TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ongelooflijk maar waar, en dan zijn er hier nog die zeggen dat we zo negatief niet mogen doen. Bij mij zijn ze ooit twee dagen bezig geweest
. Nu moet ik wel zeggen dat is altijd gratis, en dat betekent ook iets.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

@ Theo inderdaad
De volgende stap is ? Morgen gaat de dealer weer contact opnemen met Renault klantrelaties dat deden ze net dat ik de auto kwam ophalen ook . Helaas was net de persoon die er over gaat op dat moment niet beschikbaar / afwezig. Ik wordt hierover morgen dan terug gebeld door de dealer die er wat mij betreft wel flink achter aanzit .Afwachten maar weer oftewel dit wordt vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

Ugh . Vanmiddag contact opgenomen met de dealer over de voortgang betreffende de betaalde kaart updates. Daar kon men mij vertellen dat zij wederom contact gehad hebben met een medewerker van Consultant Customer Relations bij Renault Nederland. Deze heeft de Renault dealer en mij later vervolgens mede gedeeld dat er een aantal screen prints gemaakt zijn van een aantal foutmeldingen. Deze zijn vervolgens doorgestuurd naar de externe helpdesk. Wanneer dit opgelost gaat worden of in welke termijn ik kan denken, kon men hiervoor niet aangeven. Ook na mijn opmerking dat dit nu al meer dan een jaar aan de gang is, wilde men totaal niet reageren. Wat ikzelf gewoon niet begrijp ,is dat als je een auto nieuw aanschaft met een volledige garantie en later nog een keer extra betaald voor de kaart updates, die je overigens alleen kunt afnemen bij Renault (lijkt wel op verboden koppelverkoop) dit niet binnen 10 dagen of een redelijke termijn op gaat lossen voor de klant. Ik ben zeer tevreden over de dealer, hiervoor zijn er alleen maar complimenten. Maar ik voel mij wel door Renault Consultant Customer Relations volledig genaaid, in de steek gelaten en afgedankt als klant zijnde. Ik begrijp dat er dingen mis kunnen gaan maar doe er dan zoveel mogelijk als groot bedrijf zijnde je best voor om dat snel en met duidelijkheid over de termijn op te gaan lossen. Bah

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

ZE zijn aan iets begonnen zonder de gevolgen te overzien. Eerst het overzetten van TomTom kaarten naar HUN systeem en dan de systeemupdates en de kaartupdates. Neem daar de (ondertussen minstens 4 jaar durende) kinderziekten bij en je weet het wel. Ze hadden sowieso de kaartupdates gewoon bij TomTom moeten laten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

@Theo
Waaraan het precies ligt blijft vaag voor mij. Dat men er bij de Consultant Customer Relations zo ge makkelijk over doet en nog zegt wij doen ons best phu.........Ik zou graag willen zien dat men het serieus oppakt en aangeeft dat dit zeker niet de bedoeling was en daarbij zorgt dat het binnen 10 werkdagen uiterlijk geregeld is.
Het probleem bestaat uit een product geleverd door Renault en pak dan ook je verantwoording op en niet enkel mijn geld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door seegersj »

Vandaag ook v9.90 geïnstalleerd. Ging niet helemaal vlekkeloos. Begonnen met de juiste SD-kaart te selecteren. Eerst synch gedaan zonder ook maar één kaart aan te klikken. Dat proces eindigde bij het start scherm van Rlink store. Daarna weer naar Mijn pPoducten en Mijn apps beheren gegaan. De kaart was nu minder dan helft vol. Goed verlopen dus. Hierna de nieuwe kaart aangevinkt en synch uitgevoerd. Die eindigde met de boodschap "De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw.".
Nog eens gekeken onder apps beheren en dan blijkt de SD-kaart toch weer voorzien te zijn van een kaart. De download met Rlink toolbox werkte ook.
SD-kaart in de auto geplaatst. Geen kaarten gevonden. Duurt soms maar 10 seconden, maar nu langer. En dan wordt er zomaar een update installatie gestart. Deze loopt na enkele minuten fout: Update mislukt. Heb ik al eens eerder gehad. Maar! Er staat wel kaartversie 9.90 op.
Ik zal wel eens de software versie van de auto moeten verifiëren vanwege de mislukte update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

Vanmorgen wederom via de tel contact gehad met Consultant Customer Relations . En de oplossing is: We hebben de problemen met de betaalde update service doorgezet na de externe helpdesk..........................................Kunt u mij aangeven hoelang dit nog duurt?.................Kunt u dan geen kaartje sturen waar de update opstaat zodat ik kan gebruiken waar voor betaald is........................... Die bestaat niet ...................Kunt u nu dan geen andere oplossing bieden........NEE.............Het probleem is al meer dan een jaar gaande wat vindt u daar nu van?......................Van het kastje naar de muur...He he...............................?
Oftewel zoek het maar uit............Bah een grote organisatie die nu al meer dan 1 jaar bezig is met een kaart update. En wat mij persoonlijk opvalt er is geen wens om het snel en vakkundig op te lossen. De klant is .............................TJa ,hij betaald toch hahaha.
Hierbij nodig ik tevens iedereen van Renault Nederland uit die zich hiervoor schaamt een oplossing te bieden.
Gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

Hoi ,Vanmiddag verscheen er op de website van de R-Link Store een update melding.
Er stond R-Link (verplicht)
Ha dacht ik nu is het geregeld kaartje erin en downloaden maar.
Na pakweg een minuut of 10 was dat klaar en kon het kaartje in de auto.
Niet te geloven het proces begon te draaien en een mooie gele streep in de display die de voortgang weergaf. Toen kwam de melding er is een herstart over 10 seconden.......................
Yes alles gaat goed nu nog even geduld..............

......
En ja de melding systeem bij werken volledig in beeld en toen...........Update mislukt.........
Tja ,ik heb er eigenlijk geen woorden meer voor.
Ik ga morgen maar weer eens bellen . Dit voor de zoveelste keer en hopen dat ik niet beschimpt of uitgelachen wordt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@Mr Clio, dit heb ik altijd al gehad maar het werkte verder wel gewoon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

@JurJo
Oke maar ik heb dus niet de navigatie kaartupdate. Jij wel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Normaal heeft systeemupdate niets met kaartupdate te maken. Ik heb geen kaartupdate en ging, na de boodschap hier ook eens kijken in de store en kreeg inderdaad ook een verplichte update. Ik heb dan een kaart ingestoken en op tien minuten stond de update er op. Morgen dus in de auto proberen. Ik heb drie kopieen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

Vanmorgen gebeld naar Renault klantrelaties. Daar keurig te woord gestaan door medewerker die mij niets kon zeggen omdat mevrouw.... de zaak in behandeling heeft.
Ik werd doorverbonden en kreeg de volgende melding dat mevrouw....momenteel in gesprek was. Dus een moment geduld a.u.b .Iets daarop werd het gesprek onderbroken en vertelde de medewerker dat mevrouw.......momenteel niet beschikbaar was. Mevrouw....belt u terug . Hmm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Het ergste is dat die mensen daar niets van kennen, en je nooit doorverbonden wordt met de eigenlijk Rlink afdeling. Dus jij zegt iets, die mevrouw zegt dat ongeveer hetzelfde aan de mevrouw van de Rlink afdeling, die zegt dat door aan een 'specialist' Ik denk dat we allemaal dat spelletje al eens gespeeld hebben waar je een zin in het oor fluistert van de persoon naast je, die zegt die door enz. wat er op het einde nog overblijft heeft weinig te maken met wat jij zegde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 137
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door RenaultCaptur »

Is er iemand waarbij de update al wel gelukt is? En wat zijn de wijzigingen?
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik moet vandaag ergens naartoe waar ik de weg niet ken, dus ga tot daarna wachten om die systeem update te installeren. De voorzichtigheid...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Luc Weide »

Als wij (de gebruikers) een probleem hebben met R-Link, dan beschrijven we dat hier op dit forum.

Als RN nou iemand van R-link aanwijst, om dit forum te volgen,
dan heeft zo iemand toch gratis en voor niets uit de eerste hand informatie om R-Link te verbeteren.

Dan hoeven wij niet te bellen met een mevrouw die ons doorzet naar een mevrouw die overspoeld wordt door nog meer mevrouwen.
En dan kunnen ze bij R-Link gewoon even die programmafoutjes repareren.

Is dat nou zo moeilijk om zelf te bedenken ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door ALBU »

Update is bij mij gelukt, zie zo op het eerste gezicht nog geen wijzigingen.
Zou fijn zijn als je wist wat er veranderde na de update.
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 137
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door RenaultCaptur »

Albu, dank voor je info. Inderdaad zou een "changelog" wel prettig zijn.

Straks heb je ineens Apple Carplay en kom je daar volgend jaar pas achter :):)
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

@ALBU Kun jij eens kijken welk Applicatie-nummer je nu hebt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door ALBU »

Ik heb inderdaad nu het zelfde nr als op jouw afbeelding, was daarvoor 11.341.2539977-8039
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

@Bedankt ALBU ik had gehoopt dat er misschien iets verschillend was waardoor we erachter zouden komen waarom het update proces niet goed werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

SYSTEEMUPDATE; 11 oktober 2017 Begin:
20171011_153736.jpg
Na 2 minuten begint de balk geel te worden.
14 minuten later (na 16 minuten dus) komt er een tomtomteken
20171011_155449.jpg
en daarna een zwart scherm. Daarna zeer kort, bijwerken een minuut later OK.
Totaaltijd 16-18 minuten.

Nieuw scherm

20171011_155808.jpg
Aplicatie is dus aangepast. Maar wat er is veranderd weet ik niet, alleen mijn autosymbool, op de kaart, was weer een pijl ipv mijn Kangoo, en moest ik terug zetten.

In elk geval, ik denk voor de eerste keer bij mij, zonder problemen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Eric H »

Aangezien dit topic over een tomtom update gaat, ik zie dat je kaart de versie 9.60 is.
De meest recente is nu inmiddels al de V9.95
Dit even ter info. :think:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ja dat weet ik, maar voor mij is de prijs wat hoog. Ik rijd 6.000 km per jaar, dus reken uit per km. Wat niet wil zeggen dat het soms geen problemen geeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Voor degenen die er nog aan twijfelen dat Rlink geen up to dagte GPS is, hier de uitspraak van een rechter:
"B.M. is zijn rijbewijs vijftien dagen kwijt nadat hij liefst 108 kilometer per uur gereden had op de Felix Roggemanskaai in Buizingen. De feiten dateren van 19 september vorig jaar. “Er moest omgereden worden in het kader van werken”, aldus de advocaat van B.M. “Mijn cliënt was gehaast en kende de weg in Halle niet goed. Zijn gps-toestel gaf aan dat hij in die straat 90 kilometer per uur mocht rijden.”
Daar had politierechter Dina Van Laethem echter een gevat antwoord op. “Koop een degelijk gps-toestel”, klonk het. “Die geven aanpassingen van de maximumsnelheid actueel mee.”

In zo ver ik weet doet Rlink dat ook niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Even een update van mijn kant.
Heb gisteravond maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken nadat Renault klantenservice mij in Juni een nieuwe SD kaart versie 9.85 had gegeven met updates voor 3 jaar. Dit alles voor de ellende die ik de afgelopen 2 1/2 jaar (sinds de aanschaf van mijn nieuwe Captur) heb gehad.
Hun advies was, een nieuw account aanmaken in de R-link store.
Dat heb ik gedaan, ging niet zonder slag of stoot, maar het is gelukt.
Er was een update beschikbaar en die heb ik gedownload. Toen naar de auto waar hij aangaf dat er nieuwe software was en uiteindelijk aan het eind 'systeemupdate 'mislukt'. Het was weer zo ver.
Toen weer naar de computer, SD kaart er in en hij begon weer te lopen. Uren lang, mijn computer raakte een paar keer oververhit maar ik mocht de SD kaart niet verwijderen.
Vanochtend toch maar de kaart uit mijn computer verwijderd en er opnieuw in gestopt.
Hij begon weer te downloaden, zeker meer dan 1 uur en uiteindelijk gaf hij aan 'er is iets mis gegaan, neem contact op met de klantenservice'.
Om een lang verhaal kort te maken gaf hij deze melding een paar keer aan en uiteindelijk kwam in de auto wel de nieuwe versie van het R-link systeem maar geen kaarten gevonden. Dus ik had geen navigatie meer.
Opnieuw in de computer, 1 1/2 uur gedownload en met nog 13 min. te gaan was er weer wat mis en stopte hij er mee.
Zo ben ik +/- 4 keer naar de auto gegaan en terug naar de computer, ik dacht de aanhouder wint en het schiet niet op als ik pas Maandag de klantenservice kan bellen, en uiteindelijk sinds vanavond heb ik kaartversie 9.90. Dus het kost wat tijd en moeite, natuurlijk ook weer met het synchroniseren van de SD kaart na het aanvinken van de kaartversie dat de service niet beschikbaar was een aantal keren, maar het uiteindelijk toch 'pakte' maar ben al heel blij dat het er weer in zit.
M.a.w. volhouden, bij foutmeldingen gewoon opnieuw in auto of computer en hoppa!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Altijd een reserve kaart, dan kan je tenminste de navigatie gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Luc Weide »

Tegenwoordig popt elke dag de RLink-toolbox op op mijn computerscherm

Dan lees ik in de bovenste (grijze) balk: X Niet verbonden
Dat is logisch, want mijn SD-kaart zit normaliter in de auto (en dus niet in mijn computer)

Op de bovenste gele balk lees ik dan meestal: Je RLink-geheugenkaart is up-to-date V
Dat is fijn, maar ik vraag me af wat dat betekent.

Voor de zekerheid klik ik dan altijd op de onderste gele balk: START MIJN DOWNLOADS
En dan blijft er meestal in de bovenste gele balk staan: Je RLink-geheugenkaart is up-to-date V

Gisteren stond er NIET: Je RLink-geheugenkaart is up-to-date V
Ook niet na herhaaldelijk klikken op START MIJN DOWNLOADS
Dus toen ben ik maar eens naar de R-Link Store gegaan.

NB:
NIET door te klikken op R-Link Store in de onderste grijze balk van de Link-Toolbox,
(want dan kom ik tegenwoordig op de algemene web-site van Renault)
MAAR via een speciaal opgeslagen link in mijn Browser.

VRAAG:
Kan dat niet eens een keer hersteld worden ?????

In de R-Link Store vond ik dat er wat moest worden gedownload.

Dus haalde ik de SD-kaart uit mijn auto (kost ongeveer 5 minuten)
en plaatste hem in de computer.
En surprise, surprise: er begon wat te downloaden.

Na afloop de SD-kaart weer in de auto geplaatst.
De motor 'gestart' en na een minuut of 5 begon het downloaden in de auto.
En na een kwartier of zo werkte de RLink in de auto als vanouds.

Maar nu vraag ik me wel af WAT er precies is gedownload.
Mijn BeNeLux-kaart is nog steeds v 950.
En verder heb ik geen idee.....

Is het nou echt zo moeilijk voor die klungels van Renault
om eens een keer een change-log mee te leveren ?????????????????????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

Dapper dat je nog steeds met 950 rond rijdt..... maar deze update was een R Link systeemupdate, dus verwacht geen wijzigingen in je TOM versie!
Volledig met je eens dat er wel eens wat update-info bij geleverd mag worden!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Konin136
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2013 18:25
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Konin136 »

Kaart versie 9.95 is beschikbaar en te downloaden. Zonder problemen via Synchroniseren op sd-kaart kunnen zetten. Sd-kaart terug in auto en na kleine update werkend.

Groet, Keesjan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

Thnx voor de tip .
Inmiddels is de kaart ge update en functioneert alles goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door groen_duiven »

Met dank aan @Konin136 :-)

De SD-kaart maar even uit de auto gehaald en de R-Link Store mar even gestart.
Via Mijn Producten bij de kaart van Europa (nog steeds blijft de oudste kaart aangevinkt (4.002,1 Mo) aangevinkt) vinkje weggehaald en vervolgens de nieuwe kaart van 4.223,2 Mo aangevinkt.

Na wederom meer dan een uur bezig met downloaden en bijwerken was de SD-kaart klaar.

Kaart in de auto en na een zeer snelle software-update en 2x herstart van systeem is de kaart versie 995 beschikbaar.

Zag in de catalogus staan:
Versie: 995.8568
Datum update: 28/11/2017
Type product: Contenu
Vereiste ruimte: 4.223,2 Mo

Waarom kan Renault niet ergens melding geven dat er een nieuwe kaart aanwezig is.......

groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Die kaarten die je drie jaar kan updaten, vind ik niet meer in de Rlink store. Afgeschaft?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door barreman »

Ik heb net 3 jaar Benelux updates voor 99 eur aangeschaft, maar de Rlink toolbox blijft beweren dat er geen update is. @Theo, dus het staat wel in de store, maar of het werkt ?

Of moet ik soms wachten tot de volgende versie gepushd wordt ? De kaart die ik nu in de Zoe heb is zeker 12-18 maanden oud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ja ik zocht tussen namen als Europa enz. niet naar'Map Update Service : Kaart van..???' nergens vind je terug dat dit over Europa gaat. Ik vermoed 169€ = Europa. Maar in gewone koop staat 89.99€ voor 25 landen of 99€ voor 45 landen. Zijn die extra landen Oost europa? want die heb ik zeker niet nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



KT797J
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door KT797J »

Gisteren ook versie 995 gedownload en zonder problemen op de SD kaart. Kies altijd voor het grootste kaart bestand in mijn apps beheren omdat je niet kunt zien welke versie je download. Misschien iets voor Renault om dat er bij te vermelden. Op mijn andere TomTom ben ik een versie verder dus Renault is nu redelijk bij de tijd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht