Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ja zo snugger ben ik ook nog wel om te zien dat het om R-Link gaat.
Dan mag hij zijn avatar/foto wel eens wijzigen van Kangoo naar Captur!
Aangezien er best wel verschil in applicatienummer kan zitten tussen een Kangoo en Captur !
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06
Dus Theo-R-link heeft wel een Kangoo.
Meerwaldt1963 wat zit je nou te . . . . . !
Dus gaat mijn redenering wel op dat het verschil van applicatienummer wel eens zou liggen aan het type auto !
Misschien was het voorheen wel hetzelfde applicatienummer en zijn er in de loop der tijd misschien wel veranderingen opgetreden welke het noodzakelijk maakt dat er verschil zit in het applicatienummer met aangepaste werking!
En Theo maak je niet druk om een nummer en zijn belangrijkere dingen!
En vergelijk het applicatienummer eens met andere Kangoo eigenaren en niet met een Captur gebruiker.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06
Heb pas een systeemupdate gedaan en als ik nu op de laptop de R-Link Tool open dan staat daar dat er een update download klaar staat en of ik het kaartje weer wil plaatsen.
Ga ik echter naar My Renault en dan de R-Link Store dan staat daar dat er geen updates zijn?
Zou dat komen doordat de update wel al door de R-Link Tool gedownload is op de computer ?.
Zou toch eigenlijk eerst willen zien over welke update ze het hebben !
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst
Ik heb ooit gehad dat de Toolbox iedere dag 'updates' gaf maar de R-link Store geen updates had. Dan heb ik op aanraden van Renault in de Toolbox de cache leeggemaakt en op 'geen backup' gezet. Dat hielp. Nu geeft mijn Toolbox dat alles OK is maar in de Rlink Store (beheer apps) staan er nu al twee updates te wachten.
ALS ik die zou kunnen doen ben ik zeker dat mijn applicatie hetzelfde wordt dan die van Margueritte. Ik ben ook zeker dat de applicatie niets te maken heeft met de auto, maar met R-Link.
Ik ken geen enkele Kangoo gebruiker. Ik heb nog al eens geschreven dat ik, volgens mijn dealer, de enige ben die zich op de computer met die Rlink bezig houdt. De anderen rijden en zolang het werkt doen die niets. Tel eens even(als dat mogelijk was) al de mensen die hier over Rlink schrijven, en vergelijk dat met het aantal Rlink gebruikers in Vlaanderen en Nederland.
Mag ik vragen hoe jij dat weet? Ik geloof het namelijk niet. De twee jaar dat ik hem heb, zijn er altijd al updates geweest en telkens schreef iedereen hier over dezelfde applicatienummers. Langs Google vind ik er niets over, waar staat het dan wel?
Je blijft maar volhouden hé Theo, volgens mij ben je een beetje eigenwijs!
Controleer nu eens eerst het applicatienummer met andere Kangoo rijders, en ga dan pas klagen bij Renault en hier op het forum!
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06
Ik ben sinds begin jaren 80 bezig met home computer. Pas vanaf internet 'betaalbaar' werd, 20 jaar geleden kwam updaten in de lift. Sinds dan weet ik dat het overslagen of uitschakelen van een update, vroeg of laat onaangename gevolgen heeft. Dus voel ik me nu niet gerust omdat ik twee VERPLICHTE updates niet kan doen.
Nog maar eens ter herinnering:mijn applicatie: 11.335.2094591-7025, waar de update WEL geslaagd is applicatie 11.336.2194669-7053
Dus zeker niet alleen de vier laatste cijfers
Juist met Renault een chat gehad, en hoewel ze volgens de mail hadden afgesloten, zit mijn dossier nog in behandeling en zou ik tussen de 3 en 10 dagen antwoord krijgen.
Ik bedoel dat het kan voorkomen dat sommige Renault modellen met R-Link 7053 als laatste versie hebben terwijl andere modellen dan op 7025 blijven, en op een later moment een update krijgen (die dan een hoger nummer kan hebben). Ofwel: tussen de Renault modellen lopen de versienummers niet precies synchroon. Kortom: misschien is de laatste update bij jouw Kangoo wel geslaagd, en is er momenteel voor de Kangoo gewoon geen hogere versie dan 7025.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Ondertussen zegde men mij dat de dealer het maar moet regelen. Ik kan die man toch niet steeds opnieuw lastig vallen omdat zij het niet weten. Kreeg ook een enquete waar ik mijn hart kon luchten
Ik kom in de auto nooit in de Rlink Store. Nu gedaan en ik zie dat er een update staat van Renault assistance. Ik doe die en hoop dat nu alles OK is, maar dat blijkt niet zo. Wanneer ik op de computer naar R-Link store ga, is die bepaalde update verdwenen, maar de twee ander verplichte updates blijven mooi staan.
Zoals ik al vreesde, terwijl volgens Renault het geen probleem was dat ik die systeemupdates niet kan doen, begint mijn systeem 'bekken te trekken' opstarten, uitvallen, geen kaarten gevonden, automatisch terug uitvallen en opstarten en uiteindelijk alles OK; Bij vertrek thuis geen probleem, gewoonlijk kent men de eerste minuten van de weg wel, maar als je in 'onbekend gebied' vertrekt moet je bang afwachten of er wel kaarten gaan komen.
Sinds kortgeleden (sinds vandaag?) zijn de Renault.nl en Renault.be websites volledig vernieuwd.
Ook My Renault is in zowel Nederland als België volledig nieuw opgezet, deze omgeving draait nu op Force.com (een platform van Salesforce.com). Er zijn nieuwe functies bijgekomen, waaronder een compleet overzicht van al je werkplaatsbezoeken en een duidelijkere weergave van wanneer (km-stand en/of maand&jaar) welk onderhoud uitgevoerd moet worden. Er is wel iets misgegaan met het fontbeheer (lettertypes) in deze Force.com omgeving ,waardoor de site er nogal lelijk uitziet.
Maar goed, het lijkt er op dat deze nieuwe opzet van My Renault betekent dat voor Nederland en België My Renault nu in opzet gelijk geworden is.
Zeer opvallend hierbij is dat R-Link Store - het onderdeel waar je je R-Link beheert en updates initieert - uit My Renault getrokken is, het is nu een op zichzelf staande omgeving geworden (zoals het in België al was), en heeft nu zelfs een eigen login (en eigen password). In mijn geval was zelfs mijn auto verwijderd uit mijn account en moest ik deze opnieuw toevoegen aan mijn R-Link Store account. *** Laat svp even weten als dat bij jou ook het geval is. *** Opvallend hierbij is dat je nu alleen nog maar het VIN nummer en het serienummer van je R-Link systeem hoeft in te vullen, dus niet meer de 'activatiecode' die we voorheen moesten gebruiken. Gelukkig stonden al mijn gegevens er weer nadat ik mijn Zoe weer had toegevoegd. Verder werkt alles nog hetzelfde binnen R-Link Store. Helaas betekent dit ook dat het probleem van 'Service tijdelijk niet beschikbaar' nog steeds optreedt in mijn geval...
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Troost je, bij mij is dat laatste ook zo, maar vanaf hier iemand heeft laten weten, dat deze, die de update niet konden doen, domme klungelaars waren, komt er niets meer in het forum. Renault heeft, met hulp, zijn slag thuis gehaald.
Nou ik ben zeker geen domme klungelaar, dus ik voel mij niet aangesproken. Denk ook niet dat u tot die categorie behoort, maar net als ik tot de pechvogels.
Het werkt gewoon niet en helaas is er niemand die weet hoe het opgelost moet worden. Ik heb een prima direct contact met Renault Klantenservice hierover, daar vindt - in samenspraak met Renault headquarters nog steeds een uitvoerig onderzoek plaats. We wachten rustig af...
Overigens: er is altijd de mogelijkheid om naar een dealer te rijden en daar de R-Link software update vanaf een USB stick van de dealer te laten doen. Dat werkt altijd. Dus als er weer nieuws is over een hogere versie dan 11.335.2094591-7025, dan probeer ik het eerst via de R-Link Store, en mocht dat dan nog steeds niet lukken, dan rij ik wel even langs de dealer.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut