Safrane 2.2i 1993 Startproblemen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Terry
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2005 14:18
Actief als: particulier
Locatie: Waalwijk

Safrane 2.2i 1993 Startproblemen

Bericht door Terry »

Ik ben al 4 jaar de trotse eigenaar van een Safrane 2.2i uit '93. Helaas heeft mijn auto de laatste maanden kuren. als hij koud is start hij erg slecht. als de motor dan uiteindelijk aanslaat, moet ik hem op 2000 toeren houden, want hij wil beslist niet stationair blijven draaien. ook als ik probeer gas te geven resulteerd dit direct in het afslaan van de motor. Hebben we dan een paar minuten gereden, dan is er niets meer aan de hand. Hij start goed en loopt goed stationair.

Inmiddels hebben we alle sensoren al uitgewisseld, ook de steppemotor en zelfs de computer, het heeft helaas niet mogen baten. In de garage is de computer uitgelezen, maar deze gaf geen bijzonderheden. Wel zou de verdeelkap voor heel veel euro's vervangen moeten worden (€ 255,00), dan zou het wel goed komen. Inmiddels is de verdeelkap vervangen, maar helaas zonder resultaat.

Vanwege de hoge kosten, durf ik hem niet naar de garage te brengen, maar het zou wel fijn zijn als iemand mij een tip kan geven. Verdere info: tijdens het rijden kan hij soms spontaan gaan inhouden (stotteren?) maar dat is vrij snel weer weg. Verder loopt hij als een zonnetje.

Mensen, HELP

    Link:
    BBcode:
    HTML:
    Hide post links
    Show post links


    Gebruikersavatar

    Mathijs
    Donateur
    Donateur
    Posts in topic: 1
    Berichten: 3234
    Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
    Actief als: particulier
    Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
    Contacteer:

    Bericht door Mathijs »

    Weet iemand of deze auto ook een koude-start injector heeft ?

    Indien ja, zou het daaraan kunnen liggen.


    Er spookt mij echter nog een verhaal door het hoofd dat bij Renault, tijdens de koude start, de standaard-injectoren 2 maal per rondgang spuiten i.p.v. éénmaal, weet niet of dat altijd zo is en bij deze Safrane van toepassing kan zijn.


    Overigens kan het zowiezo wijs zijn eens een potje injector-reiniger door een volle tank benzine te gooien, bij mij was (okay....pas na het tweede potje echt goed) wel beter resultaat in het gehele motor-gebeuren, dus zowel qua starten als qua souplesse van de motor (pakte sneller op) etc.

    Link:
    BBcode:
    HTML:
    Hide post links
    Show post links


    Gebruikersavatar

    vice
    Nieuw lid
    Nieuw lid
    Posts in topic: 1
    Berichten: 4
    Lid geworden op: 19 feb 2006 09:49

    Bericht door vice »

    dit moet een sensor zijn in het termostaat huis wand die is voor de koude start
    ik heb het zelfde gehad met mijn espace

    Link:
    BBcode:
    HTML:
    Hide post links
    Show post links


    Plaats reactie

    Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

    Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

    Maak een account aan

    Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
    Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
    Het is gratis en duurt maar een minuut

    Registreer

    Log in

    • Vergelijkbare Onderwerpen
      Reacties
      Weergaves
      Laatste bericht