TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ja dat weet ik, maar voor mij is de prijs wat hoog. Ik rijd 6.000 km per jaar, dus reken uit per km. Wat niet wil zeggen dat het soms geen problemen geeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Voor degenen die er nog aan twijfelen dat Rlink geen up to dagte GPS is, hier de uitspraak van een rechter:
"B.M. is zijn rijbewijs vijftien dagen kwijt nadat hij liefst 108 kilometer per uur gereden had op de Felix Roggemanskaai in Buizingen. De feiten dateren van 19 september vorig jaar. “Er moest omgereden worden in het kader van werken”, aldus de advocaat van B.M. “Mijn cliënt was gehaast en kende de weg in Halle niet goed. Zijn gps-toestel gaf aan dat hij in die straat 90 kilometer per uur mocht rijden.”
Daar had politierechter Dina Van Laethem echter een gevat antwoord op. “Koop een degelijk gps-toestel”, klonk het. “Die geven aanpassingen van de maximumsnelheid actueel mee.”

In zo ver ik weet doet Rlink dat ook niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Even een update van mijn kant.
Heb gisteravond maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken nadat Renault klantenservice mij in Juni een nieuwe SD kaart versie 9.85 had gegeven met updates voor 3 jaar. Dit alles voor de ellende die ik de afgelopen 2 1/2 jaar (sinds de aanschaf van mijn nieuwe Captur) heb gehad.
Hun advies was, een nieuw account aanmaken in de R-link store.
Dat heb ik gedaan, ging niet zonder slag of stoot, maar het is gelukt.
Er was een update beschikbaar en die heb ik gedownload. Toen naar de auto waar hij aangaf dat er nieuwe software was en uiteindelijk aan het eind 'systeemupdate 'mislukt'. Het was weer zo ver.
Toen weer naar de computer, SD kaart er in en hij begon weer te lopen. Uren lang, mijn computer raakte een paar keer oververhit maar ik mocht de SD kaart niet verwijderen.
Vanochtend toch maar de kaart uit mijn computer verwijderd en er opnieuw in gestopt.
Hij begon weer te downloaden, zeker meer dan 1 uur en uiteindelijk gaf hij aan 'er is iets mis gegaan, neem contact op met de klantenservice'.
Om een lang verhaal kort te maken gaf hij deze melding een paar keer aan en uiteindelijk kwam in de auto wel de nieuwe versie van het R-link systeem maar geen kaarten gevonden. Dus ik had geen navigatie meer.
Opnieuw in de computer, 1 1/2 uur gedownload en met nog 13 min. te gaan was er weer wat mis en stopte hij er mee.
Zo ben ik +/- 4 keer naar de auto gegaan en terug naar de computer, ik dacht de aanhouder wint en het schiet niet op als ik pas Maandag de klantenservice kan bellen, en uiteindelijk sinds vanavond heb ik kaartversie 9.90. Dus het kost wat tijd en moeite, natuurlijk ook weer met het synchroniseren van de SD kaart na het aanvinken van de kaartversie dat de service niet beschikbaar was een aantal keren, maar het uiteindelijk toch 'pakte' maar ben al heel blij dat het er weer in zit.
M.a.w. volhouden, bij foutmeldingen gewoon opnieuw in auto of computer en hoppa!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Altijd een reserve kaart, dan kan je tenminste de navigatie gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Luc Weide »

Tegenwoordig popt elke dag de RLink-toolbox op op mijn computerscherm

Dan lees ik in de bovenste (grijze) balk: X Niet verbonden
Dat is logisch, want mijn SD-kaart zit normaliter in de auto (en dus niet in mijn computer)

Op de bovenste gele balk lees ik dan meestal: Je RLink-geheugenkaart is up-to-date V
Dat is fijn, maar ik vraag me af wat dat betekent.

Voor de zekerheid klik ik dan altijd op de onderste gele balk: START MIJN DOWNLOADS
En dan blijft er meestal in de bovenste gele balk staan: Je RLink-geheugenkaart is up-to-date V

Gisteren stond er NIET: Je RLink-geheugenkaart is up-to-date V
Ook niet na herhaaldelijk klikken op START MIJN DOWNLOADS
Dus toen ben ik maar eens naar de R-Link Store gegaan.

NB:
NIET door te klikken op R-Link Store in de onderste grijze balk van de Link-Toolbox,
(want dan kom ik tegenwoordig op de algemene web-site van Renault)
MAAR via een speciaal opgeslagen link in mijn Browser.

VRAAG:
Kan dat niet eens een keer hersteld worden ?????

In de R-Link Store vond ik dat er wat moest worden gedownload.

Dus haalde ik de SD-kaart uit mijn auto (kost ongeveer 5 minuten)
en plaatste hem in de computer.
En surprise, surprise: er begon wat te downloaden.

Na afloop de SD-kaart weer in de auto geplaatst.
De motor 'gestart' en na een minuut of 5 begon het downloaden in de auto.
En na een kwartier of zo werkte de RLink in de auto als vanouds.

Maar nu vraag ik me wel af WAT er precies is gedownload.
Mijn BeNeLux-kaart is nog steeds v 950.
En verder heb ik geen idee.....

Is het nou echt zo moeilijk voor die klungels van Renault
om eens een keer een change-log mee te leveren ?????????????????????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

Dapper dat je nog steeds met 950 rond rijdt..... maar deze update was een R Link systeemupdate, dus verwacht geen wijzigingen in je TOM versie!
Volledig met je eens dat er wel eens wat update-info bij geleverd mag worden!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Konin136
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2013 18:25
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Konin136 »

Kaart versie 9.95 is beschikbaar en te downloaden. Zonder problemen via Synchroniseren op sd-kaart kunnen zetten. Sd-kaart terug in auto en na kleine update werkend.

Groet, Keesjan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

Thnx voor de tip .
Inmiddels is de kaart ge update en functioneert alles goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door groen_duiven »

Met dank aan @Konin136 :-)

De SD-kaart maar even uit de auto gehaald en de R-Link Store mar even gestart.
Via Mijn Producten bij de kaart van Europa (nog steeds blijft de oudste kaart aangevinkt (4.002,1 Mo) aangevinkt) vinkje weggehaald en vervolgens de nieuwe kaart van 4.223,2 Mo aangevinkt.

Na wederom meer dan een uur bezig met downloaden en bijwerken was de SD-kaart klaar.

Kaart in de auto en na een zeer snelle software-update en 2x herstart van systeem is de kaart versie 995 beschikbaar.

Zag in de catalogus staan:
Versie: 995.8568
Datum update: 28/11/2017
Type product: Contenu
Vereiste ruimte: 4.223,2 Mo

Waarom kan Renault niet ergens melding geven dat er een nieuwe kaart aanwezig is.......

groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Die kaarten die je drie jaar kan updaten, vind ik niet meer in de Rlink store. Afgeschaft?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door barreman »

Ik heb net 3 jaar Benelux updates voor 99 eur aangeschaft, maar de Rlink toolbox blijft beweren dat er geen update is. @Theo, dus het staat wel in de store, maar of het werkt ?

Of moet ik soms wachten tot de volgende versie gepushd wordt ? De kaart die ik nu in de Zoe heb is zeker 12-18 maanden oud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ja ik zocht tussen namen als Europa enz. niet naar'Map Update Service : Kaart van..???' nergens vind je terug dat dit over Europa gaat. Ik vermoed 169€ = Europa. Maar in gewone koop staat 89.99€ voor 25 landen of 99€ voor 45 landen. Zijn die extra landen Oost europa? want die heb ik zeker niet nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



KT797J
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door KT797J »

Gisteren ook versie 995 gedownload en zonder problemen op de SD kaart. Kies altijd voor het grootste kaart bestand in mijn apps beheren omdat je niet kunt zien welke versie je download. Misschien iets voor Renault om dat er bij te vermelden. Op mijn andere TomTom ben ik een versie verder dus Renault is nu redelijk bij de tijd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door barreman »

Kun je eens uitleggen waar er dan iets te kiezen valt ?
Ik heb de toolbox, de SD erin, en hij zegt : u bent up-to-date.

Voor zover ik weet kan ik niets selecteren, maar dat kan ook onkunde zijn natuurlijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

De toolbox heeft NIETS te maken met KAARTUPDATE. Dat is voor Systeemupdate. Dus als er aan het SYSTEEM iets verandert, krijg je (soms) een verwittiging, maar beter is regelmatig naar Rlink store gaan. Voor kaartupdate komt er GEEN verwittiging, dat moet je langs Rlinkstore mijn cataloog zoeken. Maar ook dat is, zoals alles bij Renault, niet simpel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Luc Weide »

Kunnen we de klantenservice van Renault niet honorair lid maken van dit forum ???

Dan kunnen ze al die constructieve adviezen zelf lezen.

Misschien gaan ze er dan eindelijk iets mee DOEN .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Als je daar met iemand van de klantendienst over spreekt, hebben ze daar nog nooit van gehoord. En jouw klacht hebben ze nog nooit van iemand anders gekregen! Alleen jij hebt problemen voor de rest niemand. Maar je ziet hier dat het duidelijk anders is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



KT797J
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door KT797J »

Barreman, je moet inderdaad bij de R-Link store zijn zoals Theo ook zegt. Ga naar mijn producten en kies mijn apps beheren. Hier kun je aanvinken welke kaart en welke stemmen je wilt downloaden. Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door barreman »

Heh, thanks.. had het net een uurtje terug zelf gevonden door het topic tot pagina 85 terug te scrollen.

Bij mij gaat dat mis. Ik kan de SD beheren, kan de oude kaart uitzetten ( 164 mo ). Maar als ik de nieuwe daarna aanzet blijft ie tóch de oude ( 955 ) kaart terug op de SD zetten.

2 keer geprobeerd, met en zonder kaartje in de auto tussen verwijderen en ‘laden’.

Wellicht heeft t iets te maken met de opmerking dat een 3-year update abonnement 48 uur duurt voor het werkt.

Ik ga het van ‘t weekend met volle tegenzin nogmaals proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

Theo-R-link schreef:Als je daar met iemand van de klantendienst over spreekt, hebben ze daar nog nooit van gehoord. En jouw klacht hebben ze nog nooit van iemand anders gekregen! Alleen jij hebt problemen voor de rest niemand. Maar je ziet hier dat het duidelijk anders is.
Dat brengt mij op een andere vraag over kaartupdates: heeft iemand, net als ik, een Rlink 1 systeem met een 8 GB SD kaart en Europa kaartmateriaal. En is het iemand daarmee al eens gelukt op die kaart te updaten? Mij niet. Het zou mij verbazen als het iemand wel lukt, omdat tijdens updaten zowel de oude als de nieuwe kaart op de SD moeten staan en beide kaarten ruim 4 GB groot zijn.

Ik heb Renault deze redenenring ook voorgehouden, maar volgens hen is dat de standaard configuratie die bijna iedereen gebruikt en kennen ze deze problemen niet. Klopt dat? Kennen jullie wat ik hier beschrijf ook niet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

ik dacht, ik waag de stap maar helaas.
Nadat ik de SD kaart in de computer had gestopt begon hij uit zichzelf te downloaden, 24 minuten. toen in de auto en zowaar hij ging de Europa kaart downloaden. Maar helaas was het nog steeds versie 9.90.
Ik zie in mijn updates ook niet de kaart van 4223 Mo dus ik kan hem niet eens aanklikken terwijl ik de mapupdate heb voor 36 maanden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door barreman »

Van renault ontvangen... Het kan niet waar zijn toch ?

Stappenplan downloaden meest recente EU kaart via Map Update Service

1. Verwijder de R-Link Toolbox van uw computer en installeer deze opnieuw;
2. Zet in de R-Link Toolbox de backup functie uit;
3. Stop de SD kaart in de kaartlezer van de computer;
4. In de R-Link Store: ga naar Mijn Producten> Mijn Apps. Druk op de knop beheren bij R-Link, “ontvink” alle opties (indien mogelijk) en synchroniseer;
5. Druk op de knop beheren bij de SD-kaart, “ontvink” alle opties (indien mogelijk) en synchroniseer;
6. Log uit bij de R-Link Store;
7. Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van de computer;
8. Stop de SD-kaart in de kaartlezer van de computer;
9. Log opnieuw in bij de R-Link Store;
10. Ga naar Mijn Producten > Mijn Apps. Druk bij de SD-kaart op de knop beheren en vink de kaart van Europa aan;
11. Ga naar de R-Link Toolbox en druk op de knop “start mijn downloads” (het kan zijn dat de download reeds automatisch is gestart);
12. Wacht tot de download gereed is;
13. Om eerder geïnstalleerde elementen terug te plaatsen: Ga terug naar de R-Link Store en herhaal stap 4 en 5 maar nu de gewenste opties (indien mogelijk) aanvinken en daarna synchroniseren;
14. Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van uw computer en plaats deze in de auto.
15. De kaart synchroniseert zich automatisch; na het synchroniseren kunt eventueel de kaartversie controleren via menu instellingen > versie informatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

en nu maar hopen dat het lukt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

@Barreman dat stappenplan heb ik ook al eens als oplossing gekregen. Ik zou er niet teveel van verwachten..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

ik heb zojuist mijn kaart weer in de computer gestopte opnieuw op synchroniseren geklikt. Daarna was (een van...)de kaart minder vol. opnieuw naar synchroniseren gegaan en daar stond nu toch de nieuwe versie tussen, 4223 mo. Die heb ik aangeklikt en hij is nu aan het downloaden en installeren.
Wordt vervolgd, nog 43 minuten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door groen_duiven »

@Barreman:
Weer een vreemde manier van Renault.
Ik heb de toolbox al 1,5 jaar op mij laptop staan.
standaard staat de backupfunctie aan (welke bij punt2 uitgeschakeld wordt...)

Bij mij werkt het ook, echter minder stappen en combinaties van stappen :-)

1. Stop de SD kaart in de kaartlezer van de computer;
2. In de R-Link Store: ga naar Mijn Producten> Mijn Apps. Druk op de knop beheren bij de SD-kaart, “ontvink” de kaart van Europa (ook al is zeer waarschijnlijk een ouder kaart aangevinkt) en vink de kaart van Europa aan (kies hier de grootste varant) en klik vervvolgens op 'Synchronisen'
3. Ga naar de R-Link Toolbox en druk op de knop “start mijn downloads” (het kan zijn dat de download reeds automatisch is gestart);
4. Wacht tot de download gereed is;
5. Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van uw computer en plaats deze in de auto.
6. Mogelijk volgt eerst nog een software-update. Daarna wordt de kaart geladen; na het synchroniseren kunt eventueel de kaartversie controleren via menu instellingen > versie informatie


groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Nog even ter aanvulling @groen_duiven en@ Barreman
Bij mij valt nooit iets te 'ontvinken' in de afgelopen 3 jaar omdat er nooit vinkjes staan. Toch bij het klikken op synchroniseren gebeurt er iets met de kaart want dat zie je aan het groene lijntje in de kaart, die van bijna vol naar het begint verdwijnt.
Dan klik ik op de nieuwe kaart, dus dan wel een vinkje en synchroniseer.
Uiteindelijk als alles werkt staat er sowieso bij mijn kaarten nergens een vinkje, altijd blanco.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Ik kan het nog nauwelijks geloven maar versie 9.95 zit in mijn auto.
Voor het eerst een paar uur bezig geweest (met downloaden, installeren, in/uit/in de auto) en het is gelukt.
Dat is wat anders dan 2/3 dagen met de update bezig te zijn de afgelopen (bijna) 3 jaar en dan vaak nog met een negatief resultaat.
Het schijnt dan toch de goede kant op te gaan met het R-link systeem nr 1.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door seegersj »

Vandaag ook de nieuwe kaart geïnstalleerd. Helaas liep ik tegen een conflict met een nieuwe R-Link update aan. En ik vergat na het synchroniseren zonder aangevinkte kaart dit ook m.b.v. de Rlink-toolbox op de SD kaart te doen. Na het aanvinken van de nieuwe kaart en synchroniseren bleek de Rlink-toolbox de SD kaart te klein te vinden. Met een beetje spelen kreeg ik e.e.a. toch nog in orde.
M.i is een goede volgorde:
- SD kaart in de computer
- Maak een backup van je SD kaart
- Installeer eventuele wachtende updates. Als die er zijn SD-kaart in de auto en de update laten installeren.
- SD kaart in computer.
- Inloggen R-ink store
- Mijn producten>Mijn apps
- Selecteer de juiste kaart (hopelijk heb je er maar één)
- Vink alle kaarten uit, indien nog aangevinkt. Let op: er staan mogelijk ook kaarten tussen andere items. Loop de hele lijst langs.
- Synchroniseer
- Klik op "Start mijn downloads" in de Rlink-toolbox
- Dit moet vlot gaan omdat alleen de kaart verwijderd moet worden.
- in Rlink store weer naar Mijn producten>Mijn apps gaan.
- Kies de juiste SD-kaart
- Vink de grootste kaart aan en Synchroniseer
- Klik op "Start mijn downloads" in de Rlink-toolbox
- Dit duurt langer.
- Verwijder de SD-kaart uit de computer.
- Steek de SD-kaart in de auto en controleer de versie.

Groeten,

Jo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Luc Weide »

Als het voor Renault zo duidelijk is wat er moet gebeuren,
waarom programmeren ze dat dan niet gewoon in het R-Link programma ?

Of weten Fransen ECHT niet het verschil tussen een computer en een telraam ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

Is er iemand van jullie die dit voor elkaar krijgt met de door Renault geleverde 8 GB SD-card en het kaartmateriaal voor Europa?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



KT797J
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door KT797J »

Lukt elke keer zonder problemen Lexs. Alleen is het vervelend dat Renault niet aangeeft welke versie je moet kiezen. In mijn apps beheren staan dikwijls 4 kaarten en ik kies dan altijd maar voor het grootste bestand en dat is nog altijd de juiste versie geweest met de kaart van heel Europa.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

@KT7973, bedankt voor de info. Vreemd, want ik loop voortdurend aan tegen te weinig ruimte op de SD kaart en Renault krijgt het niet opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@KT7973, als mijn kaart erin zit en ik kijk naar het volume (bij de schijven in computer)zie ik 4 ‘mapjes’ met 3x 2.15 en 1x 1.50. Samen 7.95 GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

@Jurjo, dat is op Linux. right? Want op windows is de kaart helemaal niet leesbaar zonder tooltjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

In Windows kan je de kaart enkel lezen langs Rlink explorer. Maar als het echt niet werkt, blijven aandringen bij Renault, dan krijg je misschien een nieuw SD met verouderde kaarten, maar als je die dan in de computer steekt komen, in de Toolbox' automatisch de updates.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht