Slijtage remschijven blokken Captur

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
ArneDaudey
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2017 13:59
Actief als: particulier

Slijtage remschijven blokken Captur

Bericht door ArneDaudey »

Zojuist heb ik van mijn dealer te horen gekregen dat van mijn nog geen 2 jaar oude Captur met 52.000 KM op de teller de voor remblokken en schijven vervangen moeten worden. Dit lijkt mij wat snel, zeker voor de schijven. Wat zijn de ervaringen hiermee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3241
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Slijtage remschijven blokken Captur

Bericht door Mathijs »

Ik ben bijzonder sceptisch wanneer de dealer dit zegt. :think:

Het is al weer van een jaar of 4 of 5 geleden, dat wij volgens de dealer d.r.i.n.g.e.n.d. onze remschijven dienden te vervangen.
Wij deden alleen de remblokken, wat tot verontwaardiging bij de lokale Renault dealer leidde

Tot op heden is de auto ieder jaar probleemloos door de keuring heen gekomen met deze remschijven.
Sterker nog: toen ik het verhaal vertelde bij het keuringsstation ( :fp: ) controleerden ze de remschijven andermaal :fp:
"niets aan doen, zijn prima in orde." - was de uitslag. Vermoedelijk waren de remblokken ook nog puik in orde, maar dat is nu gissen.
Wij hadden geen klachten en brachten de auto gewoon binnen voor een beurt. Zo is ons ook al een nieuwe accu in de maag gesplitst.

Grote kans dat de dealer braaf het boekje volgde, maar wij voelden ons (andermaal) flink genomen.

Dat gezegd:
Ik kan jouw remschijven & blokken niet zien vanaf hier, noch weet ik je rijstijl en/of omgeving.
Dus het beste kan je gaan voor een second opinion naar iemand die er naar kan kijken zonder direct belang in een verkoop.
(ja, lastig, ik weet het.)

Je kan er niet zondermeer een kilometerstand aan vast hangen. :?
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Slijtage remschijven blokken Captur

Bericht door mechanic »

Er is een minimale dikte die de schijven 'mogen' hebben van de constructeur. Daar zitten ze al gauw aan. Heel raar is het niet,zoals gezegd is het lastig hier iets zinvols over te zeggen.
Rond de 60dkm zie je vaak dat er wat aan vervanging toe is. Bij auto's van bijv de postbezorger was het vaak om de 20dkm schijven en blokken.

@Matthijs: bij een onderhoudsbeurt hoort nu eenmaal een volledige controle van het voertuig. Met een accutester wordt de accu gecontroleerd. De uitkomst hiervan wordt aan de klant incl advies doorgegeven.
Bij versleten remblokken meet de monteur de dikte van de schijf en vergelijkt dez met de voorschriften. Om alles wat de garage zegt in twijfel te trekken,kun je het wellicht beter zelf doen. Of een andere garage zoeken.

Onze auto had de blokken versleten,na wat googelen had ik een setje merk schijven en blokken voor €32 excl verzendkosten. Bezuinig niet op remmen zou ik zeggen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ArneDaudey
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2017 13:59
Actief als: particulier

Re: Slijtage remschijven blokken Captur

Bericht door ArneDaudey »

Bedankt voor de reacties! Ik vond het gewoon een onprettige verrassing bij een voor mij nog "zeer nieuwe auto" waarbij ik zeker geen wilde rijstijl heb. Ondertussen ben ik een second opinion gaan halen. De schijven zijn inderdaad behoorlijk versleten, wat wel wat raar lijkt gezien leeftijd/KM. De andere garage geeft aan het wel aan te durven om alleen blokken te vervangen, maar zegt ook dat gezien de leeftijd en onderhoud van de auto het zonde zou zijn om niet meteen de schijven mee te nemen. Onder de streep bij deze garage wel 90 euro goedkoper uit, wat de keuze voor beide vervangen dan ook weer makkelijker maakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Slijtage remschijven blokken Captur

Bericht door mechanic »

Wat ik zo even vind op het www is dat een nieuwe remschijf 24mm dik is,en de minimale dikte die de garage voor vervanging aanhoudt 21,8mm is.
Ook al is de schijf nog mooi vlak,en redelijk in orde,als je nu enkel de blokken laat vervangen zijn dadelijk de blokken halverwege en de schijven ver onder de minimale dikte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3241
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Slijtage remschijven blokken Captur

Bericht door Mathijs »

ArneDaudey schreef:...wat wel wat raar lijkt gezien leeftijd/KM. ...
Wat ik probeerde uit te leggen met
Mathijs schreef:noch weet ik je rijstijl en/of omgeving
en Mechanic met
mechanic schreef:...Bij auto's van bijv de postbezorger was het vaak om de 20dkm schijven en blokken...
, is dat je er geen leeftijd of KM-stand aan vast kan knopen.
Iemand die alleen maar in de stad rijdt met veel stops zal eerder door zijn remblokken (en dus mogelijk ook schijven) heen zijn dan iemand die meer landelijk rijdt of vrijwel alleen snelweg. Terwijl degene die veel op snelwegen rijdt, meer kilometers zal doen dan degene die vooral in steden rijdt.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht