Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
brinkyboy
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2014 14:41
Actief als: particulier
Locatie: Nijverdal

Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door brinkyboy »

Espace Dynamic/Privilege IV :
januari 2006 :

Bij mijn onlangs gekochte Renault Espace zit een compleet Bagagenet incl. bevestigingsmateriaal.
Ik heb geprobeerd om zoals aangegeven in de handleiding het scheidingsnet te monteren.
Helaas blijken achter de schuifjes geen bevestigingspunten voor de haken van het net te zitten, wel zitten er punten waarin iets gemonteerd kan worden.
Weet iemand ook raad.
Zijn deze bevestigingspunten nu nog te koop of heeft iemand deze nog liggen.?
Is dit nog wel eens te monteren.?

Graag hoor ik jullie reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door Harm »

Je bedoelt de schuifjes in het dak, boven de achterbank/achterste stoelen? Als je die schuifjes open schuift zou daar een plaatje moeten zitten met een groter gat wat toeloopt naar kleiner, daar moet je de punten van het bagagenet inhaken. Het is merkwaardig als daar niks zit. Alhoewel ik van de Megane II wel weet dat je het bagage scheidingsnet af fabriek bij moest bestellen, anders zaten de bevestigingspunten niet in het dak. Maar in dat geval zaten er ook geen schuifjes. Het lijkt er dus op dat je wel iets hebt, zeker omdat het complete bagagenet er ook bij zit. Ik zou even langs een Renault dealer rijden en laten kijken of er iets ontbreekt.

Succes, groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hawa49
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2015 16:29
Actief als: particulier

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door Hawa49 »

Hallo.
Ik ben een Nieuwe gebruiker op het renault forum en heb een zelfde negatieve ervaring met mijn splinternieuwe Espace 5 type Energy TCe 200 EDC die volgens de gebruikers handleiding een scheidingsnet en diverse bevestigingspunten zou moeten hebben . Helaas geen net in de auto en geen bevestigingspunten terwijl dit toch een veiligheids item is en vereist bij het vervoeren van huisdieren en kleine bagage.
Wat nu?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door mechanic »

Dit zal een optie zijn? Even de dealer contacteren lijkt me.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hawa49
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2015 16:29
Actief als: particulier

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door Hawa49 »

Mechanic. Ja dat was ook de eerste reactie van mij. De dealer heeft de kwestie doorgegeven aan Renault NL. Daarop is het wachten nu . Mijn vraag komt meer voort uit het willen polsen of er meer ervaringen zijn met dit gemis zodat het door Renault opgenomen kan worden ter verbetering.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:50

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door Zuma »

Hier ook een bagagenet met vage klepjes achterin bij de handgrepen waar niets structureels achter zit wat voor een bagagenet geschikt is. HAWA, ik Ben benieuwd hoe dat probleem bij jou opgelost is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hawa49
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2015 16:29
Actief als: particulier

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door Hawa49 »

Re Zuma. Het is niet op te lossen met Renault want zij hebben zelf een ander boek als gebruiks aanwijzing voor de Espace waarin de pagina over het scheidingsnet NIET voorkomt . Zelf opgelost door bij Zooplus een universeel rek van "Kleinmetal" type Roadmaster welk met simpele klemmetjes aan de achterzijde van de hoofd steunen gemonteerd word tegen een kostprijs van rond de € 75 dit kan op de achter zowel als de voorstoel hoofdsteunen gemonteerd worden. Momenteel ben ik op reis met de Espace en heb het rek op de voorstoel hoofdsteunen bevestigd en het werkt voortreffelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door DHL »

Ja, dit is niet standaard bijgeleverd en werd ook nergens beschreven in de Renault folders. Althans toch niet in de Belgische.

Hawa, ben je tevreden met je motorisatie? En welke uitvoering heb je? Vertel eens wat over je wagen in het nieuwe espace topic. Altijd leuk om te weten hoe anderen de wagen ervaren, wat ze verbruiken,...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hawa49
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2015 16:29
Actief als: particulier

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door Hawa49 »

Hallo DHL.
Graag even een antwoord op de vraag of ik tevreden ben met mijn Energy TCe 200 EDC met enkele opties zoals het 4Control . Jazeker ben ik dat alhoewel het wat aanloop koste om dat gevoel te verkrijgen. Allereerst heb ik mijn ongenoegen getoond met het R-link2 systeem waarin een verouderd navigatie programma was geinstalleerd . Dit is verholpen met de inzet van de dealer en Renault NL. Sinds een maand is er , naar verluid speciaal voor mij een download op My Renault geplaatst . Deze download was 4,5 Gb en dus niet enkel voor de navigatie . Het geheel funcioneerd nu naar behoren waar ik zeer content mee ben. Op dit moment touren wij rond in de Dordogne in Frankrijk en heb ik over het brandstof verbruik niet te klagen. Met volle belading en 2 huisdieren bij ons waaronder een NewFoundlander hond van 65 kg en een topkoffer op dak varieerd het verbruik tussen 1 op 12 a 13 . Dit is natuurlijk niet de geadverteerde 1 op 16 maar alas.
Verder ben ik wel tevreden met het onderstel van de auto en de instellings mogelijkheden. Er wordt nogal eens gereclameerd over de schokdemping /vering maar ik kan mij daarin niet vinden aangezien de verkeersdrempels altijd met gepaste snelheid moeten worden genomen.
Al met al ben ik dan ook in het algemeen tevreden met mijn aanschaf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door DHL »

Bedankt voor je uiteenzetting. Het enige wat ik mis aan de wagen is koppel onderin. Ben steeds een dieselrijder geweest, wellicht hierdoor. Maar aan effectief vermogen geen gebrek hee.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hawa49
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2015 16:29
Actief als: particulier

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door Hawa49 »

DHL.
Graag gedaan, zoals u aangeeft is het verschil tussen diesel en benzine inderdaad goed merkbaar vooral als er "gewerkt" moet worden . Dan moet er in toeren gezocht worden voor het koppel vrijkomt.
Kijk ook een in Autoweek bij de Espace reviews van rijders. Daar is men nogal gemixed met gevoelens over de Espace.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:50

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door Zuma »

Dus kort samengevat dat bagagescheidingsnet is totaal nutteloos zonder voorbereiding en niemand weet meer of er zo'n voorbereiding nog achteraf in te zetten is. Gaat bij mij trouwens om een Grand Espace IV 2008, dat is phase II als ik me niet vergis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hawa49
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2015 16:29
Actief als: particulier

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door Hawa49 »

Zuma.
Ja uw stelling klopt.. Achteraf inbouwen in de nieuwe Espace ( V ) is geen optie aangezien dit in het productie proces niet voorkomt er er aanbouwpunten ontbreken . Het blijft natuurlijk een veiligheids item welk bij later inbouwen niet meer door de keuring zou komen. De enige mogelijkheid is het metalen schijdings rek als optie voor € 200 of meer welke de bagage ruimte van de achterpassagiers afsluit doormiddel van wartels die net onder de hoedenplank geplaatst kunnen worden. Zie accessoires in de catalogus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:50

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door Zuma »

Ik denk dat ik voor dezelfde oplossing ga die u zelf heeft gevonden', dat rek wat je aan de hoofdsteunen vast zet. Voor mij is het alleen voor kampeervakanties waarbij ik de hele achterklep volstouw. Bovenop gaat wel alleen het lichte spul (slaapzakken, schapenvachten e.d.) Maar het is een fijn idee dat dit niet zomaar naar voren kan schuiven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hawa49
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2015 16:29
Actief als: particulier

Re: Scheidingsnet/Bagagenet Renault Espace

Bericht door Hawa49 »

Zuma.
Daar is dit forum dan toch goed voor , om elkaar wat ideeën toe te spelen. Succes en prettige voorbereidingen en dite vakantie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht