Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Wat vervelend. Ik heb zelf ook een keer problemen gehad met het LPG systeem. De dealer kon de oorzaak niet achterhalen. Uiteindelijk heeft een LPG specialist ontdekt dat er een kabelbreuk in 1 van de draden zat naar een LPG injector. Dat kwam door het schuren van de kabel langs het motorblok (te strakke montage).
Symptomen waren uitval van het LPG systeem (luide piep (alarm) en daarna rode LED op het LPG paneeltje) en soms dikke rookpluimen doordat de motor op een mengsel van benzine en LPG ging rijden.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Het storing zoeken staat al wat langer op hold, de garage weet het ook even niet meer. Buiten het (warme)startprobleem rijdt de auto n.l. gewoon erg goed(ook op gas)Zelf nog wat geprutst en daarbij de MAP sensor gemold. Deze vervangen door een model van Vemo, die qua prijs te betalen was. Prijzen v.d. verschillende merken variëren van €65-185,=. Resultaat is verbluffend. Startprobleem is niet weg maar ineens schakelt de automaatbak fluweelzacht. Nooit gedacht dat een simpele sensor zoiets kon brengen. Deze week wordt m'n e-parkeerrem vervangen(die had ik al uit voorzorg liggen) en dan bekijken we nog wat zaken zoals het benzine adsorptiesysteem. Opmerkelijk is dat bij een slechte (warme)start er een sterke benzine geur hangt. Wordt vervolgt.
Elektrische parkeer rem vervangen ging redelijk vlot. Toen leiding van benzine absorptie filter los gegooid en auto even laten afkoelen tot lauw. Helaas bracht dit niets, startte nog steeds slecht alleen rook het nog meer naar benzine.
Inmiddels hebben we bijna alle betaalbare en bereikbare mogelijke storingsfactoren bekeken en uitgewisseld of vernieuwd. Enigste zinvolle optie is het kleppendeksel lichten maar dat is wel een erg dure ingreep. 1 Cilinder heeft gewoon wat minder compressie wat zou kunnen duiden op slijtage van klep/ klepzitting.
Laatste update. Net voor mijn vakantie, eind mei 2018, ging de motor op 3 cilinders lopen en dit continu. Garage heeft nu definitief de conclusie gesteld dat de kop/ klep(pen) van cilinder 3 defect zijn. Na wat rondsurfen blijkt dat je de kop voor rond de € 2.500,= kunt laten repareren en prepareren speciaal voor lpg. Ik durfde dit niet te investeren in de verder prima auto. Mijn jarenlange probleemloze japanners op gas doen mij beseffen dat Europese auto's zonder speciale voorzieningen gewoon niet 250.000-500.00 op LPG kunnen draaien, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Uiteindelijk na veel ergernissen en kosten gezwicht en voor een Grand Scenic 1.6dCi diesel. Segerink en Wolbers waar mijn lpg Scenic vandaag kwam legden een prima voorstel neer. 1000km op een tank is ook wel lekker.
Succes met de nieuwe wagen. Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. De 2.0 16V motoren zijn normaal gesproken prima geschikt voor LPG. Heb er zelf twee van gehad. Die hadden welliswaar beide geen 200.000 km gereden, maar het ging prima.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Gaat lukken. De 1.6dci is een erg zuinige en schone auto. Laten we hopen dat diesel de komende jaren niet een melkkoe wordt en gewoon moet uitsterven. Electrisch is voor de gewone man nog niet te betalen. Caravam trekkers kunnen er ook niets mee. Wellicht dat de waterstof brandstofcel iets wordt? BTW had altijd wel veel op met LPG ivm schone uitstoot. Helaas heeft m'n Scenic maar net de 255.000km aangetikt. Mijn Vorige auto, een Subaru, heeft probleemloos 350.000 km gehaald. Allen bedankt voor de pogingen om mij van het juiste technisch advies te voorzien.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een vraag over het volgende.
20000 km geleden is mijn distributie vervangen, en men vond dat de waterpomp nog goed was, nu 20000 km later heb ik het idee dat ik hem hoor.
Het geluid is niet gieren of hoog maar wat lager van toon...
Ik heb even een vreemd probleem.
Ik reed zojuist op de snelweg netjes 100km/uur. En uit het niets begon de auto te stotteren.
Dus ik zet de versnelling van 6 naar 5 en het stotteren bleef. Ook maakte de auto hoge toeren.
Beste,
Ik heb een Grand Scenic 3 1.6 dci van december 2015 met panoramisch dak.
Het probleem: de motor van het dak is zo zwak dat ik het niet meer durf te gebruiken.
Antwoord Renaultgarage: om de motor te vervangen moet het ganse dak eruit en de...
Na een (te korte) tussenstop bij een ander Frans merk, rij ik binnenkort terug Renault en opnieuw Scenic, maar deze keer Grand: een mooie GS Initiale Paris met de top benzine motor van 160PK. Voor ongeveer dezelfde prijs als de 2017 C4 Grand Picasso...