TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

evx schreef:
Gl1800 schreef:
wajime schreef:Bij mij staat er op het moment geen enkel vinkje, terwijl toch echt de laatste kaart erop staat. Dus dat wordt weer interessant als binnenkort de nieuwste kaart uitkomt want ik kan geen vinkje van een oude kaart weghalen en dan is dus je sd kaart te klein.
Weet je dat wel zeker? Want het originele kaart bestand met vinkje staat niet bij de anderen, maar ergens halverwege de lijst. De later geupdate bestanden staan netjes bij elkaar zonder vinkje. Ook weer zoiets :roll: dus even omhoog scrollen en zoeken.



Yep, voor mij hetzelfde
De orginele versie is altijd de kaart versie die aangevinkt staat en deze staat inderdaad ergens halverwege de lijst
terwijl de versies die je hebt gedownload via de update service (uitgevinkt) onderelkaar staan.

Ben het met een ieder eens dat dit zeker niet de schoonheidsprijs verdient.
Mocht het synchroniseren niet lukken/starten na uitvinken oude /aanvinken nieuwste,
heb ik het zelf eerder eens op kunnen lossen door eerst een gratis app (bv klok of aquarium) te installeren en weer te deinstalleren
en daarna opnieuw de kaarten uit- en aan te vinken...
Er staat bij mij echt geen enkele kaart aangevinkt, maar op de navigatie heb ik toch echt v9.95
Het is gewoon belachelijk dat Renault anno 2018 nog geen enkele verbetering in de software en het update proces heeft weten door te voeren.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

wajime schreef:
evx schreef:
Gl1800 schreef:
wajime schreef:Bij mij staat er op het moment geen enkel vinkje, terwijl toch echt de laatste kaart erop staat. Dus dat wordt weer interessant als binnenkort de nieuwste kaart uitkomt want ik kan geen vinkje van een oude kaart weghalen en dan is dus je sd kaart te klein.
Weet je dat wel zeker? Want het originele kaart bestand met vinkje staat niet bij de anderen, maar ergens halverwege de lijst. De later geupdate bestanden staan netjes bij elkaar zonder vinkje. Ook weer zoiets :roll: dus even omhoog scrollen en zoeken.



Yep, voor mij hetzelfde
De orginele versie is altijd de kaart versie die aangevinkt staat en deze staat inderdaad ergens halverwege de lijst
terwijl de versies die je hebt gedownload via de update service (uitgevinkt) onderelkaar staan.

Ben het met een ieder eens dat dit zeker niet de schoonheidsprijs verdient.
Mocht het synchroniseren niet lukken/starten na uitvinken oude /aanvinken nieuwste,
heb ik het zelf eerder eens op kunnen lossen door eerst een gratis app (bv klok of aquarium) te installeren en weer te deinstalleren
en daarna opnieuw de kaarten uit- en aan te vinken...
Er staat bij mij echt geen enkele kaart aangevinkt, maar op de navigatie heb ik toch echt v9.95
Het is gewoon belachelijk dat Renault anno 2018 nog geen enkele verbetering in de software en het update proces heeft weten door te voeren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:40
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door evx »

wajime schreef:
Er staat bij mij echt geen enkele kaart aangevinkt, maar op de navigatie heb ik toch echt v9.95
Het is gewoon belachelijk dat Renault anno 2018 nog geen enkele verbetering in de software en het update proces heeft weten door te voeren.
Ik denk dat de Renault helpdesk ook gek wordt van de software en de problemen die ze krijgen en graag een betere oplossing wil. Maar ik heb geen hoop dat Renault nog geld in een oud systeem stopt door er betere software voor te schrijven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Hoe lang duurt het ongeveer voordat de laatste kaarten in de rlink store staan?
Versie 10.05 is al uitgebracht maar in de store staat nog 9.95.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

10.00 zal binnenkort op R Link staan en dan vindt Renault het weer voor een half jaar genoeg!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Marguerite schreef:10.00 zal binnenkort op R Link staan en dan vindt Renault het weer voor een half jaar genoeg!

Doen ze niet elk kwartaal de laatste update toevoegen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

Met 2 per jaar is RN al heel "voortvarend"....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

@Marguerite In 2017 heb ik 3 updates kunnen installeren en dat komt aardig overeen met de aantallen die bij aanschaf van het abonnement genoemd werden. Neemt niet weg dat we met 9.95 weer iets te veel achterlopen op TomTom.
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



pianistchopin
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2018 16:31
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door pianistchopin »

Ik heb bijna een jaar geleden een nieuwe sd-kaart gekocht voor de R-link van mijn Renault Captur. Ondanks dat de belofte wordt gedaan dat er tot 4x per jaar een update wordt gedaan, rijd ik nog steeds met versie 9.85. Veel wegen, bruggen e.d. staan niet meer weergegeven. Met Renault A'dam gebeld: er zou een versie 9.95 zijn uitgegaan, maar volgens andere info is er nog alleen versie 9.85. Wel blijkt het versienr. te veranderen: v 8195 naar v 8240. Dit geeft op het kaartmateriaal geen merkbare verbeteringen.
Op Google Maps staan wel duidelijk verbeteringen. Wie weet hoe het werkelijk is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

eijsdenm
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2018 07:08
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door eijsdenm »

Ik rijd sinds 14 februari in een (occasion) Captur. Van de verkoper heb ik de verzekering gekregen dat de de R-link de laatste versie zou zijn. Nu blijkt dat ik ook met versie 985 rondrijd, terwijl de meesten al beschikken over versie 995 en mijn losse Tomtom zelfs over 1005!
In mijn R-link account staat dat mijn kaart van Europa 4.128 mb beslaat. Bij ‘Mijn producten’ staat vermeld dat de kaart van Europa is aangeschaft op 2 september 2017 en dat Live Services over 328 dagen verloopt.
Er zijn geen updates voor mijn producten!
Ben ik nou gek of klopt er iets niet?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur TCe 120 automaat 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

pianistchopin schreef:Ik heb bijna een jaar geleden een nieuwe sd-kaart gekocht voor de R-link van mijn Renault Captur. Ondanks dat de belofte wordt gedaan dat er tot 4x per jaar een update wordt gedaan, rijd ik nog steeds met versie 9.85. ....
versie 9.95 is de laatste versie, de kaarten komen van TomTom en er zitten wel degelijk veranderingen in bijvoorbeeld de nieuwe wegsituatie op de A1 bij Muiderberg, de versie nummers die jij beschrijft die ken ik niet?
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door seegersj »

v 8195 en v 8240, zijn dat niet gewoon de groottes?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

evx schreef:
wajime schreef:
Er staat bij mij echt geen enkele kaart aangevinkt, maar op de navigatie heb ik toch echt v9.95
Het is gewoon belachelijk dat Renault anno 2018 nog geen enkele verbetering in de software en het update proces heeft weten door te voeren.
Ik denk dat de Renault helpdesk ook gek wordt van de software en de problemen die ze krijgen en graag een betere oplossing wil. Maar ik heb geen hoop dat Renault nog geld in een oud systeem stopt door er betere software voor te schrijven.
Ik krijg de indruk dat het ze maar weinig interesseert, ook mijn dealer heeft maar weinig kennis van het systeem toen mijn auto werd afgeleverd stonden de radiozenders keurig netjes geprogrammeerd op de FM band toen ik vroeg dat ik dacht dat R-Link DAB+ had was dat volgens de verkoper niet het geval, na thuis de "lijvige" handleiding te hebben doorgelezen bleek dat er wel degelijk DAB+ op het systeem zit en heb ik de zenders zelf maar opnieuw geprogrammeerd. R-Link wordt echter nog steeds bij nieuwe auto's verkocht dan mag je toch als klant verwachten dat men de boel op orde heeft. Zeker omdat R-Link al een tijdje meegaat maar wat gebruiksvriendelijkheid betreft is het update proces nog steeds bagger.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

eijsdenm schreef:Ik rijd sinds 14 februari in een (occasion) Captur. Van de verkoper heb ik de verzekering gekregen dat de de R-link de laatste versie zou zijn. Nu blijkt dat ik ook met versie 985 rondrijd, terwijl de meesten al beschikken over versie 995 en mijn losse Tomtom zelfs over 1005!
In mijn R-link account staat dat mijn kaart van Europa 4.128 mb beslaat. Bij ‘Mijn producten’ staat vermeld dat de kaart van Europa is aangeschaft op 2 september 2017 en dat Live Services over 328 dagen verloopt.
Er zijn geen updates voor mijn producten!
Ben ik nou gek of klopt er iets niet?
Live services is voor de filemeldingen etc. voor nieuwe kaarten moet je de kaart update service aanschaffen.
Overigens staat er bij updates altijd dat er geen updates zijn.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

seegersj schreef:v 8195 en v 8240, zijn dat niet gewoon de groottes?
Heb het even opgezocht maar dat zijn subcodes voor het soort kaart, de laatste Europakaart is 995.8568 TomTom kaarten worden op dezelfde manier genummerd.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Van het weekend de update services voor 3 jaar aangeschaft en gelijk de laatste versie ( 9.95) erop gezet. Verliep vlekkeloos. Gelukkig. Hopelijk nu ook snel 10.0.

Ik heb wel wat ook eerder vermeld is in deze discussie, dat er geen kaart is aangevinkt( staat er maar 1 ), maar in de auto doet hij het gewoon wel en is inderdaad versie 9.95.

Blijft raar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corner
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 46
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Corner »

Wat is nu precies de beste handeling die je moet doorlopen om de nieuwe update te “downloaden”?
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Eerst zorgen dat je R link software up to date is.
Daarna in de rlink store de kaart downloaden. SD kaart in de computer uiteraard.
Als alles klaar is bij mijn producten kijken, SD Beheer, oude kaart uitvinken en nieuwe aanvinken en synchroniseren.
Zo heb ik het gedaan en werkte perfect.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Wat ik wiel nog steeds raar vindt is dat bij sommige wegen niet de juiste maximum snelheid staat.
Op de A12 bv tussen Zoetermeer en Gouda staat op de tomtom dat je 130 mag, maar in het echt is dat 100km/uur

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik sla er maar een slag naar, maar op de ring rond Antwerpen is dat ook zo. Daar hangen lichtborden die de snelheid kunnen aanpassen naargelang de omstandigheden. Dus heeft een eigenlijke aankondiging op TomTom geen zin. ??????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Nee als de situatie verandert is het logisch dat tomtom een andere snelheid aangeeft. Maar op de A12 mag je bijna altijd 100 en heel soms 120. Maar tomtom geeft standaard 130 aan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corner
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 46
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Corner »

Erike1 schreef:Eerst zorgen dat je R link software up to date is.
Daarna in de rlink store de kaart downloaden. SD kaart in de computer uiteraard.
Als alles klaar is bij mijn producten kijken, SD Beheer, oude kaart uitvinken en nieuwe aanvinken en synchroniseren.
Zo heb ik het gedaan en werkte perfect.
:think: Sorry, maar ik snap nog steeds niet waar in de R-Link store ik de kaart kan downloaden :(
Of zie je dit pas als de SD kaart in de computer zit? Als ik namelijk in de R-link store kijk, zonder dat de SD kaart in computer zit, dan kan ik niets vinden qua dowload. Mijn huidige kaart is V985.xxx
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Gl1800 »

Je moet je sd card in de pc stoppen en dan naar mijn producten en sd card, vinkje bij een kaart uit zetten en het grootste kaartbestand aanzetten en dan op synchroniseren drukken. Staat hier op het forum meermaals uitgelegd. Bij updates zul je nooit wat aantreffen wss
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corner
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 46
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Corner »

Gl1800 schreef:Je moet je sd card in de pc stoppen en dan naar mijn producten en sd card, vinkje bij een kaart uit zetten en het grootste kaartbestand aanzetten en dan op synchroniseren drukken. Staat hier op het forum meermaals uitgelegd. Bij updates zul je nooit wat aantreffen wss
Het is gelukt, maar vraag me niet hoe... blijft het een raar verhaal vinden dat updaten van je kaarten. :fp: Ben het met een ieder hier eens dat RN dit MOET veranderen voor de consument, maar goed, ik ben weer ff onder de pannen met versie V995.xxxx

Thanks all voor de support :thumb:
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Corner schreef:
Gl1800 schreef:Je moet je sd card in de pc stoppen en dan naar mijn producten en sd card, vinkje bij een kaart uit zetten en het grootste kaartbestand aanzetten en dan op synchroniseren drukken. Staat hier op het forum meermaals uitgelegd. Bij updates zul je nooit wat aantreffen wss
Het is gelukt, maar vraag me niet hoe... blijft het een raar verhaal vinden dat updaten van je kaarten. :fp: Ben het met een ieder hier eens dat RN dit MOET veranderen voor de consument, maar goed, ik ben weer ff onder de pannen met versie V995.xxxx

Thanks all voor de support :thumb:
Helaas veranderd er niets, mijn vader had al R-Link in zijn nieuwe Captur in oktober 2013 toen moest ik al voor hem de updates installeren omdat hij het niet voor elkaar kreeg sindsdien is er niets veranderd in het update proces.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Waarom duurt het zo lang bij Renault voordat versie 10 van de kaarten erop staat???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

Ik keek even of er toevallig al een kaart update is. Dat is niet het geval maar wat me wel opviel is dat bij Mijn producten/mijn apps beheren/beheren/SD kaart voor het eerst vermeld staat welke versie van de kaart er op de SD kaart staan (V 995). Dus niet alleen de grootte van de kaart. Dat zal voor velen een hele vooruitgang zijn. Ik verwacht nu wel dat binnen afzienbare tijd V10.00 beschikbaar komt. Waarom anders die aanpassing ?
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Noudje schreef:Ik keek even of er toevallig al een kaart update is. Dat is niet het geval maar wat me wel opviel is dat bij Mijn producten/mijn apps beheren/beheren/SD kaart voor het eerst vermeld staat welke versie van de kaart er op de SD kaart staan (V 995). Dus niet alleen de grootte van de kaart. Dat zal voor velen een hele vooruitgang zijn. Ik verwacht nu wel dat binnen afzienbare tijd V10.00 beschikbaar komt. Waarom anders die aanpassing ?
Het begin is er in ieder geval, nou hopen dat ze ook de rest een beetje snel veranderen.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door groen_duiven »

Er staat inderdaad 95 bij, maar de versie die op de sd-kaart staat is niet aangevinkt....
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door groen_duiven »

Ik heb vorige week woensdag gemaild naar Renault of bekend was wanneer nieuwe versie uitkomt.

Zowaar kreeg ik maandag al een telefonische reactie.

Het antwoord was echter meer van hetzelfde: We weten dat het er een nieuwe kaart gaat aankomen, maar wij beschikken niet over de datum waarop.


Dus gewoon maar iedere dag controleren en/of dit topic lezen.
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Loes »

Goedemiddag,

Ik heb sinds deze week mijn nieuwe Renault captur opgehaald en nu wil ik de kaart updaten naar de laatste versie. Ik heb al veel gelezen hier, het lijkt mij nog wel ingewikkeld maar ik moet het maar proberen. Heb op TomTom gekeken voor beschrijving.

Maar in mijn nieuwe auto zie ik dat hij versie 9.70 heeft. Nu de vraag, kan ik direct dan naar de laatste versie 9.95 of moet je eerst de anderen updaten die er nog tussen vallen.

Ben benieuwd of het mij lukt, had ik maar iemand die precies weet hoe het moet en die bij mij in de omgeving is maar helaas heb ik die niet.

Dus stoute schoenen aantrekken en account aanmaken bij R link en dan heel erg duimen.

Weet iemand dus antwoord op mijn vraag
Alvast bedankt.

Loes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door seegersj »

Toeval, of niet. Ik heb vorige week donderdag mijn nieuwe Captur opgehaald. De kaartversie daarvan was 9.90.
Na het bekend maken van de nieuwe Captur in de R-link toolbox en de website even op Updates geklikt en hoppa: 9.95 werd geïnstalleerd. Ik ben benieuwd of de volgende updates toch weer via het nogal moeilijke pad binnengehaald moeten worden of dat een gewone update dit nu doet.
@Loes: Ik denk dat de eerste update m.b.v. Update en niet m.b.v. Mijn producten binnenkomt. Tussenliggende versies worden dan sowieso niet geïnstalleerd. Dat is ook niet nodig.
Ik vraag me intussen wel af waarom 2 nieuwe Capturs uitgerust zijn met verschillende kaartversies.
Gr. Jo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Loes »

Dat vind ik ook opvallend. Ik dacht ook dat ik dan wel laatste versie zou hebben maar niet dus.

Maar gewoon dus account aanmaken bij r link. Kaart uit auto halen, in laptop doen en dan naar update gaan en downloaden.
Daarna kaartje in auto in r link doen, auto starten en dans het al klaar. Of is dit te gemakkelijk gezeg. Ben niet zo technisch, heb er al buikpijn van, morgen ochtend wil ik het proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door seegersj »

@Loes
Het kaartje heb je nodig om je auto bij Rlink bekend te maken. Kaartje dus in PC door Rlink toolbox laten herkennen. Je krijgt dan een code in de Rlink toolbox te zien. Die heb je nodig om op de website je auto bij Rlink bekend te maken. Als ik me goed herinner heb je ook het chassisnummer nodig. Dat staat o.a. in een klein venster in de voorruit aan de linkse kant. In Rlink webpagina Updates kiezen. Download start dan, als het goed is, automatisch. Daarna kaart in de auto, enz. Succes!
Gr. Jo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Loes »

Seegersj, ik heb dr staute schoenen maar aangetrokken en verdomt, het is gelukt en niet eens zo moeilijk. Account aanmaken bij R link, gaf direct aan dat er een update was. SD kaart uit auto gehaald ,in de laptop gedaan en begon direct te downloaden via de geïnstalleerde toolbox. Dat duurde ongeveer kwartier. Daarna SD kaartje weer in de auto en na 5 minuten werkte alles weer met de laatste versie 9.95.

Helemaal goed. Bedankt voor de reacties. Hopelijk blijft het zo werken als er weer geüpdate moet worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Niek_
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 okt 2016 14:13
Actief als: particulier
Locatie: Lunteren

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Niek_ »

.....wordt kort dag zo, m'n update-pack verloopt over 5 dagen. De komende dagen de store maar even nauwgezet in de gaten houden. Met een beetje mazzel komt er nog net een update uit (al zal deze waarschijnlijk over 6 dagen vrijgegeven worden... ;))
Zoe R90 met 41kW accu sinds week 01-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht