Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dingelbert schreef:Na maandenlang wachten op een RL-update en dientengevolge geen TomTom-updates gekregen, vorige week plotseling in "R-Link Store" de melding dat er een kaart-update beschikbaar was. Kaart van Europa V16-12.
Via de bekende procedure gedownload via Toolbox en geïnstalleerd in de auto. Versie is febr 2017.
Echter: In "R-Link Store"de Toolbox blijft maar de melding komen dat er een update beschikbaar is.
Dat is opmerkelijk.
Maar als ik in de R-Link Store ga kijken bij app-beheer, staan er bij R-Link allerlei apps, maar geen navigatiekaarten. Bij de SD-kaart (die ik helemaal niet heb, want USB) staat 2x dezelfde Kaart van Europa V16-12 aangevinkt. Kan ik overigens niet uitzetten.
Voor mij een raadsel. Iemand een idee?
Peter
Hoi Dingelbert,
Klinkt als wel een erg vreemd versienummer en je hebt het over USB. Gaat het hier om R-Link Evolution of R-Link 2?
Dat hele R-Link gebeuren is 3x niets, je krijgt nooit een update melding. Bij beheren van je sd kaart staat nooit een versie nummer. Het hele update gebeuren is ondoorzichtig en complex.
Heb al meerdere malen contact gehad met Renault Nederland iedere keer word er beterschap belooft maar er veranderd nooit iets. Maar met het cashen van € 149,- voor de kaart update service hadden ze een jaar geleden geen problemen.
Voor mij is een ding zeker, mijn volgende auto zal geen Renault zijn.
Bij mij heel netjes een compensatie gekregen voor de update problemen. Twee jaar Z.E. interactive gratis EN een Renault accessoire waardebon twv 100 euro.
Kan ik mooi de armsteun aanschaffen met iets bijbetaling.
Ik ben tevreden. Ik check zelf wel of er updates zijn zo af en toe.
Mijn ervaring het afgelopen jaar is dat Renault dan met een week of wat de volgende update voor Rlink uitbrengt.
Gezien ze een versie achterlopen op TT zal dat 1000 zijn
Helaas zal dit - zoals gebruikelijk - zonder bericht zijn aan de gebruikers van Rlink
Ik zit thuis achter de computer.
Mijn R-Link toolbox beweert: je R-Link geheugenkaart is up-to-date.
Dat beweert die toolbox ALTIJD, waarom weet ik ook niet !
De laatste update is al weer een paar maanden geleden,
dus ik ga de boel maar eens checken.
Deur uit, lift naar beneden, lopen naar auto, SD-kaart uit de auto, weer terug naar de computer.
Ik plaats de SD-kaart in de computer en de toolbox begint spontaan te oploaden.
Na een paar minuten: er is iets fout gegaan, neem contact op met de klantenservice.
Ik plaats de SD-kaart opnieuw in de computer en de toolbox begint weer spontaan te uploaden.
Na een minuut of 10 is het uploaden klaar.
SD-kaart uit de computer, terug naar de auto, SD-paart geplaatst en uploaden van de R-Link gestart.
Dat is nou allemaal gebeurd, maar ik heb geen idee WAT er is veranderd aan mijn R-Link.
Is er iemand bij Renault die me dat kan uitleggen ?????
Je komt op de ontvangst terecht, bij iemand die daar niets van kent. Die geeft dat door, voor zovere hij/zij het begrepen heeft, naar de eigenlijke kenners. Dus kan je wel denken welk antwoord je krijgt. Per mail is de reactie beter, maar kan soms lang op zich laten wachten.
Luc Weide hier hetzelfde, toolbox is altijd up to date zegt ie.
Updtaes zijn noot beshcikbaar zelfs niet als je het SD kaartje in de pc plaatst en hij toch gaat updaten.
Kaartupdates worden nooit gemeld of aangekondigd, moet ik altijd hier op het forum uitvinden dat er weer een nieuwe versie is. En dan nog maar niet te spreken over de manier hoe je die update moet uitvoeren, belachelijk gewoon versienrs worden niet weergegeven, nee je moet vinkjes uitvinken van vorige kaartbestanden en dan maar de grootste weer aanvinken en dan maar hopen dat de laatste versie geinstalleerd wordt.
Ik heb hier recentelijk een klacht over ingediend bij RN, dit omdat ik een email kreeg over de aankondigign van een nieuwe multimediasite van Renault. Dus ik dacht eindelijk hier kun je vinden welke uodates er zijn. Maar nee hoor ook hier niets te vinden op dit gebied.
Ik heb daarom aan RN gevraagd dit soort mailtjes achterwege te laten en de klanten in plaats daarvan een mail te sturen met de aankondiging dat er uodates beschikbaar zijn.
Vond de beste man een goed idee......kan niet waar zijn dat ze dat zelf niet bedenken, hij zou het opnemen met degenen die hier over gaan. Ik verwacht er helemaal niets van.
Renault kan nog een hoop leren op dit gebied.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera
Ik heb sinds ik mijn auto gekocht heb talloze malen contact met RN gehad maar er veranderd helemaal niets! Iedere keer word er gezegd we zijn er mee bezig maar dat zijn allemaal loze praatjes. In werkelijkheid is de toolbox een nagenoeg waardeloos stuk software het is gewoon belachelijk dat je anno 2018 niet op een "normale" manier een update kunt uitvoeren. De minachting die Renault voor zijn klanten heeft is te gek voor woorden. Ook voor mij is dit mijn laatste Renault.
@Gl1800 Ik heb precies dezelfde ervaring als jij, het vervelende is Renault leert er helemaal niets van. Wat het vind ik nog een stukje erger maakt is dat ik ook nog behoorlijk heb moeten dokken voor de kaartupdates. Daar komt bij dat mijn systeem al een paar keer onder het rijden het systeem(niet de kaart) ging upgraden waardoor de navigatie op tilt ging, allebei de keren op vakantie in het buitenland.
Zoals al eerder geschreven wajime, compensatie eisen bij Renault. Bij mij prima opgelost, z.e. interactive gratis voor twee jaar, en een accesoirebon van 100 euro. Komende dinsdag wordt mijn armsteun gemonteerd bij de Renault dealer..
Beste Theo-R-Link, gaan we dit forum nu (weer) vervuilen door "oude koeien uit de sloot te halen" ?
en LET OP : ook ik vind R-Link nog steeds een "bagger applicatie"
Dat zijn geen oude koeien. Dat is een reactie op iets dat gisteren geplaatst is. En als jij vindt dat er iets verbetert is, zeg dan wat.
En als je dat in opdracht doet, zorg er dan voor dat ze het beter doen.
joop captur schreef:Beste Theo-R-Link, gaan we dit forum nu (weer) vervuilen door "oude koeien uit de sloot te halen" ?
en LET OP : ook ik vind R-Link nog steeds een "bagger applicatie"
Dus een kwestie die nog steeds actueel is, vind je "oude koeien" uit de sloot halen?
Je wekt de suggestie dat we het maar moeten laten voor wat het is.
Werk je soms voor Renault, want je reactie lijkt sterk op die van Renault Nederland.
Aanvullend: Als het allemaal goed zou werken dan had er ook niets op dit forum gestaan.
RenaultCaptur, Misschien moet jij de taak op je nemen om Renault van het bestaan van dit forum op de hoogte te brengen en ze dwingend te vragen of ze vooral het repeterend gezeur willen lezen en hier iets mee gaan doen, dan verandert dit forum vanzelf in een forum met positieve inbreng, nuttige tips en lyrische reacties.......En dat is zo
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera
@RenaultCaptur: misschien kun je aan de moderators vragen of ze een "lyrisch" subforum willen aanmaken, dan kan je daar alleen maar positieve reacties plaatsen.
laten we het gezellig houden. En ja, er zijn zaken nog steeds niet goed geregeld door Renault. Doof voor goede suggesties en mijn dealer weet "HELEMAAL NIET" dat dit allemaal speelt. "Klachten onbekend"......jaja.
Maar elkaar in de haren vliegen lost niets op!
Mailen, bellen en twitteren met z'n allen misschien wel..
Mooie avond allemaal.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Als ik bij beheer van mijn apps kijk op de SD kaart is de kaart van Europa maar 3.662mb. Ik lees hier steeds dat er bij iedereen 4.223mb staat. Ik heb ook nog 1.400mb over op mijn kaart ongeveer. Klopt dit wel? Mijn kaartversie is ook nog oud 9.60. Wacht tot de laatste erop staat.
Wachten heeft weinig zin, alles moet actief door jezelf gedownload worden! Zowel de updates van R-link alswel de kaarten....
Met TT 960 kom je wel ergens, maar er is wel heeeeel veel veranderd...
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Ja doe ik ook.
Ik heb alleen geen recht meer op updates, dus ik moet hem dan kopen. Nu zag ik alleen dat als je de update service koopt dat dat veel goedkoper is dan weer een nieuwe versie kopen.
Als ik de update service aanschaf in de rlink store, kan ik hem dan gelijk gebruiken? Of moeten ze dat eerst weer activeren?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb al wat lopen zoeken op dit forum nadat carminat gebruikers melden dat ze ineens geen gps lock hebben en op een vreemde plek staan. Zo sta ik ook ineens 20 kilomter naar het oosten. Bij gps status geen enkele sateliet lock Dus ik dacht GPS...
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Ik heb via RLink mijn TomTom Live verlengd, maar heb na nu na een week nog steeds geen actuele verkeersinformatie zichtbaar in RLink. Mijn dealer verwijst me naar TomTom, maar daar kom ik ook niet verder, behalve een oneindige chatbox. Ik ben een...
Hallo,
Betreft Renault Megane Coupe Cabrio 2012.
Twee knopjes (Repeat en Light) op het centrale bedieningspaneel van TomTom (met joystick ) reageren niet.
Als ik ze probeer in te drukken gebeurt er niets, ze lijken muurvast te zitten.
Iemand enig...