Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Bedoel je dit stopje aan het uiteinde eraf halen? Ik denk dat hier het water langs wegloopt en heb dit dan ook uitgeblazen met de compressor. Ik ben echter compleet atechnisch, dus als ik verkeerd zit hoor ik het graag.
Dat is enkel een montage dop van het spatscherm.
Na een regenbui lekkage binnen lijkt me niet met airco afvoer te maken te hebben.
Best even langs een garage om dit te reinigen dan maar.
Op het forum staan ook div how-to's voor deze klus.
Er zitten twee regenafvoerkanalen onder de parafen.
Wat te doen:
Demonteer de beide ruitenwisser armen. Tip, draai de moeren los maar laat ze een paar windingen zitten.
De armen zitten op een conische as dus door een beetje met de armen op en neer te bewegen komen ze wel los.
Dan de moeren eraf halen en de ruitenwisser-armen.
Zowel links als rechts zit er een plastic deeltje vast geklikt. Voorzichtig met een klein schroevendraaiertje los maken.
Rubber onderaan parafen losnemen.
Je kunt nu de paravaan wegnemen.
De afvoer aan de passagierszijde zie je nu zo zitten. Het uiteinde komt onder de autobuit.
Aan de bestuurderskant zit onder de ruitenwissermotor. De eindigd in de wielbak achter het binnenscherm.
Ik gebruik een trekveer om deze door de afvoer kanalen te duwen. Voorzichtig aan, dan gaat goed.
Ben je er doorheen, dan zet ik de sproeier met de tuinslang erop. Flink doorspuiten.
Om die aan de bestuurderskant te kun je het beste even de ruitenwisser motor losmaken.
Zo. Jullie info klopte inderdaad. Ze hebben de doorvoer in de garage (in september) vrij gemaakt en sindsdien is de auto niet meer nat geweest.
Vorige week de auto nog eens een (dure) grote beurt gegeven. Nieuwe olie, luchtfilter, dieselfilter (motor hield soms een beetje in, lijkt nu opgelost met de nieuwe filters) en nieuwe remblokken achter. Weer €500 armer..
2 weken geleden ging in met m'n vrouw naar München. Normaal doen we alle grote afstanden met de 5008, maar omdat de kinderen er nu niet bij waren, konden we de Cc nemen. Ik rij er elke dag mee, maar op zo een afstand wordt toch weer duidelijk wat voor een leuke auto dit is. De 1.9dci van 11 jaar oud staat nog steeds z'n mannetje. In Duitsland de cc op 150 waar geen werken waren en soms wat sneller. Gemiddeld verbruik: 5,8l/100km, meer dan een halve liter minder dan op z'n dagdagelijkse trajecten.
Ondanks de leeftijd heb ik niet de neiging naar iets nieuws (kleine zuinige Twingo of zo) te kijken. Deze auto wordt minder en minder waard en mag binnen x jaar geen stad meer in. Ik blijf ervan genieten. Nooit zal ik nog een 1.9 diesel bezitten, zoals de tendens nu is. Ik ga deze blijven rijden tot de automarkt zich helemaal aangepast heeft aan de nieuwe normen (en bv een elektrische wagen betaalbaar is). Nu is geen goed moment om om te schakelen denk ik.
Ook m'n andere auto die nu bijna 5 is (alle vorige auto's max 3 jaar gehad, ik breek nu dus records) ga ik trachten op te rijden om diezelfde reden. Tweedehands zakken de diesels keihard in waarde, best oprijden dus...
Half jaar verder en nog eens kosten. Nieuwe schokdempers 'voor' vorige week voor de keuring (APK, maar dan in België). Bij het vervangen zagen ze dat de lager in het rechtervoorwiel ook nieuw moest. Die komt er vandaag in. 2 weken terug ook al een nieuw derde stoplicht. Weer dik €600 euro ertegenaan. Jammer. Hopelijk gaat'ie weer een poos mee want vrouwtjelief wil ervanaf als hij geld begint te kosten. (Ze wil een nieuwe Clio).
Afschrijving, inschrijftax en all risk heeft dit oudje echter niet (meer), dus is hij , ondanks de stukken die veelal door slijtage komen (volgende stap zal nieuwe remschijven zijn) is hij niet persé duurder dan een nieuwe Clio. En dan nog .. Geld uitgeven voor een auto mét dak? Ik hou m'n vrouw zo lang mogelijk tegen, zo lang hier niks fundamenteels/heel duurs (turbo, injector. ..) aan stuk gaat en het enkel slijtage is, rij ik veel liever genietend door.
Intussen 156000km
Hoe ist met de andere cc's hier? Still going strong?
Die veerpoten heb ik verleden maand ook gehad, Buiten een nieuwe zender in de linkerdeur verder geen problems gehad. En inruilen voor een vast dak, neen danke. Normaal komt er een Meg 3 cabrio volgend jaar.
Intussen weer een onderhoudsbeurt verder.
Vrijdag heeft de vrouw ermee in een gat gezeten . Voorste band kapot + de velg. De banden vanvoor waren toch ongeveer aan vernieuwing toe en de garagist heeft gelukkig een tweedehands velg gevonden. Valt dus mee. Ziet er naar uit dat hij nog lang blijft.
Onze hoofdauto (2013 Peugeot 5008) gaat ingeruild worden voor een splinternieuwe grand scenic. Eventjes gedacht de 5008 te houden en de Cc in te ruilen (omdat de 5008 veel jonger is), maar dan hebben we 2 'busjes'. 1 familieauto en 1 plezante auto, da's toch een leuker evenwicht.
Nou, ik maar weer eens een update. De teller staat nu op 324.000 km en tot die kilometerstand geen enkel probleem TOT GISTEREN!!!
Bij het openen van het dak is de paraplu ertussen geschoten en heeft zeer waarschijnlijk het dak ontzet....het dak is dus open en het kofferdeksel wil nu niet meer dicht omdat het dak iets te hoog in de koffer ligt....dak wil dus niet meer dicht, omdat eerst de koffer dicht moet zijn. Gezien de leeftijd vd wagen en de kliometerstand (voor een diesel niet extreem hoog, en de motor is nog steeds als nieuw) denk ik toch dat dit het einde is....
Hans C schreef:Hoe kon die paraplu ertussen komen??
Ik had mijn sporttas in de koffer gezet en de paraplu daarbij naar achteren gedrukt. Daardoor drukte de paraplu onder het rolgordijn
door en klemde het dak af.
Haha...nou, gelukkig heb ik een vrouw die alles heel rustig bekijkt, en zij zag dat het dak niet in de uitsparingen was gezakt, maar eróp lag....door het klem zitten, waren waarschijnlijk de beide nokjes links en rechts niet open gegaan en ruste het dak daarop en zakte dus niet ver genoeg waardoor het kofferdeksel niet meer dicht wilde.
Oef!!! Gelukkig! Nog wat verder genieten van de Cc dan. Er zijn kersgeen fatsoenlijke / betaalbare alternatieven. Jammer dat hij niet meer nieuw te verkrijgen is.
De mijne,een diesel , staat vooral stil.. Ik ga met de elektrische fiets werken en rij niet veel. De vrouw neemt altijd de nieuwe gs. Op dit tempo kan hij hopelijk of lang mee. In mei naar de keuring, hopelijk brengt dat geen kosten mee
Ben blij dit te lezen. Ben maandag naar de keuring geweest, foutloos, de enige opmerking is dat de wagen niet in een LEZ mag. Foert, als ik verder dan Gent moet leen ik een JLR product
Off topic...mijn cc is een benzine versie 2.0
Er content mee. Is van jan 2006
...oftewel 2005 versie. Met slechts 86.000 km nap
Megane II Cabrio 2.0 bouwjaar 2005 op kenteken 2006 nl. Angel Eyes koplampen. Dab+ radion DIN2.
Laguna III Estate/Grandtour uit okt 2010 met nieuwe motor met nu 1600 Km
Ik was de Megane Cabriolet 2008 tegengekomen bij een maatje. De auto ziet er prachtig uit en rijdt ook uitstekend. Nu denk ik zelf eraan om ook een te kopen. Jullie gesprekken hebben mij zelfs overtuigd dat het de juiste keuze zal zijn. Alleen nog even nadenken als ik voor een oudere model zal gaan of een nieuwere model
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Het knipperrelais van mijn megane uit 1998 blijft constant knipperen. 2x zo snel als normaal. als ik de richtingaanwijzers of alarmlichten inschakel werken deze normaal en met de juiste knipperfrequentie. Er is geen onbedoeld contact naar de minpool...
Van mijn Megane 2 Cabrio (2007) werkt de kentekenverlichting niet meer (deed het eerder wel als de klep dicht zat, maar ging uit als je de achterklep opendeed) en sinds kort gaat ook de achterklep niet meer open via de ont-/vergrendelknop....
Even ten eerste, ik heb 0 verstand van auto's, ik heb niet eens een rijbewijs. Ik zoek gewoon even wat hulp om mijn pa te helpen.
Mijn vader heeft een Renault scenic 1.6 uit 2004. Gisteren na een kleine rit wilde de auto niet meer...