Klein verlichting onderhoud Scenic II

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Pecomaro
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:32
Actief als: particulier

Klein verlichting onderhoud Scenic II

Bericht door Pecomaro »

Ik heb getracht wat klein onderhoud uit te voeren aan mijn "nieuwe" Scenic II. 1 van de eerste taakjes was het dashboard lampje vervangen wat de verwarmingsunit moet aanlichten. Jeetje wat een taakje is dat zeg, het halve dashboard uit elkaar en dan ook de verwarmingsunit nog uit elkaar. Heb je die unit open, springen er ineens 2 van die staafjes op de grond met een veertje erin. Na veel gepuzzel er eindelijk achter gekomen waar die dingen vandaan kwamen, de grootste uitdaging was om die weer terug op zijn plek te krijgen. Met enige regelmaat was ik er weer eentje kwijt, waarbij ik steeds maar hoopte dat deze niet in de ruimte van de versnellingspook terecht zou komen. Nog steeds geluk gehad. Voor de zekerheid het andere lampje ook maar gelijk vervangen, dan hoeft die unit voorlopig even niet open.

Vervolgens geprobeerd het lampje te vervangen van de LA raamschakelaar in de LA deur. Klopt het dat die lapmjes niet los verwisselbaar zijn, maar als een ledje vastzitten op de unit. Het lampje (ledje?) werkt niet meer. Als ze niet te vervangen zijn, dan rest mij zeker niets anders als het complete schakelaartje vervangen zeker?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Klein verlichting onderhoud Scenic II

Bericht door RichTrip »

Ik heb nog wel zo'n schakelaar liggen. Voor 10 euro is ie voor jou!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RARARA
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:27

Re: Klein verlichting onderhoud Scenic II

Bericht door RARARA »

Hallo, heeft u toevallig een beschrijving hoe je het dashboard (gedeeltelijk) kan verwijderen ?
Of bent u gewoon zelf aan de slag gegaan ? In dat geval, any tips ? :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Pecomaro
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:32
Actief als: particulier

Re: Klein verlichting onderhoud Scenic II

Bericht door Pecomaro »

RARARA schreef:Hallo, heeft u toevallig een beschrijving hoe je het dashboard (gedeeltelijk) kan verwijderen ?
Of bent u gewoon zelf aan de slag gegaan ? In dat geval, any tips ? :)
Nee ik heb geen beschrijving gebruikt, ik ben inderdaad gelijk aan de slag gegaan. Met een beetje boerenverstand kom je een heel eind.
Tips zijn altijd moeilijk om te geven, maar ik meen me te herinneren dat er al eerder een soort van beschrijving op dit forum gestaan heeft. Even de zoekfunctie gebruiken dus.

In het kort komt het erop neer dat je de klep bij de versnellingspook los haalt. Dan de 2 torkx schroeven losmaken van de grote plastic onderbak. Deze iets aan de kant haalt en vervolgens de volgende 2 torkx schroeven los maakt. Haal je radio eruit (ik heb alleen de antenne kabel los gehaald en de andere stekkers laten zitten ivm de radiocode) Nu kan je je plastic dasboardkap loshalen. Als die eraf ligt dan zie je je verwarmingsunit. Je kan de schroeven laten zitten, maak rondom alle klemmetjes los en verwijder de kap (vang wel de 2 zwart plastic pennetjes met daarin de veertjes op tijd op). Nu kan je beide lampjes vervangen. Ik heb vervolgens de veertjes voorzichtig met kinderlijm iets vast geplakt in de knoppen zodat ze er niet uitvallen als je in omgekeerde volgorde de unit weer in elkaar zet. Let hierbij wel op dat de veerfunctie wel behouden blijft.

Ik hoop dat je hiermee voldoende tips hebt gekregen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Pecomaro
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:32
Actief als: particulier

Re: Klein verlichting onderhoud Scenic II

Bericht door Pecomaro »

RichTrip schreef:Ik heb nog wel zo'n schakelaar liggen. Voor 10 euro is ie voor jou!
Ik begrijp dat je hiermee wil zeggen dat de lampjes inderdaad niet los te vervangen zijn, omdat het een ledje is?
In dat geval, bedankt voor je aanbod voor een schakelaartje voor die prijs, maar de ruitbediening zelf werkt nog, ik vind het in dat geval zonde om deze te vervangen, alleen omdat het ledje het niet doet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht