Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Het lijkt mij ook geen reclame voor Renault als je naast je r-link systeem nog een los systeem op je voorruit hebt geplakt.TomTom kaartupdate.....
-
- Donateur
- Posts in topic: 171
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Losse navi's (PND's) heb je tot minimaal 6 inch.
PND hoeft niet per se op de voorruit. TT Beanbag is een prima alternatief.
Past bij de Captur misschien zelfs in het bakje op het dashboard (niet uitgeprobeerd).
Staat hij meteen beter in het zicht dan R-Link.
R-Link is dan voor de rest (vooral radio en telefoon).
Zo ga ik het waarschijnlijk ook bij mijn volgende auto doen.
Tenzij het ingebouwde navigatiesysteem mij positief verrast.
PND hoeft niet per se op de voorruit. TT Beanbag is een prima alternatief.
Past bij de Captur misschien zelfs in het bakje op het dashboard (niet uitgeprobeerd).
Staat hij meteen beter in het zicht dan R-Link.
R-Link is dan voor de rest (vooral radio en telefoon).
Zo ga ik het waarschijnlijk ook bij mijn volgende auto doen.
Tenzij het ingebouwde navigatiesysteem mij positief verrast.
R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
Triest hé! En Renault is er fier op, want er komt nog regelmatig reclame voor R-Link op TV.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 15:48
Ik ben nieuw op het forum en heb mij aangemeld omdat ik binnenkort mijn nieuwe leaseauto mag uitzoeken en mijn oog gevallen is op de Clio Estate met R-Link.
Door de verhalen die ik hier lees, kom ik er wel achter dat R-Link met TomTom niet bepaald gebruiksvriendelijk is qua updates en prijs.
Maar hoe bevalt het R-Link systeem buiten de navigatie voor de gebruikers ?
En laat de voorruit GPS signalen door, als ik zelf wil navigeren met mijn telefoon in een houder ?
Door de verhalen die ik hier lees, kom ik er wel achter dat R-Link met TomTom niet bepaald gebruiksvriendelijk is qua updates en prijs.
Maar hoe bevalt het R-Link systeem buiten de navigatie voor de gebruikers ?
En laat de voorruit GPS signalen door, als ik zelf wil navigeren met mijn telefoon in een houder ?
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 sep 2018 15:44
Laat je niet van de wijs brengen door de vele negatieve reacties hier, over het algemeen ben ik heel erg te spreken over R-Link, ook over de navigatie (beter dan in welke andere auto die wij in de vloot hebben) . Alleen een Clio Estate... Waarom geen Megane Grand Tour?
Hide post links |
-
- lid
Als je geen drie contracten neemt, maar enkel TomTom Live Services, zoals de meeste hier, bied R-Link je GPS (met radarwaarschuwing enz.), Telefoon, media, en, indien je dat hebt, de achteruitrijcamera.
Wat de GPS op je smartphone betreft, ik neem met de mijne vaak de tracks op die ik rijd, en dat werkt perfect, dus komt het signaal door de ruiten.
Voor de rest vinden wij R-link niet slecht, maar zijn ZEER ontevreden over de hoge prijs van de kaartupdates, die je dan telkens moet aankopen, want langs computer updaten lukt niet!
Wat de GPS op je smartphone betreft, ik neem met de mijne vaak de tracks op die ik rijd, en dat werkt perfect, dus komt het signaal door de ruiten.
Voor de rest vinden wij R-link niet slecht, maar zijn ZEER ontevreden over de hoge prijs van de kaartupdates, die je dan telkens moet aankopen, want langs computer updaten lukt niet!
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 327
- Laatste bezoek: 26 jul 2024 10:03
Inderdaad Theo-R-link, het gaat in dit deel van het forum over de hoge prijs van de kaartupdates in de R-link(en dan ook altijd nog een verouderde update tov TomTom) maar dat heeft Koenzie blijkbaar niet goed begrepen.
Maar ook al gaat het updaten via de computer wel, je moet ze toch eerst aankopen, elke update a 99 euro opnieuw behalve de 1e die binnen 90 dagen valt nadat je je nieuwe auto in ontvangst hebt genomen.
Maar ook al gaat het updaten via de computer wel, je moet ze toch eerst aankopen, elke update a 99 euro opnieuw behalve de 1e die binnen 90 dagen valt nadat je je nieuwe auto in ontvangst hebt genomen.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
Mijn oog is gevallen op de Clio Estate door zijn lage catalogusprijs en 14% bijtelling, wat resulteerd voor mij in een lage netto bijtelling bij prive gebruik.
Op dit moment heb ik een Seat Ibiza ST en ik wilde eigenlijk qua ruimte niet inboeten.
De Clio Estate is precies goed voor me.
Ik navigeer op dit moment met mijn Galaxy S5 samen met Sygic of HERE (offline) navigatie.
Heb altijd de laatste updates in kaarten en ook rijbaan-begeleiding en verkeerswaarschuwingen.
Alleen zijn de TomTom file-waarschuwingen wat betrouwbaarder omdat TT het op een andere manier berekent.
Omdat mijn werkgever mij verplicht een auto met onboard navigatie aan te schaffen, zal ik wel de R-Link moeten nemen.
Alleen zal ik dan (zeer hoogstwaarschijnlijk) geen updates uitvoeren, vanwege de hoge kosten en verouderde updates.
Tenzij RN gaat inzien dat hun beleid behoorlijk faalt met deze hoge kosten
Op dit moment heb ik een Seat Ibiza ST en ik wilde eigenlijk qua ruimte niet inboeten.
De Clio Estate is precies goed voor me.
Ik navigeer op dit moment met mijn Galaxy S5 samen met Sygic of HERE (offline) navigatie.
Heb altijd de laatste updates in kaarten en ook rijbaan-begeleiding en verkeerswaarschuwingen.
Alleen zijn de TomTom file-waarschuwingen wat betrouwbaarder omdat TT het op een andere manier berekent.
Omdat mijn werkgever mij verplicht een auto met onboard navigatie aan te schaffen, zal ik wel de R-Link moeten nemen.
Alleen zal ik dan (zeer hoogstwaarschijnlijk) geen updates uitvoeren, vanwege de hoge kosten en verouderde updates.
Tenzij RN gaat inzien dat hun beleid behoorlijk faalt met deze hoge kosten
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 56
- Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
Ik moet nog uitvogelen hoe ik dat doe, in mijn vorige auto gebruikte ik mijn Samsung Note Tablet (10.1 inch) om te navigeren. Lekker groot scherm en overzichtelijk. Ik heb er IGO én Sygic op geïnstalleerd. Dus keuze om te gebruiken. Mijn voorkeur is IGO. In de Captur moet ik nog zien hoe ik zo'n groot scherm kwijt kan, denk achter de pook van de automaat(?).
Voorlopig denk ik niet aan updaten via Renault, dat is TE prijzig. Ik vind € 50,00 per jaar voor 4x updaten van TomTom redelijk, dan zal je mij niet horen mekkeren. Jammer dat er niet een Whizzkid opstaat om R-Link te hacken. Ik heb voor de R-Link betaald, dus is het mijn eigendom en mag ik doen ermee wat ik wil. Zelfs als ik het wil uitbouwen heeft Renault niets in te brengen.
Voorlopig denk ik niet aan updaten via Renault, dat is TE prijzig. Ik vind € 50,00 per jaar voor 4x updaten van TomTom redelijk, dan zal je mij niet horen mekkeren. Jammer dat er niet een Whizzkid opstaat om R-Link te hacken. Ik heb voor de R-Link betaald, dus is het mijn eigendom en mag ik doen ermee wat ik wil. Zelfs als ik het wil uitbouwen heeft Renault niets in te brengen.
Captur TCe120EDC Dynamique
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
@TCe120ECD :
Zeker niet nu TomTom zijn nieuwe app (Mobile GO) heeft uitgebracht en waarvoor je nu (voor de eerste 3 jaar updates) slechts 40 euro betaald. Kijk, dat zijn nou nog eens prijzen waarvoor mensen geneigd zijn netjes te betalen en niet het illegale circuit in gaan....
Zeker niet nu TomTom zijn nieuwe app (Mobile GO) heeft uitgebracht en waarvoor je nu (voor de eerste 3 jaar updates) slechts 40 euro betaald. Kijk, dat zijn nou nog eens prijzen waarvoor mensen geneigd zijn netjes te betalen en niet het illegale circuit in gaan....
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 31 mar 2017 14:24
Ik wil geen lans breken voor Renault maar wil toch graag vermelden dat TomTom gewoon een bedrijf is dat winst wil maken. Als zij denken dat ze een hogere prijs kunnen vragen zullen ze dat zeker niet nalaten. De prijzen die ze voor hun producten vragen zijn uit concurrentieoverwegingen en niet als vriendendienst.
Ook Renault zal merken dat waarschijnlijk niet veel klanten vaak zullen updaten voor de prijs die Renault vraagt.
Ook Renault zal merken dat waarschijnlijk niet veel klanten vaak zullen updaten voor de prijs die Renault vraagt.
Captur Helly Hansen 120 Tce

Hide post links |
-
- Donateur
Waar, maar Renault kan met TT onderhandelen over de prijs.
Zo heeft Renault Nederland 10.000 stuks van de hier veel besproken TT aanbieding ingekocht.
Zoiets zouden ze natuurlijk ook voor de R-Link kunnen doen.
Zo heeft Renault Nederland 10.000 stuks van de hier veel besproken TT aanbieding ingekocht.
Zoiets zouden ze natuurlijk ook voor de R-Link kunnen doen.
Hide post links |
-
- lid
@gogol, ik kan je even niet volgen. Je schrijft: De prijzen die ze voor hun producten vragen zijn uit concurrentieoverwegingen en niet als vriendendienst.. Hoezo concurrentie? R-Link is dichtgetimmerd, je kan er verder niets mee. Je bent dus AFHANKELIJK van Renault en de prijzen die ze vragen. Het is take it or leave it bij Renault. Geen concurrentie mogelijk! Maar als niemand meer de TomTom aanschaft, ben ik benieuwd wat Renault dan met de prijs gaat doen. Ondertussen zijn we dan weer een jaar of wat verder met een verouderde navigatie. En als men al een ander navigatieapparaat heeft aangeschaft met Lifetime update, zal men niet gauw terugkeren naar navigatie via R-Link.
Dat noem ik geen slim bedrijfsvoering, maar korte termijn politiek van Renault.
We zien het wel.
Dat noem ik geen slim bedrijfsvoering, maar korte termijn politiek van Renault.
We zien het wel.
Captur TCe120EDC Dynamique
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 31 mar 2017 14:24
@TCe120ECDTCe120ECD schreef:@gogol, ik kan je even niet volgen.
Misschien heb je te snel gelezen maar ik heb het over TomTom en de concurrentie. Vandaar dat zij lagere prijzen vragen.
Captur Helly Hansen 120 Tce

Hide post links |
-
- lid
-
- lid
Ik weet niet wat de 'helpdesk' u vertelt aan de telefoon, maar de laatste keer zegde men tegen mij dat R-Link niets met Renault te maken heeft, en wilde men mij zelfs een mail adres en telefoon geven van R-Link. Ik vroeg of wanneer er de volgende keer iets aan mijn airbag stuk is, zij mij het adres gaan geven van de toeleverancier van airbags enz.
Hide post links |
-
- Donateur
@Theo-R-Link
Is dit misschien een alternatief voor je?
Is n.l. net zo groot als R-Link.
En lifetime alles!
Is dit misschien een alternatief voor je?
Is n.l. net zo groot als R-Link.
En lifetime alles!

Hide post links |
-
- lid
Ik rijd 5.000 km per jaar, dus zeker niet nog eens extra geld uitgeven. Maar dat wil wel zeggen dat, als ik inderdaad tweemaal per jaar een kaart zou kopen, ik per km 0,4 euro extra moet betalen. Dus raar genoeg is die prijs voor mij belangrijker dan voor iemand die 100.000 km per jaar zou rijden.
Nu kan je zeggen dat het voor mij niet zo belangrijk is de laatste kaarten te hebben, maar iemand die veel rijdt (zoals ik vroeger) kent veel wegen, maakt de veranderingen mee. Maar als ik, ieder jaar, eens een uitstapje maak naar de Ardennen is voor mij de weg ook helemaal veranderd!
Nu kan je zeggen dat het voor mij niet zo belangrijk is de laatste kaarten te hebben, maar iemand die veel rijdt (zoals ik vroeger) kent veel wegen, maakt de veranderingen mee. Maar als ik, ieder jaar, eens een uitstapje maak naar de Ardennen is voor mij de weg ook helemaal veranderd!
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 37
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Contacteer:
Dit is ook een leuke (aanbieding van begin april, vrouwlief had hem al in de prullenbak gegooid). Al eerder ontvingen we de aanbieding via MyRenault die voor een Carminat is bedoeld. Wederom nu een aanbieding voor een TomTom update, nu via de dealer, voorzien van een plaatje van een R-Link en reclame voor R-Link (hoe werkt R-Link). Alleen de tekst vermeld dat het toch weer over Carminat gaat. Gaat toch maar eens navragen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 327
- Laatste bezoek: 26 jul 2024 10:03
Dit is echt de update voor de TT carminat en helaas niet voor de R-link
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
In de 12 jaar jaar dat ik 3 nieuwe fords heb gereden zijn de kaart updates tussen de €150 a €250 geweest. De laatse jaren zie ik de prijs dalen. Sinds kort rijden wij als 2de auto een Renault ZOE met bijbehorende r-link. De updates van €99,- zijn in mijn ogen standaard prijzen. Ik vraag me af of het aan Renault ligt of aan TomTom dat ze niet de nieuwste kaarten hebben. En tja ik lees nog altijd de borden als ik aan het auto rijden ben.
Rij elektrisch
Hide post links |
-
- lid
Kijk dan nog eens goed rond. Bij de meeste TomTom toestellen kan men zeer goed of gratis updaten. Bij MIO en Garmin is dat levenslang.
Hide post links |
-
- Donateur
Bij Volvo krijg je Lifetime maps op de ingebouwde Sensus navigatie...! 

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 18
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Daarstraks mijnen tomtom liver carminat geupdated, zit aan versie 945 geloof ik.
Welke versie zit rlink?
Welke versie zit rlink?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 122
- Laatste bezoek: 07 okt 2023 19:17
Tja....wat zeuren we nou eigenlijk..
.
.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Hide post links |
-
- Donateur
Em Loesje heeft altijd gelijk!

Hide post links |
-
- lid
Niet rechtstreeks met kaartupdates te maken, maar omdat zich iedereen daarvoor interesseert zet ik hier mijn vraag.
Ik heb mijn computer geherinstalleerd, waardoor natuurlijk het R-link back-up bestand verwijderd is. Gevolg ik krijg steeds verwittiging dat ik mijn kaart moet updaten. Heb dat al vier keer gedaan (telkens 2 seconde) maar hij blijft dat doen. Heeft er iemand ondervinding over hoeveel maal dat gebeurd?
Ik heb mijn computer geherinstalleerd, waardoor natuurlijk het R-link back-up bestand verwijderd is. Gevolg ik krijg steeds verwittiging dat ik mijn kaart moet updaten. Heb dat al vier keer gedaan (telkens 2 seconde) maar hij blijft dat doen. Heeft er iemand ondervinding over hoeveel maal dat gebeurd?
Hide post links |
-
- Donateur
Bedoel je dat je je R-Link heb gereset?
Of de computer waarmee je SD-kaartje update?
Of de computer waarmee je SD-kaartje update?
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Zeker Windowsmachine
Volgens mij moet je zorgen dat het serienummer van de kaart in je nieuwe R-link software wordt gekopieerd. Dan kun je de software ophalen. Moet je natuurlijk weer de nodige portie geduld en volharding voor hebben....

Volgens mij moet je zorgen dat het serienummer van de kaart in je nieuwe R-link software wordt gekopieerd. Dan kun je de software ophalen. Moet je natuurlijk weer de nodige portie geduld en volharding voor hebben....
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- lid
Uiteraard is het de computer die opnieuw is geinstalleerd, waardoor dus, uiteraard, alle programma's verdwenen zijn. Dus ook de backup van R-Link. Normaal dus dat na herinsstallatie van RlinkToolbox, deze naar de kaart vraagt om de gegevens in de computer te zetten. Maar nu is dat al vijf keer gebeurd, daarom vroeg ik of er nog anderen al eens RlinkToolbox hebben moeten zetten op een nieuwe computer of nieuw besturingssysteem.
Normaal is dat niet erg, maar telkens is het wel afwachten of de kaart het nog gaat doen!
Normaal is dat niet erg, maar telkens is het wel afwachten of de kaart het nog gaat doen!
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Ik heb zowel de R-Link software als de volledige cache al eens verwijderd. In alle gevallen, kunnen na het inloggen op My Renault en het mounten van de SD-kaart weer de normale handelingen verricht worden.
Hide post links |
-
- lid
Vijfde keer was goede keer, want nu geeft RlinkToolbox aan dat mijn kaart up to date was. Dank aan allen die wilden helpen.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 122
- Laatste bezoek: 07 okt 2023 19:17
Wat zijn op dit moment de meest recente versies R-Link en TomTom?
De dealer van een vriendin (70+) van me zegt gewoon: Doe het zelf maar.!...
Misschien kan ik haar helpen, maar ik vind dit een belachelijke toestand! Ze zit nog in haar eerste 3 maanden Captur-tijd en het zou getuigen van service als zij daar even bij geholpen zou worden......
De dealer van een vriendin (70+) van me zegt gewoon: Doe het zelf maar.!...
Misschien kan ik haar helpen, maar ik vind dit een belachelijke toestand! Ze zit nog in haar eerste 3 maanden Captur-tijd en het zou getuigen van service als zij daar even bij geholpen zou worden......
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Hide post links |
-
- Donateur
Als ik het recent vanuit mijn ooghoeken goed gezien heb zit TT momenteel op kaartversie 9.46.
Ga zo rijden naar D dus zat tijd om het onderweg even voor je te controleren...
Volgens MyRenault (R-Link Catalogus) zit R-Link nu op versie 9.40.
Ga zo rijden naar D dus zat tijd om het onderweg even voor je te controleren...

Volgens MyRenault (R-Link Catalogus) zit R-Link nu op versie 9.40.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 18
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Ik heb enkele weken geleden 9.45 geinstalleerd op carminat.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
Denk inderdaad dat R-link Tomtom nu op V940 zit. Je hebt recht op een update als de versie die er nu opzit een lagere is (dus bijv. V930). Als de dealer niet behulpzaam is, getuigt dat niet van de juiste instelling ten aanzien van de klant. Niet best dus, maar naar mijn (en andere) ervaring is de klantenservice van Renault NL vriendelijk en oplossingsgericht. Neem (mocht de versie inderdaad lager zijn) kontakt met hen op dan heb je grote kans dat je een Voucher krijgt om tzt (via een dealer) een upgrade van het kaartmateriaal naar een hogere versie te kunnen aanschaffen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-