al als de auto gestart wordt en blijft eigenlijk de hele tijd. Op het moment dat de toeren hoger worden gaat de ratelend/tikkend geluid sneller (niet harder). De auto rijd verder prima en merk buiten het geluid niets vreemds aande auto. Ben reeds bij mijn Renault dealer geweest maar die geeft eigenlijk als antwoord dat ze het niet weten en dat ik altijd hoge kosten ga krijgen omdat de motor uitelkaar moet. Ze hebben iets geroepen over een "verstopt of defect klepje" of dat er iets mis is met het systeem van de toevoer van lpg naar de motor. Bij een verstopping zou het mogelijk vanzelf weggaan. Ik ben erg benieuwd of hier mensen zijn die hier meer over weten. Ik heb overigens geen goed gevoel overgehouden van het bezoek aan mijn dealer.
Ik hoop reacties te krijgen van particulieren/professionals die ook weleens tegen mijn omschreven probleem zijn aangelopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault Laguna II 2006 een ratelend/tikkend geluid in mo

Bericht door mechanic »

Om wat voor een motor gaat het? Afhankelijk van je lpg installatie kunnen je lpg injectoren redelijk wat geluid maken, maar dat lijkt me in dit geval niet aan de orde.
Geluid is neit te horen op deze manier, en erg lastig te oordelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
pvds
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2013 22:08
Actief als: particulier

Re: Renault Laguna II 2006 een ratelend/tikkend geluid in mo

Bericht door pvds »

Het gaat om een 1.6 16v motor met 115 pk. Dit geluid is er nooit eerder geweest en het zit ook echt in de motor. Vanaf het moment dat de motor in bedrijf is hoor je het geluid. Zoals gezegd versneld het ratelend/tikkend geluid zich op het moment dat de toeren omhoog gaan. Het lijkt er dus op dat wanneer de motor "harder" moet werken het geluid ook sneller gaat. Het lijkt er ook op dat het toerental bij de start van de motor ietwat hoger is en daarna weer zakt naar zijn normale toerental. Als er nog meer informatie nodig is dan ben ik graag bereid die te verstrekken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht