Korte laadkabel

Gebruikersavatar

delaadkabelshop
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2014 18:29
Actief als: professional

Re: Korte laadkabel

Bericht door delaadkabelshop »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Deze thread is al even niet meer actief maar mocht er nog behoefte zijn aan 2 meter kabel dan kan ik deze tegen forum korting voor jullie regelen? Denk aan ongeveer €230 tot €240 voor een 3 fase 32 ampere kabel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Korte laadkabel

Bericht door DHL »

Ikzelf rij geen electr voertuig. Het eerste wat me opvalt als niet gebruiker is de onhandigheid van die kabels. En de diefstalgevoeligheid. Waarom heeft elke oplaadunit zelf geen kabel met een universele aansluiting waarop je dan jouw specifieke aansluiting klikt? Zou toch veel praktischer zijn, zo'n oprolbare kabel die uit de unit komt en waarop je dan een blokje klikt (van universeel naar jouw specifieke aansluiting)? Idem voor de unit thuis. Dan heb je geen gesleur meer met kabels en zo... Of zie ik iets over het hoofd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Korte laadkabel

Bericht door fivari »

In Frankrijk is dat het geval met de Autolib laadstations. Daar rollen de vaste kabels op in de laadpalen. Logisch ook omdat het telkens andere occasionele gebruikers zijn die de elektrische huurwagens lenen en dus ook inpluggen en uitpluggen. De stekker die aan die vaste laadkabels gemonteerd werd is meteen ook de stekker die rechtstreeks in de lader van de voertuigen past (Mennekes). Ook de 43 kW laadstations werken met vaste kabels met geleiders van 16mm2.

Voor wat de privé-voertuigen betreft: jouw suggestie is op het eerste gezicht niet verkeerd. Toch is er in elk geval een overgang nodig tussen een standaard uitgang aan de laadpalen (nu is dat de Mennekes aansluiting die vast in de laadpaal gemonteerd is) en het voertuig. Het zou natuurlijk kunnen om een vaste laadkabel met zo'n Mennekes female stekker uit te rusten. Dat maakt het laadstation niet alleen opnieuw wat duurder en omvangrijker vanwege de kabel en het oprolmechanisme, maar blijkbaar is het om veiligheidsredenen gewoon verboden om kabels te verlengen. Zo'n tussenstuk tussen vaste laadkabel en lader van het voertuig is technisch gesproken een (extreem korte) verlenging. Misschien heeft dat te maken met de vergrendelbaarheid maar zeker wil men ook te veel contacten na mekaar vermijden en vooral wil men slechte contacten vermijden. Een contact zonder vergrendeling is mogelijk een slecht contact. Contacten zijn trouwens altijd punten met iets hogere weerstand waarin bij de grote stromen die geleverd worden, warmte ontwikkeld wordt.

Afbeelding

Zonder tussenstuk wordt het een grote chaos vermits niet elk merk de standaarden volgt, maar vaak met een eigen stekkers komt.

Wat betreft de diefstalgevoeligheid: de kabel wordt bij de Renault Zoe zowel door het laadstation als door het voertuig vergrendeld. Wanneer de auto loslaat, geeft ook de laadpaal vrij. Wanneer de laadpaal loslaat, blijft de kabel in de auto vergrendeld. Diefstal is dus geen gevaar, tenzij men de kabel beschadigd.
Bij een Nissan Leaf is dat blijkbaar niet zo. Daar kan men de kabel manueel uit de aansluiting kant voertuig ontgrendelen waarna ook het laadstation loslaat.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Korte laadkabel

Bericht door avdvee »

Deze thread is al even niet meer actief maar mocht er nog behoefte zijn aan 2 meter kabel dan kan ik deze tegen forum korting voor jullie regelen? Denk aan ongeveer €230 tot €240 voor een 3 fase 32 ampere kabel
Ik ben al voorzien maar ik kan iedereen een dergelijke korte kabel aanraden. De lange (orginele) kabel gebruik ik alleen bij uitzondering; zeker als het nat is is het prettig om niet zo'n vieze natte kabel over de straat te hoeven sleuren. Zoals gezegd ben ik al voorzien maar de prijs is zo te zien zeer scherp!!
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Korte laadkabel

Bericht door avdvee »

@DHL, lees deze link even http://www.z24.nl/ondernemen/auto/elekt ... ids-430607 en je begrijpt waarom jouw logische suggestie helaas geen haalbare kaart is. Te veel standaarden/ verschillen in soorten stroom / stekkers etc.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Korte laadkabel

Bericht door PieterZoe »

Eens. Korte kabel bevalt erg goed. Hij blijft schoner, is sneller uit te rollen en weer op te bergen. Je pakt m met een hand, dat is het verschil met langere kabels. Ik schuif m direct onder de bijrijdersstoel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ZOE ZEN ZEdriver
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jan 2014 17:27
Actief als: particulier

Re: Korte laadkabel

Bericht door ZOE ZEN ZEdriver »

Niet kort (helaas) maar wel een stuk beter te betalen dan wat Renault kan leveren. Een 32A kabel van onze concurrent (BMW i3) voor 225 euro incl btw bij Ekris. http://www.ekriswebshop.nl/1960-bmw-i-s ... l-tas.html

En was de korte nu het 'slimst' met een 2 meter of een 2,5 meter aansluiting?
100% elektrisch sinds 28 november

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Korte laadkabel

Bericht door fivari »

Niet kort (helaas) maar wel een stuk beter te betalen dan wat Renault kan leveren. Een 32A kabel van onze concurrent (BMW i3) voor 225 euro incl btw bij Ekris. http://www.ekriswebshop.nl/1960-bmw-i-s ... l-tas.html
Niet vergeten dat de BMW i3 slechts enkelfasig kan laden aan de AC-palen waarvoor deze kabel bedoeld is. Dus eigenlijk niet te vergelijken. Slechts 3 vermogengeleiders ipv 5. Maximaal laadvermogen voor deze BMW op AC bedraagt 7 kW terwijl onze Zoe 22 kW kan laden met de meegeleverde kabels en 43 kW aan de AC-snellaadstations met vaste kabel. Dat lijkt onbelangrijk, maar een uurtje wachten onderweg kan af en toe nog eens, maar 3 uur is niet te doen. Lees er mijn verslag van mijn rit van gisteren maar eens op na.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Korte laadkabel

Bericht door avdvee »

Op basis van ervaring zeg ik 2,5 meter :-)

Overigens twijfel ik aan die kabel. Het is dan wel mode 3 (Mode 3 is gecontroleerd laden Wisselstroom) en type 2 (Mennekes-stekker) echter ook "Laadvermogen Max. 32A aansluittype L1 (eenfasig), PE, N". Omdat de Zoe geschikt is voor meerfase/ 3 fase zou ik zeker opteren voor een 3-fase versie omdat je dan 2 tot 3 keer sneller kunt laden afhankelijk van de aanbieder. En dat maakt serieus verschil. En die is inderdaad duurder al moet ik zeggen dat bovenstaande aanbieding heel scherp is; die geniet zeker mijn voorkeur.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ZOE ZEN ZEdriver
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jan 2014 17:27
Actief als: particulier

Re: Korte laadkabel

Bericht door ZOE ZEN ZEdriver »

Heerlijk dit forum. BMW kabel is geen optie dus. 32A had ik wel bedacht maar 1 of 3 fase dus weer niet.

@delaadkabelshop Noteer mij maar voor een 2,5 meter 32A kabel.
100% elektrisch sinds 28 november

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

delaadkabelshop
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2014 18:29
Actief als: professional

Re: Korte laadkabel

Bericht door delaadkabelshop »

Beste Zoë Zen zedriver,

Mogelijk kunnen we een korte inventarisatie doen zodat ik er gelijk meer kan bestellen voor andere leden. Levertijd is ongeveer 3 tot 4 weken en prijs is tussen 230-250 euro incl 5% forum leden korting maar zal even opvragen. Uitgaande van 3x32 ampere 2,5 meter.

Mochten er aanvullende wensen zijn dan hoor ik graag.

Met vriendelijke groet,
www.delaadkabelshop.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ZOE ZEN ZEdriver
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jan 2014 17:27
Actief als: particulier

Re: Korte laadkabel

Bericht door ZOE ZEN ZEdriver »

@delaadkabelshop

Ben benieuwd hoe ver de extra wensen kunnen gaan :dance:
Ik wil bijv best wel een knalrode kabel incl rode tekkers. Kleurt geinig met m'n zwarte ZOE haha
Is ook weer wat anders dan die groene en blauwe die je meestal ziet.

En misschien een soort opberg'bak' ipv een tas die je dus vaker gaat gebruiken?
100% elektrisch sinds 28 november

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Korte laadkabel

Bericht door avdvee »

Ja de tas gebruik ik ook niet; ik gebruik zo'n opklapkratje van de Albert Heijn .....
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

delaadkabelshop
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2014 18:29
Actief als: professional

Re: Korte laadkabel

Bericht door delaadkabelshop »

Beste ZOE ZEN Driver,

Helaas kan kunnen we bij een enkele bestelling geen aparte kleuren bestellen (althans niet voor redelijke bedragen). Als u mij een mailtje kunt sturen met de bevestiging van uw bestelling en de voorkeur voor een zwarte of oranje kabel en de exacte lengte dan zullen we zorgen dat deze besteld wordt.

Mbt tot de kabel tassen of kratjes, deze worden binnen kort bij ons in het assortiment opgenomen. Zie hier een voorproefje van de tassen.

Afbeelding

Met vriendelijke groet,
De Laadkabel Shop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Korte laadkabel

Bericht door E-mission »

Voor die prijs wil ik ook wel zo'n korte kabel. 2.5 meter oranje zou dan de voorkeur hebben. Ook al goed om te lezen dat ik hem onder de bijrijder stoel kan schuiven.

Wil je eerst inventarisatie doen hier op het forum of dat iedereen los een mailtje stuurt?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ZOE ZEN ZEdriver
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jan 2014 17:27
Actief als: particulier

Re: Korte laadkabel

Bericht door ZOE ZEN ZEdriver »

Ik wil dan wel de zwarte 2,5 meter kabel. Mailen naar je met gegevens is prima, maar zoals E-mission al aangeeft... wil je hier eerst verder inventariseren of moeten we nu even 'rechtstreeks'.
100% elektrisch sinds 28 november

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ZOE ZEN ZEdriver
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jan 2014 17:27
Actief als: particulier

Re: Korte laadkabel

Bericht door ZOE ZEN ZEdriver »

Ik heb de korte kabel nu een week in gebruik; helemaal top. Zeker met een regenbui nu eens niet een kabel vol met zand in de achterbak. Dit wordt veruit de meest gebruikte kabel. Maar de lange blijft handig voor wanneer je eens 'langs' een conventionele auto moet die op de oplaadplek staat. Dan kan je van afstand er toch nog bij.
100% elektrisch sinds 28 november

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Korte laadkabel

Bericht door PieterZoe »

Helemaal eens. En je kunt 'm ook met een (rechter)hand oprollen en vasthouden, om 'm vervolgens bij het instappen met een elegante zwaai direct onder de bijrijdersstoel te plaatsen. Niet langer meer naar de achterklep lopen etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RemcoZ
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2015 10:06
Actief als: professional

Re: Korte laadkabel

Bericht door RemcoZ »

Bij één van de sponsors van dit forum kun je ook een korte laadkabel krijgen.. http://www.delaadkabelshop.nl heeft voor ieder model elektrische auto's een laadkabel beschikbaar in verschillende maten, zelfs een kabel op maat is mogelijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Korte stukjes EV
    door Marcello » » in Austral
    3 Reacties
    550 Weergaves
    Laatste bericht door Robesc