Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Nou het = zover? op mijn Renault gaf hij aan dat er een tomtom + syteem update = via R-link op de computer gedaan duurt wel even + daarna de SD kaart in de toettoet, + dat duurde ook wel even,aan tom tom zie ik geen verandering, wel aan het nummer van de applicatie. zie foto`s
Groeten Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Jammer genoeg niet de update waar iedereen op wacht, net check gedaan maar geen update.
Deze update is voor tomtom live, hiervan is mijn abbo verlopen en daarom normaal dat ik de update ook niet binnen krijg.
Nog eens bij My renault gecheckt en daar staat wel een verplichte R-link update. Dus misschien toch de grote update ? Ga het zo in de auto updaten.
We zullen zien.
Nu het moet niet gekker worden. Net voor de tweede keer de update op de kaart gezet.
Weer in de R-link gestopt en gewoon al mijn kaarten weg?
Terug in de pc deze melding zie foto.
SD kaart is gewoon veilig verwijderd zoals ik altijd doe.
Ik word zo langzamerhand gek van Renault producten.
Ik begrijp inmiddels van andere fora dat er begin maart een grote update moet komen. Hoe en/of wat is nog niet duidelijk, maar wel dat je daarvoor waarschijnlijk bij de dealer moet zijn. Iemand hier die daar meer informatie over heeft?
UPDATE: er is zojuist een nieuwe versie online gekomen
Ik moet hier toch even kwijt mijn R-link , werkte al goed geen problemen, ik heb deze update gedaan, + = goed verlopen, toen ik hem in de auto stopte, heb ik de motor aan gedaan, en onder de instal moet je niet de deuren openen, want dan gaat het mis.
Groetjes Rob
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Na een SD kaart herstel en een systeem herstel van de R-link dan eindelijk de update kunnen uitvoeren.
De komende dagen zullen zien of het blijft werken.
Renault Captur, TCe 140 EDC GPF, Mild Hybrid, Intens, Rouge Flamme/Noir Etoile, Pack Easy Link navigatie +, parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, instaplijsten, trekhaak en reservewiel.
U heeft gevraagd om uw R-Link-software of uw wegenkaarten te updaten.Deze updates verbeteren de algehele prestaties van uw R-Link systeem of vernieuwen uw wegenkaarten voor een nauwkeurigere navigatie.
Vanaf uw computer:
Plaats de SD-kaart in uw computer om het downloaden te starten.
Het downloaden van de R-Link software duurt ongeveer 20 minuten *.
Het downloaden van wegenkaarten is afhankelijk van het type en de grootte van de wegenkaart (Benelux / Europa) *.
Zodra het downloaden voltooid is, verwijdert u de SD-kaart uit uw computer
In uw auto:
De volgende procedure moet worden uitgevoerd met draaiende motor.
Plaats de SD-kaart in uw auto.
De installatie van de R-Link software of wegenkaart start automatisch.
Gedurende de gehele installatie van de software en de wegenkaart, zal uw R-Link niet beschikbaar zijn en kunt u deze tijdelijk niet gebruiken. Het bericht 'Kaart niet gevonden' wordt weergegeven).
De installatie van de R-Link software duurt ongeveer 15 minuten.
De duur van de installatie van de wegenkaart is afhankelijk van het type wegenkaart (Benelux/Europa) dat u installeert. **
! Het is belangrijk dat u de SD-kaart niet verwijdert en de auto niet uitschakelt totdat de installatie is voltooid. Uw R-Link systeem kan hierdoor beschadigen.
Zodra de installatie voltooid is, zal uw R-Link automatisch opnieuw opstarten en u krijgt weer toegang tot alle functies van uw R-Link systeem.
Als om wat voor reden dan ook de installatie wordt onderbroken ***DIENT U DE SD-KAART NIET TE VERWIJDEREN , zodat uw R-Link de installatie kan voltooien of opnieuw kan opstarten. Zodra de installatie voltooid is hebt u toegang tot alle functies van uw R-Link.
* De download tijd is afhankelijk van de grootte van de gedownloade kaart en uw internet snelheid bij het downloaden.
** De installatie van wegenkaarten vereist tenminste 20 minuten en kan aanzienlijk toenemen, afhankelijk van de grootte van de kaart.
*** Zodra uw R-Link naar standby gaat wordt de installatie onderbroken. De R-Link kan in standby gaan doordat, bijvoorbeeld de motor uitgeschakeld is of als u uw voertuig verlaat en uw auto op slot doet
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Pfffttt....gelukkig jongens!
Niet in de laatste plaats omdat ik de download al wel op het kaartje heb staan maar na alle berichten hier het nog niet aandurfde om de update door te voeren...
Update gelijk de eerste keer geslaagd,en nu wachten op de nieuwste kaart van Europa.
Vorige week ook nog effe zelf spatlappen gemonteerd,was een makkie capturtje word veel minder vuil.
Zojuist de update gedownload en geïnstalleerd. Ging in één keer goed! Wel 15 tot 20 minuten geduldig in de auto blijven zitten.
Nu op versie 11.313.
Ook ZE Connect werkt prima: laatste data in de app is van tijdstip direct na voltooiing van de update.
Ben benieuwd wat de update aan bugs verholpen heeft.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Onderstaand is door MartijnEV » 21 Feb 2014 17:41 gepost op R-LINK:
Belangrijke update
U heeft gevraagd om uw R-Link-software of uw wegenkaarten te updaten.Deze updates verbeteren de algehele prestaties van uw R-Link systeem of vernieuwen uw wegenkaarten voor een nauwkeurigere navigatie.
Vanaf uw computer:
Plaats de SD-kaart in uw computer om het downloaden te starten.
Het downloaden van de R-Link software duurt ongeveer 20 minuten *.
Het downloaden van wegenkaarten is afhankelijk van het type en de grootte van de wegenkaart (Benelux / Europa) *.
Zodra het downloaden voltooid is, verwijdert u de SD-kaart uit uw computer
In uw auto:
De volgende procedure moet worden uitgevoerd met draaiende motor.
Plaats de SD-kaart in uw auto.
De installatie van de R-Link software of wegenkaart start automatisch.
Gedurende de gehele installatie van de software en de wegenkaart, zal uw R-Link niet beschikbaar zijn en kunt u deze tijdelijk niet gebruiken. Het bericht 'Kaart niet gevonden' wordt weergegeven).
De installatie van de R-Link software duurt ongeveer 15 minuten.
De duur van de installatie van de wegenkaart is afhankelijk van het type wegenkaart (Benelux/Europa) dat u installeert. **
! Het is belangrijk dat u de SD-kaart niet verwijdert en de auto niet uitschakelt totdat de installatie is voltooid. Uw R-Link systeem kan hierdoor beschadigen.
Zodra de installatie voltooid is, zal uw R-Link automatisch opnieuw opstarten en u krijgt weer toegang tot alle functies van uw R-Link systeem.
Als om wat voor reden dan ook de installatie wordt onderbroken ***DIENT U DE SD-KAART NIET TE VERWIJDEREN , zodat uw R-Link de installatie kan voltooien of opnieuw kan opstarten. Zodra de installatie voltooid is hebt u toegang tot alle functies van uw R-Link.
* De download tijd is afhankelijk van de grootte van de gedownloade kaart en uw internet snelheid bij het downloaden.
** De installatie van wegenkaarten vereist tenminste 20 minuten en kan aanzienlijk toenemen, afhankelijk van de grootte van de kaart.
*** Zodra uw R-Link naar standby gaat wordt de installatie onderbroken. De R-Link kan in standby gaan doordat, bijvoorbeeld de motor uitgeschakeld is of als u uw voertuig verlaat en uw auto op slot doet.
Hehe
Ook hier inmiddels gelukt, eerst de update opnieuw gedaan via my renault want daar krijg je de melding.
toen de kaart in de R-Link en de auto aan gezet, toen duurde het ongeveer een half uur en kreeg ik de melding dat de R-link opnieuw wordt opgestart.
Vandaag ff testen of de kaarten zichtbaar blijven.
Zoniet? dan kan RN beter geen telefoon oppakken maandag
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Update is hier goed gegaan. Wel veel geduld nodig. Bij de computer duurt het in totaal (incl. back-up voorbereiden en herstellen) ruim 20 minuten en in de auto duurde het bij mij 15-20 minuten. Maar alles verliep in één keer goed. Alle instellingen zijn zo te zien ook behouden, dus dat is heel prettig.
Update is alleen voor R-link, er wordt geen update op de TomTom Europe kaart uitgevoerd.
Ik dacht dat met deze update de problemen met R-link minder zouden worden maar bij mij valt iedere keer de netwerkverbinding weg. Als ik hem terugzet naar fabrieksinstellingen dan is hij er weer maar na een tijdje is het weer verbroken.
Dat gebeurde voor de update maar nu na de update ook weer.
Slecht contact kan het niet wezen want de fabrieksinstellingen is puur software.
De TT is ook niet ge-updated want de "kaartcorrecties" werkt nog steeds niet.
De installatie ging zoals gemeld perfect, maar wat ik van deze update merk is dat het contact maken van de telefoon middels bluetooth verbeterd is. Ik kreeg altijd nadat de telefoon gekoppeld was een bericht dat het nu niet mogelijk was de telefoon te koppelen, terwijl dat wel degelijk het geval was. Dit bericht blijft nu uit. In het scherm zie ik zo af en toe nog wel de melding "bluetooth gekoppeld" en direct erna "bluetooth losgekoppeld" verschijnen, de verbinding blijft hierbij gewoon intact en de telefoon blijft gewoon werken. Dus het is nog steeds niet 100%. Verder zijn voor zover ik het kan bekijken zijn alle functies die aanwezig waren nu nog aanwezig.
29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Middag
Even een vraagje heb Senice 4 navigatie geupdate bij de garage onder nr 9.12.138.703531 alleen ik zie in mijn systeem dat er kaarten van 2018 in staan tevens bj auto .
Waar kan ik controleren dat er een nieuwe update is geweest
Hoor graag...
sinds donderdag in het bezit van een Renault Grand Scenic 2017.
Op de site van R-Link Store vind ik een abonnement terug zijnde TOMTOM TRAFFIC EN COYOTE SERIES EN CONNECTIVITY
(149,00 € )
Is dit het waard om te doen en blijven de kaarten dan...
Ik heb sinds vorige week een Captur uit 2013. MIjn R-link geeft aan dat er geen netwerkverbinding is. Ik vermoed dat het abonnement verlopen is. Hij geeft ook een melding dat update mislukt is.
In de R-link store krijg ik geen optie hiervoor. Ik...
Is het mogelijk om de r link 2 te updaten van versie 9.0.33.436 naar 9.0.37? Ik heb volgens mij de nieuwe bootloader al: 5624. Ik kan alleen nergens het update bestand vinden...Heb me rot gezocht. Via de toolbox krijg ik niks...
Ik heb sinds kort na bijna een jaar en 55 000 km rijden ineens een paar issues met het OpenR-link systeem:
Op de kaarten op het hoofdscherm verdwijnt de verkeersinformatie van de kaart. Na enige (onregelmatige) tijd komt deze weer om even later...