FatalZero schreef:FatalZero schreef:Ik krijg inmiddels zo de schijt van mijn Talisman IP.
- versnellingsbak bokt bij het wegrijden
- versnellingsbak rammelt/geluid van grind bij hoogtoerig terugschakelen van 3 naar 2
Hahhahaha FAN-F*CKING-TASTIC! 3x maal raden.
Mijn Talisman schiet bij een klein boodschappenritje vol in de motorstoring. Alle alarmbellen gillen, in de tellers en heads-up display ‘STOP de auto onmiddelijk’.
Foto gemaakt van foutmelding, Renault Nederland gebeld en na een uur wachten staat mijn auto bij de dealer. Ik ga maandag ook de leasemaatschappij bellen, mijn vertrouwen is behoorlijk onder 0 gezakt.
Happy days... ben in iedergeval blij dat mijn vrouw en pasgeboren kind niet mee waren.
Vervolg, auto is een week in de garage geweest. Ik heb inmiddels de leasemaatschappij op de hoogte gesteld van alle mankementen die al aan de auto zijn geweest (3 tal opgelost) en een lange waslijst van punten die niet conform vermelding zijn geleverd.
Denkende aan hands-free kofferbaksluiting, niet passende panelen, slecht gemonteerde kofferbak die krassen in de lak maakt, rammelende hoofdsteun, slechte/niet werkende dodehoek sensors, navigatie die niet wil updaten naar nieuwe kaarten, DAB+ ontvangstproblemen, versnellingsbak die flink stoot met wegrijden en inet te vergeten die grap van een ruitensproeier die geeneens werken op de snelweg zo slecht zijn ze (ik heb bijna een ongeluk gehad door slecht zicht met pekel en niet werkende ruitenwissersproeiers.
Leasemij heeft Renault Nederland gebeld dat ik de auto pas weer ophaal nadat het probleem van stranding gevonden en verholpen is, en alle overige punten zijn opgelost zodat ik eindelijk de auto kan rijden waar voor betaald is.
Afgelopen zaterdag was het heugenlijke feit daar, hij was 'helemaal klaar, en zou nu
veel dichter bij mijn beleving moeten zijn'.
Ik mocht de papieren alleen maar inzien, er was constant iemand bij die vermelden dat ik nergens foto's van mocht maken omdat het interne Renault documentatie zou zijn.
Kort door de bocht, motorstoring is uit computer gehaald, volgens computer was het een "Oververhitte koppeling", en dat na 800 meter niet harder dan 70 km/u rijden na een koude start 's ochtends. Ze hebben de storing verwijderd en een rondje gereden en daarmee de zaak 'gerepareerd' noemen...
Er is een pluspunt: De hoofdsteun lijkt nu eindelijk niet meer te trillen, kost maar 3 garagebezoeken over een jaar verspreid.
De overige punten zijn eigenlijk stuk voor stuk opgepakt, maar niet opgelost. Niet de laatste kaartupdate op mijn navigatie, kofferbaksensor werkte bij de dealer wel (in 1x, 8x achterelkaar getest met verkoper ernaast, dit was de eerste keer sinds aflevering dat 'ie het doet!) maar na 50km rijden in droge omstandigheden werkte de sensor weer niet...
Oja, en ik moest zelf maar even een afspraak maken voor de schadehersteller om de carrosserie te laten stellen en spuiten. Zo'n dikke onvoldoende om niet zelf even een afspraak inplannen. Moet ik weer achter iets aan.
Nu rij ik met 0,0 vertrouwen in mijn Franse rampenbak, nooit meer een Talisman en al helemaal nooit meer een Renault. Zowel de dealer als importeur hebben mij over een heel jaar keer op keer teleurgesteld.