R Link en Tom Tom Live Services

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
MuzenJaap
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 okt 2015 15:56
Actief als: particulier

R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door MuzenJaap »

Ik heb Tom Tom Live Services samen met mijn Kadjar aangeschaft, maar hoe kan ik nu zien of deze daadwerkelijk ook actief is.
In R Link bij mijn producten zie ik wel dat ik Tom Tom traffic heb, maar ik zie nergens de Tom Tom Live Services staan.
Energy TCe 130 Bose, Rouge Flamme , Easy Park Assist, Pack Winter, Pack Lumiere , rundleder antraciet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door rvdgaag »

Traffic is de Live service, je kan ook flitser info apart aanzetten.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door DHL »

Staat een tekentje op je navigatiescherm met ik geloof drie streepjes boven. Als je die streepjes ziet is het aktief.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leonvb
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2015 06:34
Actief als: particulier

Re: R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door Leonvb »

Techniek is mooi maar de wegen kaarten zijn te gedateerd! Het gevolg is dat de begeleiding richting mijn huis stopt door dat het “off-road” raakt.

Renault heeft gekozen voor een commerciële dienst voor het aanschaffen en gebruik van de wegen kaarten. De laatste kaart is uit 2014 (2 april 2016). Geen nood want binnenkort komt er een update vertelt Renault. Deze update is een kaart uit 2015!

Ik woon in Almere waar de A9, A1 en A6 verlegt wordt. Nu al rij ik “off-road” volgens mijn Nav omdat de wegverbreding in oktober 2015 niet is meegenomen. En dat voor een splinter nieuwe auto waar Renault jaarlijks een hoop geld voor vraagt.
Kadjar EDC Bose, Gris Titaniun, Pack Lumiere & Technology, Panorama dak in Beige Dune :shock: (sinds nov 2015)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leonvb
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2015 06:34
Actief als: particulier

Re: R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door Leonvb »

Wat ik graag zou willen weten is waarom brengt Renault de releases van TomTom (4x per jaar) niet direct uit voor de betalende R-Link gebruikers? Is dat een kostenbesparende maatregel van RENAULT? :think:

Zie de TomTom updates:
http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... to-date%3F
Kadjar EDC Bose, Gris Titaniun, Pack Lumiere & Technology, Panorama dak in Beige Dune :shock: (sinds nov 2015)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door DHL »

Die update die uitkomt, hoe weet je dat dit een kaart is van 2015? Heb je daar info over?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door RenaultCaptur »

De laatste update (960) is volgens TomTom van november 2015.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leonvb
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2015 06:34
Actief als: particulier

Re: R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door Leonvb »

DHL schreef:Die update die uitkomt, hoe weet je dat dit een kaart is van 2015? Heb je daar info over?
Mijn R-Link2 heeft een software update gehad in febr 2016. Mijn dealer liet me zien dat de kaarten nog een datum hadden ipv versie nummer: uit 2014. Dealer gaf aan dat de volgende kaart een versie nummer zal krijgen en uit 2015 komen.

Gisteren heb ik een antwoord van Renault Nederland ontvangen: we brengen 2 maal per jaar een kaart update uit waarbij de meest recente kaart van TT wordt genomen. Het omzetten naar R-Link en distributie van de kaart kost dan wel enkele maanden.

Kortom de A6 snelweg inclusief de nieuw aangelegde toevoer wegen zijn de komende maanden nog niet zichtbaar op mijn NAV :x .
Kadjar EDC Bose, Gris Titaniun, Pack Lumiere & Technology, Panorama dak in Beige Dune :shock: (sinds nov 2015)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door Red Devil »

Waarom doet Renault zo moeilijk. In mijn vorige Megane werkte de TomTom perfect en 4x per jaar de nieuwste wegen tot mijn beschikking. Never change a winning team. Maar Renault denkt dat anders over. Ook goed maar zorg eerst dat het perfect werkt. Ik heb hier bij Rotterdam en omstreken de zelfde problemen op de snelweg. Hij stuurt me zelf de snelweg op terwijl ik dan geen eens richting Rotterdam kan rijden maar richting Rozenburg moet gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door groen_duiven »

In mijn Megane had ik de TomTom Carminat (NIET de live-uitvoering).
Inderdaad ieder kwartaal wanneer TomTom met nieuwe kaart uitkwam, kon je die ook direct (bij abonnement) op je SD-kaart zetten.
Echter dit was in het begin niet het geval. Eerst was je ook aan de 'grillen' van Renault overgeleverd qua kaartupdates.

Toen het via TomTom wel kon, was dat duidelijke verbetering.
Waarom dit dan niet kan in de R-Link blijft me vaag. Je hebt nu wel update-services, maar de kaart ligt op dit moment nog twee versies achter.

@Red Divel: Welke kaartversie heb jij op dit moment ? Want het verkeerd rijden, lijkt me een verouderde kaart. Ik ben nie bekend daar, dus weet uiteraard niet wanneer de situatie daar anders geworden is ten opzichte van de kaart.

groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017 20:43
Actief als: particulier

Re: R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door Red Devil »

Ik heb momenteel 2015-06 dus bijna 2 jaar oud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door DHL »

Leonvb schreef:
DHL schreef:Die update die uitkomt, hoe weet je dat dit een kaart is van 2015? Heb je daar info over?
Mijn R-Link2 heeft een software update gehad in febr 2016. Mijn dealer liet me zien dat de kaarten nog een datum hadden ipv versie nummer: uit 2014. Dealer gaf aan dat de volgende kaart een versie nummer zal krijgen en uit 2015 komen.

Gisteren heb ik een antwoord van Renault Nederland ontvangen: we brengen 2 maal per jaar een kaart update uit waarbij de meest recente kaart van TT wordt genomen. Het omzetten naar R-Link en distributie van de kaart kost dan wel enkele maanden.

Kortom de A6 snelweg inclusief de nieuw aangelegde toevoer wegen zijn de komende maanden nog niet zichtbaar op mijn NAV :x .
Da's toch godgeklaagd hee. Denken dat ze vroeger zo'n goede navigatiesystemen hadden. In mijn Espace IV van 2014 zat er ook Tomtom met livediensten. Die navigatie en livediesten waren zo betrouwbaar dat je er blindelings kon op voortgaan.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Doos70
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2018 15:07
Actief als: particulier

Re: R Link en Tom Tom Live Services

Bericht door Doos70 »

Kan iemand mij uitleggen waarom er eur 40,- verschil zit tussen het verlengen van een live service abonnement (36 mnd) via Renault (R-Link) en TomTom zelf? Via TomTom zou een verlenging eur 99,95 moeten kosten en via Renault eur 139,-.

Natuurlijk heb ik eerst contact gezocht met mijn Renault dealer maar deze kon geen antwoord geven. Volgens hem zou het te maken kunnen hebben met een SD kaart dit TomTom zou opsturen :shock: . Hierna gelijk maar even TomTom gebeld.
Volgens TomTom hebben ze het volledige beheer van R-Link uitbesteed aan Renault. Het is daarom niet mogelijk om via TomTom zelf de Live Service te verlengen. Op de vraag waarom er eur 40,- verschil in prijs is, kon TomTom, logischer wijs, ook niet zeggen.

Ik kan er overheen stappen wanneer het prijsverschil een paar euro is, maar eur 40,- vind ik vrij fors!!!

Gelijk ook maar even naar de kaart van Europa gekeken. Ook hierbij een groot prijs verschil tussen TomTom (eur 59,95) en Renault (eur 99,-).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht