TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets

lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@Barreman dat stappenplan heb ik ook al eens als oplossing gekregen. Ik zou er niet teveel van verwachten..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

ik heb zojuist mijn kaart weer in de computer gestopte opnieuw op synchroniseren geklikt. Daarna was (een van...)de kaart minder vol. opnieuw naar synchroniseren gegaan en daar stond nu toch de nieuwe versie tussen, 4223 mo. Die heb ik aangeklikt en hij is nu aan het downloaden en installeren.
Wordt vervolgd, nog 43 minuten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door groen_duiven »

@Barreman:
Weer een vreemde manier van Renault.
Ik heb de toolbox al 1,5 jaar op mij laptop staan.
standaard staat de backupfunctie aan (welke bij punt2 uitgeschakeld wordt...)

Bij mij werkt het ook, echter minder stappen en combinaties van stappen :-)

1. Stop de SD kaart in de kaartlezer van de computer;
2. In de R-Link Store: ga naar Mijn Producten> Mijn Apps. Druk op de knop beheren bij de SD-kaart, “ontvink” de kaart van Europa (ook al is zeer waarschijnlijk een ouder kaart aangevinkt) en vink de kaart van Europa aan (kies hier de grootste varant) en klik vervvolgens op 'Synchronisen'
3. Ga naar de R-Link Toolbox en druk op de knop “start mijn downloads” (het kan zijn dat de download reeds automatisch is gestart);
4. Wacht tot de download gereed is;
5. Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van uw computer en plaats deze in de auto.
6. Mogelijk volgt eerst nog een software-update. Daarna wordt de kaart geladen; na het synchroniseren kunt eventueel de kaartversie controleren via menu instellingen > versie informatie


groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Nog even ter aanvulling @groen_duiven en@ Barreman
Bij mij valt nooit iets te 'ontvinken' in de afgelopen 3 jaar omdat er nooit vinkjes staan. Toch bij het klikken op synchroniseren gebeurt er iets met de kaart want dat zie je aan het groene lijntje in de kaart, die van bijna vol naar het begint verdwijnt.
Dan klik ik op de nieuwe kaart, dus dan wel een vinkje en synchroniseer.
Uiteindelijk als alles werkt staat er sowieso bij mijn kaarten nergens een vinkje, altijd blanco.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Ik kan het nog nauwelijks geloven maar versie 9.95 zit in mijn auto.
Voor het eerst een paar uur bezig geweest (met downloaden, installeren, in/uit/in de auto) en het is gelukt.
Dat is wat anders dan 2/3 dagen met de update bezig te zijn de afgelopen (bijna) 3 jaar en dan vaak nog met een negatief resultaat.
Het schijnt dan toch de goede kant op te gaan met het R-link systeem nr 1.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door seegersj »

Vandaag ook de nieuwe kaart geïnstalleerd. Helaas liep ik tegen een conflict met een nieuwe R-Link update aan. En ik vergat na het synchroniseren zonder aangevinkte kaart dit ook m.b.v. de Rlink-toolbox op de SD kaart te doen. Na het aanvinken van de nieuwe kaart en synchroniseren bleek de Rlink-toolbox de SD kaart te klein te vinden. Met een beetje spelen kreeg ik e.e.a. toch nog in orde.
M.i is een goede volgorde:
- SD kaart in de computer
- Maak een backup van je SD kaart
- Installeer eventuele wachtende updates. Als die er zijn SD-kaart in de auto en de update laten installeren.
- SD kaart in computer.
- Inloggen R-ink store
- Mijn producten>Mijn apps
- Selecteer de juiste kaart (hopelijk heb je er maar één)
- Vink alle kaarten uit, indien nog aangevinkt. Let op: er staan mogelijk ook kaarten tussen andere items. Loop de hele lijst langs.
- Synchroniseer
- Klik op "Start mijn downloads" in de Rlink-toolbox
- Dit moet vlot gaan omdat alleen de kaart verwijderd moet worden.
- in Rlink store weer naar Mijn producten>Mijn apps gaan.
- Kies de juiste SD-kaart
- Vink de grootste kaart aan en Synchroniseer
- Klik op "Start mijn downloads" in de Rlink-toolbox
- Dit duurt langer.
- Verwijder de SD-kaart uit de computer.
- Steek de SD-kaart in de auto en controleer de versie.

Groeten,

Jo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Luc Weide »

Als het voor Renault zo duidelijk is wat er moet gebeuren,
waarom programmeren ze dat dan niet gewoon in het R-Link programma ?

Of weten Fransen ECHT niet het verschil tussen een computer en een telraam ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

Is er iemand van jullie die dit voor elkaar krijgt met de door Renault geleverde 8 GB SD-card en het kaartmateriaal voor Europa?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



KT797J
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door KT797J »

Lukt elke keer zonder problemen Lexs. Alleen is het vervelend dat Renault niet aangeeft welke versie je moet kiezen. In mijn apps beheren staan dikwijls 4 kaarten en ik kies dan altijd maar voor het grootste bestand en dat is nog altijd de juiste versie geweest met de kaart van heel Europa.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

@KT7973, bedankt voor de info. Vreemd, want ik loop voortdurend aan tegen te weinig ruimte op de SD kaart en Renault krijgt het niet opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@KT7973, als mijn kaart erin zit en ik kijk naar het volume (bij de schijven in computer)zie ik 4 ‘mapjes’ met 3x 2.15 en 1x 1.50. Samen 7.95 GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

@Jurjo, dat is op Linux. right? Want op windows is de kaart helemaal niet leesbaar zonder tooltjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

In Windows kan je de kaart enkel lezen langs Rlink explorer. Maar als het echt niet werkt, blijven aandringen bij Renault, dan krijg je misschien een nieuw SD met verouderde kaarten, maar als je die dan in de computer steekt komen, in de Toolbox' automatisch de updates.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Nee @lexs, dat is op een iMac(apple) maar dat maakt niet uit. Je kunt je schijf toch ook op een windows computer zien? Zo moet je de SDkaart ook zien als je hem in je computer hebt gestopt en dan openen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

Nee, @jurjo. Op windows ziet is kaart eruit alsof hij niet geformatteerd is. Je hebt iets als R-Link explorer nodig om hem te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HarmOtten »

Als iets bij 1 persoon zo is, wil het nog niet zeggen dat dat bij iedereen zo is. Ik doel op het zien van de bestanden op de SD-kaart. Ik heb Windows7 en zie gewoon 4 bestanden op de SD-kaart. De inhoud van die bestanden kan je inderdaad bv met R-Link-Explorer bekijken.

Daarnaast werkt het updaten van de kaart bij mij wel, maar het is tot nu toe steeds een knutsel-process, en absoluut niet gebruiksvriendelijk. Dit zou Renault naar mijn mening echt moeten verbeteren. We zitten niet voor niets al bijna op 100 pagina's in dit onderwerp van het forum.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

ik denk ook dat de bestanden op de SD kaart te zien moeten zijn en dan kan je ook bij info zien hoeveel gb het in beslag neemt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cacofant
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 nov 2017 06:27
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cacofant »

Bij mij werkt het ontvinken niet, is allemaal grijs.. hoe krijg ik de aangeschafte map update service nu werkend?
Renault Zoe Q210 - 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JacobMegane_etech »

Ik heb in december vorig jaar ook de 3 jaar update aangeschaft. Vooralsnog heb ik 2 versies waar ik uit kan kiezen:
3876,4 Mo en 4002,1 Mo. De laatste en grootste is volgens mij versie 9.60 welke ik al heb... Ik heb dit doorgegeven aan Renault via een contact formulier. Ik kreeg zowaar 1,5 week later (vandaag dus) mail met de uitleg hoe ik moest updaten en dat ik dan versie 9.95 zou hebben.
2018-01-08 18_00_16-Microsoft Edge.png
Maar helaas pindakaas, ik heb niet een grotere versie.. afwachten wat ze er van vinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cacofant
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 nov 2017 06:27
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cacofant »

Zou je mij die procedure kunnen vertellen?
Volgens mij doe ik niets verkeerd, zie gewoon geen maps die beschikbaar zijn...

Ik kreeg dit vandaag via Facebook chat:

Hi Ricardo, inderdaad is de Map Update Service geactiveerd op jouw Zoe. Voor het updaten van je kaarten kan hij bijgevoegd stappenplan gebruiken. Het is belangrijk dat je voor het synchroniseren zorgt dat alleen de juiste kaart is aangevinkt. De meest recente kaart is de 9.95 (4.223Mo). Nadat je het stappenplan hebt doorlopen, kun je controleren in de auto of het gelukt is in het instellingenmenu van het R-Link systeem: Menu > Systeem > Status en Informatie > Versie informatie > Kaart. Mocht hij er nou niet uitkomen, kan je het best even rechtstreeks bellen met ons via 0800-0303. Groetjes, Jade

Maar ik heb dus geen stappenplan...
Renault Zoe Q210 - 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JacobMegane_etech »

Ik kreeg nog ee aparte mail met het stappenplan zoals eerder in dit forum genoemd:

1. Verwijder de R-Link Toolbox van uw computer en installeer deze opnieuw;
2. Zet in de R-Link Toolbox de backup functie uit;
3. Stop de SD kaart in de kaartlezer van de computer;
4. In de R-Link Store: ga naar Mijn Producten> Mijn Apps. Druk op de knop beheren bij R-Link, “ontvink” alle opties (indien mogelijk) en synchroniseer;
5. Druk op de knop beheren bij de SD-kaart, “ontvink” alle opties (indien mogelijk) en synchroniseer;
6. Log uit bij de R-Link Store;
7. Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van de computer;
8. Stop de SD-kaart in de kaartlezer van de computer;
9. Log opnieuw in bij de R-Link Store;
10. Ga naar Mijn Producten > Mijn Apps. Druk bij de SD-kaart op de knop beheren en vink de kaart van Europa aan;
11. Ga naar de R-Link Toolbox en druk op de knop “start mijn downloads” (het kan zijn dat de download reeds automatisch is gestart);
12. Wacht tot de download gereed is;
13. Om eerder geïnstalleerde elementen terug te plaatsen: Ga terug naar de R-Link Store en herhaal stap 4 en 5 maar nu de gewenste opties (indien mogelijk) aanvinken en daarna synchroniseren;
14. Haal de SD-kaart uit de kaartlezer van uw computer en plaats deze in de auto.
15. De kaart synchroniseert zich automatisch; na het synchroniseren kunt eventueel de kaartversie controleren via menu instellingen > versie informatie
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cacofant
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 nov 2017 06:27
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cacofant »

Hoi JacobCaptur,

Die procedure kreeg ik gisteren ook per mail. had ik al gevonden en geprobeerd, werkt gewoon niet.. Ik kan niet aan of uitvinken via R-link store. Het is grijs zeg maar.. in de auto kreeg ik gisteren een melding dat de "Map Update Services" geactiveerd was op 07-01-2018.. maar werken ho maar...
Wat kan ik hier nog aan doen? Heb 149 euro betaald en geen updates :-(
Renault Zoe Q210 - 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JacobMegane_etech »

Ik zit nu aan de telefoon met Renault: 0800:0303, ze begrijpen nog niet wat er aan de hand is, ze zijn aan het zoeken naar de oplossing..
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JacobMegane_etech »

Tja, de medewerker kon mij niet helpen, de supervisor snapte het ook niet. Dus gaat het door naar de Back Office. Binnen 10 (werk?) dagen krijg ik een reactie... :pray:
Dan zit ik bijna 4 weken te wachten op mijn nieuwe kaart.. Beetje jammer. :think:
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ja, ze maken zelf een systeem, ipv gewoon TomTom te gebruiken, maar kunnen er niet aan uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cacofant
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 nov 2017 06:27
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cacofant »

Ik was ook gebeld door dat 0800 nummer.. nog geen tijd gehad om terug te bellen.. maar ik er niet veel hoop op dat het bij mij wel gaat werken dan... ben wel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem...
Renault Zoe Q210 - 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JacobMegane_etech »

Ik ben gebeld door Renault, ik moest mijn R-Link terugzetten naar fabrieksinstelling, want dat zou het probleem oplossen.. Helaas na het terugzetten werkte het nog niet..(joh!!) :discuss:
Maar mijn probleem van steeds terugschakelen van 3D naar 2D is wel opgelost.. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van! :lol:
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Nu ga je wel alle updates terug moeten installeren! veel plezier daar mee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JacobMegane_etech
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:33
Actief als: particulier
Locatie: C-Wolde

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JacobMegane_etech »

Wel nee, de kaart moest er uit voordat ik hem terugzette naar fabrieksinstellingen. De software versie etc.is gelijk gebleven. Ben alleen de favorieten kwijt... is 10 minuten werk geweest..
Renault Megane E tech Electric Techno 220PK optimum charge, blanc glacier, pack augmented vision & advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door barreman »

#metoo, echt schandalig hoe je daar bij Renault wordt behandeld zeg. Na allerlei proceduretjes waarvan je al weet dat t niet gaat werken, zoals SD openen met rlink store, vinkje uit, vinkje aan, 30 min in de auto laten zitten, deinstalleren toolbox etc, ik blijf de oude kaart houden terwijl de store zegt dat de nieuwe er ook is ( en als je m aanvinkt krijg je de oude weer ). 2 weken terug weer foto's gemaakt van versies en connectiviteitsstatus van de auto, en het is alweer 11 dagen stil bij mevrouw Kuster @ klantrelaties. Nog een paar dagen en ik ga de rechtsbijstand inschakelen, ik loop al sinds begin december te kutten met dit probleem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ja en rechtstreeks een kaart kopen bij http://vkvwebshop.nl/webwinkel/navigati ... ts_detail/ is ook niet interessant want zij zitten nog aan 985 van mei 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cacofant
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 nov 2017 06:27
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cacofant »

Is het bij iemand hier inmiddels al gelukt? Hier nog steeds stil bij Renault klantrelaties "het ligt in Frankrijk"... voel me best genaaid, 149 euro betaald voor wat?! Heb niets ontvangen tot nu toe..
Renault Zoe Q210 - 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door barreman »

Idem. Die dame die het behandelt heeft ook echt geen enkel mandaat om dit te escaleren. En terugbellen als ze het toezegt etc is ook al lastig. Drama.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cacofant
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 nov 2017 06:27
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cacofant »

Bij mij is het een heer.. Kees van Tilburg
Renault Zoe Q210 - 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:40
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door evx »

@Cacofant
Ik heb de update service en heb (gisteren) de kaart update naar 995 zonder problemen kunnen installeren.
Eerst de oude uitvinken en daarna de nieuwe (grootste uit het rijtje) aanvinken.
Klik op synchroniseren
rlink toolbox opstarten
sd kaart er in en de update start automatisch

Uit verleden weet ik wel dat de rlink website het beste werkt met good old Internet Exlorer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cacofant
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 30
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 nov 2017 06:27
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cacofant »

ik kan niets uitvinken op de website, alles is greyed out.. dat is het probleem :-(
Er staart een aangevinkte "Kaart van Europa" en heel veel voices. Kan er niets mee..

Zowel met Chrome als IE, niets uit te vinken...
Renault Zoe Q210 - 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht