Rlink

Wie zou zich moeten schamen, en waarom ?
Forumregels

• Iedereen die hier een klacht post, doet dat geheel voor eigen naam en rekening.
• Zorg dat je je klacht kan onderbouwen met bewijsmateriaal.
• 'Beklaagden' hebben de mogelijkheid te reageren; doch wij praktiseren hier niet actief in
• Het geven van meningen ten aanzien van klachten blijft natuurlijk onder de vrijheid van meningsuiting vallen, zolang het maar onderdeel blijft uitmaken van een serieuze discussie.
Plaats reactie

Topic author
Micpoo
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2015 22:13
Actief als: particulier

Rlink

Bericht door Micpoo »

In de walk of shame horen niet alleen garages thuis, maar ook het Rlinksysteem.
In vergelijking met de kwaliteit van mijn losse TomTom blijft de Rlink navigatie ver achter in prestatie. Files worden niet gezien, alternatieve routes zijn volstrekt onbekend, problemen met updaten zijn wel bekend bij Renault, maar actief hierover communiceren ho maar.
Klantrelaties blijven heel vriendelijk en meedenkend, maar het echte probleem wordt niet opgelost. Vele honderden euro's lichter laat ik de navigatie Rlink voor wat het is en stap weer over op een losse TomTom.
Kortom Renault onwaardig!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Rlink

Bericht door Pleiades »

Ik had R-link met de wintersport in een huurmegane... Had er totaal geen problemen mee. Het systeem heeft er zelfs voor gezorgd dat ik 3 uur file kon vermijden met een alternatieve route bij München.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Micpoo
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2015 22:13
Actief als: particulier

Re: Rlink

Bericht door Micpoo »

Beste Pleiades, dat is ook wat ik van een goed werkend systeem verwacht en hopelijk ben ik de bekende uitzondering.
Overigens was ik tegen dit probleem ook al eerder aangelopen en heb dit gemeld bij Renault.
Die snapte het ook niet en hebben dit doorgegevn aan een andere afdeling ....... daarna niets meer vernomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Rlink

Bericht door Huite »

Over het onderwerp R-Link is al veel gezegd en geschreven:
r-link-f286.html
In zijn algemeenheid werkt het systeem (na een moeizame start in 2013/14) nu best goed, zeker qua navigatie.
Er is sprake van te dure kaartupdates maar dat heeft niets met de werking van het systeem te maken.
Jouw probleem "Micpoo" lijkt dus inderdaad een incident te zijn.
Probeer anders eens een andere Renault garage voor het oplossen van je probleem!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Micpoo
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2015 22:13
Actief als: particulier

Re: Rlink

Bericht door Micpoo »

Nogmaals goed om te horen dat het bij u wel werkt.
Ik heb inmiddels een losse TomTom aangeschaft en de SD-kaart Rlink uit de auto gehaald.
Dit bevalt me goed en het was helaas een dure maar ook eenmalige les (maar die "pijn" ligt inmiddels achter me).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leonvb
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2015 06:34
Actief als: particulier

Re: Rlink

Bericht door Leonvb »

Zojuist 3 weken de Kadjar Bose in mijn bezit. Mooi design van binnen en buiten. R-Link 2 was echter een min punt. Zelf zit ik in de ICT maar dit systeem is niet wat ik had verwacht:
1. De Nav geeft geen realtime traffic status door wat de echte TomTom van 175,- wel doet. Ik heb nu al in files op A wegen gestaan die niet op het Nav bekend was, maar ook heb ik een file melding gekregen dat was opgelost. Mijn vertrouwen is al weg. Ja het tekentje dat aangeeft dat het online is, was toen aan.
2. Er staan NL teksten en zinnen op het scherm dat niet op het tekstveld past en daardoor half afbreekt. Of naar NL vertaalde zinnen als medium waar gemiddelde wordt bedoeld. Wat betekend bijvoorbeeld "aantal KM zonder brandstof"? Nou als je dat op zoekt in het boekje staat er dat is het aantal KM van de rit zonder brandstof. Echt vaag.
3. Bediening om van Nav naar je Radio te gaan is een heel gedoe, 5 knoppen indrukken en weer 4 om terug te gaan.
4. Apps in app store is zeer beperkt en app installeren kan alleen via USB stick op je computer. Bij grote updates begrijpelijk, maar bij app van 1MB zou dat niet hoeven toch? Onhandig.
5. Nav geeft op de kaart info punten aan, waarbij het opvragen informatie lastig is indien je een route heb uitgezet.
6. De Bose speakers zijn in staat warm geluid weer te geven. Echter geeft het FM stereo een betere klank en stereo weergave dan de DR kanalen. digitale Radio klinkt dof en heeft minder stereo klank. Heel jammer dat de toon regeling beperkt is met hoog en laag. De 1Khz toon zou ik willen dempen omdat het er schel uitkomt bij sommige radio stations.

Het idee van R-link is mooi, maar als het al enkel jaren bestaat vind ik het nog steeds niet af.
Kadjar EDC Bose, Gris Titaniun, Pack Lumiere & Technology, Panorama dak in Beige Dune :shock: (sinds nov 2015)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: Rlink

Bericht door Timelord »

Ik vind zelf ook dat Rlink nog wel heel wat beter had gekund, maar over het navigatiedeel heb ik geen klachten.
Het eerste jaar hebben we een abonnement gehad op TomTomLive. Ik denk dus dat het bij jou ook wel aanwezig is, maar dat je het gewoon moet activeren (betalen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Rlink

Bericht door GertjanVB »

Wat mij betreft een welverdiende plaats in de Wall of Shame voor de R-Link:
  • Navigatiedeel werkt idd redelijk, echter veel wat normaal is bij TomTom, is bij R-link niet aanwezig of moet je grof voor betalen. Voor POI inbrengen moet je exotische tools gebruiken. Kaartupdates lopen fors achter en te duur. Verkeersinfo bij TomTom koste me 24,00 voor een jaar op mijn iPhone, bij R-link moet ik een pakket aanschaffen. Los van de ondoorgrondelijkheid van het aanbod, te duur.
  • R-link is meer dan navigatie en daar gaat het mis. Ooit een update gedaan of apps geïnstalleerd? Apple en Google laten zien hoe het moet en waarom Renault denkt dat ze dat ook kunnen weet ik niet. If you can't beat them, join them! Het aanbod is minimaal en wordt niet uitgebreid. Apps stoppen met werken (Metro). De laatste systeemupdate ging verrassend goed bij mij, anderen kenden weer de nodige problemen. De recente update voor laadpunten wordt aangeboden, maar downloaden is nog niet gelukt tot op heden "service buiten gebruik, komt u later nog een keer?"
  • Bediening van het touchscherm is zwaar. Inmiddels is er een beter scherm uit.
  • Intelligentie en gebruikersvriendelijkheid bij het zoeken van laadpunten: dit had het USP van de ZOE kunnen zijn, maar tot op heden zul je een Zoe-rijder zelden betrappen op het zoeken en vinden van laadpunten met R-Link. Dat doet ie met een andere tablet of mobiel, waar dan ook de zinnige info van de auto met CanZE op wordt getoond. En die staat dus niet in de R-Lnk.
  • Het voorlezen van teksten is weer verrassend goed (mail, weerbericht) en verwacht je op meer plaatsen terug.
  • Verbinding is weer zwak, de TCU is een zwak onderdeel, datastroom moet door een dunne verbinding. De R-Link store staat in de R-Link, maar hoe je daar ooit iets mee kunt doen?
  • Het verbinden van de telefoon met R-Link is iedere keer na een update een verrassing:werkt het wel, werkt het niet (meer)
  • navigatie binnen de R-link kent verrassende paden. De vraag dringt zich op, of er ooit een R-Link getest is in real-life. De handelingen zijn veelal bewerkelijk, er wordt niet geleerd van de invoer, maak je een fout (grote kans) dan kun je van voren af aan beginnen met invoeren of inzoomen. Instellingen die je voor de fout hebt gemaakt zijn weg
In potentie een mooi systeem, hier en daar wordt getoond dat het ook best wel kan, maar de uitwerking is op veel plaatsen slecht en niet af. Zeker de store is een drama; alleen met Chrome maak je kans. Niet gebruikersvriendelijk, niet praktisch. Juist zo irritant dat je de mogelijkheden zo helder ziet, maar er niet bij kunt. Dat maakt dat de goede dingen (duidelijke kaarten, gesproken tekst, geluid) zo overschaduwd worden. Dus daarom een verdiende plaats in dit forumonderdeel.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht